MINUTA Şedinţei Consiliului Local al Municipiului ARAD din data de 29-09-2005
M I N U T A
şedinţei ordinare
din data de 29.09.2005
Recomandăm vizualizare pdf!
La şedinţa ordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 29 septembrie 2005, au fost prezenţi 21 de consilieri. Au absentat: dl. Dorel Popa (concediu medical) şi dl. Coloman Edeleni(concediu odihnă). Doamna Mihaela Vasil a renunţat la mandatul de consilier local în şedinţa precedentă. Până la punctul 3 al ordinii de zi au fost prezenţi 20 de consilieri. După validarea mandatului domnului consilier Vlaicu Traian (pct 3) au fost prezenţi 21 de consilieri. Preşedinte de şedinţă a fost domnul consilier Gheorghe Huţiu.
Au participat:
-din partea Primăriei Municipiului Arad: dl.Gheorghe Falcă, primar, dl. Bognar Levente, viceprimar, dl. Dekany, viceprimar, dna Doina Paul – secretarul municipiului Arad, dna Claudia Macra – director al Direcţiei Comunicare, dl. Pavel Neamţiu – director al Direcţiei Fiscale, dra Ioana Albu – Direcţia Fiscală, dna Claudia Grozavu-şef Serviciu Buget, dna Florica-Mioara Popa – şef Serviciu Administrare Imobile, dl. Sorin Ciurariu, arhitect-şef, dra Carmen Radu – director economic al Serviciului Public „Direcţia de Dezvoltare şi Asistenţă Comunitară”, dra Lucia Bulboacă-consilier juridic în cadrul aceluiaşi serviciu public, dna Lilioara Stepanescu – şef Serviciu Administraţie Publică Locală, dra Florentina Simina-consilier juridic-Serviciul Administraţie Publică Locală, dra Mirela Boroica-referent specialitate şi dna Carmen Popa-referent în cadrul aceluiaşi serviciu .
Alţi participanţi:
-presă: dra Simona Mazăre-„Arad Expres”, dl.Cristian Videscu –„Agenda Zilei”, dl.Nicolae Oprean –„Adevărul”, dra Sorina Ambruş-„Adevărul, dl. Ştefan Matyas-fotoreporter „Adevărul”, dra Izabela Vekas-TV Arad, dl. Călin Ghinaciu-„Agenda Zilei”, dl. Marian Buga-„Mediafax”(PRO TV), dl. Ciprian Boiţiu-„Europa F.M.”, dra Solya Emilia-„Jelen”, dra Paula Bulzan-„Bursa”, dl. Florin Tomuţa-„România Liberă”, dra Adriana Barbu-„Observator”.
-numeroşi cetăţeni susţinători ai proiectului de hotărâre privind validarea mandatului de consilier local al domnului Vlaicu Traian.
-dna Mihaela Vasil, fost consilier local, actual director al Casei Judeţene de Pensii Arad;
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afişare pe panoul de afişaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 23.09.2005, a Dispoziţiei nr.1.548/23.09.2005 a Primarului Municipiului Arad, precum şi prin intermediul presei (ordinea de zi a şedinţei, datele privind data, locul, ora şedinţei au fost publicate integral în presă în data de25.09.2005 în Ziarul „Adevărul”).
Convocarea şedinţei s-a asigurat prin înmânarea fiecărui consilier, în ziua de 23.09.2005, a invitaţiei la şedinţă, cuprinzând data, ora şi locul desfăşurării acesteia, ordinea de zi. Copii ale documentelor înscrise pe ordinea de zi au fost înmânate, de asemenea, în data de 23.09.2005.
Preşedintele şedinţei, dl. Gheorghe Huţiu, constatând că şedinţa este legal constituită, în conformitate cu cerinţele prevăzute de lege în ceea ce priveşte organizarea şi desfăşurarea şedinţelor Consiliului Local, a declarat şedinţa deschisă.
În continuare, am consemnat următoarele:
Domnul primar a propus retragerea de pe ordinea de zi a punctului 21. Cu această modificare a supus la vot următoarea
Ordinea de zi
1. Informare privind activitatea agenţilor economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad desfăşurată în luna septembrie 2005 şi programul principalelor lucrări pentru luna octombrie 2005.
2. Proiect de hotărâre privind constatarea încetării mandatului de consilier local al doamnei VASIL Mihaela Adriana-iniţiativa primarului.
