MINUTA Şedinţei Consiliului Local al Municipiului ARAD din data de 24-02-2004
M I N U T A
şedinţei ordinare
a Consiliului Local al Municipiului Arad
din data de 24 februarie 2004
La şedinţa ordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 24 februarie 2004, au fost prezenţi 23 de consilieri (dl. Puia şi-a dat demisia din Consiliul Local. Domnul consilier Foşlea M. a sosit la şedinţă după votarea punctului 12 de pe ordinea de zi, domnul consilier Vancu a fost învoit şi a plecat după votarea punctului 5 de pe ordinea de zi).
Preşedinte de şedinţă a fost domnul consilier Kiraly Andrei
Au participat:
-din partea Primăriei Municipiului Arad: dl. primar Dorel Popa, dl.viceprimar Bognar Levente, dna Doina Paul- secretarul municipiului Arad, dna Mirela Szasz – arhitect-şef al municipiului, dl. Radu Drăgan–şef Serviciu Urbanism şi Construcţii, dna Viorica Boţocan – şef Serviciul contabilitate, dra Mihaela Tulcan–şef Serviciu Activităţi Economice, dl. Cosmin Dragu, consilier juridic, dna Lilioara Stepănescu, Şef Serviciu Logistica Actelor Administrative, dra Simina Florentina – consilier juridic; dra Buibaş Ramona – consilier, dra Boroica Mirela – referent specialitate, dna Carmen Popa – referent în cadrul aceluiaşi serviciu;
-din partea Serviciului Public "Direcţia de Dezvoltare şi Asistenţă Comunitară": dra Nagy Etelca, dra Radu Carmen – director economic, dl. Jancă Cezar – şef serviciu Prestaţii Sociale şi dra Memetea Adriana – consilier, dl. Claudiu Fericean – consilier;
-din partea Serviciului Public "Administraţia Patrimoniului Local" :dl. Teodor Marian –director executiv, dl. Marin Dugăeşescu – director executiv, dl. Danciu Ioan – director economic, dna Popa Flora – şef Serviciu Administrare Imobile, dna Lucia Giurgiu – Serviciul Patrimoniu şi Reparaţii Imobile, dl. Daniel Pruteanu, consilier.
- alţi participanţi:- dl. Doru Câmpan, director general SC ARTERM SA Arad, dl. Lucian Barniciu, director general SC CET SA Arad, dl. Cociuba Liviu, director economic, dl. Gheorghe Gârbovan, consilier juridic, dl. Aurel Damian, director SC RECONS SA Arad, dl. Barz I, Şef Serviciu Tehnic CET, dl rector Aurel Ardelean, -Universitatea de Vest "Vasile Goldiş", dl. Mircea Galea, director general RADMA, dl. Clodniţchi I, director general SC Salubritate SA, dl. Eftimie Bobar – membru PNL., dl. Oneş Florian – avocat, dl. Cinah I– director SC CONAR, dl Duka I, consilier judeţean, dl. Haristiade C, memebru PNL dl. Rista Valer, avocat şi dl. Marconi I, cadru didactic– Universitatea de Vest "Vasile Goldiş";
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin afişarea pe panoul de afişaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 20.02.2004, a Dispoziţiei nr.796/19.02.2003 a Primarului Municipiului Arad, precum şi prin intermediul mass-media
Convocarea şedinţei s-a asigurat prin înmânarea fiecărui consilier, în ziua de 20.02.2004, a invitaţiei la şedinţă, cuprinzând data, ora şi locul desfăşurării acesteia, ordinea de zi, precum şi câte un set de copii a materialelor înscrise pe ordinea de zi.
Preşedintele şedinţei, dl. consilier Kiraly Andrei, constatând că şedinţa este legal constituită, în conformitate cu cerinţele prevăzute de lege în ceea ce priveşte organizarea şi desfăşurarea şedinţelor Consiliului Local, a declarat şedinţa deschisă.
În continuare, am consemnat următoarele:
Domnul primar solicită introducerea unui punct pe ordinea de zi şi anume – având în vedere că nu mai avem iarrnă grea şi nu mai este nevoie de deszăpezire, propune să se ia bani fie de la deszăpezire, fie de acolo, fie din alte părţi, câte 200 de milioane de lei pentru Biserica Ortodoxă din cartierul Alfa şi pentru Biserica Ortodoxă din Micălaca în zona "Orizont".
Domnul Marian a completat cu afirmaţia că în şedinţa trecută s-a produs o confuzie legat de Biserica din Aradul Nou, era vorba de 100 de milioane pentru Biserica Ortodoxă din Aradul Nou. S-a omis. Propune ca şi aceasta să fie introdusă, atunci. Cu acest punct pe ordinea de zi, nr. 31, punctul "Diverse" devenind 32 a supus la vot (n.n. doamna Borza şi-a însuşit aceste propuneri ).
Ordinea de zi
1. Întrebări/interpelări adresate executivului.
2. Informare privind activitatea desfăşurată de către agenţii economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad în luna februarie 2004 şi programul principalelor activităţi pentru luna martie 2004.
3. Informare privind invitaţia adresată de către SC ROŞIA MONTANA GOLD CORPORATION SA în vederea vizitării la faţa locului a zonei propuse pentru obiectivul de investiţie la care se face referire prin Hotărârea nr. 353/2003 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
4. Proiect de hotărâre privind constatarea încetării prin demisie a mandatului de consilier local al domnului Puia Doru Sever –iniţiativa primarului.
5. Proiect de hotărâre privind completarea componenţei comisiei de validare stabilită conform Hotărârii Consiliului Local nr. 219/2000 cu modificările şi completările ulterioare.
