MINUTA Şedinţei Consiliului Local al Municipiului ARAD din data de 26-02-2009
M I N U T A
şedinţei ordinare
din data de 26.02.2009
nr.ad.11.137/ 3.03.2009
La Şedinţa ordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 26.02.2009, au fost prezenţi 22 consilieri. A absentat domnul consilier Dorel Popa (concediul de odihnă). Dl.Dekany a sosit la şedinţă la începutul dezbaterii proiectului de hotărâre de la punctul 6 al ordinii de zi; domnul viceprimar Bognar Levent a ieşit din sală înainte de supunerea, în ansamblu, a proiectului de hotărâre de la punctul 7 şi a intrat din nou în sală înainte de supunerea la vot a amendamentului şi a proiectului de hotărâre de la punctul 8.
Preşedinte de şedinţă a fost domnul consilier Florin Manta.
Au participat din partea executivului: dl.primar Gheorghe Falcă, dl.Bognar Levente, viceprimar, dna.Geanina Pistru-Popa, viceprimar, dna.Doina Paul, Secretarul Municipiului Arad, dna.Claudia Macra, city manager al municipiului Arad, dl.Petru Tamaş-director executiv al Direcţiei Economice, dl.Răzvan Popa, director executiv al Direcţiei Tehnice, dl.Ioan Ignat, director executiv adjunct al Direcţiei Tehnice, dl.Pavel Neamţiu, director executiv al Direcţiei Fiscale Arad, dna.Szasz Mirela, arhitect şef al municipiului Arad, dna.Lilioara Stepănescu, şef Serviciul Administraţie Publică Locală, dna.Claudia Grozavu, şef Serviciul Buget, dna.Marioara Horja, consilier juridic în cadrul Direcţiei Comunicare, dl.Corneliu Neamţiu, şef Biroul Societăţi Comerciale, dra.Adriana Sobaru, şef Biroul Resurse Umane, dna.Florina Ispas, consilier al Serviciului Administraţie Publică Locală, dna.Carmen Popa, consilier, dna.Marinela Bejan, referent, dl.Adrian Vărşendan, referent în cadrul aceluiaşi serviciu.
Alţi participanţi:
-reprezentanţi ai unor agenţi economici din subordinea Consiliului Local:dl. Ioan Covaci, director al SC Gospodărie Comunală S.A., dl.Radu Torsin, director al Companiei de Transport Public SA Arad, dl.Aurel Damian, director al S.C. RECONS S.A., dl.Seceanschi Cornel, director C.E.T. Arad
-alţii: din partea societăţii civile: dl.Arion Vasile, dna.Lupşe Dorina, reprezentant ULALA., pentru proiectul de hotărâre privind modificarea subvenţiei unitare acordate din bugetul local şi a preţului local pentru energia termică furnizată şi facturată populaţiei prin sistemul centralizat-iniţiativa consilierilor locali reprezentanţi ai Consiliului Local al Municipiului Arad în Adunarea Generală a Acţionarilor de la SC CET Arad SA
-cetăţeni participanţi la şedinţă: dl.Cosmin Galu, consilier judeţean şi dl.Proca Dan.
-presa:Unatru Claudia-“Glasul Aradului”, Adriana Barbu-“Jurnal Arădean”, Simona Butaru Mazăre-“Arad Expres”, Diana Mariş Costea-“Info TV”, Adi Cojocaru-“Info TV”, Dana Mirea-“Observator arădean”, Dora Muntean-“Flacăra Roşie”.
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afişare pe panoul de afişaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 20.02.2009 a Dispoziţiei nr. 828 /20.02.2009 a Primarului Municipiului Arad, prin comunicarea tuturor reprezentanţilor mass-media acreditaţi, în data de 20 februarie 2009 a acestei dispoziţii, cuprinzând data, ora, locul şedinţei şi ordinea de zi. La dosarul prezentei şedinţe sunt arhivate dovezi obiective în acest sens.
Consilierii locali, primarul, viceprimarii, secretarul, precum şi toţi responsabilii din executiv au primit rapoartele comisiilor de specialitate şi amendamentele formulate de consilieri.
Convocarea şedinţei s-a asigurat prin înmânarea fiecărui consilier, în ziua de 20.02.2009 a invitaţiei la şedinţă, cuprinzând data, ora şi locul desfăşurării acesteia, ordinea de zi. Documentele înscrise pe ordinea de zi au fost înmânate, de asemenea, în data de 20.02.2009, în format electronic (CD) şi transmise prin poşta electronică.
În continuare, am consemnat următoarele: În continuare, am consemnat următoarele:
(n.n.şedinţa a început cu intonarea Imnului de Stat al României)
Dl.primar:-Bună-ziua doamnelor şi domnilor. Începem şedinţa de astăzi. Notific retragerea punctului 9 de pe ordinea de zi. Cu această modificare, supun la vot următoarea
O R D I N E D E Z I:
1. Proiect de hotărâre privind aprobarea tarifelor pentru transportul public local de călători cu tramvaiele- iniţiativa primarului.
2. Proiect de hotărâre privind avizarea studiului de oportunitate referitor la emiterea unui Certificat de urbanism de întocmire a Planului Urbanistic Zonal în vederea construirii unei locuinţe P+M, beneficiar Rădulescu Ioan şi Rista Didina, str.Salciei nr.5- iniţiativa primarului.
3. Proiect de hotărâre privind avizarea studiului de oportunitate referitor la emiterea unui Certificat de Urbanism de întocmire a Planului Urbanistic Zonal în vederea construirii unei fabrici de mobilă “ART MOBILA”, producţie, depozitare şi servicii conexe- DJ 709 Arad, amplasament DJ 709 între km 2+900 si km 3+840, Arad, în regim de înălţime Parter si P+1E, amplasată în Arad, Micălaca Est, beneficiar SC “ART MOBILA ARAD“ S.A. - iniţiativa primarului.
4. Proiect de hotărâre privind exercitarea cu caracter temporar a funcţiei publice de conducere de director executiv al Poliţiei Comunitare Arad - iniţiativa primarului
5. Proiect de hotărâre cu privire la aprobarea modificării inventarului bunurilor care aparţin domeniului public al municipiului Arad, prin includerea unor mijloace fixe şi investiţii, aferente bazelor sportive – iniţiativa primarului.
6. Proiect de hotărâre privind aprobarea trecerii a patru sectoare de drum naţional din domeniul public al municipiului Arad şi administrarea Consiliului Local al Municipiului Arad, în domeniul public al statului şi administrarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii – iniţiativa primarului.
7. Proiect de hotărâre privind aprobarea Programului local privind creşterea performanţei energetice la blocurile de locuinţe pentru anul 2009 - iniţiativa primarului.
8. Proiect de hotărâre privind modificarea subvenţiei unitare acordate din bugetul local şi a preţului local pentru energia termică furnizată şi facturată populaţiei prin sistemul centralizat-iniţiativa consilierilor locali reprezentanţi ai Consiliului Local al Municipiului Arad în Adunarea Generală a Acţionarilor de la SC CET Arad SA.
9. Proiect de hotărâre privind completarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr.189/2008 privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale pentru anul 2009-iniţiativa primarului- RETRAS DE PE ORDINEA DE ZI.
10. Proiect de hotărâre privind aprobarea actului adiţional la contractul de administrare nr.4053/2004 pentru imobilele în care funcţionează Spitalul Clinic Municipal Arad - iniţiativa primarului.
11. Proiect de hotărâre privind achitarea sumei de 45747 lei, reprezentând contravaloarea chiriei pentru cota de ½ din imobilul proprietate privată a domnului Daubravszky Ştefan Tiberiu, în care funcţionează Secţia Clinică de Oncologie Medicală - iniţiativa primarului.
12. Proiect de hotărâre privind asocierea dintre Municipiul Arad şi FCM UTA - iniţiativa consilierilor locali Dekany Alexandru Tiberiu, Cristea Claudiu, Hotăran Teodora.
13. Raportul public anual al Curţii de Conturi-Direcţia de Control Financiar Ulterior privind execuţia bugetară a unităţii administrativ-teritoriale Municipiul Arad pentru anul 2007
14. Informare privind activitatea operatorilor economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad pentru luna februarie şi principalele activităţi pentru luna martie 2009.
15. Informare privind deplasarea aleşilor locali în misiuni oficiale.
16. Diverse.
Cine este pentru?
Unanimitate-21consilieri prezenţi.
