MINUTA Şedinţei Consiliului Local al Municipiului ARAD din data de 22-01-2009
M I N U T A
şedinţei ordinare
din data de 22.01.2009.
nr.ad.3.395/ 23.01.2009
La şedinţa ordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 22.01.2009, au fost prezenţi 22 consilieri. Domnul consilier Cristian Moisescu a sosit la şedinţă înainte de dezbaterea punctul 5. A absentat domnul consilier Dorel Popa.
Preşedinte de şedinţă a fost domnul consilier Florin Manta.
Au participat din partea executivului: dl.primar Gheorghe Falcă, dl.Bognar Levente, viceprimar, dna.Geanina Pistru-Popa, viceprimar, dna.Doina Paul, Secretarul Municipiului Arad, dna.Lilioara Stepănescu, şef Serviciul Administraţie Publică Locală, dl.Pavel Neamţiu, director executiv al Direcţiei Fiscale, dl.Răzvan Popa, director executiv dl.Direcţiei Tehnice, dl.Ioan Ignat, director executiv adjunct al Direcţiei Tehnice, dna.Claudia Macra, city manager al municipiului Arad, dna Szasz Mirela, arhitect şef al municipiului Arad, dna Marioara Horja, consilier juridic în cadrul Direcţiei Comunicare, dl.Radu Drăgan, şef Serviciul Urbanism, dl.Corneliu Neamţiu, şef Biroul Societăţi Comerciale, dna Mihaela Balaş, consilier juridic al Biroului Resurse Umane, dl.Ovidiu Dragoman, şef Biroul Spaţiu Locativ, dna.Ramona Pleş, consilier juridic al Serviciului Administraţie Publică Locală, dna.Marinela Bejan, referent, dl.Adrian Vărşendan, referent în cadrul aceluiaşi serviciu,
Alţi participanţi:
-reprezentanţi ai agenţilor economici din subordinea Consiliului Local al Municipiului Arad: dna.Daniela Sabău, director SC TOP SA, dl.Radu Torsin, director al Companiei de Transport Public Arad;
- alţii: dl.Ioan Darida, proiectant al Planului Urbanistic Zonal - C-lea A.Vlaicu nr.138-1408(pct.4 al ordinii de zi), dl.Nicu Groşan-reprezentant CCIA.
-presa: Adriana Barbu-“Jurnal Arădean”, Simona Butaru Mazăre-“Arad Expres”, Diana Mariş Costea-“Info TV”, Adi Cojocaru-“Info TV”, Dana Mirea-“Observator arădean”, Ioan Weisl-“Agerpres”, Georgiana Ţentea-“Flacăra Roşie”, Dora Muntean-“Flacăra Roşie”.
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afişare pe panoul de afişaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 16.01.2009 a Dispoziţiei nr.95/16.01.2009 a Primarului Municipiului Arad, prin comunicarea tuturor reprezentaţilor mass-media acreditaţi, în data de 16 ianuarie 2009 a acestei dispoziţii, cuprinzând data, ora, locul şedinţei şi ordinea de zi. La dosarul prezentei şedinţe sunt arhivate dovezi obiective în acest sens.
Consilierii locali, primarul, viceprimarii, secretarul, precum şi toţi responsabilii din executiv au primit rapoartele comisiilor de specialitate şi amendamentele formulate de consilieri.
Convocarea şedinţei s-a asigurat prin înmânarea fiecărui consilier, în ziua de16.01.2009 a invitaţiei la şedinţă, cuprinzând data, ora şi locul desfăşurării acesteia, ordinea de zi. Documentele înscrise pe ordinea de zi au fost înmânate, de asemenea, în data de 16.01.2009, în format electronic (CD) şi transmise prin poşta electronică.
Fiind şedinţă ordinară, la început, s-a intonat Imnul de Stat al României.
În continuare, am consemnat următoarele: Dl.Primar:-Bună ziua doamnelor şi domnilor. Începem şedinţa de astăzi. Aveţi în faţă următoarea
O R D I N E D E Z I:
1. Proiect de hotărâre referitor la neexercitarea dreptului de preemţiune cu privire la achiziţionarea unui imobil– iniţiativa primarului.
2. Proiect de hotărâre privind trecerea în proprietatea privată a Municipiului Arad a unor utilităţi din Zona Industrială Sud Arad– iniţiativa primarului.
3. Proiect de hotărâre cu privire la modificarea statului de funcţii al Grădiniţei P.P. nr.9 din Arad, str. Conduraşilor nr.13 - iniţiativa primarului.
4. Proiect de hotărâre privind avizarea studiului de oportunitate referitor la întocmirea Planului Urbanistic Zonal în vederea reautorizării şi înălţării cu un etaj a clădirii cu destinaţia de spaţiu comercial şi cabinete medicale, amplasată în Arad, strada Calea Aurel Vlaicu nr.138-140, beneficiar SC INFOGO SRL - iniţiativa primarului.