3. Proiect de hotărâre privind validarea mandatului de consilier local al dlui VLAICU Traian-iniţiativa primarului.
4. Proiect de hotărâre privind actualizarea componenţei comisiilor de specialitate ale Consiliului Local al Municipiului Arad-iniţiativa primarului.
5. Proiect de hotărâre privind modificarea anexei Hotărârii nr.54/2005, pentru stabilirea tarifelor de bază la chiriile pentru spaţiile cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă situate în municipiul Arad-iniţiativa domnului Ovidiu MOŞNEAG, consilier local PNL.
6. Proiect de hotărâre privind aprobarea impozitelor şi taxelor locale pentru anul 2006-iniţiativa primarului.
7. Proiect de hotărâre privind aprobarea studiului de fezabilitate pentru „Lucrările de modernizare şi extindere a sistemului de iluminat public din municipiul Arad”-iniţiativa primarului.
8. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli al municipiului Arad pentru anul 2005-iniţiativa primarului.
9. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli al Serviciului Public „Direcţia de Asistenţă şi Dezvoltare Comunitară Arad” pentru anul 2005-iniţiativa primarului.
10. Proiect de hotărâre privind scutirea de la plata impozitului pe clădire şi/sau teren pentru clădirile şi terenurile inundate ca urmare a evenimentelor naturale care au avut loc în perioada aprilie-mai 2005-iniţiativa primarului.
11. Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului de fuziune dintre SC Gospodărirea Comunală Arad SA şi SC Salubritate SA Arad. –iniţiativa primarului.
12. Proiect de hotărâre privind modificarea inventarului bunurilor aparţinând domeniului public al municipiului Arad şi transmiterea prin protocol a imobilului în care funcţionează Grădiniţa PN 24, către Parohia Ortodoxă Română-Centru-iniţiativa primarului.
13. Proiect de hotărâre privind concesionarea directă a unui teren situat în municipiul Arad, str. Poetului 20, conform art.15 lit „e” din Legea nr. 50/1991, republicată, privind autorizarea executării construcţiilor-iniţiativa primarului.
14. Proiect de hotărâre privind concesionarea directă a terenului situat în Calea Aurel Vlaicu FN, conform art.15 lit.”e” din Legea nr. 50/1991, republicată, privind autorizarea executării construcţiilor-iniţiativa primarului.
15. Proiect de hotărâre privind concesionarea directă a terenului situat în Arad, str. Colonel Gheorghe Ioan Mureşan, conform art.15 lit.”e” din Legea nr. 50/1991, republicată, privind autorizarea executării construcţiilor-iniţiativa primarului.
16. Proiect de hotărâre privind concesionarea directă a terenului situat în Arad, str. Tribunul Corcheş FN, conform art.15 lit.”e” din Legea nr. 50/1991, republicată, privind autorizarea executării construcţiilor-iniţiativa primarului.
17. Proiect de hotărâre privind concesionarea directă a terenului situat în Arad, str. Cocorilor 79, conform art.15 lit.”e” din Legea nr. 50/1991, republicată, privind autorizarea executării construcţiilor-iniţiativa primarului.
18. Proiect de hotărâre privind concesionarea directă a terenului situat în Arad, str. Constantin Brâncuşi FN, conform art.15 lit.”e” din Legea nr. 50/1991, republicată, privind autorizarea executării construcţiilor-iniţiativa primarului.
19. Proiect de hotărâre privind parcelarea, apartamentarea unor imobile din municipiul Arad-iniţiativa primarului.
20. Proiect de hotărâre privind efectuarea unui schimb de terenuri între Municipiul Arad şi SC Transport Internaţional Constantin SRL” -iniţiativa primarului.
21. Proiect de hotărâre privind ieşirea din indiviziune cu Statul Român, cu sultă, asupra cotei indivize de 184/403 mp din imobilul situat în municipiul Arad, str. Badea Cârţan nr.5-iniţiativa primarului.
22. Proiect de hotărâre privind vânzarea prin licitaţie cu preselecţie a terenului în suprafaţă de 36 mp, situat în Arad, str. Dorobanţilor 10-iniţiativa primarului.
23. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu pentru lucrarea „Săli de curs S+P+3 Arad, B-dul Revoluţiei 94, proiect nr.30/2005, elaborat de SC PRO URBAN SRL” - iniţiativa primarului.
24. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu pentru lucrarea „Reprezentanţă auto şi prestări servicii auto, Micălaca Est-Centura N-E Arad, proiect nr.81/2005, elaborat de SC PRO URBAN SRL”- iniţiativa primarului.
25. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu pentru lucrarea „Sedii de firme şi asociaţii Micălaca II-III Arad, proiect nr.7/2005, elaborat de SC PAB ROMANIA SRL” - iniţiativa primarului..
26. Proiect de hotărâre privind revocarea, respectiv numirea unui reprezentant al Consiliului Local al Municipiului Arad în Adunarea Generală a Acţionarilor la SC CET SA Arad.-iniţiativa primarului.
27. Proiect de hotărâre privind modificarea şi completarea Hotărârii nr.179/14.07.2005, pentru normarea parcului auto aflat la dispoziţia Primăriei Municipiului Arad şi stabilirea consumului de carburanţi-iniţiativa primarului.
28. Proiect de hotărâre privind aprobarea modelului legitimaţiilor aleşilor locali-iniţiativa primarului.
29. Proiect de hotărâre privind aprobarea listelor aferente lunii octombrie 2005 cu beneficiarii de gratuităţi pe mijloacele de transport în comun – iniţiativa primarului.
30. Informare privind participarea domnului viceprimar Dekany Alexandru Tiberiu şi a domnului consilier local Schill Gheorghe la manifestările prilejuite de sărbătorirea Zilelor Oraşului Pecs-Ungaria, oraş partener al Municipiului Arad.
31. Diverse.
Ordinea de zi a fost aprobată cu unanimitate de voturi - 21 consilieri prezenţi.
1
Informare privind activitatea agenţilor economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad desfăşurată în luna septembrie 2005 şi programul principalelor lucrări pentru luna octombrie 2005.
S-a luat la cunoştinţă .
2
Proiect de hotărâre privind constatarea încetării mandatului de consilier local
al doamnei VASIL Mihaela Adriana
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi – 21 consilieri prezenţi.
3
Proiect de hotărâre privind validarea mandatului de consilier local al dlui VLAICU Traian
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi –21 consilieri prezenţi
4
Proiect de hotărâre privind actualizarea componenţei comisiilor de specialitate ale Consiliului Local al Municipiului Arad.
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi – 21 consilieri prezenţi.
5
Proiect de hotărâre privind modificarea anexei Hotărârii nr.54/2005, pentru stabilirea tarifelor de bază la chiriile pentru spaţiile cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă situate în municipiul Arad
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată, cu unanimitate de voturi – 21 consilieri prezenţi.
6
Proiect de hotărâre privind aprobarea impozitelor şi taxelor locale pentru anul 2006
Domnul consilier Huţiu a rectificat o greşeală sesizată de Comisia nr.1 şi anume- str. Posada, asfaltată, se află în zona B, nu în zona D, cum era menţionat în proiectul de hotărâre, iar străzile de pământ de pe lângă strada Posada sunt incluse în zona B
S-au formulat următoarele amendamente
1. Doamna Braica - taxa hotelieră să fie de 3% şi nu de 5 %.
Amendamentul a fost respins. S-au înregistrat următoarele voturi: 4 voturi „pentru” amendament (dna Braica, dl. Curta, dna Borza, dl. Dolha), 9 voturi „împotrivă” (dl. Cziszter, dna Nagy, dl.Tokay, dl. Huţiu, dl. Vlaicu, dl. Ozarchevici, dl. Costin, dl. Manta, dl. Pădurean) şi 8 „abţineri” (dl.Marian, dl.Moşneag, dl.Voicu, dl.Neamţ, dl.Neamţiu, dna Cismaş, dl.Moisescu, dl.Schill).
