MINUTA Şedinţei Consiliului Local al Municipiului ARAD din data de 29-12-2004
Minuta şedinţei extraordinare
a Consiliului Local al Municipiului Arad
din data de 29 decembrie 2004
La şedinţa extraordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 29 decembrie 2004, au fost prezenţi 19 consilieri.
Au absentat: dna Alexandra Braica (concediu de odihnă), dna Mihaela Vasil (concediu de odihnă) şi dl. Ovidiu Moşneag (concediu de odihnă), iar domnul consilier Kiraly Andrei –deputat, s-a retras, nefiind validat încă mandatul următorului supleant.
Preşedinte de şedinţă a fost domnul consilier Liviu Bobar.
Au participat:
-din partea Primăriei Municipiului Arad: dl.viceprimar Dekany Alexandru Tiberiu(primar delegat), dl. viceprimar Bognar Levente, dl.Betegh Ladislau (secretar delegat), dl. Petru Tamaş, director economic, dl. Pavel Neamţiu-director Direcţia Fiscală, dl. Ciurariu Emilian, arhitect-şef, dl.Petrescu, consilier Urbanism, dna Groşan Nora, consilier Activităţi Culturale, dl. Neamţiu Corneliu, consilier Protecţie Civilă, dna Claudia Macra-director executiv Direcţia Comunicare, Biroul Asociaţii de Proprietari: dra Corina Oarşă, sef birou, dl. Puiu Chivu, referent de specialitate, dna Maria Hoaia, referent, dl. Uncruţ Petru, consilier, dna Claudia Grozavu-şef Serviciu Buget, dna Stepanescu Lilioara-şef Serviciu Logistica Actelor Administrative, dra Florentina Simina-consilier juridic, dra Roxana Rus-Vid-consilier juridic, dra Mirela Boroica-referent de specialitate şi dna Carmen Popa-referent;
-din partea Serviciului Public „Administraţia Patrimoniului Local»: dl. Răzvan Popa – director executiv, dl. Ioan Ignat – consilier Serviciul Dezvoltare Urbană, dna Florica Popa, Sef Serviciu Administrare Imobile, dl. Bogdan Faur, consilier Dezvoltare Urbană;
-din partea Serviciului Public „Direcţia de Dezvoltare şi Asistenţă Comunitară”: dra Nagy Etelca – director executiv şi dra Carmen Radu – director economic;
Alţi participanţi: -domnul deputat Kiraly Andrei, fost consilier local, reprezentanţi ai mass-media, reprezentanţi ai asociaţiilor de proprietari din municipiul Arad, participanţi conform Legii nr. 52/2003, dl.Munteanu Rudolf, preşedintele ULALA, dl. Hevesi Ladislau, vicepreşedinte ULALA, cetăţeni.
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afişare pe panoul de afişaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 23.12.2004, a Dispoziţiei nr.3.467/23.12.2004 a Primarului Municipiului Arad, precum şi prin intermediul mass-media (Ziarul „Adevărul” din 24.12.2004).
Convocarea şedinţei s-a asigurat prin înmânarea fiecărui consilier, în ziua de 24.12.2004, a invitaţiei la şedinţă, cuprinzând data, ora şi locul desfăşurării acesteia, ordinea de zi. Copiile documentelor înscrise pe ordinea de zi au fost înmânate, de asemenea, în data de 24.12.2004.
Preşedintele şedinţei, dl. consilier Liviu Bobar, constatând că şedinţa este legal constituită, în conformitate cu cerinţele prevăzute de lege în ceea ce priveşte organizarea şi desfăşurarea şedinţelor Consiliului Local, a declarat şedinţa deschisă şi a dat cuvântul dlui viceprimar Dekany Alexandru, pentru prezentarea ordinii de zi iniţiate.
În continuare, am consemnat următoarele:
Domnul viceprimar Dekany Alexandru a supus la vot următoarea
Ordine de zi
1. Proiect de hotãrâre privind asigurarea ordinii publice în municipiul Arad, asigurarea pazei obiectivelor şi bunurilor, transportul şi paza valorilor monetare, dispecerizarea sistemelor de alarmã pentru Primãria Municipiului Arad şi Direcþia de Dezvoltare şi Asistenţã Comunitarã, în perioada 1 ianuarie 2005 – 31 martie 2005 - iniţiativa primarului.
2. Proiect de hotãrâre privind înfiinţarea Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţã a Persoanei-iniţiativa primarului.