5. Proiect de hotărâre privind avizarea studiului de oportunitate referitor la întocmirea Planului Urbanistic Zonal în vederea construirii unei zone mixte care cuprinde: locuinţe, comerţ şi servicii pe terenul situat în Arad, Calea Victoriei nr.33-35, beneficiar SC Oberon Tagor SRL- iniţiativa primarului.
6. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Zonă „Construire parc comercial-Rompark, zona I–Arad–Centura Nord DN 7, km 541, beneficiar SC General Invest SRL, Oradea, cu sediul în strada C.Noica, nr.3, bl.X 3, sc.A, ap.13, proiect nr.17/2008, elaborat de SC Stacons SRL, arh.Darida Ioan” - iniţiativa primarului.
7. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal „Construire parc comercial Rompark zona a II a –Arad Centura Nord DN 7 km 541, beneficiar S.C. General Invest SRL Oradea, cu sediul în str.C.Noica, nr.3 bl.X3 sc.A ap.13, proiect nr.17/2008, elaborat de SC. Stacons SRL, arh.Darida Ioan” - iniţiativa primarului.
8. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal „Construire parc comercial Rompark zona a III a –Arad Centura Nord DN 7 Km. 541, beneficiar SC. General Invest SRL Oradea, cu sediul în str. C. Noica nr. 3 BL. X3 sc.A ap.13, proiect nr.19/2008, elaborat de SC. Stacons SRL. Arh.Darida Ioan” - iniţiativa primarului.
9. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Zonă „Construire parc comercial-Rompark, zona a IV a–Arad–Centura Nord DN 7, km 541, beneficiar SC General Invest SRL, Oradea, cu sediul în strada C. Noica, nr.3, bl.X 3, sc.A, ap.13, proiect nr.19/2008, elaborat de SC Stacons SRL, arh.Darida Ioan” - iniţiativa primarului.
10. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Locuinţe unifamiliale, Arad, str.Armoniei nr.8, beneficiar Lupou Dumitru şi Lupou Maria, proiect nr.4/2008, elaborat de SC ARTNOVA SRL” - iniţiativa primarului.
11. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Construire casă familială P+E, beneficiar Isztojka Samuel, în Arad, str.Orizontului, înscris în CF 72.754 Arad, nr.top 158.1564/9-10/1-10/2-11/21, proiect nr.34/2008, elaborat de SC Proiect Linia B SRL” - iniţiativa primarului.
12. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Hală producţie şi clădire cu locuinţe de serviciu”, Arad, strada Grădina Poştei nr.312/d/1, proiect nr.26/2008, elaborat de PF. Project Consult, beneficiar SC. Prod Comimex Tody SRL - iniţiativa primarului..
13. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Centrală de producere a biogazului şi energiei electrice din biomasă”, DJ709B km3+265 dreapta, beneficiar SC COM ABM SRL, proiect nr. 43/2008, elaborat de SC ARTNOVA SRL - iniţiativa primarului.
14. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu “Construire locuinţă din lemn P+M şi garaj, beneficiar Teodorescu Ovidiu, str.Remus nr.22, proiect nr.36/2008, elaborat de SC Pro-Amen Confort SRL”- iniţiativa primarului.
15. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu “Construire locuinţă în regim de înălţime P + 1Etaj pentru amplasamentul situat în Arad, strada Agricultorilor, FN, jud.Arad, beneficiari Pasca Florin Lucian si Pasca Simona Daciana, proiect nr.125/2008, elaborat de SC PRO ARHITECTURA SRL ARAD, arh .R.U.R.Doriana Gabriela Balogh - iniţiativa primarului.
16. Proiect de hotărâre privind modificarea componenţei comisiei pentru repartizarea locuinţelor construite prin Agenţia Naţională pentru Locuinţe - iniţiativa primarului.
17. Proiect de hotărâre privind modificarea şi completarea contractelor-cadru de mandat, aprobate prin Hotărârea nr.382/2007 şi modificate prin Hotărârea nr.168/2008, pentru directorii generali ai operatorilor economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad-iniţiativa primarului.
18. Proiect de hotărâre privind stabilirea unor măsuri pentru diminuarea cheltuielilor de la operatorii economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad - iniţiativa primarului.
19. Informare privind deplasarea aleşilor locali în misiuni oficiale.
20. Informare privind activitatea operatorilor economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad pentru luna ianuarie şi principalele activităţi pentru luna februarie 2009.
O supun votului dumneavoastră
Cine este pentru?
Unanimitate-21 consilieri prezenţi.
Dl.primar:-Mulţumesc. Transfer conducerea şedinţei domnului preşedinte Manta.
Dl.Manta F:-Bună-ziua. Înainte de a intra în ordinea de zi, cu permisiunea dumneavaostră, aş dori să-i urez domnului primar „La Mulţi Ani”, întrucât astăzi este ziua dumnealui.
Dl.primar:-Mulţumesc.