Comisa nr.1 a formulat următoarele amendamente:
2. Articolul 1 din Anexa nr. 6 se modifică şi are următorul conţinut:
.Art.1 Taxa specială de salubrizare pentru anul 2006 se stabileşte în următorul cuantum:
Nr.crt Luna Pentru persoane fizice
Pentru persoane juridice
lei /persoană/ lună lei/mc
Cuantumul taxei pentru anul 2005
rol/ron Cuantumul taxei pentru anul 2006 Cuantumul taxei pentru anul 2005
rol/ron Cuantumul taxei pentru anul 2006
1 Ianuarie 42.000/4,20 4,75 539.000/53,90 72,00
2 Februarie 42.000/4,20 4,75 539.000/53,90 72,00
3 Martie 42.000/4,20 4,75 539.000/53,90 72,00
4 Aprilie 47.000/4,70 5,25 539.000/53,90 72,00
5 Mai 48.000/4,80 5,25 539.000/53,90 72,00
6 Iunie 48.000/4,80 5,25 539.000/53,90 72,00
7 Iulie 48.000/4,80 5,25 539.000/53,90 72,00
8 August 48.000/4,80 5,25 539.000/53,90 72,00
9 Septembrie 47.000/4,70 5,20 539.000/53,90 72,00
10 Octombrie 43.000/4,30 4,80 539.000/53,90 72,00
11 Noiembrie 42.000/4,20 4,75 539.000/53,90 72,00
12 Decembrie 42.000/4,20 4,75 539.000/53,90 72,00
Total 539.000/53,90 60,00 - -
Taxa se achită lunar, până cel târziu în ultima zi a lunii următoare pentru luna precedentă. Pentru neplata în termen a taxei speciale de salubrizare, se percep dobânzi şi penalităţi de întârziere conform actelor normative în vigoare.
Amendamentul a fost aprobat cu 20 voturi „pentru” şi 1 abţinere (dna Braica). – 21 consilieri prezenţi.
3. Punctul 2, alin.2 din anexa nr. 6.1 se modifică, având următorul cuprins: „La stabilirea taxei de salubrizare pentru persoane fizice s-a avut în vedere cantitatea de 0,833 mc./persoană/an”.
Amendamentul a fost aprobat cu 20 voturi „pentru” şi 1 „abţinere” (dna Braica)-21 consilieri prezenţi.
4. Punctul 5, alin.2 din anexa nr. 6.1 se modifică, având următorul cuprins: „în caz de inactivitate temporară, contribuabilii de la alineatul 1 nu datorează taxa specială de salubrizare, pe baza unei declaraţii rectificative, însoţită de documentele justificative (adeverinţă sau Dispoziţia Primarului privind suspendarea activităţii). Scăderea de la impunere se face începând cu data de întâi a lunii următoare celei în care a fost suspendată activitatea, conform actelor justificative”.
Amendamentul a fost aprobat cu 20 voturi „pentru” şi 1 „abţinere” (dna Braica)-21 consilieri prezenţi.
5. Punctul 8, alineatul 2 din anexa 6.1 se modifică având următorul cuprins: „Pentru luarea în evidenţă ca plătitor al taxei de salubrizare, o persoană juridică nou înfiinţată va depune declaraţie de impunere în termen de cel mult 30 de zile de la data eliberării Certificatului de Înregistrare Fiscală şi a Certificatului de Înmatriculare eliberat de Oficiul Registrului Comerţului. În cazul în care contribuabilul, persoană juridică, nu desfăşoară activitatea pentru care a fost autorizat, ca urmare a neobţinerii vizelor necesare, nu datorează taxa specială de salubrizare, în acest sens fiind necesar să depună la organul fiscal o declaraţie de impunere însoţită de Certificatul de înregistrare fiscală, Certificatul de înmatriculare, eliberat de către Oficiul Registrului Comerţului şi autorizaţia de funcţionare, în termen de 30 de zile de la data înregistrării la Oficiul Registrului Comerţului”.
Amendamentul a fost aprobat cu 20 voturi „pentru” şi 1 „abţinere” (dna Braica)-21 consilieri prezenţi.
6. Punctul 8, alineatul 8 din anexa 6.1. se modifică, având următorul cuprins: „în cazul întreruperii temporare a activităţii, persoana juridică nu datorează taxa specială de salubrizare, pe baza unei declaraţii rectificative depuse la organul fiscal, însoţită de certificatul de înregistrare de menţiuni la Oficiul Registrului Comerţului privind întreruperea activităţii sau de declaraţie pe proprie răspundere privind acest fapt (declaraţie înregistrată la Direcţia Fiscală sau la Direcţia Generală a Finanţelor Publice)”.
Amendamentul a fost aprobat cu 20 voturi „pentru” şi 1 „abţinere” (dna Braica)-21 consilieri prezenţi.
7. Punctul 8, alineatul 9 din anexa 6.1. se modifică, având următorul cuprins: „scăderea de la impunere se face începând cu data de întâi a lunii următoare celei în care a fost suspendată activitatea, conform actelor justificative”.
Amendamentul a fost aprobat cu 20 voturi „pentru” şi 1 „abţinere” (dna Braica)-21 consilieri prezenţi.