Ordinea de zi a fost aprobată cu unanimitate de voturi-21 consilieri prezenţi.
Dl.primar:-Mulţumesc. Transfer conducerea şedinţei domnului preşedinte.
Dl.Manta F:-Bună-ziua. Trecem la primul punct.
1
Proiect de hotărâre privind aprobarea tarifelor pentru transportul public local de călători cu tramvaiele- iniţiativa primarului
Dl.Manta F:-Sunt observaţii? Da. Doamna Hotăran, vă rog.
Dra Hotăran T:-Ţinând cont de faptul că în cursul anului trecut subvenţionarea pentru CTP a ajuns la cota maximă permisă de lege, consider că este inoportun să se mărească în momentul de faţă tarifele la abonamentele pentru transportul în comun. În acest sens, solicit, de asemenea, contractarea unui audit extern, care să propună pe urmă un program de relansare, un program de măsuri a CTP-ului. Este clar că este o societate deficitară şi să vedem ce se întâmplă în această societate. Mulţumesc.
Dl.Manta F:-Să înţeleg că nu este nici un amendament, este doar o propunere, o recomandare. Da. Ok. Mai sunt alte luări de cuvânt? Dacă nu sunt, supun la vot proiectul de hotărâre
Cine este pentru?
17 pentru
2 împotrivă(dna.Hotăran şi dl.Cristea)
2 abţineri(dl.Căprar şi dl.Vlaicu)-21 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr.56 a Consiliului Local al Municipiului Arad, în varianta prezentată de executiv, cu 17 voturi pentru, 2 voturi împotrivă(dna.Hotăran şi dl.Cristea) şi 2 abţineri(dl.Căprar şi dl.Vlaicu)-21 consilieri prezenţi
2
Proiect de hotărâre privind avizarea studiului de oportunitate referitor la emiterea unui Certificat de urbanism de întocmire a Planului Urbanistic Zonal în vederea construirii unei locuinţe P+M, beneficiar Rădulescu Ioan şi Rista Didina, str.Salciei nr.5- iniţiativa primarului
Dl.Manta F:-Sunt observaţii? Nu sunt. Supun la vot proiectul de hotărâre
Cine este pentru?
Unanimitate-21 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr.57 a Consiliului Local al Municipiului Arad, în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi-21 consilieri prezenţi.
3
Proiect de hotărâre privind avizarea studiului de oportunitate referitor la emiterea unui Certificat de Urbanism de întocmire a Planului Urbanistic Zonal în vederea construirii unei fabrici de mobilă “ART MOBILA”, producţie, depozitare şi servicii conexe- DJ 709 Arad, amplasament DJ 709 între km 2+900 si km 3+840, Arad, în regim de înălţime Parter si P+1E, amplasată în Arad, Micălaca Est, beneficiar SC “ART MOBILA ARAD“ S.A. - iniţiativa primarului.
Dl.Manta F:-Supun la vot proiectul de hotărâre
Cine este pentru?
Unanimitate-21 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr.58 a Consiliului Local al Municipiului Arad, în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi-21 consilieri prezenţi.
4
Proiect de hotărâre privind exercitarea cu caracter temporar a funcţiei publice de conducere de director executiv al Poliţiei Comunitare Arad - iniţiativa primarului
Dl.Manta F:-Da. Domnule Cristea, vă rog.
Dl.Cristea C:-Doar o clarificare, n-am fost la comisie-aş dori să ştiu din ce motive s-a vacantat postul? Sau, acum se ocupă pentru prima oară?
Dl.Manta F:-Din câte am înţeles nu s-a ocupat la concurs. Şi atunci trebuie să continue interimatul până la organizarea unui nou concurs. Dacă nu sunt alte observaţii, supun la vot
Cine este pentru?
20 pentru
1 abţinere(dl.Moisescu)-21 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr.59 a Consiliului Local al Municipiului Arad, în varianta prezentată de executiv, cu 20 voturi „pentru” şi 1 „abţinere”(dl.Moisescu)-21 consilieri prezenţi.
5
Proiect de hotărâre cu privire la aprobarea modificării inventarului bunurilor care aparţin domeniului public al municipiului Arad, prin includerea unor mijloace fixe şi investiţii,
aferente bazelor sportive – iniţiativa primarului.
Dl.Manta F:-Sunt observaţii? Nu sunt. Supun la vot proiectul de hotărâere
Cine este pentru?
Unanimitate-21 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr.60 a Consiliului Local al Municipiului Arad, în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi-21 consilieri prezenţi.
6
Proiect de hotărâre privind aprobarea trecerii a patru sectoare de drum naţional din domeniul public al municipiului Arad şi administrarea Consiliului Local al Municipiului Arad, în domeniul public al statului şi administrarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii
-iniţiativa primarului.
Dl.Manta F:-Sunt observaţii? Da.Domnule Moisescu, vă rog.
Dl.Moisescu C:-Consider, dragi colegi, că unei persoane ar fi nevoie să i se retragă diploma de inginer de drumuri. Pistele pentru biciclişti promise-zero barat; zona Podgoria-o catastrofă pentru şoferi, iar acum se doreşte ca traficul greu să complice şi mai mult, zona Podgoria, bineînţeles, Calea Iuliu Maniu, să distrugă casele şi străzile de pe noul traseu, fie el chiar şi temporar. Unde nu-i cap, vai de arădeni! Am impresia că acolo la facultatea aceea de construcţii de drumuri s-a studiat mai mult principiile lui Nicolo Machavelli decât cursurile de specialitate. Oricum, sunt împotrivă şi cred că există soluţii. Eu am mai fost şi au mai fost şi alţii prin străinătate, nu cred că este nevoie să se închidă un tronson pentru a se face reparaţii. Mulţumesc.
Dl.Manta F:-Domnule Cristea, apoi domnul primar.
(n.n. a intrat în sală domnul Dekany-din acest moment, sunt prezenţi 22 consilieri).
Dl.Cristea C:-Aş avea o primă întrebare şi după aceea, eventual, un amendament, în funcţie de răspuns. Aş dori să ştiu cum se va asigura accesul pe drumul naţional către Şiria, care este soluţia tehnică, la ora aceasta? Deci, mă refer acum la etapa I, când se…
Dl.Manta F:-Tocmai acest lucru doreşte domnul primar să ni-l explice.
Dl.primar:-Aşa cum ştiţi, îmi cer scuze pentru domnul Moisescu, deja suntem obişnuiţi cu declaraţiile dânsului. Este adevărat că, uneori, dacă ai o anumită pasiune, este şi foarte greu să mai citeşti. Aici este un proiect de hotărâre în care noi transferăm din domeniul public local , în domeniul public naţional câteva tronsoane de drum, unele bucăţi, pentru că dacă ne uităm exact la kilometri de pe calea Aurel Vlaicu, este de la barieră spre RAR, exact unde nu este făcut. Dacă ne uităm avem Iuliu Maniu şi Calea Radnei unde chiar noi ar trebui să reabilităm. Şi mai este Petru Rareş. Şi credeţi-mă că am mai vrut să mai pun şi 6 Vânători, dar făceam excese. Şi acum să explicăm, dacă ne uităm serios în proiect, proiectul. Există reabilitarea DN7, începută din anul 2007 şi o să ajungă şi în zona noastră. Ministerul, prin AND Regional, ne-a transmis şi ne-a informat că o să vină în zonă şi o să avem nişte reglementări de trafic, când se lucrează. La fel s-a făcut în Deva, în Orăştie, în Lipova, în Vladimirescu, la fel va fi şi prin Pecica, că merge înainte. Diferenţa între noi şi celelalte localităţi, am avut abilitatea şi am obţinut promisiunea că datorită faptului că în acele 20 de zile când se lucrează pe centură, pe un sens şi se circulă pe un alt sens şi celălalt sens, pe unde se lucrează, va exista o deviere, obligatoriu, prin Arad sau prin alte zone, eu am reuşit să transfer şi dorinţa noastră este să transferăm aceste drumuri la minister să ni le facă şi să ni le dea înapoi. Dar când facem argumentarea ca ministerul să ne dea 40 de miliarde şi mă bucur că domnul Dekany a venit la şedinţă, că discuţia aceasta a fost din mandatul trecut, cu domnul Orban, ca atunci când ajunge lucrarea aici, să facem acest transfer, să găsim sursă de bani. Evident, că cine vrea, interpretează că băgăm tirurile în oraş. Nu băgăm nici un tir! Dar documentele trebuie să aibă o justificare pentru toată lumea, ca noi să primim această reabilitare. Când se termină reabilitarea vom primi, la fel, prin hotărâre de guvern, drumurile înapoi, reabilitate, folosind strategic faptul că centura Aradului va intra şi ea în reabilitare. De aceea, dacă cineva citea puţin mai serios, constata că nu intră nici un tir. În perioada de lucru, când poliţiştii vor fi în capete şi vom dirija traficul, posibil în cele douăzeci de zile un gen de trafic să pătrundă. Dacă ne uităm astăzi, şi astăzi, pătrunde un gen de trafic prin oraş. De aceea, eu cred că m-aş bucura dacă am mai transfera nişte tronsoane Guvernului României şi să ne dea Guvernul României bani. Pentru că, cu excepţia anului 2006, când am luat ultima tranşă de bani serioşi, nu au prea venit bani. Am văzut şi eu abordările şi mă bucur că domnul Moisescu a dezvoltat această abordare, dar eu cred că ne bucurăm şi s-ar bucura oricine în ţară să transfere Guvernului, dacă adunăm, acolo sunt kilometri întregi, pe două benzi, pe patru benzi, să ne facă Guvernul într-un termen scurt acest lucru, pentru că firma este cea care lucrează pe DN7. Noi, în schimb, o să vedeţi, la buget, pentru că ei nu au categoria de ridicat capace, eu spun şi tot ceea ce urmează, noi o să punem la buget bani pentru a ridica capacele pe aceste tronsoane. Deci, eu cred că este un moment de bucurie pentru noi că aceste drumuri vor fi făcute cu banii de la Guvern. Mulţumesc.
