MINUTA Şedinţei Consiliului Local al Municipiului ARAD din data de 22-04-2003
M I N U T A
şedinţei ordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din data de 22 aprilie 2003
La şedinţa ordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 22 aprilie 2003, au fost prezenţi 22 de consilieri de la începutul şedintei şi până la dezbaterea punctului 2, când a sosit dl.V P Neamţ şi 23 de consilieri până la punctul 35, când a sosit şi dl. Zolotar Radu. A lipsit motivat domnul consilier Marcel Chişcan.
Preşedinte de şedinţă a fost domnul consilier Corneliu Matica.
Au participat:
-din partea Primăriei Municipiului Arad: dl. primar Dorel Popa, dl. viceprimar Emanoil Voicu, dl.viceprimar Bognar Levente, dna Doina Paul-secretarul municipiului Arad, dl. Petru Tamaş - director general economic, Mihaela Tulcan, sef serviciu Activităţi Economice, dna Claudia Macra-director Direcţia Administraţie Publică Locală, dl. Pavel Neamţiu - director Direcţia Fiscală, dra Ioana Albu, şef serviciu Soluţionarea Obiecţiunilor şi Contestaţiilor-Direcţia Fiscală, dna Stelica Serban, consilier juridic-Directia Fiscală, dra Claudia Belin - şef Serviciu Buget, dl. Cristian Tomoş, sef serviciu Relaţii Publice, dra Corina Oarşă, sef serviciu Administraţie Publică Locală, dna Bucşă Daniela - consilier juridic Serviciul Administraţie Publică Locală, Autoritate Tutelară, dl. Petru Uncruţ - inspector Serviciul Administraţie Publică Locală, Autoritate Tutelară, dl. Marian Gheorghe - şef Birou Primar, dna Carmen Cohan - consilier - Birou Primar, dl. Drăgan Radu - şef Serviciu Construcţii şi Urbanism, dna Nora Groşan - şef Birou Promovare Programe de Dezvoltare, din partea Serviciului Logistica Actelor Administrative: dna Stepănescu Lilioara - şef serviciu, d-ra Simina Florentina - consilier juridic, dra Boroica Mirela - referent specialitate şi Popa Carmen - inspector.
-din partea Serviciului Public "Administraţia Patrimoniului Local: dl. Teodor Marian-director general, dl.Danciu Ioan - director economic, dl. Dugăeşescu Marin- director tehnic, dra Florentina Horgea - consilier juridic, dna Viorica Graur-şef Serviciu Disciplină în Construcţii, dna Popa Florica - şef Serviciu Administrare Imobile, dna Lucia Giurgiu - şef Serviciu Patrimoniu şi Reparaţii Instituţii de Învăţământ, dl. Ciobâncan Iulian - şef Biroul Fond locativ, dna Pauleta Neamţiu - şef Serviciu Gospodărire a Municipiului.
Alţi participanţi:. - directori ai agenţilor economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad: dl. Radu Torsin - director general SC Compania de Transport Public SA, dl. Doru Câmpan - director general SC Arterm SA, dl. Damian Aurel - director general SC Recons SA, dl. Galea Mircea - director general Regia de Drumuri Municipale Arad, dl. Mihăieş Mircea - SC Gospodărirea Comunală Arad SA, dl.Clodniţchi Iosif, director general al SC Salubritate SA, dl. Gherman Romulus, director general SC TOP SA Arad, dl. Gârbovan G, consilier juridic SC CET SA Arad.
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin afişarea pe panoul de afişaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 17.04.2003, a Dispoziţiei nr. 418/17.04.2003 a Primarului Municipiului Arad, precum şi prin intermrediul mass-media.
Convocarea şedinţei s-a asigurat prin înmânarea fiecărui consilier, în ziua de 17.04.2003, a invitaţiei la şedinţă, cuprinzând data, ora şi locul desfăşurării acesteia, ordinea de zi, precum şi a câte unui set de copii a documentelor înscrise pe ordinea de zi.
Preşedintele şedinţei, domnul consilier Corneliu Matica, constatând că şedinţa este legal constituită, în conformitate cu cerinţele prevăzute de lege în ceea ce priveşte organizarea şi desfăşurarea şedinţelor Consiliului Local, a declarat şedinţa deschisă.
Domnul primar a supus la vot următoarea
Ordine de zi
1. Întrebări şi interpelări adresate executivului.
2. Informare privind activitatea agenţilor economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad din luna martie 2002 şi programul principalelor acţiuni pentru luna aprilie 2002.
3. Informare cu privire la hotărârile adoptate de Consiliul Local al Municipiului Arad în perioada 1.07 - 30.09.2002.
4. Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului rectificat de venituri şi cheltuieli pentru anul 2003 al SC Compania de Transport Public SA, la care Consiliul Local al Municipiului Arad este acţionar majoritar, iniţiativa primarului.
5. Proiect de hotărâre privind avizarea modificării indicatorilor de performanţă cuprinşi în anexa 2 a contractului de performanţă încheiat pentru anul 2003 între SC Compania de Transport Public SA şi conducătorul acesteia, iniţiativa primarului.