8. După alineatul 9 de la punctul 8 din anexa 6.1 se introduce un nou alineat, cu următorul cuprins:
„Nu datorează taxa specială de salubrizare persoana juridică aflată în procedura falimentului, conform Legii nr. 64/1995 privind procedura reorganizării judiciare şi a falimentului, republicată, începând cu date de întâi a lunii următoare începerii procedurii falimentului, conform documentelor justificative care însoţesc declaraţia rectificativă depusă la organul fiscal”.
Amendamentul a fost aprobat cu 20voturi „pentru” şi 1„abţinere” (dna Braica)-21 consilieri prezenţi.
Hotărârea, în ansamblu, a fost adoptată cu 20voturi„pentru”şi 1„abţinere”(dna Braica)-21 consilieri prezenţi.
7
Proiect de hotărâre privind aprobarea studiului de fezabilitate pentru „Lucrările de modernizare şi extindere a sistemului de iluminat public din municipiul Arad”
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată, cu 20 voturi „pentru” şi 1 „abţinere”(dna Braica)– 21 consilieri prezenţi.
8
Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli al municipiului Arad pentru anul 2005
A. Comisia nr. 4 a formulat următoarele amendamente:
1.Alocarea sumei de 45 milioane lei de la Capitolul 72-“Acţiuni nenominalizate” pentru acţiunile Asociaţiei Gyongyaz Sidef din perioada 01.10.-15.12.2005.
Amendamentul a fost aprobat cu 19 voturi”pentru” şi 2 abţineri (dna Braica şi dna Nagy). – 21 consilieri prezenţi.
2.Alocarea sumei de 50 de milioane de lei din rezerva bugetară pentru fanfara Casei de Cultură a Municipiului Arad.
Amendamentul a fost aprobat cu 19 voturi”pentru” şi 2 abţineri (dna Braica şi dna Nagy). – 21 consilieri prezenţi.
3.Alt amendament, în cadrul aceleiaşi instituţii – este vorba de Teatrul de Marioanete din Arad – Trecerea sumei de 52 de milioane lei de la “Salarii” la “Deplasări”.
Amendamentul a fost aprobat cu 19 voturi”pentru” şi 2 abţineri (dna Braica şi dna Nagy) – 21 consilieri prezenţi.
4.Comisia nr. 4 retrage propunerea pentru completarea Comitetului de organizare a Festivalului de Teatru Clasic.
Doamna consilier Braica Alexandra consideră că alocarea cheltuielilor privind indemnizaţiile consilierilor în AGA pentru CET sunt imorale şi nu ar trebui Consiliul Local să aloce bani pentru acest lucru, iar consilierii ar trebui să renunţe la ele.
Domnul Huţiu a informat Consiliul Local că suportarea din buget a indemnizatiilor AGA este justificată legal, de la CET neputându-se plăti, deoarece s-a încheiat bugetul “în roşu”, datorită fuziunii dintre Arterm şi CET, studiul nu a fost întocmit corect, nu trebuia în acel moment să se încheie fuziunea dintre CET şi ARTERM.
Hotărârea, în ansamblu, a fost aprobată cu 16 voturi “pentru”, 1 vot “împotrivă” (dl. Voicu) şi 4 “abţineri”( dna Nagy, dna Borza, dna Braica şi dl. Curta) – 21 consilieri prezenţi.
Dl. Moşneag a mai prezentat un amendament al Comisiei Buget-finanţe, o corecţie, dar care trebuie rectificată prin amendament- “modificarea sumei transferate cu titlul de subvenţii de la Teatrul “Ioan Slavici” la Teatrul de Marionete, pentru desfăşurarea Festivalului de Teatru Clasic din 100.000 RON în 70.000 RON”.
Dl. Moşneag O a precizat că acest amendament este o corecţie de la 100.000 RON la 70.000 RON, iar amendamentul mai devreme votat, este o sumă care se transferă în cadrul bugetului Teatrului de Marionete de la capitolul “cheltuieli” la capitolul “deplasări”. Sunt două chestiuni distincte.
(n.n.Dl.. Moşneag a invocat faptul că nu a înţeles clar că s-a votat proiectul în ansmablu, fapt pentru care s-a reluat votul la proiectul de hotărâre).
Amendamentul domnului Moşneag a fost aprobat cu 20 voturi “pentru” şi 1 “abţinere” (dna Braica) -21 consilieri prezenţi.