Dl.Manta F:-Domnule Cristea, vă rog.
Dl.Cristea C:-Da. Îmi pare rău că sunt printre puţinii care nu sun prea bucuros de efectele acestei hotărâri. La ora aceasta cred că ar fi fost mult mai clar ca banii să ne fie transferaţi, printr-o anumită formă, în bugetul local şi să rezolvăm noi problemele acestea. Eu, în acest gen de promisiuni, că îl dăm şi o să vedem şi o să fie şi o să fie făcut, pe promisiuni, eu zic că nu este o metodă prea ortodoxă şi nici nu, ar trebui să începem să lucrăm pe lucruri concrete. Pentru etapa I, pentru că înţeleg, totuşi, necesitatea restructurării acestei sau, mă rog, a reparaţiilor la această centură , pentru etapa I eu fac propunerea ca să nu permitem tranzitarea Aradului de către traficul greu şi el să se poată duce frumos pe la Sânleani, deci drumul către Şiria şi să iasă în şoseaua către Oradea, Mulţumesc.
Dl.Manta F:-Domnule Moisescu, vă rog.
Dl.Moisescu C:-Daţi-mi şi mie voie să nu am încredere în ceea ce se promite.
Dl.Manta F:-Domnule Dekany, vă rog.
Dl.Dekany T:-Într-adevăr, există două modalităţi prin care se pot atrage bani de la Guvernul României, indiferent de coloratura politică, pentru reparaţia unor drumuri. O metodă directă era dacă Guvernul aloca acei bani, printr-o hotărâre de guvern, aşa cum ne-au mai fost alocaţi bani în momentul în care am efectuat lucrări în mandatul trecut, de exemplu, la centura Aradului. O altă metodă este ca, într-adevăr, aceea ca Ministerul Transportului să investească direct acei bani. Dar pentru a învesti acei bani, trebuie să aibă transferat acel tronson de drum. Am înţeles că executivul a ales această metodă, care din punctul meu de vedere şi din punct de vedere legal, are aceeaşi greutate. Într-adevăr, în perioada lucrărilor se va crea un disconfort, care, după părerea mea, este inevitabil. Eu mă bucur că prin această metodă reuşim să economisim nişte bani la bugetul local şi poate executivul se va gândi ca o parte din acei bani să-i dea şi la UTA. Mulţumesc.
Dl.primar:-Deci, vreau să mai clarificăm un lucru, pentru că spunea domnul Cristea să oprim noi ceva. Noi nu putem opri nimic. Este o lucrare naţională, cu autorizaţie de construcţie, cu avizul Ministerului de Interne, care va dirija pe unde doreşte traficul. Noi ce am făcut-şi nu vreau să forţez mai mult lucrul-în comparaţie cu alte oraşe, lucrul acesta l-am spus:domnule dacă tot două săptămâni, faceţi-ne, vă rog frumos, aceste drumuri! Şi am găsit înţelegere. Vă daţi seama că dacă ar fi să primim banii, avize, Ministerul de Finanţe, licitaţii, etc, în acest moment există constructorul, ei îşi asumă tot, noi doar trebuie să facem lucrările pe care ei nu le pot face pentru că ei nu le au licitate, pentru că pentru drumul naţional nu există ridicare de capace. De aceea v-am dat exemplul cu ridicarea de capace. Şi dacă nu exista hotărârea aceasta de consiliu şi dacă nu dădeam drumul, aceste tronsoane de drumuri, la Ministerul Transporturilor să ni le modernizeze, nu se întâmpla nimic, că oricum, lucrarea vine, dacă vă aduceţi aminte când CFR-ul a lucrat la barieră, spre Horia, traficul a intrat în oraş. Nu noi decidem. Dar dacă, totuşi, am reuşit, şi am făcut o greşeală, banii sunt 80 de miliarde, îmi cer scuze! Deci, banii sunt 80 de miliarde, pentru că sunt două-două benzi peste tot, sunt 5 miliarde pe kilometru, fiind două benzi, sunt 10 miliarde pe kilometru, ori 8, sunt 80 de miliarde lei vechi, 2 milioane de euro în acest moment. Lucru care va fi, să zicem, lucrare făcută fără timp şi proceduri şi alte lucruri. Eu sunt foarte bucuros! Foarte mândru! Şi cred că multe lucruri, dacă am reuşi să le facem aşa, ar fi de dorit, pentru că este o reducere a bugetului local cu astfel de sume.
Dl.Manta F:-Dacă nu mai sunt alte luări de cuvânt, supun votului dumneavoastră proiectul de hotărâre.
Cine este pentru?
18 pentru
1 vot împotrivă(dl.Moisescu)
3 abţineri(dl.Căprar, dl.Cristea, dra Hotăran)-22 consilieri prezenţi.
Dl.Cristea C:-Aş dori să constataţi, dacă se poate, fiind vorba de un vot de patrimoniu, dacă s-au întrunit cele două treimi legale?
Dl.Manta F:-16 voturi sunt necesare!
S-a adoptat Hotărârea nr.61 a Consiliului Local al Municipiului Arad, în varianta prezentată de executiv, cu 18 voturi pentru, 1 vot împotrivă(dl.Moisescu) şi 3 abţineri(dl.Căprar, dl.Cristea, dra.Hotăran)-22 consilieri prezenţi.
7
Proiect de hotărâre privind aprobarea programului local privind creşterea performanţei energetice la blocurile de locuinţe pentru anul 2009
Dl.Manta F:-Sunt observaţii? Dacă nu sunt, supun la vot proiectul de hotărâre. Da, mă scuzaţi. Există un amendament. Aţi primit, ca să nu mai citesc în întregime, o listă cu blocurile de locuinţe prevăzute sau, mă rog, care şi-au făcu cerere pentru reabilitare şi a fost completată de la 35, dacă nu mă înşel, la 58. Nu o mai recitesc, o aveţi în faţă. Vă supun amendamentul cu această listă
Cine este pentru?
20 pentru
1 vot împotrivă(dl.Moisescu)
1 abţinere(dl.Cristea)-22 consilieri prezenţi.
Amendamentul a fost aprobat cu 20 voturi „pentru”, 1 vot „împotrivă”(dl.Moisescu)şi 1 „abţinere”(dl.Cristea)
Dl.Manta F:-Da, domnule Cristea, vă rog.
Dl.Cristea C:-Prima dată observaţii cu caracter general, cu privire la genul de subvenţie de care discutăm şi mai apoi, la acest program de îmbunătăţire termică-ambele le consider nişte măsuri care nu ţin cont de realitate. Ambele sunt măsuri protecţioniste, care nu ţin cont nici de situaţia socială a acelora cărora se adresează şi speram ca în acest mandat să vedem, pentru prima oară, o discuţie profundă despre problema CET-ului în Arad şi a încălzirii centralizate. Până când acest lucru nu se va demara, măcar la nivel de intenţie, privind restructurarea acestei activităţi, care ştim bine că nu merge cum am dori, lucru recunoscut de toată lumea, de altfel, am să mă abţin să votez subvenţii şi alte proiecte de hotărâri legate de sistemul centralizat de încălzire. Mulţumesc.
