MINUTA Şedinţei Consiliului Local al Municipiului ARAD din data de 28-08-2003
M I N U T A
şedinţei ordinare
a Consiliului Local al Municipiului Arad
din data de 28 august 2003
La şedinţa ordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 28 august 2003, au fost prezenţi 22 de consilieri. Au absentat: dl. Darida Ioan, dl. Mureşan Adrian, dna Aslău Amalia, toţi fiind în concediu de odihnă. Preşedinte de şedinţă a fost domnul consilier Dekany Tiberiu.
Au participat:
-din partea Primăriei Municipiului Arad, dl. primar Dorel Popa, dl.viceprimar Bognar Levente, dna Doina Paul -secretarul municipiului Arad, dl. Tamaş Petru-director economic, dna Macra Claudia - director Administraţie Publică Locală, dra Ioana Albu-şef Birou Soluţionarea Obiecţiunilor şi Contestaţiilor, dl. Marian Gheorghe -şef Birou Primar, dna Szasz Mirela, consilier Serviciu Urbanism şi Construcţii, dna Graur Viorica - şef Serviciu Disciplină în Construcţii, dra Claudia Belin -şef Serviciu Buget, Dna Andreica Daniela -consilier Serviciul Buget, dna Lilioara Stepănescu-şef Serviciu Logistica Actelor Administrative, dra Mirela Boroica - referent specialitate, dra Czibrik Monica - consilier juridic;
-din partea Serviciului Public "Administraţia Patrimoniului Local :dl. Teodor Marian -director executiv, dl. Dugăeşescu Marin- director tehnic, dna Popa Flora - şef Serviciu Administrare Imobile, dl. Ciobâncan Iulian - consilier în cadrul aceluiaşi serviciu;
-alţi participanţi:directori ai agenţilor economici şi instituţiilor publice de sub autoritatea Consiliului Local: dl. Doru Câmpan - SC ARTERM SA; dl Cuvineanu Petru - Compania de Transport Public Arad, dl. Balint Ovidiu - Casa de Cultură a Municipiului Arad, dl. Clodniţchi Iosif - SC SALUBRITATE SA Arad, dl. Galea Mircea - Regia Autonomă de Drumuri Municipale Arad, dl. Mihăieş Petru - SC Gospodărire Comunală SA Arad.
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin afişarea pe panoul de afişaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 22.08.2003, a Dispoziţiei nr. 1031/22.08.2003 a Primarului Municipiului Arad, precum şi prin intermediul mass-media.
Convocarea şedinţei s-a asigurat prin înmânarea fiecărui consilier, în ziua de 22.08.2003, a invitaţiei la şedinţă, cuprinzând data, ora şi locul desfăşurării acesteia, ordinea de zi, precum şi câte un set de copii ale materialelor înscrise pe ordinea de zi.
Preşedintele şedinţei, dl. consilier Dekany Tiberiu, constatând că şedinţa este legal constituită, în conformitate cu cerinţele prevăzute de lege în ceea ce priveşte organizarea şi desfăşurarea şedinţelor Consiliului Local, a declarat şedinţa deschisă.
În continuare, domnul primar a supus la vot următoarea
Ordine de zi
1. Întrebări/interpelări adresate executivului.
2. Informare privind activitatea desfăşurată de către agenţii economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad în luna august 2003 şi programul principalelor activităţi pentru luna septembrie 2003.
3. Proiect de hotărâre privind conferirea titlului de "Cetăţean de onoare al Municipiului Arad" domnişoarei Otilia Bădescu - iniţiativa primarului
4. Proiect de hotărâre privind avizarea tarifului de distribuţie a agentului termic furnizat de către SC ARTERM SA Arad pentru agenţii economici şi pentru populaţie - iniţiativa domnilor consilieri Bruno Masut şi Marcel Chişcan.