Hotărârea, în ansamblu a fost adoptată cu 16 voturi “pentru”, 1 vot “împotrivă” (dl. Voicu) şi 4 “abţineri”( dna Nagy, dna Borza, dna Braica şi dl. Curta) – 21 consilieri prezenţi
9
Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli al Serviciului Public „Direcţia de Asistenţă şi Dezvoltare Comunitară Arad” pentru anul 2005
Hotărârea a fost adoptată cu 19 voturi pentru, 1 vot „împotrivă” (dl. Curta) şi 1 „abţinere” (dna Borza).
10
Proiect de hotărâre privind scutirea de la plata impozitului pe clădire şi/sau teren pentru clădirile şi terenurile inundate ca urmare a evenimentelor naturale care au avut loc în perioada aprilie-mai 2005
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi – 21 consilieri prezenţi.
11
Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului de fuziune dintre SC Gospodărirea Comunală Arad SA şi SC Salubritate SA Arad
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi – 21 consilieri prezenţi.
12
Proiect de hotărâre privind modificarea inventarului bunurilor aparţinând domeniului public al municipiului Arad şi transmiterea prin protocol a imobilului în care funcţionează
Grădiniţa PN 24, către Parohia Ortodoxă Română-Centru
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi – 21 consilieri prezenţi.
13
Proiect de hotărâre privind concesionarea directă a unui teren situat în municipiul Arad, str. Poetului 20, conform art.15 lit „e” din Legea nr. 50/1991, republicată,
privind autorizarea executării construcţiilor
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi – 21 consilieri prezenţi
14
Proiect de hotărâre privind concesionarea directă a terenului situat în Calea Aurel Vlaicu FN, conform art.15 lit.”e” din Legea nr. 50/1991, republicată,
privind autorizarea executării construcţiilor
Hotărârea a fost adoptată cu 18 voturi „pentru”, 2 voturi „împotrivă”(dna Borza şi dna Curta) şi 1 „abţinere”(dna Braica) – 21 consilieri prezenţi.
15
Proiect de hotărâre privind concesionarea directă a terenului situat în Arad, str. Colonel Gheorghe Ioan Mureşan, conform art.15 lit.”e” din Legea nr. 50/1991, republicată,
privind autorizarea executării construcţiilor
Hotărârea a fost adoptat, în varianta prezentată, cu 19 voturi „pentru”, 1 vot „împotrivă (dna Borza” şi 1 „abţinere”-dl. Curta– 21 consilieri prezenţi.
16
Proiect de hotărâre privind concesionarea directă a terenului situat în Arad, str. Tribunul Corcheş FN, conform art.15 lit.”e” din Legea nr. 50/1991, republicată, privind autorizarea executării construcţiilor
Hotărârea a fost adoptat, în varianta prezentată, cu 18 voturi „pentru”, 1 vot „împotrivă”(dna Borza) şi 2 „abţineri”(dna Braica şi dl. Curta)– 21 consilieri prezenţi.
17
Proiect de hotărâre privind concesionarea directă a terenului situat în Arad, str. Cocorilor 79, conform art.15 lit.”e” din Legea nr. 50/1991, republicată,
privind autorizarea executării construcţiilor
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi- 21 consilieri prezenţi.
18
Proiect de hotărâre privind concesionarea directă a terenului situat în Arad, str. Constantin Brâncuşi FN, conform art.15 lit.”e” din Legea nr. 50/1991, republicată, privind autorizarea executării construcţiilor
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi- 21 consilieri prezenţi.
19
Proiect de hotărâre privind parcelarea, apartamentarea unor imobile din municipiul Arad
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi- 21 consilieri prezenţi.
20
Proiect de hotărâre privind efectuarea unui schimb de terenuri între Municipiul Arad şi SC Transport Internaţional Constantin SRL”
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată de executiv, cu 19 voturi „pentru”, 1 vot „împotrivă”(dna Borza) şi 1” abţinere”(dl. Neamţ) - 21 consilieri prezenţi.
21
Proiect de hotărâre privind ieşirea din indiviziune cu Statul Român, cu sultă, asupra cotei indivize de 184/403 mp din imobilul situat în municipiul Arad, str. Badea Cârţan nr.5
Retras de pe ordinea de zi
22
Proiect de hotărâre privind vânzarea prin licitaţie cu preselecţie a terenului în suprafaţă de 36 mp, situat în Arad, str. Dorobanţilor 10
Hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată de executiv, cu 20 voturi „pentru” şi 1 „abţinere”(dna Borza)-21 consilieri prezenţi.