6. Proiect de hotărâre privind validarea mandatului unui consilier local.
7. Depunerea jurământului de credinţă de către consilierul validat.
8. Proiect de hotărâre privind modificarea şi completarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 224/2000 de constituire a comisiilor de specialitate ale Consiliului Local –iniţiativa primarului.
9. Proiect de hotărâre privind modificarea şi completarea Hotărârii nr. 24/2004 a Consiliului Local, referitoare la administrarea agenţilor economici de sub autoritatea Consiliului Local – iniţiativa primarului.
10. Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetelor de venituri şi cheltuieli pentru anul 2004 ale agenţilor economici de sub autoritatea Consiliul Local al Municipiului Arad– iniţiativa primarului.
11. Proiect de hotărâre privind avizarea contractelor de performanţă, pentru anul 2004, ale conducătorilor agenţilor economici de sub autoritatea Consiliul Local al Municipiului Arad – iniţiativa primarului.
12. Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului privind întreţinerea şi circulaţia câinilor cu stăpân pe teritoriul municipiului Arad – iniţiativa primarului.
13. Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de oportunitate privind concesionarea serviciului de salubrizare menajeră a municipiului Arad – iniţiativa primarului.
14. Proiect de hotărâre privind aprobarea Caietului de sarcini şi a Instrucţiunilor privind organizarea şi desfăşurarea procedurii de concesionare a serviciului public de salubrizare menajeră a municipiului Arad şi de dezinsecţie, dezinfecţie şi deratizare – iniţiativa primarului.
15. Proiect de hotărâre privind rezilierea unui contract de concesionare încheiat cu Consiliul Local al Municipiului Arad– iniţiativa primarului.
16. Proiect de hotărâre privind propunerea de împroprietărire cu 500 mp. teren intravilan, a unor veterani de război, conform Legii nr.44/1994– iniţiativa primarului.
17. Proiect de hotărâre privind un schimb de terenuri – iniţiativa primarului.
18. Proiect de hotărâre privind parcelarea şi apartamentarea unor imobile proprietatea Statului Român, situate în municipiul Arad – iniţiativa primarului.
19. Proiect de hotărâre privind concesionarea directă a unui teren, situat în municipiul Arad, în conformitate cu prevederile art.1, pct.12 lit."e" din Legea nr.453/2001, pentru modificarea şi completarea Legii nr.50/1991, privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii şi unele măsuri pentru realizarea locuinţelor - iniţiativa primarului.
20. Proiect de hotărâre privind concesionarea directă a unor terenuri, situate în municipiul Arad, în conformitate cu prevederile art.1, pct.12 lit."e" din Legea nr.453/2001, pentru modificarea şi completarea Legii nr.50/1991, privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii şi unele măsuri pentru realizarea locuinţelor - iniţiativa primarului.
21. Proiect de hotărâre privind vânzarea cotei indivize de teren de 181/1032 mp, aferent apartamentului nr. 8 din imobilul, situat în municipiul Arad, Str. A. Şaguna nr. 26-28 – iniţiativa primarului.
22. Proiect de hotărâre privind rezilierea unui contract de concesionare încheiat cu Consiliul Local al Municipiului Arad – iniţiativa primarului.
23. Proiect de hotărâre privind repartizarea unei locuinţe din fondul locativ de stat familiei domnului Gorgenyi Alexandru – iniţiativa primarului.
24. Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii Consiliului Local nr. 23/2004, referitoare la modificarea organigramei şi statului de funcţii al aparatului propriu de specialitate al Consiliului Local al Municipiului Arad – iniţiativa primarului.
25. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu « Sediu pentru Agenţia de Protecţie a Mediului Arad - Splaiul Mureşului FN, proiect nr. 49/2003, întocmit de SC AQUAPROIECT SA Bucureşti” – iniţiativa primarului.
26. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu "Sediu administrativ O.J.C.G.C. Arad, Str. Splaiul Gen. Ghe. Magheru FN, proiect nr. 35.042/2003, elaborat de SC PROIECT SA Arad" – iniţiativa primarului.
27. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu "Construire hotel Arad, Piaţa Veche nr.3 şi nr.4" – iniţiativa primarului.
28. Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Centrului de zi şi Adăpostului de noapte pentru persoane fără adăpost – iniţiativa primarului.
29. Proiect de hotărâre privind stabilirea contribuţiei Consiliului Local al Municipiului Arad la activitatea de protecţie a copilului pentru anul 2004 – iniţiativa primarului.
30. Proiect de hotărâre privind aprobarea listelor aferente lunii martie 2004 cu beneficiarii de gratuităţi pe mijloacele de transport în comun în municipiul Arad, în conformitate cu prevederile Ordinului nr. 290/609/2003 – iniţiativa primarului.
31. Diverse.
(n.n. dl. Kiraly a supus la vot învoirea domnului Vancu începând cu ora 15,00. S-a aprobat cu unanimitate de voturi).
1
Interpelari
1
Licitaţia serviciului de iluminat public
Dl. Popescu G: - Am aflat din presă, cu satisfacţie, de faptul că licitaţia la iluminatul public se va relua, datorită unor inadvertenţe legate de modul în care oamenii, respectiv firmele care au fost la licitaţie au participat. Mă bucură faptul că executivul a recunoscut acest lucru, ceea ce cred că ar trebui spus astăzi aici şi să atragem atenţia este că, dacă se reia licitaţia şi sunt convins că dacă se va relua, să se schimbe şi caietul de sarcini. Pentru că, la o şedinţă în care noi aprobasem această activitate, am avut anumite probleme legate de acest caiet de sarcini al acestei licitaţii. De aceea cred şi aş dori să primesc un răspuns, în momentul în care se va relua licitaţia, caietul de sarcini să fie modificat, în aşa fel încât toţi participanţii la această licitaţie să aibă posibilitatea şi şanse egale.