5. Proiect de hotărâre privind mandatarea consilierilor locali în Adunarea Generală a Acţionarilor la SC ARTERM SA Arad pentru soluţionarea, în condiţiile Legii nr.10/2001, a notificării depuse pentru imobilul din Arad, str.Unirii nr.19 - iniţiativa primarului.
6. Proiect de hotărâre privind participarea Consiliului Local al Municipiului Arad la constituirea patrimoniului iniţial al Asociaţiei pentru ridicarea Monumentului Unirii la Arad - iniţiativa primarului.
7. Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcţii şi organigramei Casei de Cultură a Municipiului Arad - iniţiativa primarului.
8. Proiect de hotărâre privind aprobarea participării Consiliului Local al Municipiului Arad la concursul de proiecte al "Fondului Comun al Proiectelor Mici, programul Phare 2001-2002 Cross - Border Cooperation", cu proiectul Protector Arad - Gyula" - iniţiativa primarului.
9. Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcţii al Serviciului Public "Administraţia Patrimoniului Local" - iniţiativa primarului.
10. Proiect de hotărâre privind aprobarea procesului-verbal de evaluare a scrisorilor de intenţie şi numirea comisiei de negociere a condiţiilor de realizare a proiectului de parteneriat public-privat "Achiziţionarea, instalarea, exploatarea şi întreţinerea unor unităţi ecologice (Euro-WC-uri) în municipiul Arad - iniţiativa primarului.
11. Proiect de hotărâre privind aprobarea Proiectului tehnic, caietului de sarcini şi a Detaliilor de execuţie la obiectivul de investiţie "Branşament şi instalaţie de utilizare gaze naturale la Şcoala Normală D.Ţichindeal, Arad, B-dul Dragalina nr.5-7" - iniţiativa primarului.
12. Proiect de hotărâre privind aprobarea Proiectului tehnic, caietului de sarcini şi a Detaliilor de execuţie la obiectivul de investiţie "Branşament şi instalaţie de utilizare gaze naturale la Şcoala Generală nr.10, Arad, str. Grădinarilor nr.15" - iniţiativa primarului.
13. Proiect de hotărâre privind concesionarea directă a unor terenuri situate în municipiul Arad, în conformitate cu prevederile art.1, pct.12 lit."e" din Legea nr.453/2001, pentru modificarea şi completarea Legii nr.50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii şi unele măsuri pentru realizarea locuinţelor - iniţiativa primarului.
14. Proiect de hotărâre privind parcelarea sau apartamentarea unor imobile proprietatea Statului Român, situate în municipiul Arad - iniţiativa primarului.
15. Proiect de hotărâre privind vânzarea unui teren proprietatea privată a municipiului Arad, situat în Micalaca I Est şi aprobarea caietului de documente întocmit în vederea organizării licitaţiei publice - iniţiativa primarului.
16. Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr.321/2001 referitoare la însuşirea Raportului de evaluare tehnică şi aprobarea cumpărării imobilului Grup de Locuinţe II de la Agrozootehnica Ceala - iniţiativa primarului.
17. Proiect de hotărâre privind repartizarea unei locuinţe din fondul locativ de stat domnului Lingurar Anton - iniţiativa primarului.
18. Proiect de hotărâre privind repartizarea unei locuinţe din fondul locativ de stat domnului Balla Alexandru - iniţiativa primarului.
19. Proiect de hotărâre privind repartizarea unei locuinţe din fondul locativ de stat doamnei Vasi Nicoleta şi doamnei Dolga Floare - iniţiativa primarului.
20. Proiect de hotărâre privind acordarea de înlesniri la plata obligaţiilor faţă de bugetul local pentru domnul Husar Teodor - iniţiativa primarului.
21. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu "Staţie distribuţie carburanţi" în Arad, Calea Radnei 190-192, beneficiar S.C. Rompetrol Downstream Bucureşti - iniţiativa primarului
22. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu "Staţie distribuţie carburanţi" în Arad, Piaţa Eroilor nr.5-8, beneficiar S.C. Rompetrol Downstream Bucureşti - iniţiativa primarului.