(n.n. domnul Bognar a ieşit din sală-21 consilieri prezenţi în acest moment).
Dl.Manta F:-Dacă nu mai sunt alte luări de cuvânt, supun la vot proiectul de hotărâre, în ansamblu
Cine este pentru?
19 pentru
2 abţineri(dl.Cristea şi dl.Moisescu)-21consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr.62 a Consiliului Local al Municipiului Arad, în ansamblu, cu 19 voturi pentru şi 2 abţineri(dl.Cristea şi dl.Moisescu)-21 consilieri prezenţi
8
Proiect de hotărâre privind modificarea subvenţiei unitare, acordate din bugetul local şi a preţului local pentru energia termică furnizată şi facturată populaţiei prin sistemul centralizat
Dl.Manta F:-Am înţeles că la acest punct există o înscriere la cuvânt-doamna Lupse. Vă rog.
Dna.Lupşe D:-Bună-ziua. Aş dori să dai citire punctului de vedere al Uniunii Asociaţiilor Locative din Arad.
Dl.Manta F: - Îmi cer scuze, doamna Lupşe, daţi-mi voie, punctul de vedere îl avem toţi! Nu ar trebui să-l mai recitiţi, mai bine faceţi numai referire la el!
Dna. Lupşe D:-Nu. Este un punct de vedere pe care aş dori să-l asculte şi..
Dl.Manta F:-Dar, vă rog tare mult, îl daţi la presă şi-l iau, nu are rost să stăm să-l citim. Vă rog, numai în plus faţă de ceea ce avem deja!
Dna.Lupşe D:-Îmi pare rău,am ceva în plus de citit. Pot să-l citesc?
Dl.Manta F:-Dacă aveţi ceva în plus faţă de materialul pe care îl avem, atunci este în regulă!
Dna.Lupşe D:-Poziţia Asociaţiilor de Proprietari a fost exprimată la şedinţa publică de azi dimineaţă, ea reflectând decizia Asociaţiilor de Proprietari, luată în Adunarea Generală din 25.02.2009 privind respingerea proiectului de majorare a gigacaloriei. Şi, pe scurt, vă prezentăm motivele: Prin această propunere, procentul de participare a Primăriei, cu 30% la realizarea reabilitării termice va fi suportată tot de Asociaţiile de proprietari, care vor plăti o gigacalorie mai scumpă. În final, vom ajunge ca în Arad, la realizarea reabilitării termice a condominiilor, să participe doar doi actori: Statul şi Asociaţiile de Proprietari, în cote egale de 50%. Asociaţiile de proprietari nu sunt de acord cu această găselniţă. Primăria să identifice alte surse de finanţare, mai ales că, costul estimativ al reabilitării celor de 1000 de apartamente, necesită o sumă de 700.000 de euro, o sumă nu prea mare. Se creează o discriminare de la principiul „vom plăti toţi pentru a beneficia câţiva”, creându-se un fundament pentru învrăjbirea cetăţenilor. Sunt deja zone de locuinţe performante, care nu vor avea nevoie de reabilitare sau asociaţii, care nu vor intra în acest program. De ce să obligăm pe acestea să plătească o gigacalorie mai scumpă, pentru că ele nu vor beneficia niciodată. Identificarea unor surse corecte de finanţare a acestui program va necesita aceste fonduri în ultima perioadă a anului, când se vor întocmi deconturile finale de plată. Există riscul ca arădenii să nu mai poată plăti sau să nu mai fie de acord să plătească o gigacalorie aberant de mare şi nejustificată, iar CET-ul, care nu a avut probleme până acum cu debitorii, să le aibă. În concluzie, propunem retragerea proiectului de hotărâre cu privire la modificarea subvenţiei unitare. Anexăm alăturat poziţia Ligii Habitat a Asociaţiilor de Proprietari din România şi lista cu preţurile la gigacalorie în principalele oraşe din ţară. Vă mulţumesc.
(n.n. a intrat dl. Bognar-22 consilieri prezenţi în acest moment).
Dl.Manta F:-Mulţumesc. Mai sunt alte luări de cuvânt? Da.Doamna Hotăran, vă rog.
Dra.Hotăran T:-Dat fiind faptul că Primăria Municipiului Arad subvenţionează, totuşi, într-o cotă destul de mică, puţin peste cei 10% prevăzuţi de lege, energia termică, nu consider că este oportun acum, chiar în mijlocul iernii să luăm o astfel de măsură. Trebuie să ţinem cont şi de faptul că în momentul de faţă sunt aproape 2000 de persoane disponibilizate, totuşi, afectaţi de criza cu care ne confruntăm în această perioadă şi cred că ar trebui să retragem de pe ordinea de zi acest proiect şi să-l discutăm, să vedem la toamnă ce vom face. Deci, vă rog să supuneţi votului retragerea de pe ordinea de zi. Vă mulţumesc.
Dl.Manta F:-Domnule Dekany, vă rog.
Dl.Dekany T:-Propun şi eu retragerea de pe ordinea de zi a acestui proiect şi să continuăm discuţiile cu asociaţiile de proprietari şi să încerce executivul să găsească alte surse. Mulţumesc.
Dl.Manta F:-După părerea mea, retragerea înseamnă votul împotrivă.
Dra.Hotăran T:-Nu. Înseamnă reanalizare. Deci, vă rugăm să supuneţi votului retragerea proiectului de hotărâre.
Dl.Manta F:-Domnule Moisescu, vă rog.
Dl.Moisescu C:-Deci, şi eu solicit retragerea şi amânarea pentru consultări mai ample cu asociaţiile de locatari, pentru că ne aflăm, într-adevăr, într-o situaţie cu totul dificilă, specială pentru arădeni. În regulament nu există noţiunea de retragere, este noţiunea de solicitare a amânării proiectului. Dacă sunteţi de acord, aceasta putem să o supunem la vot. OK. Supun la vot amânarea proiectului de hotărâre.
Cine este pentru?
5pentru(dra Hotăran, dl.Moisescu, dl.Dekany, dl.Cristea, dl.Căprar)
17 împotrivă-22 consilieri prezenţi.
Propunerea de amânare a proiectului de hotărâre a fost respinsă. S-au înregistrat următoarele voturi: 5voturi pentru amânare (dra Hotăran, dl.Moisescu, dl.Dekany, dl.Cristea, dl.Căprar),17 împotrivă-22 consilieri prezenţi.
Dl.Manta F:-Supun la vot proiectul de hotărâre.
Cine este pentru?
14 pentru
5 împotrivă(dra Hotăran, dl.Moisescu, dl.Dekany, dl.Cristea, dl.Căprar)
3 abţineri(dl.Ţolea, dl.Maxim şi dna.Cismaş)-22 consilieri prezenţi.
Dl.Manta F:-Mulţumesc. Trecem mai departe.
S-a adoptat Hotărârea nr.63 a Consiliului Local al Municipiului Arad, în varianta prezentată de executiv, cu 14 voturi „pentru” şi 3 „abţineri”(dl.Ţolea, dl.Maxim şi dna.Cismaş)-22 consilieri prezenţi.
9
Proiect de hotărâre privind completarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr.189/2008 privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale pentru anul 2009-iniţiativa primarului
RETRAS DE PE ORDINEA DI ZI.
10
Proiect de hotărâre privind aprobarea actului adiţional la contractul de administrare nr.4053/2004 pentru imobilele în care funcţionează Spitalul Clinic Municipal Arad - iniţiativa primarului.
Dl.Manta F:-Sunt observaţii? Nu sunt. Supun la vot proiectul de hotărâre.
Cine este pentru?
Unanimitate-22 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr.64 a Consiliului Local al Municipiului Arad, în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi-22 consilieri prezenţi.
11
Proiect de hotărâre privind achitarea sumei de 45.747 lei, reprezentând contravaloarea chiriei pentru cota de ½ din imobilul proprietate privată a domnului Daubravszky Ştefan Tiberiu,
în care funcţionează Secţia Clinică de Oncologie Medicală - iniţiativa primarului.
Dl.Manta F:- Sunt observaţii? Nu sunt. Supun la vot proiectul de hotărâre.
Cine este pentru?
Unanimitate-22 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr.65 a Consiliului Local al Municipiului Arad, în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi-22 consilieri prezenţi.
