MINUTA Şedinţei Consiliului Local al Municipiului ARAD din data de 28-06-2019
M I N U T A
şedinţei extraordinare
din data de 28.06.2019
R O M Â N I A
JUDEŢUL ARAD
MUNICIPIUL ARAD
CONSILIUL LOCAL
M I N U T A
şedinţei extraordinare
din data de 28.06.2019
La şedinţa extraordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 28 iunie 2019 au fost prezenţi 17 consilieri din totalul de 23. Au absentat următorii consilieri: dl. Buruc Cosmin Alexandru, dl. Cheşa Ilie, dl. Filip Flavius Emanuil, dl. Săplăcan Gheorghe, doamna Anca-Patricia Stoenescu şi dl. Vărcuş Beniamin-Narcis-Cristian.
Şedinţa a început la ora 13,00 şi s-a încheiat la ora 14,30.
Preşedinte de şedinţă a fost domnul consilier Mihai SZABO.
Au participat: din partea executivului: dl. primar Gheorghe Falcă, dl. viceprimar Călin Bibarţ, dl. viceprimar dl. Bognar Levente, dna Lilioara Stepanescu, secretarul municipiului Arad, dna Claudia Macra, administrator public, dl. Radu Drăgan, arhitect-şef, dna Eliza Barbura, director executiv al Direcţiei Comunicare, dl. Ioan Ignat, director executiv al Direcţiei Dezvoltare şi Întreţinere, dl. Ştefan Szuchanszki, director executiv al Direcţiei Patrimoniu, dna Elena Portaru, director executiv al Direcţiei Tehnice, dna Sorina Ila, director executiv al Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor, dna Sofia Hălălişan, consilier în cadrul aceluiaşi serviciu, dna Mariana Goinea, consilier în cadrul aceluiaşi serviciu, dl. Teodor Goina, consilier în cadrul aceluiaşi serviciu, dl. Adrian Iosup, consilier în cadrul aceluiaşi serviciu, dna Roberta Bejan, consilier în cadrul aceluiaşi serviciu, dna Liliana Florea, director executiv al Direcţiei Edilitare, dl. Adrian Toma, director general al Direcţiei Generale Poliţia Locală Arad, dna Claudia Grozavu, director executiv al Direcţiei Economice, dna Olimpia Stoica, şef serviciu, Serviciul Buget, dna Carmen Radu, şef serviciu, Serviciul Financiar, Contabilitate, dna. Floare Balaş, şef serviciu, Serviciul Contabilitatea Bugetului General, dna. Emilia Rusan, consilier, în cadrul aceluiaşi serviciu, dna Daniela Miculiţă, consilier în cadrul aceluiaşi serviciu, dna Magda Matzek, consilier în cadrul aceluiaşi serviciu, dna Mihaela Balaş, şef serviciu, Serviciul Evidenţă şi Administrare Domeniul Public, dna. Linda Ocenic, şef serviciu, Serviciul Evidenţă şi Administrare Domeniul Privat, dna Alina Toma, şef birou, Biroul Cadastru Intravilan şi Carte Funciară, dl. Cristian Gavrea, şef Birou Informatică, dna. Alina Cirin, consilier, Biroul Informatică, dl. Sorin Contraş, şef serviciu, Serviciul Juridic, Contencios, dna Claudia Ardelean, consilier juridic, dna Florina Stan, consilier juridic, dna Ioana Faur, consilier juridic în cadrul aceluiaşi serviciu, dna Adriana Sobaru, şef serviciu, Serviciul Resurse Umane, dna Andreea Stoica, consilier juridic, dna Anca Dan, consilier juridic, dna Adriana Găvruţă, consilier, dna Monica Stoian, consilier, dna Jurj Diana, consilier, dna Alina Popescu, consilier, dna Daniela Cheşa, consilier, dl. Ciprian Galici, consilier în cadrul aceluiaşi serviciu, dl. Lucian Palcu, consilier Biroul Energetic, dl. Marcel Hodor, consilier, Serviciul Edilitar, dl. Gheorghe Laza, consilier în cadrul aceluiaşi serviciu, dl. Eugen Ţuca, consilier Serviciul Investiţii, dl. Pavel Neamţiu, director executiv al Direcţiei Venituri, dl. Ladislau Albert, director executiv adjunct, dl. Mihai Stoiadin, şef serviciu, Control Venituri, dl. Cristian Avram, şef Serviciu Urmărire Venituri, dna Alina Bodrogean, consilier în cadrul aceleiaşi direcţii, dl. Remus Negârlă, consilier în cadrul aceleiaşi direcţii, dl. Ciprian Burcă, şef serviciu, Serviciul