MINUTA Şedinţei Consiliului Local al Municipiului ARAD din data de 29-03-2007
M I N U T A
şedinţei ordinare
din data de 29.03.2007
Nr.21.063/03.04.2007
La şedinţa ordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 29 martie 2007, au fost prezenţi 22 de consilieri. A absentat dl. Gheorghe Huţiu.
Preşedinte de şedinţă a fost domnul consilier Valentin Paul Neamţ.
Au participat:
-din partea Primăriei Municipiului Arad:-dl.Dekany Tiberiu, viceprimar (delegat pentru primar), dl.Bognar Levente, viceprimar, dna Doina Paul, secretar, dl.Răzvan Popa, director executiv–Direcţia Tehnică, dl.Ioan Ignat, director executiv adjunct-Direcţia Tehnică, dl.Petru Tamaş, director executiv al Direcţiei Economice, dl.Pavel Neamţiu-director executiv al Direcţiei Venituri, dna Claudia Macra-director executiv Direcţia Comunicare, dna Irina Sterţl, arhitectul-şef al municipiului Arad, dra Mărioara Horja, consilier juridic-Direcţia Comunicare, dna Dana Mihuţa-consilier juridic Direcţia Comunicare, dna Florica Popa-şef Serviciu Administrare Patrimoniu, dl.Corneliu Neamţiu–şef Birou Societăţi Comerciale, dl.Gherman Remus, consilier Biroul Societăţi Comerciale, dl.Marin Dugăeşescu-şef Serviciu Administrare Baze Sportive şi Agrement, dl.Ovidiu Dragoman-şef Serviciu Fond Locativ, dl.Sergiu Găvăgină-consilier Birou Primar, dl.Valer Mărginean–consilier responsabil mass-media Serviciul Coordonare, Control, dra Raluca Petrache-consilier juridic, Biroul Asistenţă Juridică, dna Dana Andreica -şef Birou Activităţi Culturale, dna Mirela Iliese-consilier Birou Societăţi Comerciale, dna Lilioara Stepanescu-şef Serviciu Administraţie Publică Locală, dra Mirela Boroica-consilier juridic, Florina Crişan-consilier, dna Marinela Bejan–referent, dl.Adrian Vărşăndan-referent şi dna Carmen Popa, referent în cadrul aceluiaşi serviciu.
Alţi participanţi:
-presa:„Adevărul Arad”-Adriana Barbu şi Ştefan Matyas (fotoreporter), „Observator Arădean”-Anca Păscuţiu şi fotoreporter Nelu Scripciuc, „Informaţia Aradului”-Nadia Bodran, „Info TV”-Diana Mariş şi cameraman, „Rompres”-Ioan Weisl, „TV Arad”-Izabela Vekas şi cameraman, „West TV”- Vadim Sprânceană şi cameraman, „Arad Expres”-Simona Mazăre, „Analog TV”-Sorin Trocan şi cameraman.
-reprezentanţi ai agenţilor economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad: dna Francz Rozalia-director economic SC CTP SA, dl.Clodniţchi Iosif – director SC Salubritate SA, dl. Pop Ovidiu–contabil-şef Regia Autonomă de Drumuri Municipale Arad, dl.Aurel Damian-director SC RECONS SA Arad, dl.Ioan Covaci-director SC Gospodărirea Comunală Arad SA, dna Junjan Mărioara–director economic SC Gospodărirea Comunală Arad SA, dl.Nistor Stelian-coordonator pieţe SC TOP SA Arad.
-cetăţeni interesaţi: -dl. Ioan Darida –arhitect, „Biroul Individual de Arhitectură Darida Ioan” şi dl. Cosmin Ulică, reprezentant SC ASTRA BUS SRL-pentru proiectul de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Hală şi clădire multifuncţională Arad, str. Ogorului, beneficiar ASTRA BUS SRL Arad, proiect 5/2007, elaborat de B.I.Arhitectură Darida Ioan”;
-dl. Leontin Aslău-reprezentantul Asociaţiei Agenţilor Economici din Ştrandul „Neptun” Arad-pentru proiectul de hotărâre privind preluarea în gestiune de către Municipiul Arad a mijloacelor fixe aferente ştrandului „Neptun” Arad;
-cetăţeni interesaţi, conform Legii nr. 52/2003: dl. Duka Iosif Attila, consilier judeţean, dna Ştefania Zăvoianu, dl.Corneliu Oprea, dl.Ioan Baciş.
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afişare pe panoul de afişaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 23.03.2007, a Dispoziţiei nr.7.949/23.03.2007a Primarului Municipiului Arad şi prin comunicarea tuturor reprezentaţilor mass-media acreditaţi. A fost publicată, de asemenea, integral, în ziua de sâmbătă, 24.03.2007, în ziarul „Informaţia Aradului”. La dosarul prezentei şedinţe sunt arhivate dovezi obiective în acest sens.
Convocarea şedinţei s-a asigurat prin înmânarea fiecărui consilier, în ziua de 23.03.2007, a invitaţiei la şedinţă, cuprinzând data, ora şi locul desfăşurării acesteia, ordinea de zi. CD-urile cu documentele înscrise pe ordinea de zi au fost înmânate, de asemenea, în data de 23.03.2007.
Domnul consilier Valentin Paul Neamţ, constatând că şedinţa este legal constituită, în conformitate cu cerinţele prevăzute de lege în ceea ce priveşte organizarea şi desfăşurarea şedinţelor Consiliului Local, a declarat şedinţa deschisă.
În continuare, am consemnat următoarele:
Domnul viceprimar Dekany T.a notificat retragerea proiectelor de hotărâri înscrise pe ordinea de zi la nr:
-16-Proiect de hotărâre privind acordarea unui mandat special reprezentanţilor în Adunarea Generală a Acţionarilor la S.C. Gospodărirea Comunală Arad S.A. şi SC Salubritate SA.
-21-Proiect de hotărâre privind aprobarea recursului declarat împotriva Sentinţei civile nr.3227 din 14 decembrie 2006
şi a propus introducerea suplimentară pe ordinea de zi a următoarelor proiecte de hotărâri:
-23-Proiect de hotărâre privind aprobarea aderării Consiliului Local al Municipiului Arad la asociaţia “ALICANS” Arad pentru coordonarea lucrărilor de dezvoltare a infrastructurii apă-canal, conform programului“Reabilitarea şi Modernizarea Sistemelor de Apă şi Canal din Judeţul Arad.
-24-Proiect de hotărâre privind avizarea tarifului pentru serviciile de canalizare prestate de SC “Compania de Apă Arad”SA pentru societăţile comerciale ce funcţionează în Zona Industrială Arad Vest”.
Cu aceste modificări, a supus la vot următoarea
Ordine de zi
1. Informare privind activitatea agenţilor economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad desfăşurată în luna martie 2007 şi principalele lucrări programate pentru luna aprilie 2007.
2. Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetelor de venituri şi cheltuieli al agenţilor economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad - iniţiativa primarului.