3. Proiect de hotãrâre privind aprobarea Studiului de Fezabilitate al obiectivului de investiţie „Reţele, branşamente şi instalaţii de utilizare gaze naturale la unitãţile de învãţãmânt din municipiul Arad”–iniţiativa primarului.
4. Proiect de hotãrâre privind aprobarea Studiului de Fezabilitate al obiectivului de investiţie „Grupuri sanitare la Grupul şcolar Industrial Henri Coandã Arad”- iniţiativa primarului.
5. Proiect de hotãrâre privind aprobarea Studiului de Fezabilitate al obiectivului de investiţie „Grupuri sanitare la Grupul şcolar Industrial CFR Arad”- iniţiativa primarului.
6. Proiect de hotãrâre privind aprobarea Studiului de Fezabilitate al obiectivului de investiţie „Grupuri sanitare la şcoala Generalã nr.10 Arad”- iniţiativa primarului.
7. Proiect de hotãrâre privind aprobarea Studiului de Fezabilitate al obiectivului de investiţie „Reabilitare strãzi în municipiul Arad”- iniţiativa primarului.
8. Proiect de hotãrâre privind aprobarea Studiului de Fezabilitate al obiectivului de investiţie „Grupuri sanitare la Liceul Teoretic A.M. Guttenbrunn Arad”- iniţiativa primarului.
9. Proiect de hotãrâre privind adoptarea bugetului de venituri şi cheltuieli al Consiliului Local al Municipiului Arad pentru anul 2005 - iniţiativa primarului.
10. Proiect de hotãrâre privind adoptarea bugetului de cheltuieli al Serviciului Public „Direcţia de Dezvoltare si Asistenţã Comunitarã” Arad pentru anul 2005 - iniţiativa primarului.
11. Proiect de hotãrâre privind constituirea Comitetelor Consultative Cetãţeneşti şi aprobarea Regulamentului de funcţionare a acestora - iniţiativa primarului.
12. Proiect de hotãrâre privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor în domeniul organizãrii şi funcţionãrii asociaţiilor de proprietari - iniţiativa primarului.
13. Proiect de hotãrâre privind atribuirea denumirii „Ioan Alexandru” actualei strãzi Ineului din municipiul Arad – iniţiativa domnului consilier Cristian Moisescu.
14. Proiect de hotãrâre privind aprobarea contractului de comodat încheiat cu S.C. FDFEE Electrica Banat S.A. – SDFEE Arad - iniţiativa primarului.
15. Proiect de hotãrâre privind suspendarea autorizãrii construcţiilor cu caracter provizoriu: garaje, gherete, panouri publicitare - iniţiativa primarului.
16. Proiect de hotãrâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu pentru lucrarea „Construire complex hale de depozitare D.J. 709 B" (Arad – Curtici) – iniţiativa primarului.
17. Proiect de hotãrâre privind reorganizarea şi schimbarea denumirii Centrului de Îngrijire şi Asistenţã Arad în Centrul de Îngrijire a Persoanelor Vârstnice Arad – iniţiativa primarului.
18. Proiect de hotãrâre privind respingerea acordãrii de înlesniri la plata obligaţiilor faţã de bugetul local pentru S.C. UTA S.A. Arad – iniţiativa primarului.
19. Proiect de hotãrâre privind însuşirea Raportului de expertizã tehnicã în vederea vânzãrii terenului în suprafaţã de 93 mp. - iniţiativa primarului.
20. Proiect de hotãrâre privind trecerea în proprietatea privatã a municipiului Arad a unor utilitãţi din Zona Industrialã Vest, Micalaca I Est şi Zona 300 Micãlaca - iniţiativa primarului.
21. Proiect de hotãrâre privind vânzarea unor terenuri situate în municipiul Arad – Zona 300 Micãlaca şi aprobarea caietelor de documente întocmite în vederea organizãrii licitaţiei publice - iniţiativa primarului.
22. Proiect de hotãrâre privind concesionarea directã a unor terenuri situate în municipiul Arad, în conformitate cu prevederile art.15 lit. „e” din Legea nr.50/1991, republicatã, privind autorizarea executãrii lucrãrilor de construcţii şi unele mãsuri pentru realizarea locuinţelor - iniţiativa primarului.
23. Proiect de hotãrâre privind concesionarea directã a unui teren situat în municipiul Arad, în conformitate cu prevederile art.15 lit. „e” din Legea nr.50/1991, republicatã, privind autorizarea executãrii lucrãrilor de construcţii şi unele mãsuri pentru realizarea locuinţelor - iniţiativa primarului.