6. Proiect de hotărâre privind efectuarea unui studiu de către o societate de consultanţă economică în vederea fuziunii societăţilor SC CET SA Arad şi SC ARTERM SA Arad prin constituirea unei singure societăţi, iniţiativa primarului.
7. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal pentru "Bază sportivă şi spaţii pentru prestări servicii în Arad, str. Ogorului FN", iniţiativa primarului.
8. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu "Amenajare Parc Auto-str.Cîmpurilor FN, beneficiar SC D& P Long Trans SRL", iniţiativa primarului..
9. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu "Locuinţă şi birouri în Arad, str. Paul Chinezul nr.5, beneficiar SC COM Construcţii Service SRL", iniţiativa primarului.
10. Proiect de hotărâre privind acordarea de înlesniri la plata obligaţiilor faţă de bugetul local pentru dl. Balint Alexandru, iniţiativa primarului.
11. Proiect de hotărâre privind înlesnirea la plata obligaţiilor faţă de bugetul local datorate de Direcţia Generală a Finanţelor Publice Arad, iniţiativa primarului.
12. Proiect de hotărâre privind înlesnirea la plata obligaţiilor faţă de bugetul local datorate de SC Popasul de Vest SRL, iniţiativa primarului.
13. Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcţii al aparatului propriu de specialitate al Consiliului Local al Municipiului Arad, iniţiativa primarului.
14. Proiect de hotărâre privind aprobarea programului şi defalcarea sumelor pe acţiunile cuprinse în programul celei de-a cincea ediţii a "Zilelor Primăverii Arădene", Arad, 9-31 mai 2003, iniţiativa primarului.
15. Proiect de hotărâre privind participarea Consiliului Local al Municipiului Arad la realizarea unui schimb de experienţă între Liceul Jean Piaget din Neuchatel-Elveţia şi Colegiul Economic Arad, în perioada 4-9 mai 2003, iniţiativa primarului.
16. Proiect de hotărâre privind aprobarea măririi capacităţii la obiectivul de investiţii - "Modernizare str. Cocorilor", iniţiativa primarului.
17. Proiect de hotărâre privind aprobarea studiului de fezabilitate al obiectivului de investiţie "Reabilitarea reţelei stradale fără îmbrăcăminţi moderne din municipiul Arad - etapa I", iniţiativa primarului.
18. Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiilor de fezabilitate ale obiectivelor de investiţii "Reţele, branşamente şi instalaţii de utilizare gaze naturale la unităţi de învăţământ din municipiul Arad", iniţiativa primarului.
19. Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului tehnic şi caietelor de sarcini ale obiectivului "Reabilitare trotuare în zona centrală a municipiului Arad", iniţiativa primarului.
20. Proiect de hotărâre privind aprobarea programului de contorizare a energiei termice la consumatorii casnici pentru anul 2003, iniţiativa primarului.
21. Proiect de hotărâre privind aprobarea actului adiţional la contractul de vânzare-cumpărare încheiat între Consiliul Local al Municipiului Arad şi SC Takata - Petri România SRL, iniţiativa primarului.
22. Proiect de hotărâre privind parcelarea şi trecerea în proprietatea privată a municipiului Arad, a unui teren în suprafaţă de 11.071 mp., situat în municipiul Arad, str. Coloniştilor FN, rezilierea unui contract de închiriere şi aprobarea caietului de documente întocmit în vederea realizării licitaţiei publice pentru vânzarea terenului, iniţiativa primarului.
23. Proiect de hotărâre privind parcelarea sau apartamentarea unor imobile proprietatea Statului Român, situate în municipiul Arad, iniţiativa primarului.
24. Proiect de hotărâre privind rezilierea prin acordul părţilor a contractelor de concesionare nr.18 şi nr.19 din 7.04.1997 şi aprobarea vânzării terenului de 912 mp. către Mihuţa Simion, iniţiativa primarului.
25. Proiect de hotărâre privind transmiterea în folosinţă gratuită a unui teren în suprafaţă de 1.855 mp. către Oficiul Judeţean de Cadastru, Geodezie şi Cartografie Arad, iniţiativa primarului.
26. Proiect de hotărâre privind repartizarea unui spaţiu cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă, cu titlu de închiriere, Fundaţiei Româno-Germane Arad, iniţiativa primarului.
27. Proiect de hotărâre privind repartizarea unui spaţiu cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă, cu titlu de închiriere, Organizaţiei Mişcarea Revoluţionară 89, iniţiativa primarului.
28. Proiect de hotărâre privind concesionarea fără licitaţie publică a unui teren în vederea construirii unui lăcaş de cult, iniţiativa primarului.
29. Proiect de hotărâre privind concesionarea directă a unor terenuri situate în municipiul Arad, în conformitate cu prevederile art. 1, pct.12 lit.e din Legea nr. 453/2001, privind modificarea şi completarea Legii nr. 50/1991, privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii şi unele măsuri pentru realizarea locuinţelor, iniţiativa primarului.
30. Proiect de hotărâre privind scoaterea din funcţiune a 14 mijloace fixe (tramvaie) aparţinând patrimoniului Municipiului Arad, iniţiativa primarului.