Dl.Manta F:-Ok. Trecem la primul punct.
1
Proiect de hotărâre referitor la neexercitarea dreptului de preemţiune cu privire la achiziţionarea unui imobil– iniţiativa primarului.
Dl.Manta F:-La comisie nu au fost probleme. Sunt luări de cuvânt? Dacă nu sunt, supun la vot proiectul de hotărâre
Cine este pentru?
Unanimitate-21 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr.1 a Consiliului Local al Municipiului Arad, în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi-21 consilieri prezenţi.
2
Proiect de hotărâre privind trecerea în proprietatea privată a Municipiului Arad a unor utilităţi din Zona Industrială Sud Arad– iniţiativa primarului.
Dl.Manta F:-La comisie nu au fost probleme. Sunt luări de cuvânt? Dacă nu sunt, supun la vot proiectul de hotărâre
Cine este pentru?
Unanimitate-21 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr.2 a Consiliului Local al Municipiului Arad, în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi-21 consilieri prezenţi.
3
Proiect de hotărâre cu privire la modificarea statului de funcţii al Grădiniţei P.P. nr.9 din Arad, str. Conduraşilor nr.13 - iniţiativa primarului.
Dl.Manta F:-La comisie nu au fost probleme. Sunt luări de cuvânt? Dacă nu sunt, supun la vot proiectul de hotărâre
Cine este pentru?
Unanimitate-21 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr.3 a Consiliului Local al Municipiului Arad, în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi-21 consilieri prezenţi.
4
Proiect de hotărâre privind avizarea studiului de oportunitate referitor la întocmirea Planului Urbanistic Zonal în vederea reautorizării şi înălţării cu un etaj a clădirii cu destinaţia de spaţiu comercial şi cabinete medicale, amplasată în Arad,
strada Calea Aurel Vlaicu nr.138-140, beneficiar SC INFOGO SRL - iniţiativa primarului.
Dl.Manta F:-La comisie nu au fost probleme. Sunt luări de cuvânt? Dacă nu sunt, supun la vot proiectul de hotărâre
Cine este pentru?
Unanimitate-21 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr.4 a Consiliului Local al Municipiului Arad, în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi-21 consilieri prezenţi.
5
Proiect de hotărâre privind avizarea studiului de oportunitate referitor la întocmirea Planului Urbanistic Zonal în vederea construirii unei zone mixte care cuprinde: locuinţe, comerţ şi servicii pe terenul situat în Arad, Calea Victoriei nr.33-35,
beneficiar SC Oberon Tagor SRL- iniţiativa primarului
(n.n. a intrat în sală dl. Moisescu. Din acest moment sunt prezenţi în sală 22 de consilieri).
Dl.Manta F:-Domnule Cristea, vă rog.
Dl.Cristea C:-Bună-ziua. Domnule preşedinte, domnule primar, dragi colegi, acest proiect de hotărâre a trecut de două ori prin comisie. L-am mai avut o dată în comisie, dacă nu mă înşel, la sfârşitul anului 2008, ocazie cu care comisia, la acea vreme, şi-a însuşit apropate în unanimitate un punct de vedere referitor la regimul de înălţime. Avem, din câte înţeleg din documentaţie, o parte de a acestui complex, care este P+17 E, iar comisia a considerat că este un regim de înălţime total disproporţionat faţă de contextul zonei respective. Îmi menţin punctul de vedere exprimat în comisie la acea vreme şi, în mod normal, comisia cred că trebuia să-şi menţină punctul de vedere faţă de data trecută. Dacă şi l-a schimbat, foarte bine, personal, mi-l menţin!
Dl.primar:-Eu îmi cer scuze că nu m-am uitat mai exact, dar acum mi-am dat seama. Noi am mai aprobat un PUZ în dreapta, pe Cocorilor. De fapt, cele două se leagă. Nu se leagă cel de pe Cocorilor cu cel care va fi pe Victoriei? Decalate, dar ele sunt între cele două străzi, da? Şi aici solciitarea este P+17. Şi noi cât am dat în partea cealaltă? Adică, să păstrăm o proporţie.
Dl.Cristea C:- nu ştiu la care vă referiţi!
Dl.primar:-Noi, în mandatul trecut, am dat un PUZ, că acum când ai zis, mi-am adus aminte, când mergi pe Cocorilor, că de fapt, este vorba de terenul ARIS pe cele două părţi, ca să nu.., da, a fost împărţit în două şi după aceea l-au vândut. Da. Acesta este terenul Aris. Iar celălalt...cum? Da. Bun. Atunci este OK. Dacă
Dl.Cristea C:-Da. Şi acum trebuie să recertificăm. Vreau doar să fac câteva precizări. Vis a vis, pe strada Artileriei, cred că este, vis a vis sunt blocurile cele mai înalte-P+3E. De acord, este bine să gândim, de data aceasta, mă rog, să lăsăm mai larg, dar mi se pare chiar disproporţionat. Restul zonei, casele învecinate sunt case.Deci, haideţi să păstrăm anumite proporţii! Sunt în acelaşi cvartal, de fapt.