24. Proiect de hotãrâre privind parcelarea şi apartamentarea unor imobile proprietatea Statului Român, situate în municipiul Arad - iniţiativa primarului.
25. Proiect de hotãrâre privind repartizarea unei locuinţe din fondul locativ de stat familiei doamnei Feru Elioara - iniţiativa primarului.
26. Proiect de hotãrâre privind repartizarea unor locuinţe din fondul locativ în baza Ordonanţei de Urgenţã a Guvernului nr.40/1999 - iniţiativa primarului.
27. Proiect de hotãrâre privind aprobarea concesiunii unor spaţii cu destinaţia de cabinete medicale - iniţiativa primarului.
28. Proiect de hotãrâre privind completarea Hotãrârii nr. 311/15.09.2004, pentru aprobarea contractului –cadru de concesiune a spaţiilor cu destinaţie de cabinete medicale-iniţiativa primarului.
29. Proiect de hotãrâre privind repartizarea unei locuinţe de intervenţie domnului Ciurariu Emilian Sorin, arhitect şef al municipiului Arad - iniţiativa primarului.
30. Supunerea la vot a stenogramelor şedinţelor Consiliului Local al Municipiului Arad din perioada 24.06.2004-17.12.2004.
Ordinea de zi a fost aprobată cu unanimitate de voturi. (19 consilieri prezenţi).
1
Proiect de hotãrâre privind asigurarea ordinii publice în municipiul Arad, asigurarea pazei obiectivelor şi bunurilor, transportul şi paza valorilor monetare, dispecerizarea sistemelor de alarmã pentru Primãria Municipiului Arad şi Direcţia de Dezvoltare şi Asistenţã Comunitarã, în perioada 1 ianuarie 2005 – 31 martie 2005
Hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi (19 consilieri prezenţi).
2
Proiect de hotãrâre privind înfiinţarea
Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţã a Persoane
Hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi (19 consilieri prezenţi).
3
Proiect de hotãrâre privind aprobarea Studiului de Fezabilitate al obiectivului de investiţie „Reţele, branşamente şi instalaţii de utilizare gaze naturale la unitãţile de învãţãmânt din municipiul Arad”
Hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi (19 consilieri prezenţi)
4
Proiect de hotãrâre privind aprobarea Studiului de Fezabilitate al obiectivului de investiţie
„Grupuri sanitare la Grupul şcolar Industrial Henri Coandã Arad”
Domnul consilier Liviu Bobar a formulat următorul amendament susţinut şi de către dl. consilier Horvath: „limitarea la 300 de EURO/mp. a costurilor cu aceste lucrări”
Amendamentul a fost respins. S-au înregistrat următoarele voturi: 11 pentru, 2 împotrivă (dl. Pădurean şi dl. Niţu), 6 abţineri (dl. Cziszter, dl. Manta, dna Cismaş, dl. Neamţ, dl. Moisescu, dl. Huţiu). (19 consilieri prezenţi).
Hotărârea în forma prezentată de executiv a întrunit 15 voturi „pentru” 1 vot „împotrivă” (dl. Horvath), 3 „abţineri” (dl. Costin, dna Borza, dl. Voicu). Nu a fost adoptată.
5
Proiect de hotãrâre privind aprobarea Studiului de Fezabilitate al obiectivului de investiţie
„Grupuri sanitare la Grupul şcolar Industrial CFR Arad”
Amendamentul domnului consilier Liviu Bobar: „limitarea la 300 de EURO/mp. a costurilor cu aceste lucrări”.
Amendamentul nu a fost aprobat. S-au înregistrat următoarele voturi: 11 voturi „pentru” amendament, 1 vot „împotrivă” (dl. Pădurean), 7 „abţineri” (dl. Niţu, dl. Manta, dl. Moisescu, dna Cismaş, dl. Neamţ, dl.Huţiu, dna Borza)- 19 consilieri prezenţi.
Proiectul de hotărâre, în forma prezentată de executiv, nu a fost aprobat. S-au înregistrat următoarele voturi: 13 voturi „pentru”proiectul de hotărâre, 3 voturi „împotrivă” (dl. Pădurean, dl. Niţu, dl.Horvath)şi 3 „abţineri” (dl. Voicu, dna Borza, dl. Costin).- 19 consilieri prezenţi.
6
Proiect de hotãrâre privind aprobarea Studiului de Fezabilitate al obiectivului de investiţie „Grupuri sanitare la şcoala Generalã nr.10 Arad”
1.Acelaşi amendament al domnului consilier Bobar Liviu– „limitarea la 300 de EURO/mp a costurilor cu aceste lucrări”.