23. Diverse.
Ordinea de zi a fost aprobată cu unanimitate de voturi.
În continuare, s-au formulat următoarele
1
Întrebări/interpelări adresate executivului
1
Dl. Chişcan M: - În primul rând, aş dori să rog executivul ca la interpelările de astăzi, să încere să-mi răspundă în termenul legal, de 30 de zile, pentru că astăzi mi-au parvenit nişte răspunsuri la interpelări făcute într-o şedinţă din luna mai. Deci, după aproape 3 luni de zile, în sfârşit, am aflat câteva răspunsuri la întrebările ridicate atunci. Există şi un răspuns la o interpelare din şedinţa trecută, pe care l-am primit astăzi şi care se încadrează în acest termen. Problema cu acest răspuns este că, de fapt, nu este un răspuns, ci îmi explică exact procedura prin care s-a efectuat avizarea tarifului la energie pentru CET Arad. Întrebarea mea punctuală de atunci era dacă CET-ul nu trebuie să îndeplinească aceleaşi condiţii ca şi ARTERM SA şi dacă se consideră că s-a făcut publicitatea, aşa cum prevedea legea, 30 de zile înainte de depunerea documentaţiei la ANR. Din păcate, aşa cum ştiţi şi dumneavoastră, CET-ul depune la ANR în mod constant solicitările de ajustare de tarif fără să solicite avizul Consiliului Local. Fapt care ne pune în faţa faptului de a ne trezi cu tarife mai mari şi, din moment ce pentru Arterm procedăm cu totul altfel şi le solicităm să depună documentaţia pentru a obţine acest aviz, în perioada de aplicare a avizului majorat de la CET şi până la ajustarea tarifului pentru Arterm, există o perioadă de timp în care Arterm-ul suportă pierderi independent de voinţa firmei. Aceasta ar fi o problemă. Mai am încă două probleme foarte scurte.
2
Una face referire la ceea ce în urmă cu ceva timp am votat noi şi care se numeşte Regulamentul privind reglementarea publicităţii şi reclamei în spaţiile publice. Atunci noi ne propuneam, oarecum, să scoatem la licitaţie anumite locaţii pentru panouri publicitare şi zilele acestea am aflat că, de fapt, nu s-a ţinut nici o licitaţie, ceea ce eu zic că ar aduce bani în plus la buget, mai mult, nici nu se eliberează autorizaţii de construcţie sau de amplasare pentru cei care doresc să amplaseze astfel de panouri. Deci, practic, fără să vrem, ducem o politică de protejare a actualilor deţinători de astfel de panouri, în momentul în care nu-i lăsăm pe alţii să intre pe piaţă. Este evident acest lucru. Întrebarea mea este dacă acest lucru afectează veniturile la buget, pe de o parte, iar pe de altă parte, când se va organiza licitaţia? Şi sper, cred, am convingerea că nu se doreşte a fi un serviciu făcut companiilor care deţin astfel de panouri în perspectiva campaniei electorale de anul viitor.
3
O altă întrebare. Am avut curiozitatea să mă uit prin stenogramele şedinţelor de consiliu şi cu această ocazie, pentru cei care-şi aduc aminte, la începutul mandatului nostru, am avut o hotărâre foarte controversată, prin care alocam un spaţiu pentru un anumit consulat. Aş vrea să ştiu ce se mai întâmplă în spaţiul respectiv, care a fost activitatea acestui consulat în aceşti trei ani de zile şi dacă se mai justifică faptul ca acest spaţiu să mai fie păstrat de consulatul respectiv? Mulţumesc. Repet, rog executivul să-mi trimită răspunsurile în termenul legal. Mulţumesc.