3. Proiect de hotărâre privind privatizarea SC SALUBRITATEA SA Arad-iniţiativa consilierilor locali Moşneag Ovidiu şi Neamţiu Gheorghe.
4. Proiect de hotărâre privind preluarea în gestiune de către Municipiul Arad a mijloacelor fixe aferente ştrandului „Neptun” Arad-iniţiativa primarului.
5. Proiect de hotărâre privind concesiunea directă a unui teren situat în municipiul Arad, str.Ţepeş Vodă nr. 5-iniţiativa primarului.
6. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Hală metalică + Modificări clădire -str. Voinicilor nr. 2, Arad”, beneficiar Botaş Ilie şi Mariana, proiect nr.17/2006, elaborat de Biroul Individual de Arhitectură Darida Ioan–iniţiativa primarului.
7. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Imobil locuinţe colective P+5 E+M (nivel retras), amplasat în Arad, str. Dreptăţii, nr. 21-23, str. Păşunii, nr. 37”, beneficiar S.C. BERMO GROUP S.A. cu sediul în Arad b-dul Revoluţiei nr. 55 ap. 7, proiect nr. 60/2006, elaborat de S.C.ATELIER CAAD S.R.L. –iniţiativa primarului.
8. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Locuintă D+P +1 şi Construire gard la frontul stradal”, str. Podgoria FN, beneficiar Varga Norbert Iosif şi Varga Marinela Dorina, proiect nr.80, proiectant S.C. PRO URBAN S.R.L. –iniţiativa primarului.
9. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Construire casă familială P + M”, beneficiar Poiac Alexandru şi soţia Irina, extravilan Arad, nr.top 39.497/25, proiect nr. 450/2006, elaborat de SC PRO DE COR SRL. –iniţiativa primarului.
10. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Hală şi clădire multifuncţională Arad, str. Ogorului, beneficiar ASTRA BUS SRL Arad, proiect 5/2007, elaborat de B.I.Arhitectură Darida Ioan”. –iniţiativa primarului.
11. Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcţii al aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Arad-iniţiativa primarului.
12. Proiect de hotărâre privind aprobarea numirii Comisiei de evaluare a proiectelor culturale, sportive, de învăţământ, tineret şi recreative pentru atribuirea de finanţări nerambursabile în 2007-iniţiativa primarului.
13. Proiect de hotărâre privind aprobarea Protocolului de colaborare în vederea elaborării şi punerii în aplicare a planului de gestionare a calităţii aerului - iniţiativa primarului.
14. Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de Fezabilitate „Modernizare reţele termice – etapa a II-a” - iniţiativa primarului.
15. Proiect de hotărâre privind pentru modificarea Hotărârii Consiliului Local nr.252/2006 privind constituirea preţului local de referinţă pentru energia termică furnizată populaţiei prin sistemul centralizat, în scopul încălzirii locuinţelor şi al preparării apei calde menajere - iniţiativa primarului.
16. Proiect de hotărâre privind acordarea unui mandat special reprezentanţilor în Adunarea Generală a Acţionarilor la S.C. Gospodărirea Comunală Arad S.A. şi SC Salubritate SA Arad– iniţiativa primarului.
17. Proiect de hotărâre privind adoptarea unui model unic de proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor prevăzute în hotărâri al Consiliului Local al Municipiului Arad-iniţiativa primarului.
18. Proiect de hotărâre privind modificarea şi completarea Hotărârii 179/2005 pentru normarea parcului auto la dispoziţia Primăriei Municipiului Arad şi stabilirea consumului de carburanţi - iniţiativa primarului
19. Proiect de hotărâre privind repartizarea locuinţei din fondul locativ de stat situată în Arad, str.V.Alecsandri nr.3, ap.11, familiei domnului Csoldar Dumitru - iniţiativa primarului.
20. Proiect de hotărâre privind aprobarea listei de gratuităţi cu beneficiarii pe mijloacele de transport în comun în Municipiul Arad conform Ordinului 290/609/2003-iniţiativa primarului.
21. Proiect de hotărâre privind aprobarea recursului declarat împotriva Sentinţei civile nr.3227 din 14 decembrie 2006 - iniţiativa primarului.
22. Informare privind deplasarea aleşilor locali în misiuni oficiale.
23. Proiect de hotărâre privind aprobarea aderării Consiliului Local al Municipiului Arad la asociaţia “ALICANS” Arad pentru coordonarea lucrărilor de dezvoltare a infrastructurii apă-canal, conform programului“Reabilitarea şi Modernizarea Sistemelor de Apă şi Canal din Judeţul Arad”
24. Proiect de hotărâre privind avizarea tarifului pentru serviciile de canalizare prestate de SC “Compania de Apă Arad”SA pentru societăţile comerciale ce funcţionează în Zona Industrială Arad Vest
25. Diverse.
Ordinea de zi a fost aprobată cu
15 voturi pentru, 2 voturi împotrivă (dna Borza, dl.Edeleni)
-3 abţineri (dl.Popa, dl.Voicu, dl.Curta)
1
Informare privind activitatea agenţilor economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad desfăşurată în luna martie 2007 şi
principalele lucrări programate pentru luna aprilie 2007
Consiliul Local a luat la cunoştinţă.
2
Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetelor de venituri şi cheltuieli al agenţilor economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad
Hotărârea a fost votată pe articole şi în ansamblu, după cum urmează:
Art.1-SC Compania de Transport Public SA Arad-19 voturi „pentru” şi 3„abţineri”(dl.Popa, dna Braica, dna Borza).
Art.2–Regia Autonomă de Drumuri Municipale Arad-20 voturi „pentru” şi 2 abţineri (dna Braica şi dl.Vlaicu).
Art.3–SC „TOP” SA Arad–15 „pentru”, 2 împotrivă (dl.Edeleni şi dna Borza) şi 5„abţineri”(dl.Neamţiu, dl.Popa, dl.Voicu, dna Braica, dl.Curta).
Art.4-SC „Gospodărirea Comunală Arad” SA-17 voturi „pentru”, 3 împotrivă (dl.Edeleni, dl.Popa, dna Borza), 2„abţineri”( (dl.Curta şi dna Braica).
Art.5-SC”Salubritate” SA-16 voturi „pentru”, 1 vot„împotrivă”(dna Borza) şi 5„abţineri”(dl.Popa, dl.Edeleni, dl.Voicu, dna Braica, dl.Curta).
Art.6-SC „Recons” SA–19 voturi „pentru” şi 3 „abţineri” (dl.Popa, dna Braica şi dl.Curta).
Hotărârea în ansamblu a fost adoptată cu 14 voturi „pentru” şi 8 „abţineri”(dl.Popa, dl.Voicu, dna Borza, dl.Edeleni, dl.Curta, dna Braica, dl.Neamţiu, dlVlaicu)-22 consilieri prezenţi. 3
Proiect de hotărâre privind privatizarea SC SALUBRITATE SA Arad
Domnul consilier Neamţ a propus următorul amendament: „vânzarea acţiunilor prin licitaţie publică cu strigare pornind de la valoarea cea mai mare, de 11,96 lei”. Amendamentul a fost respins. S-au înregistrat următoarele voturi: 13 voturi”pentru” şi 9 „abţineri” (dl.Popa, dl.Voicu, dna Borza, dl.Curta, dl.Edeleni, dna Braica, dl.Moşneag, dnaCismaş L, dl.Schill G).
Hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată de executiv, cu 17 voturi „pentru” şi 4 „abţineri”(dl.Popa, dl.Curta, dna Borza, dna Braica). 21 consilieri prezenţi (dl.Edeleni ieşit din sală). Acest vot final a fost acordat după comunicarea rezultatului votului secret în vederea numirii comisiei de privatizare (încheierea procedurii votului secret a avut loc după votarea punctului 4). Comisia de privatizare desemnată prin vot secret este alcătuită din:Presedinte:Neamtiu Corneliu Paul–Sef Biroul Societati comerciale, Membri:Popa Răzvan Ioan-director executiv, Dolca Dan-director executiv adjunct Direcţia Venituri, Iliese Mirela -Inspector specialitate Biroul Societăţi Comerciale, Secretar: Betegh Ladislau-consilier juridic Serviciul Juridic, Contencios.
4
Proiect de hotărâre privind preluarea în gestiune de către Municipiul Arad a mijloacelor fixe aferente ştrandului „Neptun” Arad
Dezbaterea şi votul pentru proiectul de hotărâre au fost amânate cu următoarele voturi:
-13 pentru amânare (dl.Popa, dl.Voicu, dna Borza, dl.Curta, dl.Edeleni, dna Braica, dl.Moşneag, dna Cismaş L, dl.Schill G, dl.Neamţ V, dl.Pădurean C, dl.Dolha I, dl.Moisescu C).
-7 împotrivă (dl.Marian O, dl.Costin I, dl.Tusz F, dl.Cziszter K, dl.Neamţiu Gh, dl.Manta F, dna Nagy G).
-2 abţineri (dl. Vlaicu si dl. Ozarchevici G).
5
Proiect de hotărâre privind concesiunea directă a unui teren situat în municipiul Arad, str.Ţepeş Vodă nr. 5
Hotărârea a fost adoptată cu 19 voturi „pentru” şi 2 „abţineri” (dl. Popa şi dl. Curta)21 consilieri prezenţi, dl. Edeleni ieşit din sală.
6
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu
„Hală metalică + Modificări clădire -str. Voinicilor nr. 2, Arad”, beneficiari
Botaş Ilie şi Mariana, proiect nr.17/2006,
elaborat de Biroul Individual de Arhitectură Darida Ioan
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată de executiv, în unanimitate.-21 consilieri prezenţi.
7
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Imobil locuinţe colective P+5 E+M (nivel retras), amplasat în Arad, str. Dreptăţii, nr. 21-23, str. Păşunii, nr. 37”, beneficiar S.C. BERMO GROUP S.A. cu sediul în Arad b-dul Revoluţiei nr. 55 ap. 7, proiect nr. 60/2006, elaborat de S.C.ATELIER CAAD S.R.L
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată de executiv, în unanimitate-21 consilieri prezenţi.
8
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Locuintă D+P +1 şi Construire gard la frontul stradal”, str. Podgoria FN, beneficiar Varga Norbert Iosif şi Varga Marinela Dorina, proiect nr.80, proiectant S.C. PRO URBAN S.R.L.
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate 21 consilieri prezenţi.
9
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Construire casă familială P + M”, beneficiar Poiac Alexandru şi soţia Irina, extravilan Arad,
nr.top 39.497/25, proiect nr. 450/2006, elaborat de SC PRO DE COR SRL.
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate -21 consilieri prezenţi.
10
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Hală şi clădire multifuncţională Arad, str. Ogorului, beneficiar ASTRA BUS SRL Arad, proiect 5/2007, elaborat de B.I.Arhitectură Darida Ioan”
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi-21 consilieri prezenţi.
11
Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcţii al aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Arad
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată de executiv, cu 20 voturi pentru şi 1 „abţinere” (dna Borza)- 21 consilieri prezenţi.
12
Proiect de hotărâre privind aprobarea numirii Comisiei de evaluare a proiectelor culturale, sportive, de învăţământ, tineret şi recreative pentru atribuirea de finanţări nerambursabile în 2007
În acest context, doamna consilier Rodica Borza a formulat următoarea propunere: “invitarea, la următoarea şedinţă a Consiliului Local al Municipiului Arad, a directorului Centrului Cultural”.
Propunerea a fost respinsă.S-au înregistrat următoarele voturi: 9 voturi “pentru” (dl.Popa, dl.Voicu, dna Borza, dl.Schill G, dl.Moşneag, dna Cismaş, dl.Pădurean C, dl.Moisescu C, dl.Neamţ V ), 2 împotrivă (dl.Ozarchevici şi dl.Curta) şi 10 abţineri.
Hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată de executiv cu 15 voturi “pentru” şi 6“abţineri”(dl.Pădurean, dl.Costin, dl.Moşneag, dl.Curta, dna Braica, dna Borza). dl.Edeleni ieşit din sală.
13
Proiect de hotărâre privind aprobarea Protocolului de colaborare în vederea elaborării şi punerii în aplicare a planului de gestionare a calităţii aerului
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată, cu unanimitate de voturi. – 21 consilieri prezenţi dl.Edeleni ieşit din sală.
14
Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de Fezabilitate
„Modernizare reţele termice – etapa a II-a”
Hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată de executiv, cu 20 voturi “pentru” şi 1“abţinere”(dl.Curta)-21 consilieri prezenţi. dl.Edeleni ieşit din sală.
15
Proiect de hotărâre privind pentru modificarea Hotărârii Consiliului Local nr.252/2006 privind constituirea preţului local de referinţă pentru energia termică furnizată populaţiei prin sistemul centralizat, în scopul încălzirii locuinţelor şi al preparării apei calde menajere
Hotărârea a fost adoptată cu 15 voturi “pentru” şi 6 “abţineri” (dl.Popa, dl.Voicu, dna Borza, dl.Curta, dna Braica şi dl.Costin)-21 consilieri prezenţi.
16
Proiect de hotărâre privind acordarea unui mandat special reprezentanţilor în Adunarea Generală a Acţionarilor la S.C. Gospodărirea Comunală Arad S.A. şi
SC Salubritate SA Arad
Retras de pe ordinea de zi.
17
Proiect de hotărâre privind adoptarea unui model unic de proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor prevăzute în hotărâri al Consiliului Local al Municipiului Arad
Hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi – 21 consilieri prezenţi.
18
Proiect de hotărâre privind modificarea şi completarea Hotărârii 179/2005 pentru normarea parcului auto la dispoziţia Primăriei Municipiului Arad
şi stabilirea consumului de carburanţi
Hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată de executiv, cu 20 voturi “pentru” şi 1 abţinere(dna Borza)-21 consilieri prezenţi.