Amendamentul a fost respins.S-au înregistrat 11 voturi „pentru”amendament, 1 vot„împotrivă” (dl.Pădurean), 7 „abţineri” (dl. Nitu, dl. Cziszter, dl. Moisescu, dl. Huţiu, dna Cismaş, dl. Neamţ, dl.Manta).
2.Doamna consilier Borza a formulat următorul amendament: completarea articolului 2–„finanţarea obiectivului de investiţie se va face din fonduri ale bugetului local, fără a se depăşi cuantumul acestora”
Domnul consilier Manta propune reluarea votului pentru proiectele anterioare respinse, deoarece mai multi consilieri precizează din sală că nu au înţeles clar conţinutul amendamentului.
Domnul Bobar a supus aprobării revenirea la dezbaterea celor două puncte de pe ordinea de zi, nr. 4 şi 5.
Această propunere a fost aprobată cu 17 voturi „pentru”, 2 abţineri (dl. Horvath şi dl. Dolha)19 consilieri prezenţi.
Două amendamente: amendamentul cu 300de EURO/mp. şi amendamentul doamnei Borza de a se completa articolul 2 cu prevederea că nu se pot depăşi sumele alocate prin bugetul aprobat al Consiliului Local.
Primul amendament se referea la 300 de EURO/mp, cel de-al doilea amendament. Cel de-al doilea amendament prevedea „completarea articolului 2 al proiectelor de hotărâri cu prevederea că valoarea lucrărilor nu poate depăşi valoarea stabilită prin sumele prevăzute în bugetul local”. (n.n. se revine la punctul 4 al ordinii de zi).
4
Proiect de hotãrâre privind aprobarea Studiului de Fezabilitate al obiectivului de investiţie
„Grupuri sanitare la Grupul şcolar Industrial Henri Coandã Arad”
S-a supus din nou la vot acest proiect.
1.S-a supus la vot amendamentul formulat de domnul Bobar: „limitarea la 300 de EURO/mp a costurilor cu aceste lucrări”.
Amendamentul a fost respins. S-au înregistrat următoarele voturi: 3 voturi „pentru” (dl. Horvath, dl. Dolha, dl. Neamţ), 6 voturi „împotrivă”(dl.Costin, dl.Marian, dl.Curta, dl.Niţu, dl.Huţiu, dl.Neamţiu), 10 „abţineri” (19 consilieri prezenţi).
2. Amendamentul dnei Rodica Borza: „valoarea costurilor acestor investiţii să nu depăşească limita fondurilor alocate din bugetul aprobat".
Amendamentul a fost aprobat cu unanimitate de voturi (19 consilieri prezenţi).
Hotărârea, în ansamblu, a fost adoptată cu 18 voturi „pentru” şi 1 „abţinere” (dl. Horvath). (19 consilieri prezenţi).
5
Proiect de hotãrâre privind aprobarea Studiului de Fezabilitate al obiectivului de investiţie „Grupuri sanitare la şcoala Generalã nr.10 Arad”
(n.n. se votează din nou şi acest proiect).
1.S-a supus la vot amendamentul formulat de domnul Bobar: „limitarea la 300 de EURO/mp a costurilor cu aceste lucrări”.
Amendamentul a fost respins.S-au înregistrat următoarele voturi: 3 voturi „pentru” (dl. Horvath, dl. Dolha, dl. Neamţ), 4 voturi „împotrivă”(dl.Costin, dl.Marian, dl.Curta, dl.Niţu) şi 12 „abţineri” (19 consilieri prezenţi).
2. Amendamentul dnei Rodica Borza: „valoarea costurilor acestor investiţii să nu depăşească limita fondurilor alocate din bugetul aprobat".
Amendamentul a fost aprobat cu unanimitate de voturi (19 consilieri prezenţi).
Hotărârea, în ansamblu, a fost adoptată cu 17voturi „pentru” şi 2 „abţinere” (dl. Horvath şi dl. Dolha). (19 consilieri prezenţi).
6
Proiect de hotãrâre privind aprobarea Studiului de Fezabilitate al obiectivului de investiţie „Grupuri sanitare la Şcoala Generalã nr.10 Arad"
S-au formulat două amendamente:
1. „limitarea la 300 de EURO/m. a costurilor cu aceste lucrări”
Amendamentul a fost respins. S-au înregistrat următoarele voturi: 3 voturi „pentru”amendament (dl. Horvath, dl. Dolha, dl. Neamţ), 4 voturi „împotrivă” (dl.Nitu, dl.Costin, dl.Marian, dl.Curta) şi 12 „abţineri”.