12
Proiect de hotărâre privind asocierea dintre Municipiul Arad şi FCM UTA - iniţiativa consilierilor locali Dekany Alexandru Tiberiu, Cristea Claudiu, Hotăran Teodora
Dl.Manta F:- Iniţiatorii doresc să ia cuvântul? Da. Domnule Cristea, vă rog.
Dl.Cristea C:-Nu ar fi multe de spus. Aş dori, totuşi, să adaug un amendament, pentru că s-a făcut vorbire de faptul că Clubul FCM UTA avea datorii la Stat şi în această situaţie nu ar fi oarecum legal să îl sprijinim, ca autoritate publică locală, doresc adăugarea unui articol nou care să precizeze că prezenta hotărâre intră în vigoare în situaţia, în momentul în care debitul sau, mă rog, volumul datoriilor la stat sau, în momentul în care, din punct de vedere legal clubul nu are datorii la stat.
Dl.Manta F:- Aş dori să dau cuvântul doamnei Doina Paul să ne prezinte punctul de vedere juridic, pentru că s-a dat un aviz de nelegalitate pentru acest proiect.
Dna.Paul D:-Aveţi cu toţii în mapă raportul prin care mi-am exprimat poziţia şi mi-am justificat neacordarea vizei de legalitate. Amendamentul pe care îl propuneţi dumneavoastră în momentul de faţă cred că nu are nici o relevanţă atâta timp cât hotărârea în sine nu este legală şi în situaţia în care s-ar adopta, ar trebui să procedez conform legii, în sensul de a sesiza primarul, prefectul, cu privire la adoptarea unei hotărâri nelegale. Desigur că la momentul potrivit, se poate supune la vot amendamentul. Această asociere, aşa cum a fost propusă, este o situaţie simulată, ca să nu spun un act simulat. Se pune problema unei finanţări a Clubului UTA. În legătură cu finanţarea aveţi raportul serviciului de specialitate, iar cu privire la asociere, punctul meu de vedere este expus în raport. Dacă doriţi alte amănunte, vi le ofer.
Dl.Manta F:-Mulţumim. Mai doreşte cineva să ia cuvântul? Domnule Dekany, vă rog.
Dl.Dekany T:- Eu înţeleg poziţia executivului, care nu este pentru acest proiect, pe argumentul că este nelegal, dar întrebarea mea este dacă executivul, având în vedere importanţa proiectului sau miza pe care îl are acest proiect sau ideea în sine de a ajuta Clubul UTA, a căutat sau a găsit vreo altă soluţie, pe care o consideră legală, având în vedere faptul că foarte multe municipalităţi din România, care, vrând, nevrând, se subordonează aceloraşi legi, au găsit modalităţi. Dacă noi, iniţiatorii acestui proiect, nu suntem destul de deştepţi încât să se primească viza de legalitate pe motivul că nu ne putem asocia sau nu se pot da finanţări mascate unui club, atunci de ce executivul, având în vedere această problematică, n-a căutat alte soluţii? Pentru că alte municipalităţi au găsit! Poate că trei consilieri nu au în spate un aparat la fel de bine dimensionat ca şi Primarul Municipiului Arad!
Dna.Paul D:-În primul rând, nu m-aţi contactat nici unul dintre iniţiatori, niciodată, de când aţi depus proiectul! Vă puteţi permite, ştiţi foarte bine acest lucru! În al doilea rând, această discuţie a mai avut loc la sfârşitul anului 2007, când a mai fost promovat un proiect similar. Atunci s-a arătat şi s-a demonstrat faptul că acele foarte multe municipalităţi, de fapt, nu există, că, de fapt, nu există astfel de acte încheiate de către Consiliul Local, consiliile locale respective şi că, totuşi, cei care au încercat să facă ceva au ajuns în instanţe, au ajuns cu probleme pe la Curtea de Conturi, cu Parchetele şi cu altele.
Dl.Dekany T:-Sunt de acord, mai puţin ultima parte. Deci, există municipalităţi care sunt asociate în cluburi sportive, am venit cu un material, în care am primit viza de legalitate.
Dl.Manta F:-Dra.Hotăran, vă rog!
Dra.Hotăran T:-Aveţi perfectă dreptate. Proiectul nu a fost conceput de către noi, a fost conceput de către suporterii de la UTA. Poate nu este varianta ideală, poate nu au găsit cele mai bune căi de a se exprima, dar, chiar dacă nu va trece astăzi proiectul, vreau să-mi arat disponibilitatea de-a susţine în continuare Clubul UTA într-o variantă pe care împreună cu executivul o vom găsi legală. Vă mulţumesc.
Dl.Cristea C:-Nu-mi însuşesc poziţia nici a colegilor cu care am iniţiat împreună acest proiect de hotărâre, nici asupra nuanţelor pe care le-au pus în discurs. Proiectul este perfect legal. Este bazat pe hotărâri ale altor consilii locale din ţară:Timişoara, Alba, Mureş şi pot să vă mai aduc şi alte exemple. Sigur, pot fi imperfecţiuni de procedură, de formă, chiar şi noi am sesizat acum anumite aspecte. Mai este şi o problemă de oportunitate, la data când noi am iniţiat acest proiect de hotărâre, una era situaţia la Clubul UTA şi astăzi este o altă situaţie mult mai complicată, lucru pe care noi îl recunoaştem. Însă, totuşi, trebuie să ne reîntoarcem la problema de fond şi aici, de data aceasta, mă raliez colegului meu. Dacă ar fi existat voinţa politică să ajutăm să facem ceva, s-ar fi găsit calea. Acum este foarte simplu să facem referate şi să arătăm cum nu se pot face lucrurile, însă, vreau să vă aduc aminte, doamna secretar, că în statutul aleşilor locali, în legile administraţiei publice locale şi în regulamentul nostru, spune foarte clar că iniţiatorii de proiecte de hotărâri trebuie să beneficieze de concursul aparatului executiv în elaborarea acestor documente. Eu înţeleg foarte bine poziţia dumneavoastră, aceea de a asigura legalitatea proiectului de hotărâre şi cred că, cu concursul dumneavoastră, puteam să facem, o hotărâre mai bună. În acelaşi timp, dumneavoastră reprezentaţi aici Consiliul Local, municipiul, da. Deci, eu cred că am fi putut conlucra. S-a preferat, în schimb, din luna decembrie, tergiversarea intrării pe ordinea de zi a acestui proiect de hotărâre, să treacă timpul, poate moare UTA, între timp şi nu mai trebuie. Proiectul de hotărâre s-a plimbat, s-a tot plimbat, au trecut trei şedinţe, cred că, ordinare, în care putea să intre şi nu a intrat. Aş dori să fac un apel la colegii din sală, de data aceasta-dragi colegi, cunosc că foarte mulţi dintre dumneavoastră sunteţi ataşaţi de această echipă, nu pot să-l uit pe domnul Schill, care povestea cum juca Ceala, cum juca Peciovschi, nu pot să-l uit pe colegul Şerb, care ştiu că este utist, sunt şi alţii, care sunt mai mari utişti decât mine în sala aceasta. Dar, haideţi să găsim o soluţie, pentru că această echipă, acest club, a făcut foarte multe pentru Arad, poate că Aradul n-a făcut aşa multe pentru acest club. Şi ar fi momentul să nu repetăm performanţa din mandatul trecut, când pentru prima oară UTA a căzut în divizia C. Aceasta este performanţa colegilor noştri din mandatul trecut. Deci, haideţi să nu facem, să cadă în Divizia „D”. Mulţumesc.
Dl.Manta F:-Domnule Moşneag, vă rog.
Dl.Moşneag O:-Aici, din păcate, aţi nimerit cam rău, l-aţi nimerit pe colegul Dekany, care era preşedinte la vremea respectivă, la Divizia „C”.
Dl.Manta F:-Dna. Doina Paul, vă rog.
Dna.Paul D:-Domnule consilier, aşa cum am spus adineauri, nici unul dintre iniţiatori, în tot acest interval de timp nu s-a interesat de proiect, pentru a colabora în realizarea unui material pertinent. Pe de altă parte, trebuie să ştiţi că raportul pe care l-am făcut nu are absolut nici o legătură cu politica, chiar n-am apucat să vorbesc cu domnul primar, habar nu a avut dumnealui că eu fac acest raport, fiindcă nu ne-am întâlnit, nici că l-am pus pe ordinea de zi, da, chiar, printre altele. Deci, mi-am făcut obligaţia pe care o am, profesional vorbind, iar, în altă ordine de idei, să nu vă imaginaţi că dacă-mi spuneţi că Timişoara sau Alba Iulia sau mai ştiu eu care, are fi făcut ceva de genul acesta, este răspunderea lor! Dacă ar fi făcut, este răspunderea lor! Nu înseamnă că eu dau „copy-paste” pe programele altor primării, câtă vreme mă interesează legalitatea municipiului, de aici de la noi.