19
Proiect de hotărâre privind repartizarea locuinţei din fondul locativ de stat situată în Arad, str.V.Alecsandri nr.3, ap.11, familiei domnului Csoldar Dumitru
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi – 21 consilieri prezenţi
20
Proiect de hotărâre privind aprobarea listei de gratuităţi cu beneficiarii pe mijloacele de transport în comun în Municipiul Arad conform Ordinului 290/609/2003
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi – 21 consilieri prezenţi.
21
Proiect de hotărâre privind aprobarea recursului declarat împotriva
Sentinţei civile nr.3227 din 14 decembrie 2006
Retras de pe ordinea de zi.
22
Informare privind deplasarea aleşilor locali în misiuni oficiale
Consiliul Local al Municipiului Arad a luat la cunoştinţă.
23
Proiect de hotărâre privind aprobarea aderării Consiliului Local al Municipiului Arad
la asociaţia “ALICANS” Arad pentru coordonarea lucrărilor de dezvoltare a infrastructurii apă-canal, conform programului
“Reabilitarea şi Modernizarea Sistemelor de Apă şi Canal din Judeţul Arad”
Hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată de executiv, cu 20 voturi “pentru” şi 1 “abţinere”(dl. Curta) – 21 consilieri prezenţi.
24
Proiect de hotărâre privind avizarea tarifului pentru serviciile de canalizare prestate de SC “Compania de Apă Arad”SA pentru societăţile comerciale ce funcţionează în Zona Industrială Arad Vest
Hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată de executiv, cu 20 voturi “pentru” şi 1 “abţinere”(dna Borza)-21 consilieri prezenţi.
25
Diverse.
Interpelări şi întrebări adresate executivului
1.
Dna Borza R:-Doresc să aduc la cunoştinţa colegilor din Consiliul Local o situaţie pe care am mai ridicat-o, cred că, de cel puţin două ori. Dar de data aceasta, din punctul meu de vedere, este scadentă şi poate să aducă unele consecinţe din nou nefavorabile asupra Consiliului Local. Vă spuneam la vremea respectivă că pe terenurile din zona Zădăreni, pe care domnul primar doreşte să le înstrăineze unor firme, în vederea constituirii unei zone industriale acolo, vă spuneam la vremea respectivă că există procese pe rol ale foştilor proprietari, de punere în posesie a acestora şi îi atrăgeam atenţia atunci domnului primar să încerce să stopeze orice acţiuni în ocuparea acestor terenuri, cu atât mai mult cu cât s-au primit de la Guvern, din cunoştinţele mele, peste 130 de miliarde de lei pentru efectuarea infrastructurii. Şi spuneam atunci: “nu vă apucaţi să faceţi infrastructură că s-ar putea ca aceste terenuri să revină foştilor proprietari şi cel puţin din punctul meu de vedere, folosirea acestor bani în alte scopuri este o deturnare a banilor veniţi de la Guvern. Nu m-a ascultat nimeni, nu a vrut nimeni să discute această poveste şi acum ne aflăm în situaţia că foştii proprietari şi-au încheiat procesele definitiv şi irevocabil, au fost puşi în posesie pe acele terenuri, la infrastructură s-a dat drumul pe banii Guvernului, Guvernul a dat banii pentru zonă industrială, atenţie! Şi parte din ele au fost vândute unor societăţi. M-am tot întrebat de ce se ambiţionează primarul să continue un demers până când nu are situaţia lămurită! Şi iacă mă lămurii acum câteva zile, când cineva m-a pus în temă, că, de fapt, unul din beneficiarii grăbiţi să cumpere aceste terenuri, în pofida faptului că legea interzicea să faci vânzări de terenuri dacă ele formează obiectul legilor de retrocedare şi sunt în timpul proceselor, cum au fost acestea, iacă unul dintre ei este un beneficiar, este chiar un prieten al domnului primar – SC FILIP SRL, dacă vă mai aduceţi aminte de personajul acesta, care a mai avut şi are, în continuare, afaceri cu Consiliul Local. Stimaţi colegi, iarăşi este o situaţie extremă, iarăşi este vorba de bani aici, bani de la Guvern, pe care noi i-am aprobat. Că au fost discutaţi într-o hotărâre de consiliu să-i băgăm într-o zonă industrială, ne-am aruncat cu capul în jos şi am ajuns în situaţia acum ca aceşti bani să fie folosiţi pentru o destinaţie pe care oricum Guvernul nu a avut-o în vedere. Eu nu zic că oamenii aceia, proprietarii terenurilor care au intrat acum în posesie, fac mătănii că li s-a făcut infrastructură şi tot ce trebuie. Dar cu banii aceştia nu te poţi juca aşa! Ei vin pentru o destinaţie, trebuie folosiţi pentru acea destinaţie! Iar graba cu care s-a făcut această greşeală, că puteam să-i folosim în altă parte, nu trebuia să-i folosim acolo, în alte zone, eventual, cred că are din nou o explicaţie, vis a vis de prietenii domnului primar! Nu ştiu ce am putea face! Poate ne spune ceva domnul viceprimar, dacă cunoaşte această situaţie, poate ne spune ceva vis a vis de ce am putea să facem în continuare!
Dl. Dekany T:-Da. Am vorbit şi cu doamna Popa Flora, din cunoştinţele noastre, nu există acea firmă pe care dumneavoastră aţi indicat-o, nu s-a prezentat la licitaţie, nu a cumpărat caiet de sarcini, nu i s-a adjudecat teren. Probabil, dacă dumneavoastră susţineţi că există şi aveţi documente, a achiziţionat de la o altă firmă, o terţă firmă, care a făcut acest lucru.
Dna Borza R:-Deci, am în faţă extrasul de carte funciară, în 15.11.2005, firma SC MARITAN SRL Hunedoara cumpără de la noi şi tot în 15, onor firma SC MARITAN SRL Hunedoara vinde la SC FILIP SRL Arad. Ia uite cum s-au găsit ăştia doi chiar în ziua cumpărării! Cum s-au găsit, au cumpărat şi iată cum s-a împroprietărit omul acesta pe teren! Deci, este jenant! Cum or mai fi şi restul? Că sunt mai multe parcele vândute acolo, la cine or mai fi vândute, în ce situaţie s-au vândut, cum om trage noi, când oamenii vor veni să-i punem în posesie şi ele sunt cu SC Filip SRL pe ele, om vedea!
Dl. Dekany T:-Îi dau cuvântul din partea executivului să formuleze un răspuns doamnei Popa Flora.