2. „încadrarea lucrării în valoarea stabilită prin bugetul aprobat al Consiliului”.
Amendamentul a fost aprobat cu 17 voturi „pentru” şi 2 „abţineri”(dl. Horvath şi dl.Neamţiu).
Hotărârea, în ansamblu, a fost adoptată cu 18 voturi „pentru” şi 1 „abţinere” (dl. Horvath). 19 consilieri prezenţi.
7
Proiect de hotãrâre privind aprobarea Studiului de Fezabilitate al obiectivului de investiţie „Reabilitare strãzi în municipiul Arad”
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi (19 consilieri prezenţi).
8
Proiect de hotãrâre privind aprobarea Studiului de Fezabilitate al obiectivului de investiţie
„Grupuri sanitare la Liceul Teoretic A.M. Guttenbrunn Arad”
S-au formulat următoarele amendamente:
1. . „limitarea la 300 de EURO/mp a costurilor cu aceste lucrări”
Amendamentul a fost respins. S-au înregistrat: 3 voturi „pentru”(dl. Horvath, dl. Dolha, dl. Neamţ), 4 voturi „împotrivă” (dl. Costin, dl. Marian, dl. Neamţiu, dl. Moisescu) şi12 „abţineri”(19 consilieri prezenţi).
2.Cel de-al doilea amendament se referă la „încadrarea valorilor investiţiei în valoarea aprobată prin bugetul Consiliului Local”.
Amendamentul a fost aprobat cu 16 voturi „pentru” şi 3 „abţineri” (dl. Horvath, dl. Neamţiu, dl. Dolha). (19 consilieri prezenţi).
Hotărârea, în ansamblu, a fost adoptată cu 17 voturi „pentru” şi 2 „abţineri” (dl. Horvath şi dl. Dolha). (19 consilieri prezenţi).
9
Proiect de hotãrâre privind adoptarea bugetului de venituri şi cheltuieli al Consiliului Local al Municipiului Arad pentru anul 2005
Domnul consilier Emanoil Voicu a formulat următorul amendament: „introducerea în preambul a Hotărârii nr. 124 din 30.04.2002”.
Amendamentul a fost aprobat cu unanimitate de voturi (19 consilieri prezenţi).
Hotărârea, în ansamblu, a fost adoptată cu unanimitate de voturi. (19 consilieri prezenţi).
10
Proiect de hotãrâre privind adoptarea bugetului de cheltuieli al Serviciului Public
„Direcţia de Dezvoltare si Asistenţã Comunitarã” Arad pentru anul 2005
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi. (19 consilieri prezenţi.
11
Proiect de hotãrâre privind constituirea Comitetelor Consultative Cetãţeneşti
şi aprobarea Regulamentului de funcţionare a acestora
Dl. consilier Manta F. a formulat următorul amendament: „data, ora şi locul vor fi comunicate consilierilor cu minim 5 zile înainte de desfăşurarea şedinţelor, iar la aceste şedinţe poate participa oricare membru al consiliului”.
Amendamentul a fost aprobat cu unanimitate de voturi. (19 consilieri prezenţi).
Hotărârea, în ansamblu, a fost adoptată cu unanimitate de voturi. – (19 consilieri prezenţi).
12
Proiect de hotãrâre privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor în domeniul organizãrii şi funcţionãrii asociaţiilor de proprietari
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi. (19 consilieri prezenţi).
13
Proiect de hotãrâre privind atribuirea denumirii „Ioan Alexandru”
actualei strãzi Ineului din municipiul Arad
Hotărârea, în forma prezentată de executiv, a fost adoptată cu unanimitate de voturi. (18 consilieri prezenţi în sală, dl. Voicu este ieşit din sală).
14
Proiect de hotãrâre privind aprobarea contractului de comodat încheiat cu
S.C. FDFEE Electrica Banat S.A. – SDFEE Arad
Hotărârea, în forma prezentată de executiv, a fost adoptată cu 17 voturi „pentru”şi 1 „abţinere” (dl.Horvath - 18 consilieri în sală- dl. Voicu ieşit din sală).
15
Proiect de hotãrâre privind suspendarea autorizãrii construcţiilor cu caracter provizoriu:
garaje, gherete, panouri publicitare
(n.n. a intrat dl. Voicu).
Hotărârea, în forma prezentată de executiv, a fost adoptată cu 17voturi „pentru”şi 2 „abţineri” (dl. Edeleni şi dl. Curta-19 consilieri prezenţi).
