MINUTA Şedinţei Consiliului Local al Municipiului ARAD din data de 29-07-2004
Minuta sedintei ordinare a Consiliului Local din 29 iulie 2004
La şedinţa ordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 29 iulie 2004, au fost prezenţi 20 de consilieri. Au absentat motivat: domnul Dorel Popa, domnul Edeleni Coloman, dl. Ovidiu Marian (concediu de odihnă). Preşedinte de şedinţă a fost domnul consilier Adrian Niţu.
Au participat:
-din partea Primăriei Municipiului Arad: dl. primar Gheorghe Falcă, dl.viceprimar Bognar Levente, dl. viceprimar Dekany Alexandru Tiberiu, dna Doina Paul-secretarul municipiului Arad, dl. Dumitru Petrescu -arhitect şef al municipiului Arad, dna Claudia Macra - director Direcţia Generală Comunicare, Control şi Integrare Europeană, dl.Pavel Neamţiu-director al Direcţiei Fiscale, dna Claudia Grozavu - şef serviciu Buget, dl. Radu Drăgan - şef Serviciu Construcţii şi Urbanism, dna Viorica Graur - referent specialitate Compartiment Acord Unic, dna Laura Bocancios - consilier în cadrul Biroului Primar, dl. Cosmin Aldea - consilier Serviciul Relaţii Publice, Programe de Dezvoltare şi Integrare Europeană, dna Lilioara Stepanescu-şef Serviciu Logistica Actelor Administrative, dra Florentina Simina - consilier juridic, dra Roxana Rus-Vid - consilier juridic, dra Mirela Boroica - referent de specialitate şi dna Carmen Popa - referent;
-din partea Serviciului Public "Administraţia Patrimoniului Local: dl. Răzvan Popa -director executiv, dl. Marin Dugăeşescu-director tehnic, dl. Teodor Marian -şef Serviciu Dezvoltare Urbană, dl. Ovidiu Dragoman - şef Serviciu Buget - Financiar Contabilitate, dna Florica-Mioara Popa-şef Serviciu Administrare Imobile,
-din partea Serviciului Public "Direcţia de Dezvoltare şi Asistenţă Comunitară": dra Nagy Etelca - director executiv, dra Carmen Radu - director adjunct economic, dl. Cezar Jancă - şef Serviciu Prestaţii Sociale, dra Adriana Memetea - consilier al aceluiaşi serviciu.
Alţi participanţi: reprezentanţi ai mass-media, presă etc.
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afişare pe panoul de afişaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 23.07.2004, a Dispoziţiei nr.2.294/23.07.2004 a Primarului Municipiului Arad, precum şi prin intermediul televiziunilor: TV Arad, PRO TV Arad, RCS Arad.
Convocarea şedinţei s-a asigurat prin înmânarea fiecărui consilier, în ziua de 23.07.2004, a invitaţiei la şedinţă, cuprinzând data, ora şi locul desfăşurării acesteia, ordinea de zi. Documentele înscrise pe ordinea de zi au fost înmânate, de asemenea, în data de 23.07.2004.
Preşedintele şedinţei, dl. consilier Adrian Niţu, constatând că şedinţa este legal constituită, în conformitate cu cerinţele prevăzute de lege în ceea ce priveşte organizarea şi desfăşurarea şedinţelor Consiliului Local, a declarat şedinţa deschisă. La începutul şedinţei, domnul primar a prezentat o alocuţiune cu ocazia Zilei Imnului Naţional:
dl.primar:Se ştie că pentru orice popor, imnul naţional este un simbol şi el provine din etapele în care acele naţiuni au luptat pentru libertate şi pentru identitate. Este adevărat că astăzi, într-o dorinţă a noastră de a lucra împreună cu alte popoare în cadrul Uniunii Europene, imnul rămâne doar un imn pentru interesul unei naţiuni. Dar trebuie să constatăm că şi unitatea are un imn, aşa cum se ştie, Uniunea Europeană are un imn. De aceea trebuie să respectăm şi diversitatea şi unitatea şi ne bucurăm că astăzi noi respectăm un imn plecat dintr-o revoluţie, o revoluţie care a dorit ca noi să fim împreună, ca noi să reuşim să ne dezvoltăm împreună. Trebuie să mulţumim tuturor care au simţit ideea imnului, care au simţit paşii pe care ţi-i transmite puterea acestui imn şi să-l respectăm în continuare.