Relaţii Externe, Protocol, dna. Oarcea Rodica, consilier, dna. Lazar Adriana, consilier, dna Krucsai Elisabeta, consilier, dna Solya Emilia, consilier, Serviciul Relaţii Externe, Protocol, dna Ralu Cotrău, şef birou, Biroul Relaţii Mass-Media, dl. Mihai Mitrofan, consilier, Biroul Relaţii Mass-Media, dl. Corneliu Neamţiu, şef serviciu, Serviciul Societăţi Comerciale, dna Daniela Creştin, consilier, dna Simona Plop, consilier, David Violeta, consilier, Serviciul Relaţii cu Publicul, dna Laura Bocancios, şef serviciu, Serviciul Programe Europene de Dezvoltare, dna Dekany Edita, şef serviciu, Serviciul Evidenţă Inventar şi Gestiune, Administrativ, dna Maria Gabor, consilier, dna. Cristina Nicorici, consilier, dl. Marinel Blaj, referent, dl. Cornel Nădăban, consilier, dna. Mihaela Pătraşcu, consilier în cadrul aceluiaşi serviciu, dl. Ioan Bătrân, şef serviciu, Serviciul Învăţământ, Sănătate, dna Trandafir Corina, consilier în cadrul aceluiaşi serviciu, dna Diana Tudor, consilier dl. Sorin Muntean Petru, şef serviciu, Serviciul Monitorizare Strategii, Managementul Calităţi, Control Intern, dna Adina Sălăjan, consilier, dl. Teodor Sabău, şef serviciu, Serviciul Transport Local, Autorizare Activităţi Economice, dna Cerasela Novac, consilier în cadrul aceluiaşi serviciu, dna Simona Paşca, şef birou, Biroul Spaţii Verzi, Mediu, dna Raluca Stăniş, şef serviciu, Serviciul Fond Locativ, dna Elena Mureşan, consilier Serviciul Stare Civilă, dna Adriana Martin, consilier, Serviciul Stare Civilă, dna Magdalena Zabos, consilier în cadrul aceluiaşi serviciu, dna Minerva Bosneag, şef serviciu, Serviciul Relaţii cu Publicul, dl. Daniel Pruteanu, şef serviciu, Serviciul Dezvoltare Imobile, dl. Iulian Memet, şef birou, Biroul Supraveghere Comunitară, Direcţia Generală Poliţia Locală Arad, dna Laura Gheorghiţă, şef serviciu, Serviciul Identificări, Evidența Persoanelor şi a Proceselor-Verbale, dl. Laurenţiu Jan Tudose, şef serviciu, Serviciul Circulație pe Drumurile Publice şi Parcări, dl. Adrian Hava, şef serviciu, Serviciul Ordine Publică şi Circulaţie 2 - Direcţia Generală Poliţia Locală Arad, dna Monica Czibrik, şef Serviciu Administraţie Publică Locală, dna Florentina Stana, consilier juridic, dl. Emanuel Cotuna, consilier juridic, dna Mirela Sonyi, consilier juridic, dna Nadia Stepan, consilier, dl. Iosif Istvan, consilier, dl. Vlad Baciu, consilier juridic, dra Doris Micu, consilier, dna Carmen Popa, consilier în cadrul aceluiaşi serviciu, dra Oana Vesa, consilier juridic în cadrul Biroului Cadastru Extravilan, Fond Funciar, dna Florica Gherman, şef serviciu, Serviciul Agricol, dna Elena Popa, consilier, dna Mihaela Virag, dna Arabela Bouchikian, consilier în cadrul aceluiaşi serviciu, dna Mihaela Nagy, şef serviciu, Serviciul Achiziţii Publice, dna Adina Dudaş, consilier, dl. Adam Petru, consilier în cadrul aceluiaşi serviciu, dna Lucia Giurgiu, şef serviciu, Serviciul Dezvoltare Imobile, dna Clementina Iucu, şef Serviciu Întreţinere şi Reparaţii Căi de Comunicaţii Terestre, dna Mariana Kovacs, consilier în cadrul Biroului Salarizare, dna Viorica Indrei, consilier, dna Daniela Sărac, consilier, dl. Octavian Muntean, şef serviciu, Serviciul Informare Cetăţeni, dna Ioana Lerinţu, consilier juridic, dna Doina Chiş, consilier în cadrul aceluiaşi serviciu, dl. Nicolae Cociuba, consilier - Serviciul Baze Sportive, dna Ioana Albu, şef serviciu, Serviciul Juridic, Contestaţii, din cadrul Direcţiei Venituri, dna Florica Pagubă, consilier în cadrul aceleiaşi direcţii, dna Fănica Perjariu, şef serviciu, Serviciul Impunere Persoane Fizice, dna Nica Mureşan, consilier, Biroul Reparaţii Imobile ş.a.