16
Proiect de hotãrâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu pentru lucrarea
„Construire complex hale de depozitare D.J. 709 B"
Hotărârea, în forma prezentată de executiv a fost adoptată cu unanimitate de voturi-19 consilieri prezenţi).
17
Proiect de hotãrâre privind reorganizarea şi schimbarea denumirii
Centrului de Îngrijire şi Asistenţã Arad în Centrul de Îngrijire a Persoanelor Vârstnice Arad
Hotărârea, în forma prezentată de executiv a fost adoptată cu unanimitate de voturi-19 consilieri prezenţi).
18
Proiect de hotãrâre privind respingerea acordãrii de înlesniri
la plata obligaţiilor faţã de bugetul local pentru S.C. UTA S.A. Arad
Hotărârea, în forma prezentată de executiv a fost adoptată cu 16 voturi „pentru”şi 3 „abţineri”(dl. Voicu, dl.Edeleni, dl. Curta). 19 consilieri prezenţi.
19
Proiect de hotãrâre privind însuşirea Raportului de expertizã tehnicã
în vederea vânzãrii terenului în suprafaţã de 93 mp.
Hotărârea, în forma prezentată de executiv, a fost adoptată cu unanimitate de voturi. (19 consilieri prezenţi).
20
Proiect de hotãrâre privind trecerea în proprietatea privatã a municipiului Arad a unor utilitãţi din Zona Industrialã Vest, Micalaca I Est şi Zona 300 Micãlaca
Hotărârea, în forma prezentată de executiv, a fost adoptată cu unanimitate de voturi.(19 consilieri prezenţi).
21
Proiect de hotãrâre privind vânzarea unor terenuri situate în municipiul Arad – Zona 300 Micãlaca şi aprobarea caietelor de documente întocmite în vederea organizãrii licitaţiei publice
Hotărârea, în forma prezentată de executiv, a fost adoptată cu unanimitate de voturi. (19 consilieri prezenţi).
22
Proiect de hotãrâre privind concesionarea directã a unor terenuri situate în municipiul Arad, în conformitate cu prevederile art.15 lit. „e” din Legea nr.50/1991, republicatã, privind autorizarea executãrii lucrãrilor de construcţii şi unele mãsuri pentru realizarea locuinţelor
Hotărârea, în forma prezentată de executiv, a fost adoptată cu unanimitate de voturi. (19 consilieri prezenţi).
23
Proiect de hotãrâre privind concesionarea directã a unui teren situat în municipiul Arad, în conformitate cu prevederile art.15 lit. „e” din Legea nr.50/1991, republicatã, privind autorizarea executãrii lucrãrilor de construcţii şi unele mãsuri pentru realizarea locuinţelor
Hotărârea, în forma prezentată de executiv, a fost adoptată cu unanimitate de voturi.(19 consilieri prezenţi).
24
Proiect de hotãrâre privind parcelarea şi apartamentarea unor imobile
proprietatea Statului Român, situate în municipiul Arad
Hotărârea, în forma prezentată de executiv, a fost adoptată cu unanimitate de voturi.(19 consilieri prezenţi).
25
Proiect de hotãrâre privind repartizarea unei locuinţe din fondul locativ de stat
familiei doamnei Feru Elioara
Comisia nr. 2 a formulat următorul amendament: "dreptul locativ dobândit prin prezenta hotărâre nu exclude dreptul titularului de a se înscrie pe listele de priorităţi în vederea repartizării unei locuinţe corespunzătoare, în condiţiile legii”.
Amendamentul a fost aprobat cu 18 voturi „pentru” şi 1 abţinere (dna Borza). (19 consilieri prezenţi).
Hotărârea, în ansamblu, a fost adoptată cu unanimitate de voturi (19 consilieri prezenţi).
26
Proiect de hotãrâre privind repartizarea unor locuinţe din fondul locativ în baza OUG nr.40/1999
Comisia nr. 2 a propus următorul amendament: „dreptul locativ dobândit prin această hotărâre nu exclude dreptul titularului de a se înscrie pe listele de priorităţi în vederea repartizării unei locuinţe corespunzătoare, în condiţiile legii”.
Amendamentul a fost aprobat cu 18 voturi „pentru” şi 1 „abţinere” (dna Borza). (19 consilieri prezenţi).
Hotărârea, în ansamblu, a fost adoptată cu unanimitate de voturi (19 consilieri prezenţi).