31. Proiect de hotărâre privind evacuarea pe cale administrativă a persoanelor fizice care ocupă fără titlu locuinţa fond de stat situată în municipiul Arad, str. M. Scaevola nr.14, ap.1 A, iniţiativa primarului.
32. Proiect de hotărâre privind evacuarea pe cale administrativă a persoanelor fizice care ocupă fără titlu locuinţa fond de stat situată în municipiul Arad, str. Trandafirilor nr.2, ap.3, iniţiativa primarului.
33. Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr.252/2002 referitoare la repartizarea unei locuinţe UM 0722, iniţiativa primarului.
34. Proiect de hotărâre privind introducerea în circuitul funciar, parcelarea şi transmiterea în folosinţă gratuită a unui teren către Asociaţia Non-Profit "Poltura" Arad, iniţiativa dlui consilier Ioan Iliescu.
35. Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr.378/2003 referitoare la stabilirea indemnizaţiei cuvenite membrilor Comisiei pentru vânzarea spaţiilor comerciale şi de prestări servicii, precum şi pentru stabilirea de recompense băneşti secretarului comisiei, iniţiativa primarului.
36. Proiect de hotărâre privind atribuirea denumirii "Aristide Nelu Dragomir" actualei străzi Peneş Curcanul, iniţiativa dnei consilier Mariana Faur.
37. Diverse.
Ordinea de zi a şedinţei a fost aprobată în unanimitate de voturi,
prezenţi în sală la momentul votării fiind 22 de consilieri.
(dl Chişcan -absent, dl.V Neamţ şi dl. Zolotar au întârziat).
S-au formulat următoarele
1
Interpelari
1
Dna Faur M: - Tocmai că este săptămâna Paştelor, aş vrea să solicit executivului ca, în perioada de după sărbătoarea de Paşti, mai precis în zilele de 27 aprilie, 2 şi 3 mai, când este aglomeraţie foarte mare în cimitire, să asigure o permanenţă a gardienilor publici, să nu se întâmple ca în anii trecuţi evenimente nedorite cu ţiganii. Este vorba de toate cimitirele din Arad, unde este de dorit să avem prezenţi gardienii.
2
În altă ordine de idei, aş dori să revin asupra unei probleme pe care am mai discutat-o în urmă cu câteva luni şi anume despre Piaţa din Grădişte. În acea piaţă neorganizată la ora aceasta, există o persoană care dispune de mesele respective şi care încasează o anumită sumă de bani de la cei care vin să vândă produse acolo. Ca urmare, solicit executivului luarea unei decizii, împreună cu conducerea SC TOP SA pentru lămurirea situaţiei în acea zonă. Grădiştea este un cartier mare, este nevoie de o piaţă, mai sunt şi alte variante pe care le putem discuta pentru un amplasament în apropiere, dacă se doreşte acest lucru, dar ceva ar trebui făcut în acea zonă.
3
Şi un alt punct pe care aş dori să-l aduc atenţiei dumneavoastră, am o întrebare pentru SC Gospodărirea Comunală. Din păcate, domnul Edeleni, din nou nu este printre noi. Domnul Mihăieş, o să vă rog să pregătiţi un răspuns, în scris, pentru ceea ce vă întreb imediat. Aş vrea să ştiu care este regimul juridic al terenului de sub Ştrandul Neptun şi baza legală în care el este folosit de către Gospodăria Comunală la ora actuală, având în vedere că de anul trecut acesta este domeniu public şi din câte ştiu eu, în Consiliul Local nu am aprobat nici concesionarea, nici o altă formă de folosire a acestui teren. Mulţumesc.
4
Dl. Dekany T: - O să fiu foarte scurt. Aşa mi-a spus domnul Puia. Referitor la o audienţă la care a participat doamna doctor Stoenescu la noi, la permanenţa pe care o facem la sediu, cu probleme de administraţie. Dumneaei a înregistrat şi a întocmit o serie de documentaţii, inclusiv un studiu de specialitate, pe care l-a plătit la o firmă, în vederea susţinerii unei cereri privind extinderea unui apartament pe strada Cozia nr.14. După ce doamna doctor Stoenescu a întocmit toată documentaţia solicitată de către angajaţii Primăriei, s-a trezit săptămâna trecută în ziar cu un anunţ prin care se scotea la licitaţie apartamentul respectiv. În urma faptului că nu a fost înştiinţată de acest lucru şi a cheltuit o sumă considerabilă de bani, se adresează din nou cu rugămintea la executivul Primăriei şi Consiliului Local pentru a rezolva această cerere înregistrată la Consiliu. Cred că pentru amănunte o să pot să dau număr de dosar etc, doamnei secretar, dacă este cazul. V-aş ruga, dacă puteţi să vedeţi, domnule primar, care este problema cu doamna doctor. Mulţumesc.
5
Dl. Darida I: - În primul rând aş vrea să le mulţumesc acelora care au avut amabilitatea şi atenţia să trimită din timp felicitări, înainte de Paştele Catolic şi să le urez şi lor şi tuturor celorlalţi pentru Paştele care vine, sănătate, fericire şi toate cele bune.