Alţi participanţi:
- agenţi economici şi instituţii culturale de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad: dna Dana Pădurean-Andreica, director executiv al Centrului Municipal de Cultură Arad, dl. Flavius Staniş, consilier juridic în cadrul aceleiaşi instituţii, dna Monica Vasiu, consilier în cadrul aceluiaşi centru, dl. Ladislau Bohm, referent în cadrul aceluiaşi centru, dna Mana Constantin, consilier, dna Elena Panda, consilier, dl. Lucian Mureşan, consilier, dna Viorica Balint, consilier în cadrul aceleiaşi instituţii, dna Alina Mariş, consilier în cadrul aceleiaşi instituţii, dna Lucia Bulboacă, şef serviciu în cadrul Serviciului Public de Interes Local „Direcţia de Asistenţă Socială Arad”, dl. Cezar Jancă, şef serviciu în cadrul aceleiaşi direcţii, dna Cristiana Florescu, şef serviciu, în cadrul aceleiaşi direcţii, dl. Sorin Mocuţa, consilier juridic, dna Rodica Birta, şef birou în cadrul aceleiaşi direcţii, dl. Cristian Cojocariu, director general adjunct în cadrul Serviciului Public de Interes Local „Direcţia de Asistenţă Socială Arad”, dna Fira Popa, director al Centrului de Îngrijire pentru Persoane Vârstnice ş.a
- agenţi economici: dl. Ciulean Victor, director general al SC CET Hidrocarburi Arad SA, dl. Bobancu Cornel Alicescu, şef serviciu din cadrul SC CET Hidrocarburi Arad SA, dl. Claudiu Gojda, director general al SC Compania de Transport Public SA Arad, dna Angelica Mateuţ, director economic - SC Compania de Transport Public SA Arad, dna Mariana Birău, director tehnic - SC Compania de Transport Public SA Arad, dl. Tiberiu Ciul, director generalal SC Gospodărirea Comunală SA Arad,
- invitaţi:
- distinşi reprezentanţi ai cultelor religioase: Arhiepiscopia Aradului - Preasfinţitul Emilian Crişanul, reprezentanţi ai Bisericilor Ortodoxe din municipiul Arad, ai Bisericii Romano-Catolice, ai Bisericii Reformate, ai Cultului Baptist, ai Cultului Penticostal, ai Cultului Adventist, ai Bisericii Evanghelice Lutherane,
- consilieri locali din mandatele: 1992-2016,
- reprezentanţi ai Boardul Municipiului Arad,
- reprezentanţi ai diferitelor instituţii deconcentrate din judeţul Arad,
- reprezentanţi ai diferitelor instituţii de învăţământ,
- reprezentanţi ai ONG-urilor,
- distinşii laureaţi,
- presa: Diana Duţu - „Aradon/Jurnal Arădean”, Simion Todoca – „Glasul Aradului”, Filea Cătălin – „ARQ” .
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afişare pe panoul de afişaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 25.06.2019 a Dispoziţiei nr. 2234/2019 a Primarului Municipiului Arad, prin comunicarea tuturor reprezentanţilor mass-media acreditaţi a acestei dispoziţii, cuprinzând data, ora, locul şedinţei, ordinea de zi şi documentele înscrise pe ordinea de zi. La dosarul prezentei şedinţe sunt arhivate dovezi obiective în acest sens.
Consilierii locali, primarul, viceprimarii, secretarul, precum şi toţi responsabilii din executiv, societatea civilă, precum şi reprezentanţii mass-media au primit documentele şedinţei, rapoartele comisiilor de specialitate şi amendamentele formulate de consilieri.
Convocarea şedinţei s-a asigurat prin punerea la dispoziţie fiecărui consilier, în ziua de 25.06.2019 a invitaţiei la şedinţă, cuprinzând data, ora şi locul desfăşurării acesteia, precum şi ordinea de zi.
Documentele înscrise pe ordinea de zi au fost puse la dispoziţie în data de 25.06.2019 în format electronic şi transmise prin poşta electronică tuturor aleşilor locali, funcţionarilor publici implicaţi, presei ş.a.