Dl.Manta F:-Domnule Biringer, poftiţi.
Dl.Biringer B:-Nu vreau să spun cât de mult sau de puţin iubesc UTA nici eu, nici colegii mei, vreau doar atât să spun-dacă cei trei iniţiatori ai acestui proiect sunt frecvenţi susţinători ai clubului, cred că era necesar să participe la şedinţele noastre de comisie, cel puţin la comisia în care sunt, Comisia nr.4, nu au participat nici unul să-şi susţină proiectul şi dacă s-a dat acest verdict de nelegalitate, dacă veneau cu alte propuneri, poate ne-ar fi convins. Eu, atâta timp cât va fio verdict de nelegalitate, nu voi vota acest proiect. Aştept alte soluţii. Mulţumesc.
Dl.Manta F:-Domnule Dekany, poftiţi.
Dl.Dekany T:-Pentru că este foarte uşor de găsit explicaţii şi de făcut glume pe seama unora, care chiar au muncit la UTA şi aici mă refer inclusiv la mine, vreau să vă spun că nici în mandatul trecut şi nici în acest mandat, în afară de acele sume pe care le plăteşte Primăria pentru întreţinerea terenului, nu s-a găsit înţelegere la conducere. Înainte de-a cădea UTA în „C”, am fost împreună cu conducerea din acea perioadă a echipei atât la domnul primar cât şi la preşedintele Consiliului Judeţean şi nu am găsit înţelegere. Cred că această înţelegere nu se găseşte nici astăzi şi nu se pune problema să fie susţinut sau nu un proiect de hotărâre în comisii, să se discute sau să nu se discute cu secretarul municipiului. Cred că, în primul rând, este nevoie de voinţă. Şi dacă acest proiect de hotărâre nu vine din partea celor care ar trebui să susţină un asemenea proiect, eu sunt gata să renunţ la acest proiect de hotărâre, să solicit amânarea, că retragerea nu se mai poate. Dar, aş vrea din partea executivului să existe o iniţiativă, să ne cheme să ne întâlnim-Consiliul Local, aparatul, care este în subordinea Primăriei Municipiului Arad şi să găsim împreună o soluţie. Cred că cel mai important lucru este voinţa. Şi cred că exact acest lucru nu există şi nu a existat nici în mandatul trecut.
Dl.Manta F:-Mulţumesc.Domnule primar, vă rog.
Dl.primar:-Vă pot spune că dacă nu se făcea referire la mine nici nu doream să intervin, mai ales că domnul Dekany ştie că analizând toate modurile de finanţare din Divizia „A”, având aceste lucruri la primărie, nu există decât forma prin care noi am alocat pentru sport 24 de miliarde şi din vară suntem singurii care finanţăm UTA. Şi o să vă prezint câteva documente, ca să nu ne ascundem, pentru că sunt unii politicieni care, ei, cred că dacă folosesc neadevăruri, să nu spun altcumva, vor câştiga vreo competiţie. Dacă iubesc fotbalul, ştiu că fotbalul este o competiţie, se câştigă pe teren, niciodată în tribună sau cu arbitrii plătiţi. Mă bucur că doamna consilier ne-a şi spus că proiectul este al colegilor de la Suporter-Club UTA şi mă bucur că domnul Dekany, în data de 3 decembrie, m-a sunat să ne vedem cu colegii de la Suporter Club UTA, după ce dânşii, în continuare, nu au recunoscut sprijinul municipalităţii, că nu Falcă dă banii, chiar consilierii dau banii şi puteţi verifica, faţă de alte primării, nu de acelaşi rang, primării, faţă de alte primării, valoarea noastră este mult mai mare. Club UTA are, în acest moment, nevoie de susţinere şi cu drag cei care sunt la Club UTA aşteaptă oameni în consiliile de administraţie, în colegiul director, cum se numeşte, pentru sprijin, atât material, cât şi concepţional. Nu ştiu dacă unii au fost pe acolo sau măcar au legătură cu acest subiect. Dacă vă uitaţi în analiza clubului, unde nu cred că cineva de aici este responsabil de managementul de acolo, în acest moment, am în faţă lista cu banii, iar cei care ştiu şi domnul Cristea şi domnul Dekany cunoaşte că nu te poţi asocia cu cineva decât în urma unui audit, auditul trebuie să fie pozitiv, al doilea audit se face dacă asocierea este necesară. În acel moment, banii aceia pe care îi dăm noi, nu-i mai putem da, îi dăm în interior, să-i gestioneze cineva, deci, abia atunci, deci, nu mai putem noi plăti angajaţii şi toate lucrurile pe care noi astăzi, acolo, sunt la zi. Nu mai discutăm de faptul că trebuie chirie şi alte lucruri. Doar că unii, consiliaţi de jurişti politici, au considerat că este mai bine să facă astfel de demersuri şi nimeni nu spune că acel colegiu director, format din domnul Bara şi nu ştiu mai cine şi Suporter-Club UTA, aprobă acte, au aprobat un buget de venituri şi cheltuieli, au aprobat cheltuielile. Şi dacă vreţi, vă citesc la antrenorul, pe care dânşii l-au angajat până în 2011 ce cheltuieli trebuie să existe acolo, pentru că sunt trei tipuri de cheltuieli în fotbal: competiţia-în Divizia „A” erau 400.000 de euro, în Divizia „B”-250.000 euro, asta, ca să ştiţi că administraţia este foarte informată, utilităţile, iar la bazele de sport pe care le are UTA, începând cu Şega, cu ICRTI 2, cu Complexul din Subcetate şi cu stadionul, cu tot ce înseamnă angajat, lucru care îl plăteşte Primăria. Iar la competiţii, aşa cum ştiţi, Primăria avea o sumă de bani de fiecare dată, la dispoziţie, să fie luată de către Club. Clubul trebuia să facă la fel ca ICIM-ul, să depună un dosar şi să ia suma respectivă. Dacă lua 100.000 de euro de la municipiu şi 100.000 de euro de la Consiliul Judeţean şi competiţia era rezolvată. Şi rămânea a treia cheltuială de manager sportiv, angajat salarii, fotbalişti, lucru care cred că nu puteam să şi cu toţii cred că sunteţi de acord, că nu poate plăti o primărie. Doar că aceşti domni, care astăzi stau în sfera fotbalistică şi doresc să consume, au aprobat ca antrenorul să aibă un salariu de 77,4 mii lei, net. Şi mai sus scrie că toate impozitele le dă tot clubul, faceţi un calcul să vedeţi ce înseamnă acest lucru. Nu vreau să vă citesc mai departe, că devine umoristic, că ia 200% din prima celui mai bun jucător în meciul respectiv, nu vreau să vă mai spun că ajunge, în anul următor, la 114.600 euro, bani net. Şi dacă tot v-aţi informat la alte cluburi de fotbal, vreau să vă spun că bugetul celor de la Piatra Neamţ, care sunt tot în Divizia „B” pentru cei 11 jucători din prima echipă, pe tot anul, sunt 120.000 de euro. Mai citesc un jucător, este ceva umoristic, dacă citim aici ce primeşte antrenorul-are maşină, telefon. V-am spus, la fiecare transfer 20% din profitul net, până în 2014 au semnat aceşti domni, acest contract. Şi la „drepturi”, o să vedeţi ce drepturi mici şi are totul în subordine, are dreptul de a numi sau a revoca din funcţie, cu respectarea legii, orice angajat, are putere totală de decizie în privinţa tuturor transferurilor de jucători, pentru că tot acest colegiu director a făcut ca toţi jucătorii de acolo să plece, nu altcineva, decide, în exclusivitate gradul de salarizare al tuturor jucătorilor. Păi, dragilor, dacă decideţi în exclusivitate, plătiţi-le! Radanovici are 120.000 de euro net, în mână, pe 3 ani. Nu ştiu dacă, eu n-am…ştiu că a jucat o dată sau de două ori. Şi dacă vreţi, vi le spun mai departe. Tot acest colegiu director a lăsat aceste datorii la toate firmele. Sper că nu vreţi să vi le citesc. Şi acum, cineva, care şi-a plătit la zi tot, care a pus la dispoziţie bani pentru competiţie, lucru care avem voie pe lege, trebuie să facă ce? Doar că cineva din club, colegiul director, va veni vremea să plătească, pentru că ei au comandat, ei au jucat. Deci, vă rog, dragi politicieni, fiţi politicieni pentru întreg municipiul Arad. Şi dacă vreţi să ajutaţi UTA, haideţi acolo, cei care ştiţi ce înseamnă acolo! Nu trebuie să fii în faţă, să fii văzut! Nu trebuie să uiţi să l-aţi trimis pe acela de la Petroşani, după ce omul a sesizat acest contract şi astăzi nu-ţi deblochează anumiţi bani. Păi, vă rog, vă aştept! Cine vrea să ajute UTA, este uşa deschisă, la nivel de management, este uşa deschisă la nivel de finanţare! Nu trataţi politic! Credeţi că aşa se câştigă o competiţie politică, cu a transfera o competiţie? Vreţi să vă spun ce a fost în 29 noiembrie? Cine a organizat, cine a dirijat? Deci, am o rugăminte, noi ajutăm în continuare, sprijinim, dar, vă rog frumos, cei care fac astfel de lucruri, în momentul în care iniţiaţi astfel de lucruri, faceţi o analiză exactă! Pentru că nu cred că există om rău şi om bun în relaţia cu UTA. Toţi am făcut paşi. Noi, Consiliul Local, am votat şi am asigurat din 2005 acest lucru. Noi, Consiliul Local, de aici, am luat, sub o anumită formă, terenul de fotbal de acolo. Noi, Consiliul Local am aprobat. Dacă v-aţi uitat, când am votat, înainte să intre în domeniul public anumite lucruri, uitaţi-vă dragilor, că exact numai de fotbal este. Deci, pe lângă cele 24 de miliarde, au fost investiţii. Şi întrebarea este-Colegiul Director, uitaţi-vă în balanţă, a dat vreun leu? Un leu! Cei care au dat, domnul Bara, a dat sub formă de împrumut! Adică ei fac bugetul sub formă de împrumut şi după aceea, altcineva, trebuie să corecteze lucrurile lor. Noi nu putem corecta lucrurile lor! Îmi cer scuze, dar realităţile acestea trebuie cunoscute înainte de a face astfel de lucruri, mai ales înainte de a face afirmaţii că administraţia nu se preocupă. Administraţia este aproape de cei care vor să facă lucruri serioase. Mulţumesc.