6
Acum vreo jumătate de an, am rugat executivul să analizeze posibilitatea de a readuce la starea iniţială reclama de muştar, care, sub forma unei troiţe este în Piaţa Primăriei. Nu se reuşeşte, nu văd de ce. Dacă nu este altă rezolvare, poate dacă s-ar apela la vreunul din constructorii care lucrează în această clădire şi care, în documentaţie, are refacerea integrală a 6 uşi sau 5 uşi de intrare şi la care nu trebuie făcut mare scofală, poate s-ar scăpa de ce este acolo, este treaba Primăriei pentru că este pe domeniul public, dacă a autorizat vopsirea într-un astfel de hal, atunci să sancţioneze pe acela care a făcut-o fără autorizaţie.
7
Acum o lună şi jumătate s-a votat că în prima şedinţă, în plen, se va supune votului un proiect de hotărâre privind o luare de poziţie în problema exploatării aurifere din Roşia Montană. Atunci am întrebat înainte de şedinţă, mi s-a spus că materialul era pe pregătite. A trecut a doua şedinţă ordinară, nu-l regăsesc. Poate cu puţin efort şi atenţie, se poate respecta acel termen votat de consilieri. Mulţumesc.
8
Dl. Marian O: -În luna noiembrie am avut o discuţie şi vă amintiţi cu toţii de ea, aici în cadrul Consiliului Local, referitor la refacerea carosabilului, în urma săpăturilor de pe domeniul public. Vă rog să mergeţi să vă uitaţi cum arată străzile Eminescu, Lucian Blaga, Episcopiei, Ghiba Birta şi toate celelalte pe care s-a lucrat atunci, cum arată acum. Şi dacă puteţi să-mi arătaţi un singur metru pătrat de carosabil refăcut aşa cum scrie în standard, eu nu mai fac interpelări niciodată pe această temă. Deci, până data viitoare, vă rugăm să prezentaţi o situaţie clară asupra a ceea ce înseamnă refacerea carosabilului şi din banii cui se reface, din banii noştri, ai Consiliului sau din banii beneficiarului? Dar indiferent cum ar fi, aş vrea să văd şi eu, doar un metru pătrat, domnule Voicu, vă rog frumos, un metru pătrat de carosabil refăcut, aşa cum cere standardul. Pentru că nici una, la ora actuală, ,nici una din refaceri nu corespunde. Sunt făcute de mântuială, sunt fuşerite.
9
A doua problemă, se referă la restituirea curţilor şi grădinilor. Hotărârea noastră, pe are am adoptat-o şi care ar trebui pusă în aplicare. Mersul este extraordinar de lent. Din 900 de dosare depuse, abia dacă s-au rezolvat 100 de dosare. Nu este posibil ca în ritmul acesta să reuşim, în câţiva ani poate, să restituim conform celor 3000 sau 2500 de cereri, cele câte există la ora actuală. Rugămintea mea este să prezentaţi o informare lunară cu mersul acestor împroprietăriri. Mulţumesc.
Dl. Primar: - Regula noastră este, sigur, să răspundem în scris. La această chestiune, aş răspunde acum, pentru presă, pentru că este bine să informeze opinia publică anumiţi cetăţeni care au dreptul acesta. Conform hotărârii Consiliului Local, sunt restanţieri cu sume mari la chirie.Şi acesta este scopul, să vină să-şi achite restanţe la chirie pentru ca, normal, să intre în drepturi, aşa cum s-a hotărât aici şi noi suntem dispuşi să facem aceasta, greu îi prindem să-şi plătească acele chirii. Foarte mulţi vin la mine, unii şi în audienţă, alţii şi în scris, solicitând de la mine derogarea, exceptarea, iertarea sau cum doriţi să o numiţi, a acestei plăţi pe care trebuie să o mai facă, lucru care, evident, nu putem să-l facem, dar ideea este pertinentă. Acesta este motivul avansării lente a acestei acţiuni.
10
Dl. Roman M: - În 25 martie am făcut o interpelare, referitor la traficul rutier pe traseul Aurel Vlaicu, Pădurii, Cocorilor, care urmează să fie pusă în funcţiune anul acesta, Kogălniceanu, Piaţa Arenei spre Timişoara. Da. Este vorba şi de traficul intern din municipiu. Răspunsul este foarte concret, doar că se spune că faţă de 2001, când era valoarea investiţiei de 184 de miliarde, acum ajunge la 271 de miliarde. Dar în 2004, 2005 va creşte şi mai mult probabil, dacă merge în ritmul acesta, dacă nu facem nimic. Şi, deşi este Hotărârea Consiliului Local nr. 107 din 24 aprilie 2001, prin care s-a aprobat Studiul de Fezabilitate al acestui obiectiv, modernizarea arterei de circulaţie, deocamdată, încă nu este prins în nici un fel, nici un tronson din acest traseu, mai ales zona Conduraşilor, Kogălniceanu, Dornei sau, pe partea cealaltă, Preparandiei. Şi, aş propune ca, totuşi, într-o primă rectificare sau să luăm la mână o parte sau măcar Studiul de Fezabilitate, dacă este aprobat, o parte din acest traseu şi să încercăm, poate nu anul acesta, dar anul viitor. Dacă nu începem de acum, nu se va face deloc. Măcar anul viitor să rezolvăm fie Kogălniceanu, care este dezastruoasă strada, este cu piatră cubică şi se circulă foarte rău sau una din celelalte, că s-a mai cârpit Preparandiei, s-a mai făcut ceva şi pe celelalte, dar nu este civilizat traficul pe aceste străzi. Şi am propunerea să analizăm şi într-o perspectivă de rectificare de buget, să avem în vedere şi măcar o parte din acest traseu, ca în continuare, din aproape în aproape, să încercăm să rezolvăm. Mulţumesc.