4
Dna Faur M: -Se ştie că pentru orice modificare la faţada exterioară, solicitanţii trebuie să deţină certificat de urbanism. Aş avea o întrebare către executiv, terasele care se află pe tot bulevardul -sub ce regim legal funcţionează? Pentru că, în Comisia de urbanism, nu au intrat pentru avizare, cred, poate că una singură din cele 20 de terase câte sunt acum în total pe tot Bulevardul Revoluţiei. Probabil că dânşii au un gen de plată către Direcţia Comercială, dar nu mi se pare normal. Atât timp cât ocupă domeniul public, trotuarul, bulevardul principal din oraş, ar trebui să aibă şi un certificat de urbanism, pentru că fiecare îşi pune ce tipuri de scaune vrea, mai îngrădite, mai neîngrădite, încurcă circulaţia pe trotuar, ar trebui reglementată această problemă. La fel ca şi colegul meu, aştept răspunsul până la următoarea şedinţă de consiliu. Mulţumesc.
5
Dl. Ppescu G: - Stimaţi colegi, aş vrea să ridic problema Agenţiei C.F.R.. Cred că ar fi necesar ca la viitoarea şedinţă a Consiliului Local- şi cu această ocazie, fac o rugăminte executivului şi domnului primar ca să analizeze un spaţiu necesar Agenţiei CFR. Ştim cu toţii că spaţiul actual a fost revendicat şi este adevărat că sunt multe disuţii pe tema aceasta, legat de faptul că noi vrem să facem un bine CFR-ului, eu cred că, în primul rând, facem un bine cetăţenilor municipiului Arad dacă avem acest spaţiu în centrul oraşului. De aceea, propun ca locaţie fostul spaţiu al Cofetăriei < Casata >, la ora actuală, nu ştiu ce se întâmplă cu el, acolo au fost o serie de închirieri de mobilă, acum nu mai ştiu ce se întâmplă acolo. Cred că ar trebui dat un răspuns rapid şi cred că în şedinţa următoare se poate introduce pe ordinea de zi. Executivul are altă porpunere? Dar eu cred că este necesar ca Agenţia CFR să aibă un spaţiu în centrul oraşului şi de aceea solicit modul de rezolvare a acestui lucru.
6
Dl. Neamţ V: Se cunoaşte că noi, Consiliul Local, am respins de două ori proiectul de hotărâre privind amenajarea trotuarelor în zona centrală. Cunoaştem, de asemenea, explicaţia dată de dumneavoastră, domnule primar, că această pavare cu pavele galbene a trotuarului, ar fi legală, dat fiind că noi ne-am dat aprobarea pentru un plan de dezvoltare a municipiului pentru o perioadă de 10 ani de acum înainte, în care se prevedea şi o astfel de pavare cu pavele. Eu aş vrea, în mod oficial, să ni se comunice dacă lucrările care au fost efectuate la trotuar au fost aprobate în mod legal de către Consiliul Local, înclusiv sumele de bani aferente acestor lucrări. Mulţumesc.
2
Informare privind activitatea desfăşurată de către agenţii economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad în luna august 2003
şi programul principalelor activităţi pentru luna septembrie 2003
S-a prezentat Consiliului Local informarea privind activitatea desfăşurată de către agenţii economici de sub autoritatea Consiliului Local în luna august 2003 şi programul principalelor activităţi pentru luna septembrie 2003. Nu au fost dezbateri privind această informare.
3
Proiect de hotărâre privind conferirea titlului de
"Cetăţean de onoare al Municipiului Arad" domnişoarei Otilia Bădescu
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi .
4
Proiect de hotărâre privind avizarea tarifului de distribuţie a agentului termic furnizat de către SC ARTERM SA Arad pentru agenţii economici şi pentru populaţie.
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi.
5
Proiect de hotărâre privind mandatarea consilierilor locali în
Adunarea Generală a Acţionarilor la SC ARTERM SA Arad pentru soluţionarea, în condiţiile Legii nr.10/2001, a notificării depuse pentru imobilul din Arad, str.Unirii nr.19
S-au formulat următoarele propuneri:
1.Domnul consilier Puia a propus ca proiectul de hotărâre să se dezbată în fiecare comisie.