După votarea ordinii de zi s-au adoptat următoarele hotărâri:
Nr.
crt.
Denumirea proiectului Nr.
Hotărârii adoptate /respinse Voturi întrunite
0 Proiect de hotărâre privind aprobarea ordinii de zi a şedinţei publice extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din data de 28 iunie 2019 – iniţiativa primarului. 356 16 pentru,
1 consilier nu a participat la vot (dl. Bibarţ)
1 Proiect de hotărâre nr. 338/2019 privind desemnarea unui viceprimar pentru a exercita atribuţiile ce revin primarului în perioada vacanţei funcţiei de primar al municipiului Arad. 357 Vot secret,
cu 16 voturi pentru din totalul de 17 consilieri prezenţi,
1 consilier nu a partcipat la vot (dl. Bibarţ)
2. Proiect de hotărâre nr. 339/2019 privind delegarea unui consilier local a atribuţiilor viceprimarului care a fost desemnat pentru a exercita atribuţiile de primar în perioada vacanţei funcţiei de primar al municipiului Arad. 358 Vot secret,
cu 16 voturi pentru din totalul de 17 consilieri prezenţi,
1 consilier nu a partcipat la vot (dl. Bibarţ)
3. Proiect de hotărâre nr. 333/2019 referitor la neexercitarea dreptului de preemţiune cu privire la achiziţionarea apartamentului nr. 4, situat în Arad, B-dul Revoluţiei, nr. 33, etaj I, corp A - iniţiativa primarului. 359 16 pentru,
1 consilier nu a participat la vot (dl. Bibarţ)
4. Proiect de hotărâre nr. 334/2019 referitor la neexercitarea dreptului de preemţiune cu privire la achiziţionarea apartamentului nr. 17, situat în Arad, B-dul Revoluţiei, nr. 90, sc. B, parter - iniţiativa primarului. 360 16 pentru,
1 consilier nu a participat la vot (dl. Bibarţ)
5. Proiect de hotărâre nr. 335/2019 referitor la neexercitarea dreptului de preemţiune cu privire la achiziţionarea apartamentului nr. 17 a, situat în Arad, B-dul Revoluţiei, nr. 90, sc. B, parter - iniţiativa primarului. 361 16 pentru,
1 consilier nu a participat la vot (dl. Bibarţ)
6. Proiect de hotărâre nr. 332/2019 cu privire la rectificarea suprafeţei terenului situat în municipiul Arad, Calea Aurel Vlaicu, nr. 274 - înscris în CF nr. 321028 Arad - iniţiativa primarului. 362 16 pentru,
1 consilier nu a participat la vot (dl. Bibarţ)
7. Proiect de hotărâre nr. 336/2019 privind reglementarea juridică a unor terenuri situate în municipiul Arad - iniţiativa primarului. 363 16 pentru,
1 consilier nu a participat la vot (dl. Bibarţ)
8. Proiect de hotărâre nr. 331/2019 privind aprobarea modificării statului de funcţii al serviciului public de interes local Centrul Municipal de Cultură Arad - iniţiativa primarului. 364 16 pentru,
1 consilier nu a participat la vot (dl. Bibarţ)
9. Proiect de hotărâre nr. 329/2019 cu privire la respingerea plângerii prealabile formulată împotriva Hotărârii nr. 569/2018 a Consiliului Local al Municipiului Arad pentru majorarea cu 200% a impozitului pentru clădirea situată în Arad, str. Mihai Eminescu nr. 14 începând cu data de 01.01.2019 - iniţiativa primarului. 365 14 voturi pentru,
2 abţineri
(dl Ciupe,
dl Lupaş),
1 consilier nu a participat la vot (dl. Bibarţ)
10. Proiect de hotărâre nr. 330/2019 cu privire la revocarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr.702/2018 privind majorarea cu 100% a impozitului pentru clădirea situată în Arad, str. I. R. Şirianu nr. 6 începând cu data de 01.01.2019 - iniţiativa primarului.
Raportul primarului nr. 337/2019 privind starea economică, socială şi de mediu a Municipiului Arad. 366 16 pentru,
1 consilier nu a participat la vot
(dl. Bibarţ)
11. Notificări diverse, corespondenţă adresată Consiliului Local al Municipiului Arad. -
PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ
SZABO Mihai-Iosif Contrasemnează pentru legalitate
SECRETARUL MUNICIPIULUI ARAD
Lilioara STEPANESCU