23
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu pentru lucrarea „Săli de curs S+P+3 Arad, B-dul Revoluţiei 94, proiect nr.30/2005,
elaborat de SC PRO URBAN SRL”
Hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată de executiv, cu 20 voturi „pentru” şi 1 „abţinere”(dna Braica)-21 consilieri prezenţi
24
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu pentru lucrarea „Reprezentanţă auto şi prestări servicii auto, Micălaca Est-Centura N-E Arad, proiect nr.81/2005, elaborat de SC PRO URBAN SRL”
Hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi – 21 consilieri prezenţi.
25
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu pentru lucrarea „Sedii de firme şi asociaţii Micălaca II-III Arad, proiect nr.7/2005, elaborat de SC PAB ROMANIA SRL”
Hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi – 21 consilieri prezenţi.
26
Proiect de hotărâre privind revocarea, respectiv numirea unui reprezentant al Consiliului Local al Municipiului Arad în Adunarea Generală a Acţionarilor la SC CET SA Arad
După comunicarea rezultatului votului secret (20 consilieri s-au exprimat pentru revocarea dnei Vasil, 18 pentru numirea dlui Vlaicu si 2 împotriva numirii dlui Vlaicu. Dl.Vlaicu s-a abţinut de la vot), hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată de executiv, cu 17 voturi „pentru, 1 vot „împotrivă”( dl. Curta)şi 3 abţineri(dna Braica, dna Borza şi dl. Vlaicu) 21 consilieri prezenţi.
27
Proiect de hotărâre privind modificarea şi completarea Hotărârii nr.179/14.07.2005, pentru normarea parcului auto aflat la dispoziţia Primăriei Municipiului Arad şi stabilirea consumului de carburanţi
Hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi-21 consilieri prezenţi.
28
Proiect de hotărâre privind aprobarea modelului legitimaţiilor aleşilor locali
Hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi - 21 consilieri prezenţi.
29
Proiect de hotărâre privind aprobarea listelor aferente lunii octombrie 2005 cu beneficiarii de gratuităţi pe mijloacele de transport în comun
Hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi. - 21 consilieri prezenţi.
30
Informare privind participarea domnului viceprimar Dekany Alexandru Tiberiu şi a domnului consilier local Schill Gheorghe la manifestările prilejuite de sărbătorirea Zilelor Oraşului Pecs-Ungaria, oraş partener al Municipiului Arad.
Consiliul a luat act.
31
Diverse
Interpelări
1
Dna Braica A: -La punctul 6 am vrut să revin, pentru că nu m-aţi văzut la momentul respectiv, greşit a fost consemnat de către Serviciul Tehnic – eu nu am avizat acest proiect şi nu cred că a fost şi este oportună creşterea din nou a impozitelor şi taxelor şi consider că este o nouă modalitate de a consolida bugetul pentru a lua alte împrumuturi.
2
La punctul 7 vreau să întreb, sunt perfect de acord cu reabilitarea iluminatului public, dar aş avea o întrebare-pe podul de pe Mureş, la care foarte frumos se vede, dar numai din avion, acum nu mai circulă avioanele, cu vaporul nu se circulă pe Mureş, nu ştiu dacă este oportun sau a fost oportună cheltuirea atâtor bani cu iluminatul podului. În rest, sunt perfect de acord cu modernizarea iluminării, dar să fie făcute în limitele cerinţelor. Consider că este absolut un lux care nu se justifică.
Dl. primar: -Ca să vă dau răspuns! Să ştiţi că podurile sunt lucrări de artă. Acea investiţie se plăteşte în 10 ani, este o investiţie mică. Eu sper că în momentul în care vom reabilita şi Podul Traian, la fel, să-l iluminăm.
Dna Braica A: - Sunt convinsă că o să-l iluminaţi şi mai tare, că-l cheamă „Podul Traian”!
Dl. primar:-Evident şi mai tare trebuie iluminat podul respectiv, pentru că aceste lucrări de artă se iluminează. Dacă aţi văzut teatrul, este în lucru şi dacă vă uitaţi, are segmente de iluminare, pentru că eu cred că toate clădirile monument istoric sau lucrări de artă trebuie puse în valoare, în municipiul nostru. Se văd, pentru că se circulă pe faleză şi se văd! Un lucru, să ştiţi, că nu se poate vedea din toate unghiurile-nici de sus, nici de jos.