Dl.Manta F:-Domnul Cristea, prima dată şi apoi domnul Dekany.
Dl.Cristea C:-Da. În primul rând, resping net orice asociere a iniţiatorului acestui proiect cu Consiliul Director sau cu datoriile de acolo etc.
Dl.primar:-Claudiu, dar doamna consilier ne-a spus că de la Suporter Club UTA aţi primit proiectul! Hai să nu ne ascundem!
Dl.Cristea C:-Da, da, Suporter Club UTA, este un ONG..
Dl.primar:-Este în Colegiul Director, dacă nu ştii! Mulţumesc!
Dl.Cristea C:-Bun. Este membru în FCM UTA, dar vreau un pic să revin. Da. Deci, resping orice asociere între cei trei consilieri, cel puţin în ceea ce mă priveşte pe mine, dar cred că sunt şi colegii la fel, între datoriile de acolo şi situaţia de acolo. Mă bucur că aveţi această situaţie, foarte detaliat, este un lucru îmbucurător, dar amendamentul pe care l-am adus astăzi, exact face să ne delimităm de orice datorie pe care acest club ar avea-o la stat. Oricum, dumneavoastră ştiţi că Consiliul Local nu poate da bani, să vireze în contul clubului, asta este foarte clar. Noi plătim, decontăm anumite cheltuieli, asta putem face!
Dl.primar:-Da, Claudiu, dar ce am spus eu? Am avut în fiecare an banii, ei având datorii, nu au putut să-i ia! Au dat vina pe noi că nu le dăm şi banii de funcţiune!
Dl.Cristea C:-Bun. Rugămintea mea, atunci, cu aceeaşi clauză, care a fost şi în anii trecuţi, să acceptăm acest proiect de hotărâre, în condiţiile legii, deci acelea de a nu avea datorii la stat. Mulţumesc.
Dl.Manta F:-Domnul Dekany, vă rog.
Dl.Dekany T:-Eu vreau să subliniez că acest proiect de hotărâre sau faptul că eu mă aflu printre iniţiatori, nu are absolut nici un substrat politic. Şi atâta timp cât am fost la UTA şi nici după ce am fost la UTA nu am făcut niciodată nici un fel de atac politic la adresa primarului. În primul rând, recunosc faptul că în mandatul trecut, ţin minte, chiar din 2004, toamna, înainte de a aproba noi, în 2005, bugetul pentru sport, am fost la Clubul UTA împreună cu domnul consilier Schill, împreună cu domnul Dugăeşescu şi atunci am făcut primele reparaţii. De asemenea, recunosc faptul că în mandatul trecut s-au făcut primele terenuri, unde se puteau antrena cei de la UTA, atât seniorii, cât şi grupele de juniori, pentru că nu aveam nici măcar terenul pe care să ne antrenăm decât un singur, aşa zis, teren, lângă groapa de gunoi plin de sticle. Toţi aceşti bani s-au dat din bugetul local şi, în continuare, Consiliul Local finanţează şi, într-adevăr, este un ajutor important faptul că Clubul UTA are cheltuielile la zi în ceea ce priveşte întreţinerea terenurilor şi, respectiv, angajaţii de acolo. De asemenea, tot în mandatul trecut, tot din banii Consiliului Local al Municipiului Arad s-au amenajat şi acele dormitoare pentru jucători şi celelalte săli, inclusiv, vestiarele. Toate aceste lucruri sunt ştiute şi eu niciodată nu am încercat să fac capital politic, cu atât mai mult că nu ar fi normal să fac acest lucru, pentru că fără voia mea, într-adevăr, am fost părtaş la căderea Utei în „C. Şi acest lucru îl recunosc. Dar, eu am fost persoana care am stat acolo, au fost nopţi în care nu am dormit, ştiu ce înseamnă să fii în conducerea clubului. Invitaţia pe care o face domnul primar, eu am primit-o în urmă cu ceva timp şi am stat acolo. Cred că mi-am făcut datori. Din păcate, tot ceea ce a făcut domnul primar, tot ceea ce a făcut Consiliul Local, tot ceea ce am făcut eu, nu a ajutat, pentru că rezultatul este altul. UTA, astăzi, se află într-o situaţie foarte grea. Rugămintea mea a fost dacă executivul, cu aparatul din subordine, găseşte vreo soluţie pentru a ajuta astăzi UTA. Înţeleg din expunerea domnului primar şi a Secretarului Municipiului că acest lucru, în momentul de faţă este imposibil. Dar, recunosc şi eu, acest proiect de hotărâre nu este un proiect de hotărâre redactat sau tehnoredactat, nici măcar tehnoredactat, de către iniţiatori. Noi am fost la nişte întâlniri, unde au fost invitaţi toţi consilierii locali, au fost şi alţi domni consilieri, atât consilieri locali, cât şi judeţeni, întâlniri cu suporter club UTA. Este un proiect de hotărâre care a fost iniţiat de către ei, nu am avut cunoştinţă, până la ora actuală, de contractul pe care l-au semnat, ca să dau un exemplu şi eu sau acelaşi exemplu, l-au semnat cu antrenorul de la UTA. Într-adevăr, în perioada în care am fost şi eu în conducerea clubului nu am avut asemenea bugete şi asemenea contracte şi ne chinuiam de pe o zi pe alta cum să facem rost de bani pentru a plăti jucătorii, pentru a avea mâncare, pentru bani pentru mâncare, etc. A fost tot o situaţie dificilă, din păcate, UTA se află din nou într-o asemenea situaţie şi cred că până atunci, până când nu se vor găsi nişte finanţatori serioşi, la care să se alăture, eu ţin la acest lucru, la care să se alăture şi administraţia locală, până atunci nu există o soluţie pentru UTA. Mulţumesc.
Dl.Manta F:-Mai sunt alte luări de cuvânt? Dacă nu sunt, supun la vot
Cine este pentru?