Dna Popa F:-Deci,la licitaţiile de la noi, firma care aţi spus nu a adjudecat nici un teren. Într-adevăr, MARITAN a adjudecat. În zonă, anterior oricăror notificări, s-au vândut circa 37 de hectare de teren. Între acestea sunt şi firme din Arad şi firme străine. Referitor la banii Guvernului pentru utilităţi, vreau să vă informez că aceste utilităţi se realizează pe teren, care cei pe care dumneavoastră îi susţineţi, cetăţenii din Pecica, care nu sunt nici unul din Arad şi vă pot dovedi în 3 minute, că avem toată ducumentaţia introdusă în calculator, nu le-au solicitat. Au fost extrem de bine informaţi, traseele de străzi, lărgiri de străzi, drumul de centură, nu l-au solicitat, nu l-au vrut să cultive porumb şi grâu pe el, doar pe terenurile cu destinaţie, pe care tot dumneavoastră le-aţi aprobat din 2004 încoace, cu destinaţie de zonă industrială. Pe acele loturi doreau să cultive porumb! Din eroare, nu erau informaţi că traseul de centură nu se suprapune cu traseul de autostradă. Aşa că au notificare peste traseul de autostradă, dar nu peste fostul traseu de centură. Cei care revendică-putem să punem la dispoziţia Consiliului Local toate dosarele-sunt introduşi în calculator cu suprafeţe, cu tot ce doriţi, nu este nici un cetăţean din Arad care să dorească să fie pus în posesie acolo. Sunt doar cetăţeni de la Pecica!
Dna Borza R:-Nu interesează pe nimeni acest lucru!
Dna Popa F:-Ba interesează, doamnă! Este terenul municipiului Arad, care era zona de dezvoltare a municipiului Arad şi, dacă tot vă plângeţi de ce prejudicii se aduc, consider şi probabil că cineva se va sesiza să facă procedurile legale, să se vadă cum aceşti cetăţeni au ajuns cu 1000 de hectare, din Pecica, aduşi pe Arad, parcă Aradul ar avea terenuri de gumă!
Dna Borza R:-Instanţa de judecată!
Dna Popa F:-Nu este nici o instanţă, stimată doamnă! Instanţa de judecată, astăzi.... vă punem la dispoziţie, dacă doriţi şi deciziile de la Tribunal! Poftim? Nu ştiu!
Dl. Neamţ V:-Doamna colegă, o să vi se răspundă şi în scris la interpelare, în termenul legal, ca să nu o lungim până la Paşti. Da. Domnul Manta!
Dl. Manta F:-Mie îmi place că doamna Borza, după ce votează împotriva proiectelor de hotărâri, după aceea vorbeşte la plural: “am votat”, “am făcut” şi le asumă cumva în mod indirect! Şi ar fi bine să faceţi o precizare şi cum a spus şi doamna Flora aici, acolo nu este vorba de foşti proprietari care îşi revendică terenul de la bunici şi străbunici, acolo este vorba de nişte moguli imobiliari, care au achiziţionat drepturile de la oameni, care, într-adevăr, foşti proprietari, dar prin alte localităţi, nu în Arad şi vin pentru că le place, pentru că noi am făcut o zonă industrială şi, evident, că este o altă valoare. Deci, nu le mai luaţi apărarea, doamnă, la aceşti moguli imobiliari! Că ..
Dna Borza R:-Eu la bani iau apărarea! Banii de la Guvern!
Dl. Manta F:-Banii i-am obţinut noi, nu dumneavoastră! Ca să ne fie clar, banii i-am obţinut pentru zonă industrială, nu ca să luaţi dumneavoastră apărarea la nişte moguli imobiliari!
Dna Borza R:-Nu este zonă acolo, tocmai că nu este zonă!
Dl. Manta F:-Specificaţi că este vorba de nişte moguli imobiliari, vă rog frumos şi nu de foşti proprietari, care au 1, 2 hectare!
Dna Borza R:-Nu ştiu cine sunt mogulii aceia, dar nu contează!
Dl. Manta: Ştiţi foarte bine, este vorba de Luca etc! Haideţi, că ştiţi!
Dl. Dekany T:Intenţia executivului, fiindcă aţi cerut să dăm un răspuns, ca şi completare la ce a spus doamna Popa Flora, intenţia executivului era să creeze o zonă industrială, ceea ce s-a concretizat prin votul dumneavoastră din 2004, zonă industrială pe care să o putem popula aşa cum ne-am dorit noi, într-un timp scurt, avea nevoie de infrastructură. Banii pentru această infrastructură, într-adevăr, au fost obţinuţi de la Guvern. Mai existau alte terenuri care în momentul de faţă sunt disponibile şi, într-adevăr, solicitate de aceşti foşti proprietari sau cum vrem să-i numim, acele terenuri urmau şi ele să fie mai atractive odată cu introducerea acestei infrastructuri şi intenţia noastră era să creăm această zonă industrială, bineînţeles cu votul dumneavaostră, al Consiliului Local, să creăm locuri de muncă, aşa cum, de fapt, Consiliul Local şi-a exprimat, de asemenea intenţia, prin vot, în 2004.
Dna Borza R:-Da, domnule viceprimar, sunt de acord şi este corect, dar când te atenţionează justiţiabilii cu notificări, domnule, am revendicat terenul, nu te apuci şi faci investiţii acolo, ca până la urmă să rămâi în aer, să nu ştii ce să faci cu ele! Te-ai apucat să....., dar puteai să faci în alte zone, unde nu sunt probleme de revendicări! Aici erau probleme de revendicări! Dar, mă rog, cum spuneţi, răspund cei care au făcut şi au votat chestia aceasta! Aveţi dreptate!
Dl. Dekany T:-Credeţi-mă că notificările în suprafaţă de aproximativ 1000 de hectare s-au făcut pe toate terenurile care erau disponibile şi Consiliul Local a început un proiect în 2004, repet, de a transforma acea zonă, în zonă industrială, executivul a făcut demersurile pentru a aduce fonduri să rezolvăm problema infrastructurii în acea zonă şi nu ne putem muta cu crearea unor zone industriale de pe o zi pe alta, fără PUZ-uri, fără hotărâri de consiliu etc.