3
Referitor la Planul Urbanistic General-în Comisia de Urbanism aşteptăm de foarte multe luni, tot ni se promite că vedem ultima variantă a Planului Urbanistic General al Aradului. Aş vrea, din partea SC „PROIECT” SA, să ne prezinte situaţia referitor la acest proiect.
4
Şi am mai avut o întrebare pe care am pus-o la comisie, este adevărat că am întârziat şi-mi cer scuze, voiam ca directorul de la SC RECONS sau cine-l înlocuieşte, dacă este în concediu, să ne prezinte nouă, consilierilor, situaţia în care este acum RECONS-UL, cum s-a revenit la situaţia anterioară, în urma istoriei trăite de noi deja.
5
Dl. Moşneag O: -Apelul meu este adresat către Poliţia Municipiului Arad şi în mod special Serviciul de Circulaţie. Am vrut şi în şedinţa trecută să dezbatem puţin subiectul acesta, mai bine-zis, următor. Am încercat să am puţină răbdare, am zis că este un comandant nou şi, probabil, până se acomodează mai are nevoie de puţin timp, dar este vorba de traficul din centrul oraşului, în mod special în centrul oraşului. Şi anume, am rugămintea de a găsi agenţii de circulaţie în timpul zilei, începând de dimineaţa şi până după-amiaza, când sunt orele de vârf, pentru a fluidiza traficul, deoarece este, cred că, la limita suportabilităţii, mai ales în anumite ore de vârf şi în anumite zone, cum ar fi chiar şi piaţa mică. Este adevărat că mai avem şi puţin sau suntem într-un mic impas în ceea ce înseamnă şi sistemul de parcare din oraş, dar chiar dacă vom reglementa sistemul de parcare în municipiu, dacă poliţia, circulaţia, nu-şi face datoria, nu va avea nici un efect. Şi nu vreau să intru în nici un detaliu acum, nu vreau să spun, maşinile sunt parcate chiar în intersecţii, maşini parcate pe trecerea de pietoni, maşini parcate pe banda a doua de circulaţie, deci, rugămintea este - nu ne mai trageţi seara pe dreapta, dacă s-ar putea, ci mai mult ziua să-i vedem pentru a fluidiza traficul. Sper să ne audă şi sper să se transmită şi prin intermediul presei acest apel!
6
Dl. Schill G: - Eu aş ruga să se revadă o cerere depusă de către locatarii de pe strada Castanelor cu privire la introducerea unui sens unic, unde circulă maşinile de pe strada Sahia pe strada Castanelor, neavând trotuar şi circulă maşini grele chiar pe la geamul lor, la 60-70cm. Este depusă din luna martie şi nu s-a dat răspuns nici acum. Vă rugăm să vedeţi care este situaţia pe strada aceasta, pentru că este o petiţie depusă de către toată strada.
7
Dl. Moşneag O:-Doresc o mică revenire. Doresc, dacă există posibilitatea, cineva dintre noi, dintre consilieri, nu ştiu, dacă face parte din Comisia de circulaţie şi dacă nu face parte, să facă parte pe viitor. Poate că ar fi un lucru benefic, dacă există posibilitatea. Şi nu am vrut să închei, fără a-l felicita pe colegul Ghiţă Schill, care a avut acea frumoasă expoziţie chinologică reuşită şi-i mulţumim pentru invitaţia care ne-a fost adresată.
8
Dl. Costin I:-Am participat împreună cu alţi colegi şi cu domnul primar la constituirea Parlamentului Local al Tinerilor, în urmă cu mai multe luni. Ar fi bine, poate, să-i invităm la şedinţele noastre, totuşi, a început şcoala, sunt cu toţii în Arad şi dacă s-au constituit şi dânşii pe comisii, eu cred că ar avea de învăţat de la noi, atât din şedinţele noastre din plen cât şi din şedinţele noastre pe comisii, dacă s-au constituit, dacă nu, să-i mai îndrumăm, să-i ajutăm.
Dl. primar:-Vă pot spune că la începutul anului şcolar am participat cu primarul tinerilor la liceul unde dânsul activează, mai mult de atât, împreună cu dânşii am întreprins o acţiune referitoare la ziua în care nu utilizăm automobilele. Sunt într-un parteneriat cu noi şi chiar la următoarea şedinţă o să-i invităm pe toţi în sală, să vadă cum funcţionează o şedinţă de Consiliu Local.
dl. Huţiu:Cu aceasta, declar şedinţa de astăzi încheiată.