2
Informare privind activitatea agenţilor economici de sub autoritatea Consiliului Local
A intrat dl.consilier VP Neamţ.
S-au consemnat următoarele obiecţii şi precizări:
1.-directorii agenţilor economici nu aduc cu 5 zile înainte informările, le aduc târziu, să se rezolve această problemă! (dl.Marian şi dl.Puia)
2.-executivul să ia măsuri pentru eliminarea restanţelor deosebite de la SC ARTERM SA (dl.Darida(.
A intrat dl.consilier VP Neamţ.
3
Informare privind hotărârile adoptate de Consiliul Local al Municipiului Arad
în perioada 1-07.-30.09.2002
Nu s-au cosnemnat obiecţii, precizări etc. Informarea a fost analizată şi în cadrul comisiilor de specialitate.
În continuare, au fost adoptate următoarele hotărâri:
4
Hotărâre privind aprobarea bugetului rectificat de venituri şi cheltuieli pentru anul 2003
al SC Compania de Transport Public SA,
la care Consiliul Local al Municipiului Arad este acţionar majoritar
Hotărâre adoptată în unanimitate de voturi, în varianta prezentată de executiv.
5
Hotărâre privind avizarea modificării indicatorilor de performanţă cuprinşi în anexa 2 a contractului de performanţă încheiat pentru anul 2003 între SC Compania de Transport Public SA
şi conducătorul acesteia.
Hotărâre adoptată în unanimitate de voturi, în varianta prezentată de executiv
6
Hotărâre privind efectuarea unui studiu de către o societate de consultanţă economică în vederea fuziunii societăţilor SC CET SA Arad şi SC ARTERM SA Arad prin constituirea unei singure societăţi
Hotărârea a fost adoptată cu următoarele amendamente:
1 - amendament propus de doamna consilier Mariana Faur: "Se aprobă efectuarea unui studiu de către o societate de consultanţă economică, în vederea reorganizării SC CET SA şi SC ARTERM SA. În studiu vor fi evidenţiate costurile şi riscurile pentru municipiu în cazul funcţionării a două societăţi sau în cazul fuzionării într-una singură."
Amendamentul a fost votat cu 12 voturi "pentru" (dl.Vancu, dl. Mladin, dl. Marian, dl.Mureşan, dl. Neamţ, dlPuia, dl.Dekany, dl. Popescu, dna Faur, dl. Huţiu, dl. Darida, dl. Horvath)
şi 11 voturi "împotrivă" (dl. Blajovici, dl. Masut, dna Aslău, dl. Foşlea, dl. Iliescu, dna Borza, dl. Năstase, dl.Truţ, dl. Matica, dl. Roman, dl. Kiraly).
2 - amendament propus de doamna consilier Rodica Borza: Să se oprească articolul 1 la "serviciilor de consultanţă", fără "în domeniul valorilor mobiliare" Amendamentul a fost votat cu 17 pentru şi 5 abţineri (dl. Neamţ, dl. Dekany, dl. Horvath, dl.Huţiu, dna Faur). La momentul votării, în sală au fost 22 de consilieri, dl. consilier Puia fiind ieşit din sală şi domnul consilier Zolotar a sosit la şedinţă mai târziu.)
3 - amendament propus de către doamna consilier Rodica Borza: " Se mandatează Primarul Municipiului Arad să stabilească o comisie de evaluare a ofertelor şi să încheie contractul de consultanţă". Amendamentul a fost votat cu 17 voturi "pentru" şi 5 voturi "împotrivă"(dl. Marian, dl. Neamţ, dl. Popescu, dl. Dekany, dl. Huţiu). În sală au fost prezenţi 22 de consilieri, dl. consilier Puia este ieşit din sală şi domnul consilier Zolotar a sosit la şedinţă mai târziu).
Hotărârea, în ansamblu, a fost adoptată cu 18 "pentru" şi 4 voturi "împotrivă"(dl. Neamţ, dl. Dekany, dl.Popescu şi dl. Huţiu). Dl. consilier Puia a fost ieşit din sală, iar domnul consilier Zolotar a sosit la şedinţă mai târziu. La momentul votării au fost 22 consilieri în sală.
7
Hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal pentru "Bază sportivă şi spaţii pentru prestări servicii în Arad, str. Ogorului FN >
Hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată de executiv, în unanimitate de voturi (în sală fiind prezenţi 22 de consilieri, dl. Puia este ieşit afară, dl. Zolotar întârziat).
8
Hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu "Amenajare Parc Auto-str.Cîmpurilor FN, beneficiar SC D& P Long Trans SRL"
Hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată de executiv, în unanimitate de voturi (în sală fiind prezenţi 22 de consilieri).