2
Solicitarea raportului Curţii de Conturi
A doua problemă este legată de faptul că aş face un apel consilierilor noştri, tuturor consilierilor şi, în primul rând, stimatei doamne consilier Borza, care este şefa grupului PSD, domnului Mircea Roman- director, care este un director foarte intransigent şi cu foarte mare disciplină, să intervină pe lângă domnul primar pentru a pune la dispoziţia Consiliului Local raportul Curţii de Conturi, care a fost efectuat în Primărie, nu de alta, numai pentru a afla anumite lucruri legate de modul în care s-au exercitat şi s-au consumat banii bugetului, mai ales că domnii consilieri din PSD, domnul primar, aveau aprecieri deosebite asupra acestei activităţi, nu mă îndoiesc că această activitate poate să fie aşa cum spun dânşii, dar ar fi bine, totuşi, ca membrii Consiliului Local să primească acest raport al Curţii de Conturi, în aşa fel încât să putem lua la cunoştinţă şi, poate, să facem anumite reconsideraţii faţă de activitatea depusă în aceşti trei ani şi jumătate, având în vedere că şi Curtea de Conturi, o instituţie echidistantă, poate să ne spună exact, prin raportul pe care l-a întocmit la noi la Primărie, la societăţile comerciale din subordinea Primăriei, modul în care acest buget a fost consumat. De aceea, încă o dată, vă rog, stimaţi consilieri, domnule primar, dacă se poate şi eu sunt convins că se poate, că legea spune acest lucru, să ne puneţi la dispoziţie şi cred că şi în şedinţa de astăzi, la sfârşit, fiecare consilier să poată intra în posesia acestui proces-verbal al Curţii de Conturi, să vedem execuţia bugetară din ultimii trei ani de zile sau pe perioada în care această instituţie abilitată şi-a efectuat acest control. Vă mulţumesc, domnule preşedinte.
Dl. primar:-Atunci când vom avea timp să mă convingă doamna şi domnul nominalizaţi, nu astăzi, că avem treabă azi, este şedinţă, o să meditez la ceea ce spun dânşii şi, probabil, că vom răspunde, conform legii, numai conform legii, nu altfel.
3
Urmărirea refacerii carosabilului
dl. Chişcan M: - Am o singură întrebare, dacă la nivel de primărie se mai ocupă cineva de urmărirea refacerii carosabilului în zonele unde se lucrează pentru că pe strada Pădurii este un şanţ care traversează strada, care datează de vreo 3 luni de zile. Nu ştiu cine a executat lucrările, cred că este ceva lucrare de gaz, nu sunt sigur, dar nu s-a procedat la refacerea carosabilului de vreo 3 luni de zile, dacă nu mai bine.
4
Critica stadiului de realizare a angajamentelor Universităţii "Vasile Goldiş" pentru amenajarea stadionului Gloria
Dna Aslău A: - Stimaţi colegi şi invitaţi, din cele prezentate de domnul rector aici rezultă că dânşii au făcut nişte investiţii, au încercat să rezolve problema acestui stadion, respectiv să-şi realizeze angajamentul pe care şi l-au luat atunci când li s-a aprobat concesionarea, însă nu au reuşit pentru că, eu ştiu, s-au încurcat în fel de fel de avize, au făcut fel de fel de diligenţe, care, după dumnealor, au întârziat foarte mult demararea lucrărilor. Dacă este sau nu aşa, aceasta se poate verifica, este o problemă care poate fi verificată şi nu cred că este cazul să o discutăm acum. Acum ar trebui să discutăm concret la ceea ce s-au angajat dumnealor atunci când li s-a făcut concesionarea. Eu la acest aspect mă refer. Şi am în faţă protocolul care a fost semnat în numele Consiliului Local de către Primarul Aradului şi de către Universitatea "Vasile Goldiş". În anexă la acest protocol şi acest protocol este anexă la Hotărârea nr. 327 din 7.11.2000. În anexele la acest protocol se găsesc lucrările propuse de universitate, pe baza cărora s-a discutat în Consiliul Local şi pe baza cărora, de fapt, s-a făcut concesionarea. Aceasta este o problemă şi nu o să mă apuc eu să citesc aici trei pagini pentru că le are şi domnul rector şi le au şi ceilalţi colegi. Există aici câteva pagini cu lucrările la care s-a angajat universitatea. Faptul că la data când dumnealor au solicitat concesionarea au avut nişte promisiuni de alocare de fonduri, promisiuni care nu au reuşit să se materializeze sau bani pe care nu au reuşit să-i primească, cei care au promis nu s-au ţinut de cuvânt, nu cred că este problema Consiliului Local. Şi eu aş mai vrea să mai fac încă o precizare referitor la problema Consiliului Local, aş vrea să-i rog pe domnii de la Universitatea "Vasile Goldiş" să nu mai facă nişte afirmaţii cu atâta uşurinţă, că ei au lucrat foarte mult acolo, dar nu ştim noi, nu ştiu consilierii, că s-a investit, s-a realizat, dar noi nu ştim. Eu cred că nu este corect, afirmaţia a fost făcută la o conferinţă de presă şi cred că este bine ca mai întâi să fiţi documentaţi dumneavoastră şi pe urmă să ne învinuiţi pe noi că nu cunoaştem problema. Referitor la ceea ce spunea domnul Ardelean, de fapt, am dedus şi din interviul de ieri al domnului rector şi din discuţia de astăzi, că problema mare a universităţii este proprietatea, cedarea proprietăţii asupra acestui stadion. Aceasta se pare că este problema mare. Or, nu cred că putem pune astfel problema. Acest stadion este al Aradului. De fapt, prin Hotărârea Consiliului Local, s-a scris textual cine are acces pe acest stadion, textual s-a scris! Şi domnul rector şi universitatea au fost de acord cu ceea ce s-a prevăzut în protocol, cu ceea ce s-a scris în hotărâre. Eu nu vă citesc aici hotărârile, le am aici hotărârile şi pot să vă citesc ce s-a cuprins în hotărâre. Dumnealor au fost de acord, iată acum nu mai sunt de acord, că ar face investiţii dacă li s-ar ceda proprietatea. La ora concesionării nu s-a pus problema cedării proprietăţii, este stadionul arădenilor, al Aradului şi nu putem să ne permitem aşa ceva.