În numele meu şi al administraţiei din Arad mulţumim acelor oameni care respectă imnul şi dorim ca împreună să reuşim să-l cântăm de cât mai multe ori. Mulţumesc. Vom asculta Imnul Naţional (n.n. în continuare s-a intonat imnul naţional)
Domnul primar, în urma consultării cu Comisia Operativă din cadrul Consiliului Local, a propus ca punctul 5 - proiect de hotărâre privind trecerea în administrarea Serviciului Public "Administrarea Patrimoniului Local"a Complexului Sportiv UTA - să fie analizat ca primul punct al ordinii de zi .
Propunerea a fost aprobată cu unanimitate de voturi (20 consilieri prezenţi).
Apoi, domnul primar a supus la vot următoarea
Ordine de zi
1. Proiect de hotărâre privind adoptarea bugetului rectificat de venituri şi cheltuieli al municipiului Arad pentru anul 2004-iniţiativa primarului.
2. Proiect de hotărâre privind adoptarea bugetului rectificat de cheltuieli al Serviciului Public "Administraţia Patrimoniului Local" Arad pentru anul 2004-iniţiativa primarului.
3. Proiect de hotărâre privind adoptarea bugetului rectificat de cheltuieli al Serviciului Public "Direcţia de Dezvoltare şi Asistenţă Comunitară" Arad pentru anul 2004.-iniţiativa primarului.
4. Proiect de hotărâre privind transmiterea în folosinţă gratuită a unui teren în suprafaţă de 1.777 mp către Fundaţia Creştină "Speranţa Copiilor".- iniţiativa primarului.
5. Proiect de hotărâre privind trecerea în administrarea Serviciului Public "Administraţia Patrimoniului Local" Arad a complexului Sportiv UTA Arad-iniţiativa primarului.
6. Proiect de hotărâre privind aprobarea listelor aferente lunii august 2004 cu beneficiarii de gratuităţi pe mijloacele de transport în comun în municipiul Arad în conformitate cu Ordinul nr.290/609/2003.- iniţiativa primarului.
7. Proiect de hotărâre privind transmiterea prin protocol a imobilului situat în Arad, str. Ştefan Zarie nr. 25-27, Parohiei Ortodoxe Române Sânicolaul Mic.- iniţiativa primarului.
8. Proiect de hotărâre privind transmiterea prin protocol a imobilului situat în Arad, str. Renaşterii nr.46, Parohiei Ortodoxe Române Micălaca Veche II.- iniţiativa primarului.
9. Proiect de hotărâre privind prelungirea termenului de valabilitate a Planului Urbanistic General al Municipiului Arad şi a Regulamentului aferent acestuia-iniţiativa primarului.
10. Proiect de hotărâre privind prelungirea termenului de depunere a cererilor pentru concesionarea terenurilor aferente caselor de vacanţă.-iniţiativa primarului.
11. Proiect de hotărâre privind parcelarea/apartamentarea unor imobile.-iniţiativa primarului.
12. Proiect de hotărâre privind rezilierea unui contract de concesiune.-iniţiativa primarului.
13. Proiect de hotărâre privind transmiterea în folosinţă gratuită către Clubul Sportiv al Municipiului Arad a spaţiului cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă din Arad, str. Lucian Blaga nr.20, ap.2.- iniţiativa primarului.
14. Proiect de hotărâre privind transmiterea în folosinţă gratuită către Clubul Sportiv "Astra"Arad a unui teren în suprafaţă de 1.084 mp, situat în Arad, str. Corneliu Coposu nr. 24 A şi nr. 24B. -iniţiativa primarului.
15. Proiect de hotărâre privind vânzarea cotei de 100/3651 mp din terenul aferent ap.1 al imobilului situat în Arad, Bulevardul Revoluţiei nr.94.-iniţiativa primarului.