Dl.Manta F:- Vă rog, dacă puteţi să ne explicaţi!
Dl.Drăgan R:-Deci, eu v-aşi supune atenţiei faptul că pe acest amplasament, la ora actuală, există o platformă industrială. Această platformă industrială are inclusiv un turn de apă foarte înalt, o clădire foarte înaltă. Chiar fosta turnătorie a fabricii sau a uzinelor ARIS se află în această zonă, cu clădiri relativ înalte, cu poduri rulante, cu depozit de metale, o zonă suficient de poluantă. Înspre strada Artileriei, proiectul propune parter +8E la frontul stradal, mai spre interior, P+11E, este o propunere de două puncte P+17E, înspre Calea Victoriei, nu pe Calea Victoriei, ci la jumătatea, spre Calea Victoriei a acestui amplasament, este un proiect destul de futurist, să spun eu aşa, care formează două dale urbane, sub care dale se desfăşoară parcaje subterane şi spaţii verzi în locurile laterale ale acestor două dale urbane, iar distanţa faţă de strada Artileriei este destul de mare, se îndepărtează mult faţă de actualul aliniament al străzii, practic, strada se dublează, creându-se posibilitatea de formare inclusiv a unui sens giratoriu de acces în strada Artileriei. Acum, faţă de regimul de înălţime, într-adevăr, este mai mare decât clădirile care sunt în zonă, dar trebuie să ne gândim că Aradul, totuşi, trebuie să se dezvolte şi trebuie să avem zone în care regimul de înălţime va fi mai mare decât ce există acum.
Dl.primar:-Este Ok acum. Am înţeles că este în coborâre. Da, cele două, de fapt, sunt în lateral.
Dl.Manta F:-Domnule Şerb, vă rog.
Dl.Şerb C:-Dacă-mi permiteţi şi mie, aceste discuţii noi le avem de fiecare dată în comisie. Întotdeauna vorbim despre regimul de înălţime. Întrebarea mea este-de ce să ne ferim să avem nişte ansambluri deosebite în oraş? Aş spune, dacă trecem pe Calea Romanilor, ce ne atrage acolo? Ce este frumos acolo? Acele blocuri mici de 4 etaje de pe partea stângă, cum vii din Aradul Nou sau blocurile din dreapta, blocurile acelea mai înalte. De ce să ne ferim veşnic de ansambluri deosebite de blocuri?
Dl.Cristea C:-Pe mine mă atrag vilele, oricum! Dar vreau un pic să revin la problema aceasta cu regimul de înălţime-sigur că există aici un interes, întotdeauna, al dezvoltatorului imobiliar, al investitorului, de a scoate un profit de pe un teren cât mai, de pe o suprafaţă delimitată, doreşte să obţină un profit cât mai mare. Suntem de acord cu aceasta şi trbuie să-l sprijinim, pentru că investitorii aduc, de fapt, taxe, aduc locuri de muncă şi aşa mai departe. Însă, în acelaşi timp, trebuie să ţinem cont şi de interesele celor din zonă, că dacă îi sprijinim numai pe investitori, atunci suntem grup de interese, dar dacă îi sprijinim şi pe investitori şi pe cetăţenii din zonă, facem administraţie. Deci, pe undeva ar trebui să vedem, sigur am auzit în comisie şi observaţii de genul acesta că în America sunt zgârâie-nori. Da, dragi colegi, sunt zgârâie-nori, dar acei zgârâie nori, de regulă, sunt clădiri administrative, iar blocuri de genul acesta-20 de nivele, 18 nivele vedeţi mai mult în est-în Chişinău, Moscova etc. Mulţumesc.
Dl.primar:-Acuma, ai văzut Claudiu, că eu chiar am vrut să aflu mai multe şi acum când mi-ai aminte că este acela în trepte, îmi aduc aminte că am discutat despre el. În oraş nu poţi decât în zonele industriale să mai construieşti P+10, 11. Evident, am avut restricţii şi am şi fixat noi restricţii la nivel de zonă de locuinţe, dar aici chiar există posibilitatea să dai drumul la o imagine frumoasă pentru oraş. Să dea Dumnezeu să se întâmple ceea ce aprobăm noi astăzi! Mai ales având în vedere economia din acest moment. Dar, pleacă frumos în trepte şi se duce în zona centrală, unde nu afectează înălţimea respectivă. Că şi eu, când am auzit de înălţimea respectivă, ai văzut că am reacţionat. Dar acum ştiu proiectul şi chiar se încadrează, mai mult de atât, se leagă la nivelul staţiei de tramvai, se modifică poziţionarea respectivă, pentru că accesul în cartier se face de pe mai multe zone, pentru că este o circulaţie destul de serioasă .
Dl.Manta F:-Domnule Tabuia, vă rog.