Încă o problemă, mă refer la ceea ce spunea ieri domnul rector în interviu. Să precizăm şi un alt lucru extrem de important, "la preluarea în concesionare a stadionului, am primit promisiuni de sprijin din partea Consiliului Local." Mă opresc aici. Nu ştiu, Consiliul Judeţean a făcut promisiuni de sprijin, dar noi, cei care suntem aici, nu cred că cineva îşi aduce aminte că s-a pus problema sprijinului pe care noi să-l acordăm. Deci, dumnealor au solicitat concesionarea stadionului în ideea că vor face lucrările la care s-au angajat şi nici pe departe nu s-a pus problema că va veni Consiliul Local cu sume ca să sprijine lucrările de pe acest stadion, atâta timp cât dumnealor au solicitat stadionul pentru a efectua lucrările şi s-au angajat la efectuarea respectivelor lucrări.
Şi o ultimă afirmaţie, care deranjează şi ne deranjează pe toţi, este că în spatele acestui demers ar fi nişte interese obscure. Vă rog să reţineţi că nu este vorba de nici un fel de interes, nici unul dintre cei care suntem aici dintre consilieri, nu cred că şi-a propus să meargă să preia stadionul şi să facă acolo altceva sau să-i dea o altă destinaţie. Deci, nu este vorba şi nu este bine să acreditaţi astfel de păreri, pentru că nu sunteţi documentaţi şi nu sunt conforme cu realitatea. Mai rămâne o întrebare, de unde bani, acum, la ora actuală, universitatea nu are bani; dacă li s-ar ceda proprietatea, ar avea bani. Această afirmaţie lasă semne de întrebare, la care, probabil că tot dumneavoastră va trebui să răspundeţi la ele. Mulţumesc.
Dl. Roman M: - Da. Este o diferenţă între a nu se face nimic cu un anumit obiectiv din municipiu şi a încerca totuşi să se facă ceva. Eu zic că ceva paşi s-au făcut şi în legătură cu stadionul acesta şi, în continuare, trebuie împreună cu Primăria, cu executivul, să se stabilească o strategie cine, cum face şi cum se rezolvă pentru că a-l lăsa în continuare aşa nu este bine, că altcineva nimeni nu se angajează să facă ceva şi vedem şi alte baze sportive cum arată!
6
Fluidizarea circulaţiei
Dl. Roman M: Şi eu aş dori să fac o propunere, în sensul de a fi reanalizată fluidizarea circulaţiei auto în municipiul Arad, în funcţie şi de parcările care sunt în momentul de faţă şi de semnele de circulaţie existente. Pentru că sunt unele semne de circulaţie care, în loc să descongestioneze centrul Aradului, ….de exemplu, strada Horia, unde este obligatoriu la dreapta. Oricine vrea să meargă în stânga, înspre Piaţa Mihai Viteazul sau în altă parte, trebuie să o ia pe centru, să meargă roată ca să ajungă la Piaţa Mihai Viteazul. La fel, este şi zona scurtă, foarte scurtă, care nu ştiu care a fost raţiunea pentru care s-a pus sens interzis între Gh. Popa, fost Stejarului şi Coşbuc. Cine stă pe strada E. Potier, dacă intră din centru să meargă la el acasă, trebuie să ocolească toată Piaţa M. Viteazul şi să vină înapoi la E. Potier. Adică, pe lângă aceste aspecte, pe care le-aş ruga, totuşi, să fie analizată oportunitatea înlocuirilor, că nu este mare lucru să se dea drept de a se lua şi la stânga sau să se facă racordul de pe Horia pe Potier. Dar bănuiesc că sunt şi alte zone în care sunt conflicte de genul acesta şi care ar putea uşura circulaţia în zona centrală. Mulţumesc.
Comerţ ilegal cu lemne pe str. St Cicio Pop
7
Dl. Darida I: -Am primit răspunsul la interpelarea de data trecută, legată de depozitul de lemne de pe strada Cicio-Pop, Mi-e teamă să nu cădem în capcana de a legaliza prin nişte amenzi o activitate ilegală.
8
Urmărirea lucrărilor de deszăpezire
În toamna trecută consiliul a votat planul de intervenţie în caz de polei şi de căderi masive de zăpadă. Aş ruga executivul şi serviciul care se ocupă de acest subiect să acorde prioritate realităţii de pe teren, nu listelor care figurează pe diverse hârtii. Altfel, apar paradoxuri, cum a fost cel după poleiul din data de 11 februarie, o zi de miercuri, la care, după 4 zile încă pe A. Mureşanu, nu s-a aruncat nici o linguriţă de nisip şi era un polei înfiorător, în alte părţi stătea nisipul pe drum, deşi zăpada se topise de 4 zile.