16. Proiect de hotărâre privind vânzarea cotei de 150/3651 mp din terenul aferent ap.4 al imobilului situat în Arad, Bulevardul Revoluţiei nr.94.-iniţiativa primarului.
17. Proiect de hotărâre privind vânzarea unui teren în suprafaţă de 2.299 mp, situat în Arad, str.Poetului 54, Asociaţiei "Automobil Clubul Român" Arad. -iniţiativa primarului.
18. Diverse.
Ordinea de zi a fost aprobată cu 18 voturi "pentru" şi 2 "abţineri" (dl. Voicu şi dna Borza).
5
Proiect de hotărâre privind trecerea în administrarea Serviciului Public
"Administraţia Patrimoniului Local" Arad a complexului Sportiv UTA Arad
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi .
1
Proiect de hotărâre privind adoptarea bugetului rectificat de venituri şi cheltuieli al
Consiliului Local al Municipiului Arad pentru anul 2004-
Hotărârea a fost adoptată cu 19 voturi "pentru" şi 1 "abţinere"(dna Borza).
2
Proiect de hotărâre privind adoptarea bugetului rectificat de cheltuieli al Serviciului Public "Administraţia Patrimoniului Local" Arad pentru anul 2004
Hotărârea a fost adoptată cu 19 voturi "pentru" şi 1 abţinere(dna Borza).
3
Proiect de hotărâre privind adoptarea bugetului rectificat de cheltuieli al Serviciului Public "Direcţia de Dezvoltare şi Asistenţă Comunitară" Arad pentru anul 2004
Hotărârea a fost adoptată cu 19 "pentru" şi 1 "abţinere"(dna Borza)
4
Proiect de hotărâre privind transmiterea în folosinţă gratuită a unui teren în suprafaţă de 1.777 mp către Fundaţia Creştină "Speranţa Copiilor"
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi
5
Proiect de hotărâre privind trecerea în administrarea Serviciului Public "Administraţia Patrimoniului Local" Arad a complexului Sportiv UTA Arad
S-a dezbătut la începutul şedinţei.
6
Proiect de hotărâre privind aprobarea listelor aferente lunii august 2004 cu beneficiarii de gratuităţi pe mijloacele de transport în comun în municipiul Arad
în conformitate cu Ordinul nr.290/609/2003
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi
7
Proiect de hotărâre privind transmiterea prin protocol a imobilului situat în Arad,
str. Ştefan Zarie nr. 25-27, Parohiei Ortodoxe Române Sânicolaul Mic
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi
8
Proiect de hotărâre privind transmiterea prin protocol a imobilului situat în Arad, str. Renaşterii nr.46, Parohiei Ortodoxe Române Micălaca Veche II
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi
9
Proiect de hotărâre privind prelungirea termenului de valabilitate a Planului Urbanistic General al Municipiului Arad şi a Regulamentului aferent acestuia
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi
10
Proiect de hotărâre privind prelungirea termenului de depunere a cererilor pentru concesionarea terenurilor aferente caselor de vacanţă
Doamna consilier Borza a propus următorul amendament:
La art.1 să se elimine propoziţia "terenurile cu " şi să rămână fraza începând cu "construcţiile pentru care nu s-au formulat cereri de concesionare se consideră bunuri abandonate", articolul 1 să aibă următorul conţinut "construcţiile de pe terenurile pentru care nu s-au formulat cereri de concesionare în termenele., se consideră imobile abandonate".
Amendamentul a fost aprobat cu 19 voturi "pentru" şi 1 "abţinere"(dl. Horvath).
Hotărârea, în ansamblu, a fost adoptată cu unanimitate de voturi .
11
Proiect de hotărâre privind parcelarea/apartamentarea unor imobile
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi
12
Proiect de hotărâre privind rezilierea unui contract de concesiune
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi.
13
Proiect de hotărâre privind transmiterea în folosinţă gratuită către Clubul Sportiv al Municipiului Arad a spaţiului cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă din Arad,str. Lucian Blaga nr.20, ap.2.