Dl.Tabuia Ş:-Cunosc foarte bine zona pentru că am lucrat în tinereţe acolo mai mult de 10 ani. Ştiu că în dreapta şi în stânga întreprinderii de strunguri sunt case familiale şi sunt blocuri cu 4 etaje. Acolo este, însă, un spaţiu, cu o suprafaţă foarte mare, cu clădiri industriale, în care sunt şi sedii administrative, printre care sediul SIF, care are o înălţime de 10 etaje, nu-mi mai aduc exact aminte, dar, oricum, o clădire cu o înălţime destul de importantă. Consider că ridicarea unui ansamblu, în care un regim de 17 etaje, să fie amplasat undeva în mijloc, nu chiar la strada Artileriei, care, parţial, este şi ocupată de întreprinderi, la ora actuală a mai rămas o singură potecă de mers pietonal, ar fi bine-venită acolo pentru că din Victoriei nu s-ar vedea decât, eventual, vârfurile, eventual, ale unei asemenea clădiri. În consecinţă, şi eu sunt pentru a păstra personalitatea urbanistică a Aradului, dar fără să fim obtuzi atunci când este vorba de nişte proiecte de valoare arhitectonică deosebită. Şi, în special, acolo unde se mai poate construi şi cu regim de înălţime, cum sunt spaţiile ocupate actualmente de fostele întreprinderi mari.
Dl.Manta F:-Mulţumesc. Domnul Bognar, aveţi cuvântul.
Dl.Bognar L:-Da. Stimaţi colegi, în ceea ce priveşte dezvoltarea oraşului, foarte important este să avem o părere a specialiştilor. De fapt, noi, normal, ca să avem păreri asupra a ceea ce este frumos şi ce este, să zicem mai puţin frumos, dar aici sunt gusturi diferite. Dar consider că este absolut necesar să păstrăm un caracter urban specific al Aradului şi în aşa mod să fie totul proiectat în continuare, încât să avem, într-adevăr, o imagine frumoasă a municipiului, deci o imagine urbană frumoasă. Aici ne lipseşte, într-adevăr, PUG-ul pe care îl aşteptăm cu nerăbdare, dar este deosebit de important când se proiectează ceva să se încadreze într-o zonă urbană, într-un cartier despre care vorbim, de exemplu, la ora actuală. Deci, gândirea specialistului sau proiectantului trebuie să fie aceea de a încadra şi de a vedea în perspectivă municipiul. Poate anumite clădiri peste puţin timp vor fi demolate, dar de multe ori ar fi în ajutorul unor, şi acest lucru l-am spus şi domnului Drăgan data trecută, să avem o machetă sau o prezentare în tridimensional, cum vedem, poate, mai mult de zona strictă în care se face proiectarea. Deci, per ansamblu. Că sunt nişte sesizări, de exemplu, acum că se demolează o clădire pe strada Octavian Goga, oamenii ne întreabă-cum vedeţi, cum se păstrează un caracter urban, stradal, caracterul stradal peisagistic? Aradul, care, totuşi, la rândul nostru, ne interesează în ceea ce priveşte aceste valori pe care le avem, dar, totodată, să le armonizăm şi cu modernizarea municipiului. Mulţumesc.
Dl.Manta F:-Mulţumesc. Aici şi eu aş vrea să fac o referire. Nici eu nu sunt, în principiu, de acord cu construirea de blocuri în cartierele rezidenţiale. Dar aici discutăm de o zonă industrială, care, ea, oricum, în sine, este o zonă, să zicem, insalubră, în primul rând şi înălţimea este destul de mare. De aceea trebuie, totuşi, să păstrăm şi un echilibru. Nu putem nici să ţinem în loc dezvoltarea oraşului, chiar dacă aceasta înseamnă dezvoltare pe înălţime. Eu numai o singură întrebare vreau să pun. Cred că la comisia de data trecută, când a mai intrat acest proiect, am întrebat dacă s-a luat în vedere sau dacă se are în vedere un studiu de trafic în zonă. Pentru că la cât sunt de mari aceste blocuri, probabil că va fi şi un flux mare de trafic în zonă. Dacă proiectul…
Dna Szasz M:-Aşa cum am discutat şi data trecută, se va impune condiţia în momentul în care va veni documentaţia de urbanism.
Dl.MantaF:-Este în regulă. Mulţumesc. Domnule Cristea, vă rog!
Dl.CristeaC:-Am o intervenţie şi un amendament. Îmi menţin punctul de vedere că regimul de înălţime, fără să fiu specialist, este total dezechilibrat faţă de caracteristica zonei. Domnul Tabuia mi-a furnizat cel mai puternic argument, pentru domnia sa, sediul SIF este de 10 etaje şi i se pare mare. Sediul SIF are aproximativ 6 etaje, dacă ţin eu bine minte, şi pare mare, într-adevăr, la 6 etaje. Deci, imaginaţi-vă ce înseamnă de 3 ori mai mult-17 nivele în zonă. Deci, îmi menţin punctul de vedere-să acordăm certificatul de urbanism, că am înţeles că aceasta este faza la care suntem, în condiţiile în care l-am acordat şi pe cel vechi, adică pe cel expirat, respectiv maxim P+11, am înţeles, da?