9
Propunere de reanalizare a modului de vopsire a taximetrelor
Tot în toamnă am votat o hotărâre referitoare la omogenizarea înfăţişării taximetrelor în municipiul Arad. După cum se sesizează, au început să apară acele dungi tip şah pe marginea autovehiculelor şi, în umila mea părere, este arhisuficient pentru identificarea fiecărui taximetru, plus că are şi o lampă distinctă deasupra. Rog executivul ca, împreună cu reprezentanţii taximetriştilor, să reanalizzeze posibilitatea renunţării la obligativitatea vopsirii tavanului maşinii, care, pe lângă cheltuială, pe lângă umblătură, pe lângă acte noi, credeţi-mă, va duce la nişte rezultate foarte interesante, multe maşini vor arăta ca nişte tricouri ale unor echipe de fotbal.
10
Inscripţionarea greşită a clădirilor monumentelor de arhitectură
şi a denumirii străzilor
Şi un ultim aspect, o supărare a mea mai mare şi mai amplă. În toamna anului trecut, din bani publici au fost marcate unele din clădirile care figurează pe lista de monumente de arhitectură în municipiul Arad. Această marcare s-a făcut conform informaţiilor de la serviciul de specialitate fără nici un fel de consultare privind urbanismul şi Comisia de urbanism, lucru care nu poate decât să mă bucure, pentru că nu sunt obligat să iau o poziţie privind faptul că acestea sunt oribile; dar nu pot fi de acord cu necesitatea cheltuirii de bani publici pentru a sublinia confuzia totală privind terminologia şi situaţia de pe teren. Filarmonica de Stat a fost botezată, adică Palatul Cultural a fost botezat Filarmonică de Stat, statuia aflată la 5 metri în faţa lui este în faţa Palatului Cultural şi aceeaşi statuie, bustul lui "Xenopol" a devenit monument istoric. Vreau să spun că nici măcar "Venus din Milo" nu este monument istoric, în orice muzeu din lume statuia este statuie, bustul este bust, monumentul istoric este cu totul altceva. Nu cred că este corect ca din banul public să se transmită o informaţie pe care şi un copil de 3 ani o ştie. Vechea Prefectură a fost etichetată cu denumirea de casă. Ştim cu toţii că nu este maşină sau avion. Nu ştiu de ce ne-a fost ruşine să spunem că este vechea Prefectură şi aici a funcţionat Tribunalul, Consiliul Judeţean etc. Recordul mondial în domeniu, pe care îl consider inadmisibil şi, din acest motiv, rog, de maniera cea mai hotărâtă, să fie analizate şi îndepărtate de pe domeniul public toate afişele de acest gen, este cea pe care am găsit-o pe strada Mihai Eminescu nr. 36. Acolo spune, "-rezervaţia de arhitectură", care este o dovadă, ca să zicem, a nostalgiei faţă de "Epoca de Aur" , "-se regăsesc Piaţa Filimon Sârbu, strada Dobrogeanu Gherea, strada 30 Decembrie-", presupun că o să anulăm diploma de Cetăţean de Onoare acordată ex-regelui şi, ca o dovadă incontestabilă a modului în care este controlat Aradul de către unele servicii din Primărie, figurează strada Mărăşti. Vreau să spun că această stradă nu a existat şi nu există în municipiul Arad.
Înmânez secretariatului fotografiile acestor creaţii dadaiste, precum şi fişa tehnică a imobilului de pe strada Revoluţiei nr. 79 şi descrierea conform Planului Urbanistic General a rezervaţiei de arhitectură şi urbanism din municipiul Arad.
În continuare, nemaifiind alte interpelări de formulat, s-a trecut la supunerea la vot a proiectelor de hotărâri şi la dezbaterea celorlalte punct eînscris epe ordinea de zi.
2
Informare privind activitatea desfăşurată de către agenţii economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad în luna februarie 2004 şi programul principalelor activităţi pentru luna martie 2004
Nu s-au consemnat obiecţii, precizări sau întrebări.
3
Informare privind invitaţia adresată de către SC ROŞIA MONTANA GOLD CORPORATION SA în vederea vizitării la faţa locului a zonei propuse pentru obiectivul de investiţie la care se face referire prin Hotărârea nr. 353/2003 a Consiliului Local al Municipiului Arad
S-a hotărât ca la următoarea şedinţă a comisiilor să se stabilească persoanele care vor participa la această întrunire.
4
Proiect de hotărâre privind constatarea încetării prin demisie a mandatului de consilier local al domnului Puia Doru Sever
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi. 23 de consilieri în sală dl. Foşlea a întărziat la şedinţă.
5
Proiect de hotărâre privind completarea componenţei comisiei de validare stabilită conform Hotărârii Consiliului Local nr. 219/2000
cu modificările şi completările ulterioare
Dna Borza l-a propus pe domnul consilier Matica membru în comisia de validare.
Proiectul de hotărâre cu propunerea doamnei Borza a fost aprobat cu 16 voturi “pentru”( dl. Masut, dna Aslău, dl. Blajovici, dl. Iliescu, dl. Truţ, dl. Năstase, dl. Roman, dna Borza, dl. Mladin, dl. Zolotar, dl. Chişcan, dl. Marian, dl. Kiraly, dl. Darida, dl. Horvath, dl. Mureşan) şi 7 abţineri (dl. Popescu, dl. Matica, dl. Vancu, dl. Huţiu, dna Faur, dl. Neamţ, dl. Dekany – 23 consilieri în sală – dl. Foşlea a întârziat.
6
Proiect de hotărâre privind validarea mandatului unui consilier local
dl. Vancu a plecat (învoit).
Pentru mandatul de consilier a fost propus domnul Bobar Eftimie, membru PNL.