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi
14
Proiect de hotărâre privind transmiterea în folosinţă gratuită către Clubul Sportiv "Astra"Arad a unui teren în suprafaţă de 1.084 mp, situat în Arad,str. Corneliu Coposu nr. 24 A şi nr. 24B
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi .
15
Proiect de hotărâre privind vânzarea cotei de 100/3.651 mp din terenul aferent ap.1 al imobilului situat în Arad, Bulevardul Revoluţiei nr.94
Hotărârea a fost adoptat cu unanimitate de voturi
16
Proiect de hotărâre privind vânzarea cotei de 150/3.651 mp din terenul aferent ap.4 al imobilului situat în Arad, Bulevardul Revoluţiei nr.94
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi
17
Proiect de hotărâre privind vânzarea unui teren în suprafaţă de 2.299 mp, situat în Arad, str.Poetului 54, Asociaţiei "Automobil Clubul Român" Arad.
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate. de voturi.
18
Diverse.
S-au formulat următoarele interpelări:
1
Dl. Voicu E: -Observ că executivul s-a ţinut de cuvânt şi a legat mesele bine. Vreau să spun că am studiat cum să le dezleg data viitoare. Aş vrea să întreb de ce membrii executivului operativ nu au microfoane ca să poată comunica cu noi, fiindcă am senzaţia că vorbim numai cu prezidiul în timpul şedinţei şi nu vorbim cu consiliul şi nici cu cei care, în mod normal, ar trebui să dea nişte răspunsuri tehnice la un moment dat. Consider că experienţa care a fost, prin care toată lumea poate lua cuvântul şi trebuie să ia cuvântul şi poate avea acces la un mijloc de comunicare, ar trebui reluată. Cred că una dintre problemele pe care le avem aici este tocmai că trebuie să comunicăm unii cu ceilalţi.
Dl. Niţu A: -Dacă o să mai aveţi întrebări la care trebuie să răspundă personalul din executiv, o să-i invităm să ia cuvântul la microfonul de la pupitru şi pot să vă expună problemele.
Dl. Voicu E: -Nu suntem la simpozion, domnule preşedinte. Oricum, nu suntem la simpozion să luăm cuvântul de la tribună! Comunicăm între noi, mi se pare timp pierdut, o deplasare dintr-o parte în alta.
Dl. Niţu A: - Şi simpozionul este tot comunicare, dar. Bun. Mulţumesc. Sunt alte interpelări?
2
Dna Borza R: -Am şi eu o întrebare, ca urmare a noilor reguli, ce exced, încă o dată spun, regulamentul de funcţionare, să ne răspundă domnul Falcă ce l-a determinat să schimbe modul de constituire în teren a Consiliului Local, respectiv aranjamentul meselor pentru consilieri şi pentru executiv? Îl rog să ne răspundă pentru că eu consider că este un act de forţă ceea ce se întâmplă, adică suntem obligaţi, încă o dată spun, să stăm cu spatele la colegii noştri, să nu putem intra în dialog, aşa cum am fost obişnuiţi şi cum este normal pentru a se analiza un proiect de hotărâre, nu putem intra în dialog noi, consilierii, nu putem intra în dialog cu executivul, care are un rol foarte important în şedinţele de consiliu. Deci, aş dori să ni se spună de ce şi să ne spună, totuşi, domnul Falcă, văd că până acum nu ne-a spus nimic, de ce a ajuns la acest aranjament, care, încă o dată spun, este o lipsă de respect pentru consilieri, cel puţin eu aşa percep, sunt nevoită să fac astfel de modificări, să-mi pot vedea colegii la faţă când vorbesc cu ei! Eu nu vorbesc în Consiliul Local, în mod normal, consilierul nu vorbeşte cu executivul, vorbeşte cu ceilalţi consilieri, acestea sunt şedinţele de consiliu! În această situaţie nu se poate, nu este bine! Nu avem comunicare, nu avem comunicare între noi, nu avem comunicare cu colegii noştri din executiv.
Dl. Falcă G:-Mulţumesc, domnule preşedinte, cred că s-a demonstrat că poate exista comunicare. Rolul meu, pe lege, este să organizez aceste şedinţe, iar răspunsul îl veţi primi în scris.