Dna.Szasz M:-Nu. Nu a fost nici o restricţie!
Dl.Cristea C:-Aşa. Să menţinem atunci aceleaşi condiţii ca şi la acel certificat-maxim P+11 E. Mulţumesc.
Dl.Manta F:-Ok. Dacă nu mai sunt luări de cuvânt, supun votului dumneavoastră amendamentul propus de domnul Cristea, deşi, nu ştiu dacă se poate numi amendament acesta, dacă certificatul prelungit tot 17 etaje prevedea!
Dl.Cristea C:-Deci, amendamentul, haideţi să nu ne legăm de cel vechi, avem, noi trebuie să emitem un certificat de urbanism şi conform noii legislaţii, Consiliul Local trebuie să-şi spună punctul de vedere-propunerea mea este ca în certificatul de urbanism să figureze regimul de înălţime maxim P+11 E. Mulţumesc.
Dl.Manta F:-Ok. Supun votului dumneavoastră amendamentul domnului Cristea.
Cine este pentru?
2 pentru(dl.Dekany şi dl.Cristea)
9 abţineri
11 împotrivă-(22 consilieri prezenţi).
Amendamentul domnului consilier Claudiu Criseta a fost respins!
Dl.Manta F:-Supun la vot proiectul de hotărâre prezentat de executiv
Cine este pentru?
19 pentru
3 împotrivă(dl.Moisescu, dl.Cristea, dl.Dekany)-22 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr.5 a Consiliului Local al Municipiului Arad, în varianta prezentată de executiv, cu 19 voturi pentru şi 3 împotrivă(dl.Moisescu, dl.Cristea, dl.Dekany)-22 consilieri prezenţi.
6
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Zonă
„Construire parc comercial-Rompark, zona I–Arad–Centura Nord DN 7, km 541,
beneficiar SC General Invest SRL, Oradea, cu sediul în strada C.Noica, nr.3, bl.X 3, sc.A, ap.13, proiect nr.17/2008, elaborat de SC Stacons SRL, arh.Darida Ioan”
Dl.Manta F:-Sunt observaţii? Nu sunt. Supun la vot proiectul de hotărâre
Cine este pentru?
21 pentru
1 abţinere(dl. Moisescu)-22 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr.6 a Consiliului Local al Municipiului Arad, în varianta prezentată de executiv, cu 21 voturi pentru şi 1 abţinere(dl.Moisescu)-22 consilieri prezenţi.
7
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal „Construire parc comercial Rompark zona a II a –Arad Centura Nord DN 7 km 541, beneficiar S.C. General Invest SRL Oradea, cu sediul în str.C.Noica, nr.3 bl.X3 sc.A ap.13, proiect nr.17/2008,
elaborat de SC. Stacons SRL, arh.Darida Ioan” - iniţiativa primarului.
Dl.Manta F:- Sunt observaţii? Nu sunt. Supun la vot proiectul de hotărâre
Cine este pentru?
21 pentru
1 abţinere(dl. Moisescu)-22 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr.7a Consiliului Local al Municipiului Arad, în varianta prezentată de executiv, cu 21 voturi pentru şi 1 abţinere(dl.Moisescu)-22 consilieri prezenţi.
8
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal „Construire parc comercial Rompark zona a III a –Arad Centura Nord DN 7 Km. 541, beneficiar SC. General Invest SRL Oradea, cu sediul în str. C. Noica nr. 3 BL. X3 sc.A ap.13, proiect nr.19/2008,
elaborat de SC. Stacons SRL. Arh.Darida Ioan” - iniţiativa primarului.
Dl.Manta F:- Sunt observaţii? Nu sunt. Supun la vot proiectul de hotărâre
Cine este pentru?
21 pentru
1 abţinere(dl. Moisescu)-22 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr.8 a Consiliului Local al Municipiului Arad, în varianta prezentată de executiv, cu 21 voturi pentru şi 1 abţinere(dl.Moisescu)-22 consilieri prezenţi.
9
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Zonă „Construire parc comercial-Rompark, zona a IV a–Arad–Centura Nord DN 7, km 541, beneficiar SC General Invest SRL, Oradea, cu sediul în strada C. Noica, nr.3, bl.X 3, sc.A, ap.13,
proiect nr.19/2008, elaborat de SC Stacons SRL, arh.Darida Ioan” - iniţiativa primarului.
Dl.Manta F:- Sunt observaţii? Nu sunt. Supun la vot proiectul de hotărâre
Cine este pentru?
21 pentru
1 abţinere(dl. Moisescu)-22 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr.9 a Consiliului Local al Municipiului Arad, în varianta prezentată de executiv, cu 21 voturi pentru şi 1 abţinere(dl.Moisescu)-22 consilieri prezenţi.