Hotărârea a fost respinsă. S-au înregistrat următoarele voturi: 10 voturi “pentru“ (dl. Dekany, dl. Neamţ, dl. Popescu, dl. Huţiu, dna Faur, dl. Chişcan, dl. Darida, dl. Kiraly, dl. Horvath şi dl. Mureşan) şi 12 “abţineri” ( dl. Marian, dl. Zolotar, dl. Mladin, dl. Blajovici, dl. Masut, dl. Iliescu, dna Aslău, dl. Truţ, dl. Năstase, dna Borza, dl. Matica, dl. Roman) – (22 consilieri prezenţi, dl. Foşlea a întârziat, dl. Vancu învoit).
7
Depunerea jurământului de credinţă de către consilierul validat.
Deoarece mandatul domnului Bobar Eftimie-Liviu nu a fost validat, nu s-a mai procedat la depunerea jurământului.
8
Proiect de hotărâre privind modificarea şi completarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 224/2000 de constituire a comisiilor de specialitate ale Consiliului Local
Deoarece mandatul domnului Bobar Eftimie-Liviu nu a fost validat, nu a mai fost necesară completarea Comisiei de buget-finanţe.
9
Proiect de hotărâre privind modificarea şi completarea Hotărârii nr. 24/2004 a Consiliului Local, referitoare la administrarea agenţilor economici de sub autoritatea Consiliului Local
Comisia nr. 3 a formulat un amendament, care se referă la comisia de cenzori de la Sc ARTERM SA:"Se mandatează reprezentantţii Consiliului Local Consiliului Local al Munciipiului Aard în AGA la SC ARTERM SA să revoce cenzorii societăţii, activitatea acestora urmând a fi preluată de persoana juridică autorizată să efectueze auditul financiar şi intern al societăţii". Toate acestea se fac în baza legislaţiei în vigoare, există chiar un act administrativ, un Ordin al Ministerului Finanţelor Publice din 2001, pe lista căruia se regăseşte şi SC ARTERM SA pentru modalitatea de a-şi face auditul intern, nu pe baza comisiei de cenzori, ci pe baza unei persoane juridice de audit financiar intern.
Amendamentul a fost votat cu 21 de voturi "pentru" şi o abţinere (dl. Mureşan).
Hotărârea, în ansamblu, a fost adoptată cu 16 voturi "pentru", 4 voturi "împotrivă": (dl. Popescu, dl. Mureşan, dl. Chişcan, dl. Neamţ). 2 consilieri ieşiţi din sală – dl. Dekany şi dl. Huţiu).
10
Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetelor de venituri şi cheltuieli pentru anul 2004 ale agenţilor economici de sub autoritatea Consiliul Local al Municipiului Arad
Hotărârea a fost adoptată cu nanimitatea celor prezenţi în sală (ieşiţi dl. Dekany, dna Borza, dl. Marian, dl. Huţiu).
11
Proiect de hotărâre privind avizarea contractelor de performanţă, pentru anul 2004, ale conducătorilor agenţilor economici de sub autoritatea Consiliul Local al Municipiului Arad
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitatea celor prezenţi în sală: 18 pentru (ieşiţi:dl. Dekany, dna Borza, dl. Marian, dl. Huţiu).
(n.n. intră în sală dna Borza).
12
Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului privind întreţinerea şi circulaţia câinilor cu stăpân pe teritoriul municipiului Arad
Domnul consilier Darida a formulat următoarele amendamente:
Amendament 1 – la articolul 6 – scrie "-circulaţia liberă a câinilor fără zgardă şi lesă…iar pentru câinii cu greutate mai mare de 15 kg, fără purtarea obligatorie a bitniţei", deci ar trebui şi o limitare a speciei sau a tipului de agresivitate - "botniţele să fie obligatorii, cu excepţia situaţiilor prevăzute de reglementările specifice ale Federaţiei Chinologice Române"
Amendamentul a fost aprobat cu 20 voturi "pentru"; 2 voturi "împotrivă" (dl. Chişcan şi dl. Mureşan). (22 consilieri în sală)
Amendament 2 – la articolul 7 – se menţionează "-accesul câinilor în localurile publice, în magazine-" sunt magazine specializate pentru produse pentru câini, nici acolo nu poate intra să cumpere stăpânul o botniţă? "interzicerea câinilor în magazine, cu excepţia acelora de profil chinologic" .
Amendamentul a fost aprobat cu 18 voturi "pentru", 4 voturi "împotrivă" (Chişcan, dl. Marian, dl. Zolotar şi Dekany) – 22 în sală.
Amendament 3 – la articolul 11, alineatul b – "-pe terenuri virane neamenajate din oraş sau de la periferia oraşului… " rog să se nominalizeze aceste terenuri, pentru că altfel este o debandadă cel puţin interesantă: "să se anexeze o listă cu terenurile virane identificate cu precizie".
Amendamentul a fost aprobat cu 19 "pentru" 3 "împotrivă" (Chişcan, dl. Marian şi dl. Zolotar.
Amendament 4 – la articolul 13, punctul e – "nerespectarea prevederilor articolului 11-", urmele mai solide, pe care cu generozitate aceste patrupede le lasă în locurile publice " se sancţionează cu amendă de la 3.000.000 la 6.000.000 lei".
Amendamentul a fost respins. S-au înregistrat următoarele voturi: 12 "pentru", 9 "împotrivă"(dl. Huţiu, dl. Popescu, dl. Dekany, dl. Horvath, dl. Truţ, dl. Marian, dl.Chişcan, dl. Mureşan, dl. Neamţ) şi o "abţinere" – dl. Kiraly.