Dl. Popa D:-Aş vrea să vă aduc aminte, stimaţi colegi, că am povestit cam cu peste un an şi jumătate în urmă, că Popa şi Voicu au vrut să ia nişte terenuri la centură, la zona de Nord, ca să luăm noi de la cetăţenii care le aveau atunci şi după aceea, să continuăm să dezvoltăm şi acolo zona industrială, aşa cum s-a făcut cu mare succes, începută, de altfel, de domnul Valentin Neamţ, când era primar şi continuată de noi, zona aceea industrială dinspre Nădlac. Oamenii, dintr-un motiv sau altul, nu au vrut să vândă. Şi pentru că nu au vrut să ne vândă nouă şi după aceea noi să vindem, pentru ca noi să aducem un ban municipiului, noi să vindem, prin procedurile de licitaţie, care se cunosc şi pe care tot consiliul din 2004 le-a votat ca atare, am vrut să procedăm la dezvoltarea oraşului. Aşa, ne-am izbit de reticenţa unor oameni care nu au vrut să vândă. N-au vrut să vândă, nu-i puteam obliga! Acum un an şi jumătate şi v-aş ruga să căutaţi aceste documente, doamna secretar, am cerut primarului să-mi răspundă şi Secretarului Consiliului Local să-mi răspundă şi nu mi-a răspuns nici până azi, este un an şi jumătate cu privire la această situaţie, dacă s-a făcut! Vreme la care nu ştiam care sunt mogulii, că s-au introdus termenii aceştia doar mai târziu. Cel ce i-a introdus şi i-a consacrat i-a introdus mai târziu şi s-au transmis acum expresiile acestea, văd, până în teritoriu, cu mogulii. Habar nu aveam de moguli! Dar am procedat la dezvoltarea municipiului, aşa cum mai târziu am făcut şi înspre Deva. Nu am primit nici un răspuns scris, se dăduse Legea nr. 247, am fost ignorat total! Şi, domnule viceprimar, fiindcă nu este primarul aici, vă rog să-mi răspundeţi până data viitoare, la o hârtie depusă de mine, căutaţi-o, cu număr de înregistrare, cu un an şi jumătate în urmă! Şi primarul trebuia să-mi răspundă şi Secretarul trebuia să-mi răspundă! Dar nu au răspuns nici unul! Ei, dacă situaţiile acestea nu erau tratate aşa superficial, dacă nu apăreau mereu aceleaşi şi aceleaşi nume, ca să intre direct sau prin altcineva, în posesia unor terenuri. Pentru că nu am auzit terenuri pentru Moşneag, terenuri pentru Schill, terenuri pentru Popa! Nu! Nu am auzit de afacerile cuiva dintre noi făcute, ci doar de cam aceleaşi şi aceleaşi nume şi persoane, care, în ciuda legilor în vigoare şi pe baza unor documente date de justiţie şi nu a fost unchiul lui Popa, Ministru de Justiţie, dacă se poate vorbi şi de aceasta, s-a ignorat tot ce era lege şi hotărâri judecătoreşti. Nimic nu a contat! Şi noi despre aceste situaţii am vorbit, fără a şti cine sunt pecicanii, doamna Popa, dacă de ei aţi vorbit, că eu nu ştiu cine sunt pecicanii aceia! Şi aţi venit într-o zi să-mi arătaţi nişte hârtii şi mie şi domnului Voicu şi altcuiva şi v-am spus că nu ştiu cine sunt aceia! Dacă aveţi convingerea că ştiţi, foarte bine, păstraţi-vă convingerea! Dar nu ştiu cine sunt pecicanii! Nu ştiu! Şi atunci, vreau să reţineţi, nu o să treacă uşor chestia aceasta, o să vedeţi! Deci, sunt procese declanşate deja, acum, poate vă întrebaţi de ce ştim noi şi că de aceea îi susţinem pentru că avem legături! Pentru că, întâmplător, acum suntem noi opoziţia. În mandatul trecut ştiau cei ce erau în opoziţie. Şi aceasta aş vrea să discutăm, în principiu, da? Toate atacurile sau întrebările, nu neapărat atacuri, în sensul rău al cuvântului, veneau, de unde veneau, de la opoziţie! Acum iacă ne caută şi pe noi nişte oameni şi ne dau nişte documente! Pe cine să caute? Şi nu cred că atunci noi am spus că are nu ştiu cine sau nu ştiu cine, PNL-ul sau PNŢCD-ul afaceri cu aceia şi de aceea îi reprezentau şi le aduceau cauzele, nu este normal să punem problema aşa! După cum nici astăzi nu ar fi normal să pună cineva problema sfidător şi jignitor şi chiar aşa o să şi spun. Pe mine mă jigneşte cineva care spune că au venit pecicanii şi că noi îi susţinem pe pecicani! Aceasta este o aberaţie şi nici nu stau de vorbă pe tema aceasta cu nimeni! Deci, dacă ridici o problemă, ai interes. Grupurile de interese, în Arad, sunt în floare, nu din mandatul celălalt, ci ştiţi de când! Şi în faţa unor documente, care există şi pe care oamenii vin şi le dau şi le dau şi altora, dar probabil că alţii nu spun nimic, ei, daţi-ne voie, măcar ca opoziţie, din când în când, să spunem câte ceva! Sau, nu este aici primarul, că încă mai are timp astăzi sau mâine, să vorbească la Bucureşti, să dea Guvernul Tăriceanu o ordonanţă de urgenţă că opoziţia nu mai trebuie să existe şi nu mai avem voie să vorbim! Să nu mai spunem nimic, că este cel mai bine aşa! Să nu mai vorbim, că dacă vorbim, atunci înseamnă că susţinem mogulii! Deci, cam aceasta este şi este şi ridicol, stimate coleg! Aveţi studii juridice, nu cred că ar trebui să puneţi problema aşa! Păi, tocmai, eu v-am auzit ce aţi spus!
Dl. Manta F:-Dar fiecare are voie să-şi spună părerea!
Dl. Popa D:-Exact! Dar, eu nu te-am acuzat niciodată de nimic, colega! Nu te-am acuzat! Şi nu este cazul să vorbeşti…
Dl. Manta F:-Eu spun că dumneavoastră ar trebui să apăraţi terenurile oraşului!
Dl. Popa D:-Eu, fii liniştit, că le-am apărat!
Dl. Manta F:-Nu să le dăm celor care vin să le ceară neapărat unde vor!
Dl. Popa D:-Fii sigur că le-am apărat! Dar dacă vin cu documente, în baza legii şi a justiţiei, este treaba lor!
Dl. Manta F: -Trebuia să vă zbateţi să le modificaţi!
Dl. Popa D:-Este adevărat, dar ilegalităţile se fac sub nasul vostru! Asta este! Şi nu le-am făcut eu!
Dl. Manta F:-Prin justiţie!
Dl. Popa D:-O să fie şi în justiţie!
2.
Dl. Marian O:-Referitor la Ştrand - Pentru că la data de 1 ianuarie 2007 a expirat perioada când putea să se mai ocupe de el Gospodărirea Comunală, astăzi, am hotărât că amânăm proiectul de hotărâre de preluare a ştrandului de către Primărie şi azi nu se mai ocupă nimeni de ştrand, pentru că nu mai are nimeni nici un drept asupra administrării acestui ştrand. Deci, în consecinţă, cineva va trebui să-şi asume iniţierea unui proiect de hotărâre, care să reglementeze această stare de fapt. Stare de fapt care, dacă se mai prelungeşte puţin, s-ar putea să ne prindă cu sezonul estival în plin. Deci nu ştiu dacă atunci când aţi luat decizia de amânare, v-aţi gândit şi la acest aspect al problemei! De asemenea, nu ştiu cine va avea capacitatea financiară să investească cele 3 sau 4 miliarde de lei care sunt necesare pentru finalizarea canalizării! Pentru că altfel, cu siguranţă, cei de la mediu nu vor mai accepta o altă amânare vis a vis de funcţionarea ştrandului. Şi vă rog să vă asumaţi acest fapt, pentru că aţi votat pentru amânare. Vă mulţumesc.
Dl. Dekany T:-Domnule Ovidiu Marian, dumneavoastră aţi văzut hotărârea AGA cu o singură semnătură din trei? Sau aţi auzit precizările domnului director? Deci, normal, conform Legii nr. 31 ......
Dl. Marian O:-Domnule viceprimar, astăzi nimeni nu va putea să administreze acest ştrand, pentru că nu are documentele pentru aceasta.