2 Domnul consilier Popescu a propus amânarea proiectului de hotărâre.
3 Domnul consilier Roman a susţinut că se poate propune soluţionarea de către cel care este proprietar în Cartea Funciară, anume, Consiliul Judeţean Arad. A mai precizat că trebuie analizate toate aspectele privind aplicarea Legii 10/2001 în acest caz şi a subliniat importanţa prezentării în Consiliul Local a unei concluzii.Ca urmare, solicită prin acest mandat ca, la nivelul AGA, să se formuleze o concluzie şi să se transfere responsabilitatea deciziei persoanelor care sunt obligate să restitue.
S-a supus la vot amânarea proiectului de hotărâre. Propunerea a fost respinsă cu 9 voturi "pentru" amânare şi 12 voturi "împotriva" amânării proiectului de hotărâre, din 21 consilieri prezenţi în sală (domnul consilier Puia a fost ieşit din sală înaintea votării).
Domnul consilier Vancu a formulat următorul amendament:
"Se mandatează consilierii locali în Adunarea Generală a Acţionarilor la SC ARTERM SA ca, în baza Legii nr. 10/2001 şi a Hotărârii Guvernului nr. 498/2003, să studieze şi să propună Consiliului Local al Municipiului Arad, la următoarea şedinţă ordinară, modalitatea de soluţionare a notificării depuse pentru imobilul din Arad, str. Unirii nr. 19".
Amendamentul a fost aprobat cu 13 voturi "pentru" (dl. Blajovici, dl. Masut, dl. Foşlea, dl. Iliescu, dl. Truţ, dl. Năstase, dna Borza, dl. Matica, dl. Roman, dl. Horvath, dl. Kiraly, dl. Vancu şi dl.Mladin) şi 8 voturi <împotrivă> (dl. Huţiu, dna Faur, dl. Dekany, dl. Popescu, dl. Neamţ, dl.Zolotar, dl. Chişcan, dl. Marian), 1 consilier ieşit din sală în momentul votului (dl. Puia)
21 consilieri prezenţi în sală în momentul votării .
Hotărârea, în ansamblu, a fost adoptată cu 13 voturi <pentru> (dl. Blajovici, dl. Masut, dl. Foşlea, dl. Iliescu, dl. Truţ, dl. Năstase, dna Borza, dl. Matica, dl. Roman, dl. Horvath, dl. Kiraly, dl. Vancu şi dl. Mladin) şi 8 voturi <împotrivă> (dl. Huţiu, dna Faur, dl. Dekany, dl. Popescu, dl.Neamţ, dl. Zolotar, dl. Chişcan, dl. Marian), 1 consilier ieşit din sală în momentul votului (dl. Puia); 21 de consilieri prezenţi.
6
Proiect de hotărâre privind participarea Consiliului Local Arad la constituirea patrimoniului iniţial al Asociaţiei pentru ridicarea Monumentului Unirii la Arad
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi din 21 consilieri prezenţi (dl.Puia ieşit din sală)
7
Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcţii şi organigramei
Casei de Cultură a Municipiului Arad
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi din 21 de consilieri prezenţi în sală, dl Puia ieşit din sală în momentul votării.
8
Proiect de hotărâre privind aprobarea participării Consiliului Local al Municipiului Arad la concursul de proiecte al "Fondului Comun al Proiectelor Mici, programul Phare 2001-2002 Cross - Border Cooperation", cu proiectul Protector Arad - Gyula"
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi din 21 de consilieri prezenţi în sală, dl Puia ieşit din sală în momentul votării.
9
Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcţii al
Serviciului Public "Administraţia Patrimoniului Local"
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi din 21 de consilieri prezenţi în sală, dl Puia ieşit din sală în momentul votării.
10
Proiect de hotărâre privind aprobarea procesului-verbal de evaluare a scrisorilor de intenţie şi numirea comisiei de negociere a condiţiilor de realizare a proiectului de parteneriat public-privat "Achiziţionarea, instalarea, exploatarea şi întreţinerea unor unităţi ecologice (Euro-WC-uri) în municipiul Arad
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi din 21 de consilieri prezenţi în sală, dl Puia ieşit din sală în momentul votării.