Domnul consilier Marian Ovidiu a propus următorul amendament:
La articolul 4 – "Deţinerea şi întreţinerea câinilor în locuinţe situate în clădiri colective sau în spaţiile de folosinţă comună- să se menţioneze "este permisă cu respectarea normelor de igienă şi convieţuire în comun ".
Amendamentul a fost aprobat cu 20 de voturi "pentru" şi 2 "împotrivă" (dl. Horvath şi dl. Darida). (22 consilieri în sală).
Hotărârea, în ansamblu, a fost adoptată cu 21 de voturi "pentru" şi 1 "împotrivă" – dl. Darida – 22 consilieri în sală.
13
Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de oportunitate privind concesionarea serviciului de salubrizare menajeră a municipiului Arad
La acest punct a sosit şi domnul conslier Foşlea M. – 23 consilieri prezenţi
1. Domnul consilier Năstase a formulat următorul amendament:
"Redevenţa să fie de 1 miliard de lei pe an"
Amendamentul a fost respins. S-au înregistrat 5 voturi "pentru" amendament (dl.Năstase, dl. Popescu, dl. Neamţ, dl.Dekany dl. Huţiu), 16 voturi "împotrivă" şi 2 "abţineri": dna Aslău şi dl. Chişcan.
2. Domnul consilier Horvath a formulat următorul amendament:
"Redevenţa să fie de 2 miliarde de lei pe an"
Amendamentul a fost respins. S-au înregistrat următoarele voturi: 7 voturi "pentru" amendament (dl. Popescu, dl. Dekany, dl. Huţiu, dl. Horvath, dl. Neamţ, dl. Darida, dna Faur), 11 "împotrivă" şi 5 "abţineri" - dl.Kiraly, dl.Aslău, dl.Foşlea, dl.Năstase, dl.Chişcan.
3. Domnul Darida a formulat următoarele amendamente:
La hotărârea în sine rog ca în preambul să fie cuprins şi trimiterea la regulamentul de salubrizare pe care noi îl avem aprobat prin hotărâre de consiliu.
La Studiul de Oportunitate, poziţia 2 - "obiectul concesiunii" – să se menţioneze "intravilanul municipiului Arad";
la articolul 3 – "să dispară repetarea cuvântului "cu dezinfectarea"
la alineatul 4 - în loc de "desfiinţarea depozitelor-" să fie înlocuit cuvântul "limitare" cu "interzicerea".
Aceste amendamente au fost supuse la vot în ansamblu şi au fost aprobate cu unanimitate de voturi.
Hotărârea, în ansamblu, a fost adoptată cu 18 voturi "pentru", 3 "împotrivă" – Huţiu, Popescu, Chişcan şi 2 "abţineri" (dl. Neamţ şi dl. Dekany) – 23 consilieri prezenţi
14
Proiect de hotărâre privind aprobarea Caietului de sarcini şi a Instrucţiunilor privind organizarea şi desfăşurarea procedurii de concesionare a serviciului public de salubrizare menajeră a municipiului Arad şi de dezinsecţie, dezinfecţie şi deratizare
Au ieşit din sală: dl Popescu, dl Dekany, dl Aslău, dl Huţiu – 19 consilieri prezenţi în sală
Domnul consilier Darida a formulat următoarele amendamente:
1 - La articolul 4, punctul 1, litera a, să se completeze cu prevederile de la pagina 8 – “în concordanţă cu prevederile art.33 (3).”
Amendamentul a fost aprobat cu unanimitatea celor prezenţi (19 prezenţi în sală)
2 - la articolul 5 - "pe intravilanul municipiului Arad, aprobat prin PUG".
Amendamentul a fost aprobat cu unanimitatea celor prezenţi (19);
3 - art.12, alin.4 lit."a" şi "b"- "completarea conform Hotărârii Consiliului Local cu zonarea - să se specifice clar care este zona centrală"
Amendamentul a fost aprobat cu unanimitatea celor prezenţi 20 în sală– a intrat dl. Dekany.
4 -la articolul 20, alineatul 1: "Activitatea de dezinsecţie se va aplica pe o suprafaţă medie de 300 hectare conform comenzii emisă de către Serviciul Public "Administraţia Patrimoniului Local".
Amendamentul a fost aprobat cu unanimitatea celor prezenţi în sală – 20 în sală.
5 – la art 22 alin 1- la fel "să fie stabilită prin comandă emisă de APL".
Amendamentul a fost aprobat cu unanimitatea celor prezenţi în sală – 20 în sală.
6 – la pagina 14 - pentru a se deosebi care este interesul comunităţii şi care este interesul Primăriei, propune la - "Aspecte economice" să se majoreze de la 70 de puncte la 90 de puncte, plusul de 20 de puncte să fie atribuit "tarifului de colectare transport", iar reducerea să se facă de la "aspectele tehnice", pagina 14 jos, iar cele 20 de puncte să se ia de la "aspectele tehnice", care de la 75 de puncte vor deveni 55, scăzând 10 din punctul 6, câte 5 de la punctele 7 şi 8".
Amendamentul a fost aprobat cu unanimitatea celor prezenţi în sală – 20 în sală.
Hotărârea în ansamblu a fost aprobată cu 19 voturi "pentru", 1 "abţinere" (dl. Chişcan) – 3 consilieri afară: Aslău, dl. Huţiu, dl. Popescu.
15
Proiect de hotărâre privind rezilierea unui contract de concesionare încheiat cu Consiliul Local al Municipiului Arad
( n.n. A intrat dl. Huţiu şi dna Aslău şi a ieşit dl. Mureşan. Dl. Popescu este în continuare afară).