Dl. Dekany T:-Îmi permiteţi?
Dl. Marian O:-Astăzi, nimeni nu poate să administreze acest ştrand pentru că nu are documente legale pentru aceasta!
Dl. Dekany T:-Domnule Marian, dacă-mi permiteţi….
Dl. Marian O:-Sigur că vă permit, dar m-aţi întrebat şi eu vă răspund!
Dl. Dekany T:-Deci, dacă nu există hotărârea AGA, AGA se poate convoca şi se poate proiectul de hotărâre susţine de către cei care doresc acest lucru pe ordinea de zi. Nu trebuie dumneavoastră să daţi sarcini unora să vină cu alte proiecte de hotărâri. În primul rând, acel proiect de hotărâre, dacă este aşa cum spune domnul director, că nu există decât o semnătură, conform Legii nr. 31, nici nu trebuia să fie pe ordinea de zi. Deci, acest lucru trebuia verificat înainte.
Dl. Marian O:-Dar nu am discutat la şedinţa consultativă? Am discutat 5 ore subiectul ştrand! Şi nu a spus nimeni nimic!
Dl. Dekany T:-Nu, nu am ştiut! După şedinţa consultativă, am luat legătura cu toţi consilierii PNL la sediul partidului, unde am constatat că doamna Loredana Cismaş, consilierul PNL în AGA, nu a participat la acea şedinţă şi refuză să semneze ulterior acel proces-verbal. De altfel, cum s-a întâmplat şi în cazul domnului Moisescu şi, într-adevăr, dumneavoastră aţi participat şi eu la acea şedinţă consultativă, unde, într-adevăr, cum spuneţi, nu ştiam aceste lucruri! Nu le ştiam!
3.
Dl. Pădurean C:-Mă bucur că domnul consilier Popa socoteşte sfidător şi jignitor afirmaţiile doamnei consilier Borza vis a vis că privatizarea Salubrităţii ar fi o afacere PNL. Dar nu acest lucru am dorit să-l spun la “Diverse”. Darea în folosinţă a străzii Voinicilor a fost o bucurie, dar în acelaşi timp şi un necaz pentru locuitorii din zonă. Dacă înainte se putea traversa strada dinspre Păşunii, acum, de exemplu, dacă vrei să ajungi la magazinul “Profi”, trebuie să mergi până la sensul giratoriu de la Billa, să te întorci şi iarăşi să ajungi până la sensul giratoriu de la celălalt capăt al străzii, timp de 10 minute să te tot învârţi ca să ajungi la magazinul “Profi”. Zilnic linia continuă din acea zonă este încălcată inclusiv de echipajele poliţiei. Sigur că echipajele poliţiei îşi pun sirena şi sunt în misiune, dar ceilalţi participanţi la trafic, pentru a scurta drumul, sunt nevoiţi să încalce linia continuă şi legea. Rugămintea mea este pentru serviciul de specialitate, să studieze problema dacă poate să fie în zona Păşunii o linie întreruptă, ca să se poată circula normal. Un aspect. Celălalt aspect, înainte era trecere de pietoni pe acolo, mulţi bătrâni din zonă se plâng că nu mai pot să ajungă pe partea cealaltă a străzii, decât dacă fac un circuit aproape asemănător cu cel al automobilelor.
4.
Un alt aspect pe care aş dori să-l remarc, situaţia în Arad este destul de dificilă. Din cauza unor lucrări pe care noi le-am aprobat. Spre exemplu, în zona Pieţei Sârbeşti, şoseaua este blocată de tot. Chiar şi acolo am văzut ieri un echipaj de poliţie care a fost nevoit să meargă pe contrasens pe strada Academia Teologică. Rugămintea mea este ca pentru perioada în care se lucrează, unele străzi care sunt cu un singur sens să poată să fie temporar pe două sensuri pentru a facilita circulaţia automobilelor în zona respectivă şi parcarea să se facă pe trotuar pentru a uşura circulaţia.
5.
După sărbătorile pascale, Aradul va fi vizitat de către cei mai buni elevi din ţară în domeniul ştiinţelor sociale- Olimpiada Naţională de Filozofie, Cultură Civică etc. Eu cred că Aradul ar putea să se dovedească un oraş ospitalier şi să le oferim, sigur că pe baza unui tabel şi pe baza unor ecusoane, gratuitate la aceşti elevi, pe timpul prezenţei lor în Arad, care, oricum, vor cheltui o parte din bani pe care îi au de la părinţi în oraşul nostru.
6.
Şi un ultim aspect, care, se pare, a fost trecut cu vederea, vrea să vă spun că am primit fiecare un program al activităţilor culturale pentru anul 2007, care reprezintă o imagine a Aradului şi care, daţi-mi voie să vă spun ce am văzut şi în alte oraşe şi din Europa, ne apropie, în ceea ce am vrea să fie imaginea Aradului. Cu acest program, să vedem ce se mai întâmplă din punct de vedere cultural în acest oraş, care să aducă turism cultural pentru noi. Şi să se vadă că în Arad nu numai dispute sunt, dar se şi produce o activitate culturală, care, daţi-mi voie să vă spun, ne face cinste. Şi a propos de deplasarea la Pecs, vrea să vă spun că Teatrul din Arad a avut duminică seara un succes extraordinar la Teatrul din Pecs, drept pentru care a doua zi s-a şi perfectat o serie întreagă de înţelegeri referitoare la vizitele reciproce între teatrul nostru şi cel din Pecs. Mulţumesc.
7.
Dl. Bognar L:-Ca şi completare. Prin legătura pe care o avem cu domnul Pădurean, pe linia activităţii culturale, într-adevăr, putem spune că acest program este mai colorat, avem deja tradiţia de a edita acest program cultural, care este, putem să spunem, în strategia culturală pe care sperăm că o vom aborda mai clar anul acesta şi legat de discuţiile pe care le-am avut cu omologul de la Pecs, respectiv, domnul viceprimar Gonda, ne gândim să ne legăm şi să ne promovăm oraşul din punct de vedere cultural în perspectiva că oraşul Pecs va fi capitala culturală a Europei, aşa cum este Sibiul. Deci, noi, pe undeva, ne amplasăm pe o axă dintre cele două capitale culturale, Sibiul, care este actual şi Pecs-ul care va fi. Sperăm că vom avea tot prin organizarea reciprocă a comisiilor, o întâlnire în care anul acesta vom continua acele programe pe care le-am început deja până acum. Mulţumesc.
8
Dl. Moşneag O:-Desigur că Zona Industrială şi terenurile de acolo reprezintă un interes major şi sunt sigur că şi pentru presă va fi unul din subiectele principale. Aş dori să revin şi să atrag atenţia asupra unui aspect la care m-am referit şi cred că anul trecut, tot aşa, prin primăvară spre vară şi anume, asupra poluării din oraşul nostru. Acum, în cadrul Biroului domnului primar există, am înţeles, angajaţi care pot să verifice anumite situaţii din oraş şi aş avea rugămintea să ni se prezinte pe următoarea şedinţă sau în scris, cum se reuşeşte, o informare asupra acestei situaţii, având în vedere faptul că există şantiere în oraş pe care noi cu dragă inimă le-am aprobat şi ceea ce ne dorim, să dezvoltăm oraşul, dar totuşi sunt anumite societăţi care dărâmă şi care chiar nu mai ţin cont de nici un aspect legat de poluare. Noi ştim foarte bine care sunt aceste locaţii din oraş. Au avut control la acele locuri şi ce măsuri s-au aplicat? Mulţumesc.