27
Proiect de hotãrâre privind aprobarea concesiunii unor spaţii cu destinaţia de cabinete medicale
Hotărârea, în forma prezentată de executiv, a fost adoptată cu unanimitate de voturi. (19 consilieri prezenţi).
28
Proiect de hotãrâre privind completarea Hotãrârii nr. 311/15.09.2004, pentru aprobarea contractului-cadru de concesiune a spaţiilor cu destinaţie de cabinete medicale
Hotărârea, în forma prezentată de executiv, a fost adoptată cu unanimitate de voturi. (19 consilieri prezenţi). 19 consilieri prezenţi
29
Proiect de hotãrâre privind repartizarea unei locuinţe de intervenţie domnului
Ciurariu Emilian Sorin, arhitect şef al municipiului Arad
Hotărârea, în forma prezentată de executiv, a fost adoptată cu unanimitate de voturi. (19 consilieri prezenţi). 19 consilieri prezenţi.
30
Supunerea la vot a stenogramelor şedinţelor Consiliului Local al Municipiului Arad
din perioada 24.06.2004-17.12.2004
Prima stenogramă din 17 decembrie 2004 a fost votată cu 14 voturi „pentru” şi 5 „abţineri” (dl. Popa, dl.Voicu, dna Borza, dl. Curta, dl. Edeleni - 19 consilieri prezenţi).Abţinerile au fost motivate cu precizarea că la aceste şedinţe consilierii respectivi au absentat.
A fost supusă la vot cea de-a doua stenogramă a celei de-a doua şedinţe extraordinare, din data de 17 decembrie, de la ora 15,00. Abţinerile au fost motivate cu precizarea că la aceste şedinţe consilierii respectivi au absentat. A fost votată cu 14 voturi „pentru” şi 5 „abţineri” (dl. Popa, dl. Voicu, dna Borza, dl. Curta, dl. Edeleni).
Celelalte stenograme au fost supuse la vot în bloc. Au fost aprobate cu unanimitate de voturi - 19 consilieri prezenţi).
Diverse.
La acest punct, s-au înregistrat următoarele luări de cuvânt:
1
Dl. Edeleni C: - Domnule preşedinte, ştiu că nu este momentul, dar pentru că am fost elegant, sper să-mi returnaţi eleganţa, să pun o întrebare, chiar dacă nu este pe ordinea de zi şi întrebarea se adresează colegilor consilieri şi în mod special celor trei, care reprezintă Consiliul Local în Adunarea Generală la Gospodăria Comunală, mă refer la doamna Cismaş, domnul Moisescu, dl. Kiraly şi poate fi o întrebare retorică: dacă ştiu cu adevărat ce se întâmplă la acea întreprindere, pentru că acolo se întâmplă lucruri ciudate şi chiar grave şi nu vreau să vă stric sărbătorile, o să vă spun după revelion, se iau hotărâri de către Consiliul de Administraţie în afara legii, mai mult, Consiliul de Administraţie este în afara legii, se sigilează documente, se convoacă alte controale; eu ştiu bine că am plecat de la Gospodăria Comunală de bunăvoie. Au trecut 6 luni. Rezultatele se văd, după 6 luni, după plecarea mea, este o pierdere de peste 200 de milioane. Acest interimat chinuit, dus până nu ştiu unde şi cineva din executiv, care dirijează Comunala, în continuare şi la momentul respectiv o să spun, zilnic, prin telefoane, cum este dirijată această întreprindere, este doar o supunere, mă rog, a colegilor, de fapt, le fac un bine, pentru ca să înţeleagă că dânşii vor răspunde pentru tot ce se întâmplă acolo. Şi ceea ce spun, o spun cu dovezi, acel consiliu de administraţie este ilegal şi administrează întreprinderea cheltuind bani, angajând întreprinderea şi, mai mult, dispunând de sigilări de documente la juridic şi alte bazaconii de acest gen. Ştiţi bine, acolo a avut loc un audit, s-au tras concluziile, nimeni nu vrea să ia act de aceste concluzii, pentru că, din păcate, pentru cei care au crezut că vor găsi nu ştiu ce acolo, rezultatele sunt foarte bune. După 6 luni o să le vedeţi cât de bune au devenit şi încă o dată îi rog să fie foarte atenţi la ce se întâmplă acolo. Vă mulţumesc.
2
Dl. Bobar L: - Înţeleg că domnul deputat Kiraly solicită cuvântul. Poftiţi, domnule Kiraly!.