9
Hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu "Locuinţă şi birouri" în Arad, str. Paul Chinezul nr.5, beneficiar SC COM Construcţii Service SRL.
Hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată de executiv, în unanimitate de voturi (în sală fiind prezenţi 22 de consilieri.
10
Hotărâre privind acordarea de înlesniri la plata obligaţiilor faţă de bugetul local
pentru dl. Balint Alexandru
Hotărârea a fost adoptată cu 19 voturi "pentru" şi 2 "abţineri" (dl. Darida şi dl. Neamţ. În sală au fost prezenţi 21 de consilieri (2 consilieri ieşiţi din sală: dl. Puia şi dl.Popescu).
11
Hotărâre privind înlesnirea la plata obligaţiilor faţă de bugetul local datorate
de Direcţia Generală a Finanţelor Publice Arad
Hotărârea a fost adoptată cu 13 "pentru" şi 8 "împotrivă" (dna Aslău, dl. Mladin, dl. Vancu, dl. Marian, dl.Mureşan, dl. Darida, dl. Horvath, dl. Kiraly).În sală au fost prezenţi 21 de consilieri (2 consilieri ieşiţi din sală: dl. Puia şi dl.Popescu), dl Zolotar a sosit la punctul 35.
12
Hotărâre privind înlesnirea la plata obligaţiilor faţă de bugetul local datorate
de SC Popasul de Vest SRL
Hotărârea a fost adoptată cu 20 de voturi "pentru" şi 2 voturi "împotrivă" (dl. Neamţ, dl. Vancu) 1 abţinere (dl. Darida). În sală au fost prezenţi 23 de consilieri, domnul Zolotar a venit mai târziu la şedinţă
13
Hotărâre privind modificarea statului de funcţii al aparatului propriu de specialitate
al Consiliului Local al Municipiului Arad.
Hotărârea a fost adoptată cu 22 de voturi "pentru" şi un vot "împotrivă"(dl. Puia)
- 23 de consilieri prezenţi în sală (dl. Zolotar a venit mai târziu la şedinţă şi dl. Chişcan absent)
14
Hotărâre privind aprobarea programului şi defalcarea sumelor pe acţiunile cuprinse în programul celei de-a cincea ediţii a"Zilelor Primăverii Arădene", Arad, 9-31 mai 2003.
Hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată de executiv, în unanimitate de voturi, 23 de consilieri prezenţi în sală (dl. Zolotar a venit mai târziu la şedinţă şi dl. Chişcan absent)
15
Hotărâre privind participarea Consiliului Local al Municipiului Arad la realizarea unui schimb de experienţă între Liceul Jean Piaget din Neuchatel-Elveţia şi Colegiul Economic Arad,
în perioada 4-9 mai 2003.
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată de executiv, în unanimitate de voturi - 23 de consilieri prezenţi în sală, dl. Zolotar a venit mai târziu la şedinţă şi dl. Chişcan absent)
16
Hotărâre privind aprobarea măririi capacităţii la obiectivul de investiţii
- "Modernizare str. Cocorilor".
Hotărârea a fost adoptată, în varianta propusă de executiv, în unanimitate de voturi- 23 de consilieri prezenţi în sală ( dl. Zolotar a venit mai târziu la şedinţă şi dl. Chişcan absent).
17
Hotărâre privind aprobarea studiului de fezabilitate al obiectivului de investiţie "Reabilitarea reţelei stradale fără îmbrăcăminţi moderne din municipiul Arad - etapa I".
Hotărârea a fost adoptată cu următoarele amendamente :
1 - Comisia nr. 1 - propune introducerea în programul de reabilitare a străzii Tribunul Buteanu
Propunerea Comisiei nr. 1 a fost votată în unanimitate de voturi, 23 de consilieri prezenţi, dl. Zolotar a venit mai târziu la şedinţă şi dl. Chişcan absent).
Propunerea Comisiei nr. 1 şi a domnului Puia de a trece pe lista de aşteptare a străzii Jiului, s-a votat în unanimitate de voturi 23 de consilieri prezenţi în sală, dl. Zolotar a venit mai târziu la şedinţă şi dl. Chişcan absent).
2 - amendamentul Comisiei nr. 2 - se propune ca hotărârea să stipuleze foarte clar ca timp de 5 ani pe aceste străzi nu se mai autorizeze nici un fel de intervenţie, iar cel care din indiferent ce motiv face acest lucru, va reface structura rutieră în totalitate. Nu şanţuri, şănţuleţe, gropi etc.
Amendamentul Comisiei nr. 2 s-a aprobat în unanimitate de voturi -23 de consilieri prezenţi în sală (dl. Zolotar a venit mai târziu la şedinţă şi dl. Chişcan absent).
3 - amendamentul Comisiei nr.3 formulat de către domnul consilier Marian :în Cartierul Mureşel, să fie modernizată strada Arhitect Milan Tabacovici.
Amendamentul Comisiei nr.3 susţinut de către domnul Marian a fost adoptat cu 22 voturi < pentru > şi un vot < împotrivă > (dna Borza R), dl. Zolotar a venit mai târziu la şedinţă şi dl. Chişcan absent.