11
Proiect de hotărâre privind aprobarea Proiectului tehnic, caietului de sarcini şi a Detaliilor de execuţie la obiectivul de investiţie "Branşament şi instalaţie de utilizare gaze naturale la Şcoala Normală D.Ţichindeal, Arad, B-dul Dragalina nr.5-7"
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi. 22 de consilieri prezenţi în sală (a intrat dl Puia).
12
Proiect de hotărâre privind aprobarea Proiectului tehnic, caietului de sarcini şi a Detaliilor de execuţie la obiectivul de investiţie "Branşament şi instalaţie de utilizare gaze naturale la Şcoala Generală nr.10, Arad, str. Grădinarilor nr.15"
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi din 22 de consilieri prezenţi în sală.
13
Proiect de hotărâre privind concesionarea directă a unor terenuri situate în municipiul Arad, în conformitate cu prevederile art.1, pct.12 lit."e" din Legea nr.453/2001, pentru modificarea şi completarea Legii nr.50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii şi unele măsuri pentru realizarea locuinţelor
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi din 22 de consilieri prezenţi în sală. (n.n.după vot au ieşit din sală dl. Chişcan şi dl. Popescu - 20 consilieri prezenţi).
14
Proiect de hotărâre privind parcelarea sau apartamentarea unor imobile proprietatea Statului Român, situate în municipiul Arad
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi din 20 consilieri prezenţi în sală- dl. Chişcan şi dl Popescu ieşiţi din sală. (n.n. intră în sală domnul Popescu, după vot - 21 consilieri prezenţi)
15
Proiect de hotărâre privind vânzarea unui teren proprietatea privată a municipiului Arad, situat în Micalaca I Est şi aprobarea caietului de documente
întocmit în vederea organizării licitaţiei publice
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi din 21 consilieri prezenţi în sală- dl. Chişcan ieşit din sală.
16
Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr.321/2001 referitoare la însuşirea Raportului de evaluare tehnică şi aprobarea cumpărării imobilului Grup de Locuinţe II de la Agrozootehnica Ceala
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate 21 consilieri prezenţi-dl. Chişcan ieşit din sală.
17
Proiect de hotărâre privind repartizarea unei locuinţe din fondul locativ de stat
domnului Lingurar Anton
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi din 21 consilieri prezenţi în sală - dl. Chişcan ieşit din sală.
18
Proiect de hotărâre privind repartizarea unei locuinţe din fondul locativ de stat domnului Balla Alexandru
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi din 21 consilieri prezenţi în sală - dl. Chişcan ieşit din sală.
19
Proiect de hotărâre privind repartizarea unei locuinţe din fondul locativ de stat
doamnei Vasi Nicoleta şi doamnei Dolga Floare
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi din 21 consilieri prezenţi în sală- dl. Chişcan ieşit din sală.
20
Proiect de hotărâre privind acordarea de înlesniri la plata obligaţiilor faţă de bugetul local pentru domnul Husar Teodor
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi din 21 consilieri prezenţi în sală- dl. Chişcan ieşit din sală.
21
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu
"Staţie distribuţie carburanţi" în Arad, Calea Radnei 190-192,
beneficiar S.C. Rompetrol Downstream Bucureşti
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi din 21 consilieri prezenţi în sală- dl. Chişcan ieşit din sală.
22
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu
"Staţie distribuţie carburanţi" în Arad, Piaţa Eroilor nr.5-8,
beneficiar S.C. Rompetrol Downstream Bucureşti
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi din 21 consilieri prezenţi în sală- dl. Chişcan ieşit din sală. (n.n. a intrat în sală domnul consilier Chişcan).
23
Diverse
Domnul consilier Dekany a fost ales, în unanimitate de voturi, preşedinte pentru şedinţele consiliului din luna septembrie 2003.