Dl. Kiraly A: - Mulţumesc frumos, domnule preşedinte. Este ştiut că, în urma validării mandatului meu de deputat, activitatea mea în Consiliul Local a luat sfârşit. Am fost şi voi fi mândru întotdeauna că am fost şi am făcut parte din Consiliul Local al Municipiului Arad. Trebuie să vă mărturisesc acum că am învăţat foarte multe lucruri. Am învăţat că poţi să ai planuri sau proiecte foarte bune, dar dacă nu găseşti sprijin în majoritatea consilierilor, acel proiect sau acel plan nu se realizează, am învăţat că trebuie să ai răbdare, trebuie să ai tact ca să ajungi la un rezultat. Acum eu doresc să le mulţumesc executivului, consilierilor, Serviciului Tehnic, pentru ajutorul dat şi în viitor pentru acest consiliu nu pot să doresc altceva decât multă răbdare şi sănătate în realizarea tuturor planurilor, care sper că vor contribui la dezvoltarea Aradului. Multă sănătate şi „La Mulţi Ani” !
Dl. Bobar L: - Vă mulţumim şi noi. Domnii viceprimari, Domnul Dekany şi domnul Bognar doresc şi dânşii să ne spună câteva cuvinte.
Dl. Dekany T: - Doresc, în primul rând, să-i mulţumesc domnului consilier Kiraly Andrei pentru modul cum a înţeles dumnealui şi a lucrat în cadrul Consiliului Local, din partea executivului actual şi cred că pot spune acelaşi lucru şi din partea vechiului executiv, având în vedere că domnul Kiraly a făcut parte şi din vechiul Consiliu Local. Îi mulţumim pentru că de fiecare dată a înţeles necesităţile municipiului Arad aşa cum trebuia. Şi în încheiere, pentru că nu mai vreau să iau astăzi cuvântul, vreau să vă doresc tuturor un An Nou mult mai bun, cu împliniri, multă sănătate atât dumneavoastră, cât şi familiilor dumneavoastră, atât domnilor şi doamnelor consilieri, cât şi celorlalţi, care sunt prezenţi astăzi în sală, în primul rând aparatului propriu, dar şi presei. Vă mulţumesc.
3
Notificarea concediului dlui Bognar L.
Dl. Bognar L: - Şi eu aş vrea să vă mulţumesc pentru colaborare, am fost patru ani şi jumătate împreună cu domnul coleg Kiraly şi totodată, îi urez putere de muncă, să ne susţină proiectele în Parlamentul României. La fel, aş dori să-i mulţumesc pentru colaborarea din acest an Consiliului Local, respectiv executivului, aparatului Primăriei, totodată, conform actelor normative, aş vrea să vă anunţ, având în vedere că încă nu am terminat concediul pe anul în curs şi având în vedere că încă reconstrucţia biroului nostru este în curs de realizare, o să mai iau 10 zile de concediu, la începutul lunii ianuarie. Deci, imediat după 2 ianuarie, Mulţumesc.
Dl. Bobar L: - Stimaţi colegi, îmi daţi voie să vă spun că eventualele neînţelegeri sau, mă rog, faptul că întotdeauna am fost de aceeaşi părere cu unii dintre dumneavoastră, nu a fost cu rea intenţie, doresc să vă urez un „An Nou” fericit, sănătoşi să fim, să putem dezbate probleme importante aici şi aş vrea să supun votului dumneavoastră, să ne formăm un punct de vedere, pentru ultima dată, cu mine, în calitate de preşedinte de şedinţă, închidem şedinţa înainte sau după şampanie? Bun. Declar şedinţa închisă. Da, alegem preşedintele pentru următoarea şedinţă. Da, bine, poftiţi, faceţi propunere pentru preşedinte.
Dl. Dekany T: - Am o propunere pentru preşedinte de şedinţă, deşi am zis că nu mai iau cuvântul, pe domnul Cziszter. Şi dacă tot am luat cuvântul, vreau să vă mulţumesc pentru operativitatea de care aţi dat dovadă astăzi. Mulţumesc.
Dl. Bobar L: - Supun la vot propunerea domnului Dekany, ca domnul Cziszter să fie următorul preşedinte de şedinţă.
Cine este pentru ? Unanimitate. (19 consilieri pentru).
Dl. Dekany T: -Da. Declar şedinţa închisă. Încă o dată, „La mulţi ani” şi numai bine tuturor şi colegilor din executiv, de asemenea!
Cu aceasta, şedinţa s-a încheiat.
S E C R E T A R ŞEF SERVICIU
Doina Paul Lilioara Stepanescu
Consemnat şi redactat
Carmen Popa