4 - amendamentul porpus de doamna consilier Borza Rodica : tot pe lista de aşteptare, să se introducă şi Strada Voluntarilor.
Amendamentul a fost votat în unanimitate de voturi.
5 - amendamentul propus de domnul consilier Roman Mircea : - introducerea străzii Moldovei. Amendament votat în unanimitate de voturi
6 - amendmanetul propus de către domnul consilier Popescu Gavril : introducerea străzilor Clujului şi Roman Ciorogariu.
Amendament votat în unanimitate de voturi.
7- Amendament propus de comnul consilier Puia Doru: -introducerea străzii Artileriei
Amendament votat în unanimitate de voturi (23 de consilieri prezenţi în sală).
8. Amendament propus de domnul consilier Huţiu Gheorghe introducerea străzii Munteniei
Amendament votat în unanimitate de voturi ( 23 de consilieri prezenţi în sală)
Hotărârea cu amendamentele votate a fost adoptată în unanimitate de voturi ( 23 de consilieri prezenţi în sală, dl. Zolotar a venit mai târziu la şedinţă şi dl. Chişcan absent).
18
Hotărâre privind aprobarea Studiilor de fezabilitate ale obiectivelor de investiţii "Reţele, branşamente şi instalaţii de utilizare gaze naturale la unităţi de învăţământ din municipiul Arad.
Hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată de executiv, în unanimitate de voturi.
19
Proiect de hotărâre privind reabilitarea trotuarelor în zona centrală a municipiului Arad
Proiect respins. S-au înregistrat următoarele voturi:
vot secret. 15 buletine distribuite, 15 voturi pentru.
-8 consilieri au refuzat să voteze:dl. Neamţ, dl.Popescu, dl.Puia, dl.Dekany, dl.Mureşan, dl.Marian O, dl.Huţiu, dl Mladin N. ( Dl.Zolotar a sosit mai târziu, la punctul 35 şi dl. Chişcan -absent).
20
Hotărâre privind aprobarea programului de contorizare a energiei termice la consumatorii casnici pentru anul 2003.
Hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi (23 de consilieri prezenţi).
21
Hotărâre privind aprobarea actului adiţional la contractul de vânzare-cumpărare încheiat între Consiliul Local al Municipiului Arad şi SC Takata - Petri România SRL.
Hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi (23 de consilieri prezenţi). După vot, dl.Popescu şi dl.Huţiu au ieşit din sală.
22
Hotărâre privind parcelarea şi trecerea în proprietatea privată a municipiului Arad a unui teren în suprafaţă de 11.071 mp, situat în municipiul Arad, str. Coloniştilor FN,
rezilierea unui contract de închiriere şi aprobarea
caietului de documente întocmit în vederea realizării licitaţiei publice pentru vânzarea terenului.
Hotărârea a fost adoptată cu următoarele amendamente:
1. amendamentul Comisiei nr. 1 - "la articolul 4, să fie trecută propoziţia "cu excepţia raportului de evaluare"
amendament votat în unanimitate de voturi (21 de consilieri prezenţi în sală, ieşiţi: dl.Huţiu şi dl.Popescu, dlZolotar întârziat, dl.Chişcan absent).
2. la articolul 5 - se propune preţul de pornire de 3,5 EURO/mp - amendament votat în unanimitate de voturi (21 de consilieri prezenţi în sală). (21 de consilieri prezenţi în sală, ieşiţi: dl.Huţiu şi dl.Popescu, dlZolotar întârziat, dl.Chişcan absent).
Hotărârea, în ansamblu, a fost adoptată în unanimitate de voturi (21 de consilieri prezenţi în sală.) (ieşiţi: dl.Huţiu şi dl.Popescu, dlZolotar întârziat, dl.Chişcan absent).
23
Hotărâre privind parcelarea sau apartamentarea unor imobile proprietatea Statului Român,
situate în municipiul Arad.
Hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată de executiv, în unanimitate de voturi (21 de consilieri prezenţi în sală), ieşiţi: dl.Huţiu şi dl.Popescu, dlZolotar întârziat, dl.Chişcan absent).
24
Hotărâre privind rezilierea prin acordul părţilor a contractelor de concesionare nr.18 şi nr.19
din 7.04.1997 şi aprobarea vânzării terenului de 912 mp. către Mihuţa Simion.
Hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată de executiv, în unanimitate de voturi (21 de consilieri prezenţi în sală, ieşiţi: dl.Huţiu şi dl.Popescu, dlZolotar întârziat, dl.Chişcan absent).
25
Hotărâre privind transmiterea în folosinţă gratuită a unui teren în suprafaţă de 1.855 mp. către Oficiul Judeţean de Cadastru, Geodezie şi Cartografie Arad
Amendament formulat de Comisia nr. 2, aprobat în unanimitate:: "realizarea construcţiei să fie finalizată în maximum 3 ani de zile.