10
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Locuinţe unifamiliale, Arad, str.Armoniei nr.8, beneficiar Lupou Dumitru şi Lupou Maria, proiect nr.4/2008, elaborat de SC ARTNOVA SRL” - iniţiativa primarului.
Dl.Manta F:- Sunt observaţii? Nu sunt. Supun la vot proiectul de hotărâre
Cine este pentru?
Unanimitate-22 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr.10 a Consiliului Local al Municipiului Arad, în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi-22 consilieri prezenţi.
11
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu
„Construire casă familială P+E, beneficiar Isztojka Samuel, în Arad,
str.Orizontului, înscris în CF 72.754 Arad, nr.top 158.1564/9-10/1-10/2-11/21, proiect nr.34/2008, elaborat de SC Proiect Linia B SRL” - iniţiativa primarului.
Dl.Manta F:- Sunt observaţii? Nu sunt. Supun la vot proiectul de hotărâre
Cine este pentru?
Unanimitate-22 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr.11 a Consiliului Local al Municipiului Arad, în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi-22 consilieri prezenţi.
12
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu
„Hală producţie şi clădire cu locuinţe de serviciu”, Arad, strada Grădina Poştei nr.312/d/1, proiect nr.26/2008, elaborat de PF. Project Consult, beneficiar SC. Prod Comimex Tody SRL
- iniţiativa primarului..
Dl.Manta F:- Sunt observaţii? Nu sunt. Supun la vot proiectul de hotărâre
Cine este pentru?
Unanimitate-22 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr.12 a Consiliului Local al Municipiului Arad, în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi-22 consilieri prezenţi.
13
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu
„Centrală de producere a biogazului şi energiei electrice din biomasă”,
DJ709B km3+265 dreapta, beneficiar SC COM ABM SRL,
proiect nr. 43/2008, elaborat de SC ARTNOVA SRL - iniţiativa primarului.
Dl.Manta F:- Sunt observaţii? Nu sunt. Supun la vot proiectul de hotărâre
Cine este pentru?
Unanimitate-22 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr.13 a Consiliului Local al Municipiului Arad, în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi-22 consilieri prezenţi.
14
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu
“Construire locuinţă din lemn P+M şi garaj, beneficiar Teodorescu Ovidiu, str.Remus nr.22, proiect nr.36/2008, elaborat de SC Pro-Amen Confort SRL”- iniţiativa primarului.
Dl.Manta F:- Sunt observaţii? Nu sunt. Supun la vot proiectul de hotărâre
Cine este pentru?
Unanimitate-22 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr.14 a Consiliului Local al Municipiului Arad, în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi-22 consilieri prezenţi.
15
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu “Construire locuinţă în regim de înălţime P + 1Etaj pentru amplasamentul situat în Arad, strada Agricultorilor, FN, jud.Arad, beneficiari Pasca Florin Lucian si Pasca Simona Daciana, proiect nr.125/2008, elaborat de SC PRO ARHITECTURA SRL ARAD, arh .R.U.R.Doriana Gabriela Balogh - iniţiativa primarului.
Dl.Manta F:- Sunt observaţii? Nu sunt. Supun la vot proiectul de hotărâre
Cine este pentru?
Unanimitate-22 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr.15 a Consiliului Local al Municipiului Arad, în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi-22 consilieri prezenţi.
16
Proiect de hotărâre privind modificarea componenţei comisiei pentru repartizarea locuinţelor construite prin Agenţia Naţională pentru Locuinţe - iniţiativa primarului.
Dl.Manta F:- Sunt observaţii? Nu sunt. Supun la vot proiectul de hotărâre
Cine este pentru?
21 pentru
1 abţinere(dl.Tabuia)-22 consilieri prezenţi
S-a adoptat Hotărârea nr.16 a Consiliului Local al Municipiului Arad, în varianta prezentată de executiv, cu 21 voturi pentru şi 1 abţinere(dl.Tabuia)-22 consilieri prezenţi.
17
Proiect de hotărâre privind modificarea şi completarea contractelor-cadru de mandat, aprobate prin Hotărârea nr.382/2007 şi modificate prin Hotărârea nr.168/2008,
pentru directorii generali ai operatorilor economici de sub autoritatea
Consiliului Local al Municipiului Arad-iniţiativa primarului
Dl.Manta F:- Sunt observaţii? Nu sunt. Supun la vot proiectul de hotărâre
Cine este pentru?
Unanimitate-22 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr.17 a Consiliului Local al Municipiului Arad, în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi-22 consilieri prezenţi.
18
Proiect de hotărâre privind stabilirea unor măsuri pentru diminuarea cheltuielilor de la operatorii economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad
- iniţiativa primarului.
Dl.Manta F:- Sunt observaţii? Nu sunt. Supun la vot proiectul de hotărâre
Cine este pentru?