9
Dl. Manta F:-Aş dori să solicit executivului Primăriei să sesizeze Curtea de Conturi pentru analiza activităţii Gospodăririi Comunale între anii 2002-2004, întrucât, dintr-o analiză făcută la această societate, s-au constatat mai multe nereguli cu privire la anumite contracte şi aş dori lămuriri de la Curtea de Conturi dacă ele sunt făcute în conformitate cu legea sau nu. Şi este vorba de contractele cu SC CODALB, pentru irigaţiile de la Piaţa Avram Iancu şi de la ştrand, este vorba de contractul pentru sistemul de intrare de la ştrandul „Neptun”. De asemenea, condiţiile în care au început lucrările la irigaţiile din Piaţa Avram Iancu, fără comandă şi fără autorizaţie de construcţie şi orice alte aspecte juridice şi economice cu privire la activitatea acestei societăţi în perioada menţionată. Solicit executivului ca în momentul în care primeşte răspuns de la Curtea de Conturi, să-mi fie prezentat şi mie. Mulţumesc.
Dl. Neamţ V:-Nu ştiu dacă dă lămuriri Curtea de Conturi, dar executivul sigur …
Dl. Manta F:-Raportul Curţii de Conturi, sigur că da! La el mă refer.
Dl. Dekany T:-Există raportul Curţii de Conturi pentru perioada respectivă, există şi raportul auditului, le puteţi consulta.
Dl. Manta F:-Raportul de audit l-am consultat, nu am găsit raportul Curţii de Conturi. Dacă se poate, atunci, să-mi fie prezentat.
Dl. Dekany T:-Da. De la Logistică. Curtea de Conturi nu răspunde la asemenea solicitări.
10
Dna Braica A:-În primul rând, solicit nişte răspunsuri la nişte solicitări pe care le-am făcut în scris pe Legea nr. 544 şi de la care a trecut mai mult de o lună. Mai aştept câteva zile până se scurge şi acel termen conform legii, după expirarea celor 30 de zile, următoarele 30 de zile, ca să fac demersurile legale în contencios administrativ.
11
Dna Braica A:-În altă ordine de idei, îmi susţin solicitările de la începutul şedinţei cu privire la Piaţa Mihai Viteazul, care este strategia şi ce se întâmplă acolo, pentru că, din câte cunosc eu, acţionarii se plâng că nu au acces la hotărârile Consiliului de Administraţie. Nu ştiu dacă este real sau nu …nu este real? Bun. Există…
12
În ceea ce priveşte SC CET SA ARAD, la fel, aştept să fim informaţi cu privire la ce se întâmplă acolo cu sindicatul şi care sunt solicitările lor.
13
Aş mai vrea să vă întreb, am văzut zilele trecute, trecând pe lângă Colegiul Naţional „Dimitrie Ţichindeal”, că este dărâmat acel gard care era în faţă şi care cred că şi el făcea parte dintr-o arhitectură şi dintr-o viziune mai mare a construcţiei de acolo. Nu am înţeles bine de ce s-a dărâmat şi cum se reface altul nou. Aşa ca şi cu podul din Aradul Nou. Este dărâmat, este la pământ.
Dl. Voicu E:-Noi am aprobat dărâmarea.
Dl. Dekany T:-Haideţi să o ascultăm pe colega noastră. Eu cer Serviciului Logistică să se ocupe ca în termen legal să primească răspuns şi la acele întrebări pentru care a solicitat acest răspuns şi nu l-a primit şi pentru cele formale astăzi.
15
Dna Braica A:-Da. Îmi pare rău că directorii societăţilor nu mai sunt aici. Am fost în cartierul Alfa şi acolo tot aşa sunt contrucţiile acelea care se întind până la Piaţa Sârbească, mă rog, într-o oarecare măsură, cetăţenii de acolo au nişte solicitări. Pentru linia de tramvai 2 şi 4 barat să se înfiinţeze o staţie comună la UTA, pentru că ei sunt puşi în situaţia penibilă şi grea să fugă de la o staţie la alta. Acolo sunt puse peste drum la UTA. Să fie toate acolo pe Cocorilor, eventual şi pentru linia 2 şi pentru 4 barat.
16
Dna Braica A:- De asemenea, acest 4 barat se termină la Căpitan Ignat şi nu există o staţie acoperită acolo, iar autobuzul 21, care duce cetăţenii în cartierul „Alfa”, nu este corelat acel autobuz cu tramvaiele. Prin urmare, oamenii stau acolo în staţie şi 20-30 de minute şi aşteaptă să-i ducă autobuzul 21 până în acest cartier. Aceste solicitări, dacă se poate, le-aş face şi le am şi în scris pentru CTP, pentru că trebuie soluţionate şi problemele celor care sunt acolo în cartier şi care fac drumurile acestea zilnic.
17
Dl. Costin I:-Bun. Ca să răspund. Am avut o intervenţie atât la executiv, cât şi la domnul director de la CTP, să înfiinţeze pentru elevii din Alfa, eu ştiu, o linie provizorie, cât timp sunt lucrările, pe Dorobanţilor – Eminescu – Teatru – Piaţa Arenei – Boul Roşu şi retur. Deci, pentru elevi doar. Acum să vedem în ce stadiu e.
Dna Braica A:- Aceasta este în celălalt sens, şi acolo sunt probleme, într-adevăr!
18
Dl. Popa D:-Stimaţi colegi, o singură completare, ultima – procesele acestea de care am vorbit acolo sunt de ani de zile, ele erau revendicate înainte de darea Legii nr. 247 şi vreau să vă spun că am fost informat, o spun foarte deschis, deja s-a trecut la executare silită pentru acele terenuri din acea zonă. Sigur, la cele care s-au vândut, deja încep alte procese, care nu se mai ştie cât vor mai dura, dar pentru celelalte terenuri, deja s-a trecut, s-a trimis somaţie aici la executiv, aceasta este ideea, pentru executare silită. Şi închipuiţi-vă ce dandanale o să înceapă de acum înainte, cu executare silită etc. Să nu creadă cineva că m-am trezit numai aşa vorbind aiurea. Şi dacă crede, nu-i nici o problemă, dar o să vedeţi în câteva zile atunci! Însă, vă rog să nu luaţi că am spus-o politic, nu am spus-o nicicum. Mi s-a adus, mi s-a spus, am vorbit! Dar nu am vorbit doar acum, ci am vorbit cu doi ani în urmă, însă am vorbit degeaba. Mulţumesc.
Dl. Neamţ V:-Cu acestea, declar şedinţa încheiată.