Hotărârea a fost adoptată, în unanimitate de voturi,
26
Hotărâre privind repartizarea unui spaţiu cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă, cu titlu de închiriere, Fundaţiei Româno-Germane Arad
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată, în unanimitate de voturi (21 de consilieri prezenţi)
27
Hotărâre privind repartizarea unui spaţiu cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă, situată în municipiul Arad, strada Cozia nr. 8, cu titlu de închiriere, Organizaţiei Mişcarea Revoluţionară 89.
Hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată de executiv, în unanimitate de voturi (21 de consilieri prezenţi în sală)
28
Hotărâre privind concesionarea fără licitaţie publică a unui teren
în vederea construirii unui lăcaş de cult.
Hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată de executiv, cu 20 de voturi "pentru" şi un vot "împotrivă" (dl. Mureşan), din 21 de consilieri prezenţi în sală
dl. Huţiu şi dl. Popescu sunt afară, dl. Zolotar a întârziat la şedinţă şi dl. Chişcan a lipsit de la şedinţă).
29
Hotărâre privind concesionarea directă a unor terenuri situate în municipiul Arad, în conformitate cu prevederile art. 1, pct.12 lit.e din Legea nr. 453/2001,
privind modificarea şi completarea Legii nr. 50/1991, privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii şi unele măsuri pentru realizarea locuinţelor.
Hotărârea fost adoptată în varianta prezentată de executiv, în unanimitate de voturi (21 de consilieri prezenţi în sală )
30
Hotărâre privind scoaterea din funcţiune a 14 mijloace fixe (tramvaie) aparţinând patrimoniului municipiului Arad.
Hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată de executiv, în unanimitate de voturi (21 consilieri prezenţi în sală (dl. Chişcan lipseşte, iar dl. Zolotar întârzie, ieşiţi: dl.Huţiu şi dl.Popescu).
31
Hotărâre privind evacuarea pe cale administrativă a persoanelor fizice care ocupă fără titlu locuinţa fond de stat situată în municipiul Arad, str. M. Scaevola nr.14, ap.1 A.
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi (22 de consilieri prezenţi în sală, a intrat dl.Huţiu)
32
Hotărâre privind evacuarea pe cale administrativă a persoanelor fizice care ocupă fără titlu locuinţa fond de stat situată în municipiul Arad, str. Trandafirilor nr.2, ap.3
Hotărârea fost adoptată în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi, din 22 de consilieri prezenţi în sală. (dl. Popescu ieşit din sală, iar dl. Chişcan şi dl. Zolotar lipsesc).
33
Hotărâre privind modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr.252/2002
referitoare la repartizarea unei locuinţe UM 0722
A intrat dl. Popescu.Hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată de executiv, cu 17 voturi "pentru" şi 4 "împotrivă" (dl.Vancu, dl. Mladin, dl. Marian, dl. Mureşan), 2 consilieri ieşiţi din sală, dl.Puia şi dl.Dekany, iar dl. Chişcan şi dl. Zolotar lipsesc.
34
Hotărâre privind introducerea în circuitul funciar, parcelarea şi transmiterea în folosinţă gratuită
a unui teren către Asociaţia Non-Profit "Poltura" Arad
Hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată de iniţiator (dl. consilier Iliescu), cu unanimitate de voturi, din 23 de consilieri prezenţi în sală.
35
Hotărâre privind modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr.378/2003 referitoare la stabilirea indemnizaţiei cuvenite membrilor Comisiei pentru vânzarea spaţiilor comerciale şi de prestări servicii, precum şi pentru stabilirea de recompense băneşti secretarului comisiei
Amendamentul doamnei consilier Mariana Faur, "ca indemnizaţia cuvenită membrilor comisiei să fie de 3,5 milioane de lei", cu următoarea completare propusă de doamna Secretar Doina Paul:" în cazul în care nu avizează Ministerul Finanţelor, atunci să rămână varianta din proiect. Amendamentul doamnei Faur cu modificarea propusă de doamna Paul a fost aprobat cu 12 voturi "pentru" (dl. Foşlea, dl. Iliescu, dl.Năstase, dl. Truţ, dl.Matica, dna Borza, dl. Huţiu, dna Faur, dl. Kiraly, dl. Horvath, dl. Darida, dl.Blajovici), 9 voturi "împotrivă" şi o "abţinere" (dl. Roman) 22 consilieri în sală (dl. Dekany a ieşit afară, dl. Chişcan lipseşte şi dl.Zolotar.).
A sosit la şedinţă domnul Zolotar după votul acestui amendament.
Hotărârea a fost adoptată, în ansamblu, cu 17 voturi "pentru" , 5 "împotrivă" (dna Aslău, dl. Neamţ, dl. Puia, dl. Popescu, dl. Marian). o abţinere (dl. Zolotar) - 23 consilieri în sală. (dl. Dekany este afară, dl. Chişcan lipseşte).
36
Hotărâre privind atribuirea denumirii "Aristide Nelu Dragomir" actualei străzi Peneş Curcanul.
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată de iniţiator (dna consilier Faur), cu observaţia ca strada să rămână Nelu Aristide Dragomir, fără "deputat", în unanimitate de voturi.
37
Diverse
Domnul primar a propus ca presedinte de şedinţă pentru luna următoare pe dna consilier Mariana Faur.
Unanimitate pentru.