Dna Borza R: - Domnule primar, dacă nu cunoaşteţi, vă citesc eu articolul 20 din Regulament, daţi-mi voie! Rolul dumnealui nu este să supravegheze şedinţele de Consiliu Local, nici vorbă!"Primarul participă la şedinţa consiliului şi are dreptul să-şi exprime punctul de vedere asupra tuturor proiectelor înscrise pe ordinea de zi". Atât este rolul primarului. Are aceeaşi poziţie pe care o au toţi ceilalţi din executiv. Consilierii, în schimb, sunt aduşi aici, că bănuiesc că nu sunt aduşi aici doar să fie văzuţi la faţă, să analizeze proiectele de hotărâri. În această ordine şcolărească, băncuţă, după băncuţă, nu poţi face o analiză, cel mult ţi se dau note. Te ascultă cineva şi îţi dă notă.
Dl. Niţu A:-Am înţeles problema, doamnă consilier, Consiliul Judeţean funcţionează după regula aceasta de 8 ani, mă rog, aici este o problemă subiectivă. O să primiţi răspunsul din partea domnului primar. Vom risca să aducem acest subiect ca cel mai important din subiectele Consiliului Local şi nu cred că este!
3
Dl. Pădureanu C:-Până veţi da nota doamnei Borza, aş dori să supun executivului o problemă. Nu este o interpelare. Ştim că ne confruntăm cu o lipsă acută de locuinţe în Arad şi vedem, nu de puţine ori, când oamenii nevoiaşi vin cu bruma de avere pe care o au în faţa Primăriei. Nu ştiu, doar vin cu o propunere de a studia o posibilitate. În satele din judeţ, în satele de pe Valea Mureşului, sunt o serie de case care nu sunt încă abandonate, dar sunt pe cale de a fi abandonate. Problema este dacă Primăria are posibilitatea să cumpere aceste case, iar în momentul în care cei care vin şi solicită aceste case, să li se ceară şi acordul că sunt de acord să se mute din Arad şi să primească o locuinţă în mediu rural. Eu cred că mult mai ieftină ar fi pentru Primăria Aradului cumpărarea acestor case, decât a investi în Arad, pentru că ştim, casele, în mediu rural, sunt, în general, destul de ieftine, le oferim şi posibilitatea de a-şi asigura, să zicem, chiar pe autarhie economică existenţa. Pentru că acele case toate au grădini, pământ etc. Şi nu cred că este o pierdere importantă a forţei de muncă din Arad pentru că cei care sunt în această situaţie nici nu reprezintă neapărat pivotul economiei municipiului.
4
Dl. Voicu E: - Aş vrea să ştiu în cât timp se va curăţa oraşul de afişe. Că încă mai sunt zone în care mai sunt afişe electorale şi le-a cam trecut timpul. Am înţeles, la momentul respectiv, că unele partide au avut iniţiativa să-şi facă singure curăţenie, altele au mai uitat sau au dispărut, dar cred că trebuie să ţinem cont de acest lucru şi aş vrea, în scris, să fiu informat când se va termina şi cam care ar fi costurile pentru astfel de operaţiune, dacă-mi aduc aminte, acum 4 ani, a fost destul de ridicat.
5
A doua, este o problemă pe care o pun de acum într-o discuţie, nu este de rezolvat imediat, aş face o propunere să ne gândim, a propos de criza de locuinţe, în ce măsură putem aloca nişte fonduri prin care Primăria să achiziţioneze, prin închiriere, nişte spaţii pentru care să putem aloca de la buget aproximativ, zic eu, 100 de EURO, diferenţele, fiecare în parte, să mai poată să şi le suporte. Este o idee pe care v-aş propune să o avem în vedere pentru că vine sezonul rece şi cei care au o situaţie dificilă pentru trimestrul IV.. .Dar în primul rând, să vedem dacă mai putem face ceva pe bugetul anului 2005 în acest sens. Mulumesc.
După formularea acestor inteprlări, dl. Niţu A declarat închisă şedinţa consiliului.