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitatea celor prezenţi în sală –21 pentru (afară dl.Mureşan, dl.Popescu).
16
Proiect de hotărâre privind propunerea de împroprietărire cu 500 mp. teren intravilan, a unor veterani de război, conform Legii nr.44/1994
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitatea celor prezenţi – 20 consilieri în sală
17
Proiect de hotărâre privind un schimb de terenuri
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitatea celor prezenţi – 20 consilieri în sală.
18
Proiect de hotărâre privind parcelarea şi apartamentarea unor imobile proprietatea Statului Român, situate în municipiul Arad
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitatea celor prezenţi - 21 consilieri în sală, a intrat dl. Marian.
19
Proiect de hotărâre privind concesionarea directă a unui teren, situat în municipiul Arad, în conformitate cu prevederile art.1, pct.12 lit."e" din Legea nr.453/2001, pentru modificarea şi completarea Legii nr.50/1991,
privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii şi unele măsuri pentru realizarea locuinţelor
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitatea celor prezenţi – 21 consilieri în sală.
20
Proiect de hotărâre privind concesionarea directă a unor terenuri, situate în municipiul Arad, în conformitate cu prevederile art.1, pct.12 lit."e" din Legea nr.453/2001, pentru modificarea şi completarea Legii nr.50/1991, privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii şi unele măsuri
pentru realizarea locuinţelor
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitatea celor prezenţi - 22 consilieri în sală , a intrat dl. Popescu.
21
Proiect de hotărâre privind vânzarea cotei indivize de teren de 181/1032 mp, aferent apartamentului nr. 8 din imobilul situat în municipiul Arad,
Str. A. Şaguna nr. 26-28
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitatea celor prezenţi – 22 consilieri în sală
22
Proiect de hotărâre privind rezilierea unui contract de concesionare încheiat cu Consiliul Local al Municipiului Arad
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitatea celor prezenţi – 22 consilieri în sală.
23
Proiect de hotărâre privind repartizarea unei locuinţe din fondul locativ de stat familiei domnului Gorgenyi Alexandru
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitatea celor prezenţi – 22 consilieri în sală.
24
Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii Consiliului Local nr. 23/2004, referitoare la modificarea organigramei şi statului de funcţii al aparatului propriu de specialitate al Consiliului Local al Municipiului Arad
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitatea celor prezenţi - 22 consilieri în sală .
25
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu " Sediu pentru Agenţia de Protecţie a Mediului Arad - Splaiul Mureşului FN, proiect nr. 49/2003, întocmit de SC AQUAPROIECT SA Bucureşti"
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitatea celor prezenţi – 22 consilieri în sală.
26
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu "Sediu administrativ O.J.C.G.C. Arad, Str. Splaiul Gen. Ghe. Magheru FN, proiect nr. 35.042/2003, elaborat de SC PROIECT SA Arad"
Hotărârea a fost adoptată cu majoritatea celor prezenţi – 22 consilieri în sală.
27
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu
"Construire hotel Arad, Piaţa Veche nr.3 şi nr.4"
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitatea celor prezenţi – 22 consilieri în sală.
28
Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Centrului de zi şi Adăpostului de noapte pentru persoane fără adăpost
Comisia nr. 3 propune ca amendament "eliminarea articolului nr. 3 din regulament".
Amendamentul a fost aprobat cu 19 voturi "pentru", 4 "împotrivă" (dl. Foşlea, dl. Masut, dl. Kiraly, dna Aslău) – 23 consilieri în sală.
Domnul consilier Darida a propus următorul amendament: la articolul 7 – referitor la costurile servirii mesei, să se menţioneze "persoanele având vârsta cuprinsă între 18-60 de ani, apte de muncă şi pensionarii cu pensie între 801.000 lei şi 1.200.000 vor achita 10.000 de lei pe zi, iar cei cu venituri peste 1.200.000 lei -costul integral".
Amendamentul a fost aprobat cu unanimitatea celor prezenţi – 23 prezenţi
Hotărârea, în ansamblu, a fost adoptată cu unanimitatea celor prezenţi – 23 prezenţi
29
Proiect de hotărâre privind stabilirea contribuţiei Consiliului Local al Municipiului Arad la activitatea de protecţie a copilului pentru anul 2004
Hotărârea a fost aprobată cu unanimitate de voturi – 23 prezenţi
30
Proiect de hotărâre privind aprobarea listelor aferente lunii martie 2004 cu beneficiarii de gratuităţi pe mijloacele de transport în comun în municipiul Arad, în conformitate cu prevederile Ordinului nr. 290/609/2003
Hotărârea a fost aprobată cu unanimitatea celor prezenţi – 23 prezenţi
31
Diverse
A. Domnul primar a solicitat un mandat pentru ca suplimentarea sumei de 200 milioane lei alocate pentru cele 3 biserici menţionate: Biserica Ortodoxă din Alfa, Biserica Ortodoxă Micălaca -zona "Orizont" şi 100 de milioane pentru Biserica din Aradul Nou să facă obiectul unui proiect de hotărâre pentru a fi dezbătut la următoarea şednţă de consiliu. Pe ordinea de zi va mai fi: rectificarea de buget în care să fie incluse şi aceste sume, precum şi celelalte două proiecte PHARE care urmează a fi dezbătute. S-a stabilit şedinta de comisii în data de 2 martie, iar în 4 martie şedinţa extraordinară de consiliu.
B. S-a supus la vot propunerea pentru alegerea preşedintelui de şedinţă din luna martie 2004. A fost ales cu 22 de voturi "pentru" domnul consilier Masut. Domnul Masut s-a abţinut de la vot.
S E C R E T A R
Doina Paul