3 voturi pentru(dl.Dekany, dl.Moisescu, dl.Cristea)
4 voturi împotrivă(dl.Roşu, dl.Vlaicu, dl.Tabuia, dl.Maxim)
15 abţineri-22 consilieri prezenţi.
Proiectul de hotărâre a fost respins. S-au înregistrat următoarele voturi: 3 voturi „pentru”(dl.Dekany, dl.Moisescu, dl.Cristea), 4 voturi „împotrivă”(dl.Roşu, dl.Vlaicu, dl.Tabuia, dl.Maxim)15 „abţineri”-22 consilieri prezenţi.
13
Raportul public anual al Curţii de Conturi-Direcţia de Control Financiar Ulterior privind execuţia bugetară a unităţii administrativ-teritoriale Municipiul Arad pentru anul 2007
Dl.Manta F:-Îl aveţi în mape.
14
Informare privind activitatea operatorilor economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad pentru luna februarie şi principalele activităţi pentru luna martie 2009
Dl.Manta F:-O aveţi în mape.
15
Informare privind deplasarea aleşilor locali în misiuni oficiale
Dl.Manta F:-O aveţi, de asemenea, în mape.
16
Diverse
INTERPELĂRI
Dl.Manta F:-La acest punct dacă doriţi să luaţi cuvântul? Da. Domnule Moisescu, vă rog!
1
Dl.Moisescu C:-Mulţumesc. Poate că n-aşi fi vorbit astăzi, să nu supăr pe cineva. Dar, ştiţi, când am intrat în Primărie, la avizier era un afiş-scria „rupeţi tăcerea!”Şi nu am încotro, că trebuie s-o rup un pic, pentru că altfel merge prea frumos, prea lin. Şi am câteva consideraţii de ordin general. Oi fi eu o persoană analoagă într-o lume digitală, însă, la vremea mea, am învăţat că cel care se vrea conducător trebuie să fie un model. Şi ce fel de model este actualul edil, atunci când cel care ar trebui să fie primul care respectă legea, o încalcă cu dispreţ, considerându-se deasupra ei? Poate ştiţi prea bine la ce mă refer! De ce nu foloseşte aceeaşi măsură, folosită şi în cazul altora şi să trimită buldozerele pe strada Constantin Loga, în Aradul Nou!
2
Alt punct de vedere-trebuie să ai falcă groasă, să tot apari pe la diferitele posturi de televiziune, oferind lecţii de cinste şi corectitudine.
Dl.primar:-Am şi eu o rugăminte preşedintelui de şedinţă, să nu permită, conform regulamentului, atacul la persoană!
Dl.Moisescu C:-Cum aş putea să tac, când un individ certat cu legea, trimis de către DNA în judecată pentru acte de mare corupţie, de aproape doi ani, se poartă de parcă ar fi „Albă ca Zăpada!”.
Dl.Manta F:-Domnule Moisescu, declar şedinţa închisă, dacă nu vă abţineţi de la atacuri directe!
Dl.Moisescu C:-„Regele e gol”! Toată lumea o ştie, însă el nu vrea să recunoască!
3
Şi, în final, recomand o carte foarte interesantă pentru mulţi dintre cei prezenţi, se numeşte „Aceşti nebuni care ne guvernează”. Puteţi înlocui, se poate spune „aceşti vicleni”, aceşti oameni certaţi cu legea şi puneţi dumneavoastră în continuare! Mulţumesc.
Dl.Tabuia Ş:-„Aceşti bolnavi”!
Dl.Moisescu C:-Şi bolnavi!
Dl.Manta F:-Îmi pare rău, domnule profesor, dar se poate spune un punct de vedere la „diverse”şi fără atacuri directe la persoană!
Dl.Moisescu C:-V-aţi simţit cumva dumneavoastră vizat? Cineva s-a simţit vizat? A fost ceva subtil…
Dl.Manta F:-Nu a fost subtil, a fost direct! Dacă mai sunt alte luări de cuvânt! Da. Domnule Cristea, vă rog!
Dl.Moisescu C:-Arădenii nu sunt chiar atât de imbecili cum cred unii!
4
Dl.Cristea C:-Domnule preşedinte, aş dori să fac o interpelare, în baza legii statutului aleşilor locali şi a regulamentului propriu de funcţionare-o interpelare în trei puncte, deci o interpelare adresată primarului:
A.Solicit să comunicaţi Consiliului Local al Municipiului Arad documentul prin care s-a făcut recepţia lucrărilor la imobilul din strada Corneliu Coposu nr.24 C şi să explicaţi cum a fost posibilă recepţionarea lucrărilor la acest imobil, în situaţia în care lucrările efectuate nu au respectat autorizaţia de construire, eliberată în temeiul Planului Urbanistic de Detaliu din Hotărârea nr.16/2006?
B.Solicit să comunicaţi Consiliului Local al Municipiului Arad dacă agentul economic care îşi desfăşoară activităţi de alimentaţie publică în spaţiile imobilului menţionat la punctul anterior, deţine autorizaţia de funcţionare şi dacă are avizat orarul de funcţionare, în conformitate cu Hotărârea nr.187/2006 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
C.În situaţia în care autorizaţia menţionată la punctul 2 există, vă rugăm să o comunicaţi Consiliului Local, împreună cu explicaţii legate de modul cum a fost eliberată, având în vedere că la articolul 43 din hotărârea menţionată era necesar prezentarea unui titlu asupra imobilului. Aceste activităţi se desfăşoară la etajul 5. Conform extrasului CF, această clădire este înregistrată cu P+4E. Am depus această interpelare în scris la Secretariatul Consiliului Local. Mulţumesc.
Dl.Manta F:-Mulţumesc. Domnule Dekany, poftiţi!
5
Dl.Dekany T:-Solicit concursul doamnei secretar al municipiului şi al aparatului executivului pentru iniţierea unui proiect de hotărâre privind angajarea de către Consiliul Local al Municipiului Arad a unui consilier juridic, deoarece Legea nr.215 ne dă dreptul. Mulţumesc.
6
Dl.Schill G:-Am rugămintea şi revin la o situaţie-a contractelor încheiate de către Primărie cu bazele sportive. Eu aş ruga să se formeze o comisie din partea executivului şi împreună cu consilieri, care să verifice felul în care sunt administrate bazele sportive, felul în care sunt respectate contractele şi cum se aplică aceste contracte. Doresc acest lucru din mai multe puncte de vedere şi ne pare foarte rău că azi ajungem să ne întâlnim cu datorii de sute de milioane de euro şi fără să fi fost întrebaţi la timpul respectiv sau adus pe cineva din Consiliu sau din Primăria Municipiului Arad, la acea vreme în conducere, pentru a fi părtaş la hotărârile şi la problemele care s-au hotărât şi s-au luat la timpul respectiv, ca astăzi să ajungem într-o situaţie de ruşine a Europei şi a României pentru această echipă fanion, la care eu, cu multă dragoste, din copilărie, de când m-am născut aproape şi până în ultimele clipe sunt alături de ea. Dar, desigur, nu pot fi împotriva legii şi să fiu părtaş la unele treburi, atunci când unii s-au înfruptat din miere şi icre, iar acum, când ajunge la nenorocire, să fiu părtaş şi să caut să rezolv. Când a fost nevoie de colegul Dekany aici, în 1964-1965, am dat banii de mobilă la UTA, să o duc în deplasare şi am ţinut doi ani de zile banii băgaţi în acea echipă. Sunt oameni care trăiesc, ştiu şi cunosc acest lucru. Ultima dată, cu domnul Dekany, am dat 10.000 USD pentru un joc, care a rămas să nu-l plătească cei care au folosit acei bani care s-au folosit de acei bani care au comercializat jucătorul, numai ca în 2 ore echipa UTA să fie scoasă de FIFA din drepturile ei legale de a exista. Azi nu pot fi părtaş şi să fiu de acord cu timpul celor care s-au bucurat, eu m-am bucurat atunci când s-a reparat stadionul, când s-au făcut scaunele, s-a pus tabela electronică, UTA era în vârf şi mergea bine. Dar atunci, nu exista nici primărie, nu mai exista nici consiliu. Îmi pare foarte rău! Eu atât am avut de spus. Mulţumesc.
Dl.Manta F:-Mai sunt observaţii? Nu mai sunt. Declar şedinţa de astăzi închisă. Vă mulţumesc pentru participare.
Pentru conformitate,
Primăria Municipiului Arad
S E C R E T A R
Serviciul Administraţie Publică Locală
SECRETAR ŞEF SERVICIU
Doina Paul Lilioara Stepănescu