21 pentru
1 abţinere(dl.Moisescu)-22 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr.18 a Consiliului Local al Municipiului Arad, în varianta prezentată de executiv, cu 21 voturi pentru şi 1 abţinere(dl.Moisescu)-22 consilieri prezenţi.
19
Informare privind deplasarea aleşilor locali în misiuni oficiale.
Dl.Manta F:-Mai sunt două informări, cred că le aveţi pe masă.
20
Informare privind activitatea operatorilor economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad pentru luna ianuarie şi principalele activităţi pentru luna februarie 2009
Dl.Manta F:-Deasemenea, le aveţi şi pe acestea.
Trecem la punctul
21
DIVERSE
Dl.Manta F:-Da. Vă rog, domnule Moisescu!
1
Dl. Moisescu C:-Mulţumesc. Spunea cineva că dacă răul trebuie să prospere, cei care văd ce se întâmplă în jurul lor, nu trebuie decât să tacă sau să nu facă nimic. Mă simt obligat să vă spun şi, sigur lucrul acesta sigur că-l ştiţi, îl vedeţi, că România se îndreaptă încetul cu încetul, azi se pierde un drept, o libertate, mâine alta, înspre un stat totalitar, înspre un stat poliţienesc şi mai bine corectez, să nu jignesc pe poliţişti, înspre un stat miliţienesc. Vă spun răspicat că detest dictatorii atât locali, cât şi pe plan naţional. Şi cred că este nevoie să atragem atenţia, până nu este prea târziu, pentru că ne vom trezi, încetul cu încetul, pierzându-ne libertăţile pentru care ne-am luptat acum 19 ani. Este o ruşine ce se întâmplă astăzi în România! Mulţumesc.
Dl. Manta F:-Domnule Cristea, vă rog!
2
Dl.Cristea C:-Aş dori şi eu o scurtă declaraţie. Am luat act de declaraţiile publice ale Preşedintelui României legate de revizuirea Constituţiei. Sigur, aici ar trebui să, numai un moment, că sunt lucruri care ne afectează, sigur, aici ar putea să fie o dezbatere largă pe tema aceasta. Aş vrea să stărui asupra unui punct-acela legat de reorganizarea administrativ-teritorială, reorganizare care, în opinia mea, este necesară, însă, dacă lucrurile se vor îndrepta către direcţia care a fost sugerată, aceea de desfiinţare a judeţelor mici şi de comasare a lor în judeţe mari-centre de regiuni, vreau să atrag atenţia asupra pericolului foarte mare în care ne aflăm ca judeţ şi, implicit, ca şi municipiu reşedinţă de judeţ, la ora aceasta. O revizuire a sistemului politico-administrativ naţional este necesară, pe baza experienţei europene şi occidentale, însă, dacă prin acest lucru se înţelege preluarea de atribuţii de la nivelul judeţului şi mutarea lor la nivelul regiunii, este un lucru foarte grav. Dacă prin aceasta se înţelege conservarea acestor atribuţii sau sporirea lor, descentralizarea lor în continuare şi preluarea unor atribuţii de la nivel guvernamental şi mutarea lor la nivel regional, atunci da, este un pas care trebuie făcut. Doar ca şi punct de vedere, mi l-am exprimat şi în scris, l-am trimis şi domnilor consilieri-sper ca această revizuire a sistemului politico-administrativ să se facă în urma unei dezbateri largi. Şi sper ca noi, consilieri locali din Arad, să participăm la aceste dezbateri şi să susţinem punctul de vedere al Aradului, ca şi municipiu şi al Aradului, ca judeţ. Mulţumesc.
Dl.Manta F:-Şi eu sunt convins că vor fi multe dezbateri pe acest subiect. Modificarea Constituţiei nu este o chestie care se face de pe o zi pe alta. Are cuvântul domnul Tabuia şi apoi domnul Schill.
2
Dl. Tabuia Ş:-Constat că în ultimul timp la Comisia nr.4 parvin diferite cereri pentru aprobarea unor locuinţe din fondul social. Eu vă spun foarte sincer că nu prea cunosc foarte exact care este situaţia în domeniu şi în acest sens, aş solicita o dată, din partea compartimentului în discuţie, să ne prezinte o situaţie, la zi, asupra fondului de locuinţe existent pentru acoperirea unor solicitări cu caracter social, să ne prezinte situaţia bazei legale prin care se face repartizarea, să ne prezinte lista de priorităţi, şi, eventual, să revedem modalitatea prin care a fost adoptat punctajul în precedentele consilii locale. Aş vrea să fac o precizare dintr-un punct de vedere observat şi anume-aş vrea să ştiu care este, de fapt, partea socială a problemei, care sunt persoanele care corespund din acest punct de vedere? În ceea ce mă priveşte, eu cred că trebuie ajutaţi, dacă se poate acorda un ajutor, în măsura posibilităţilor materiale existente, celor care sunt: fie persoane în vârstă, incapabile să-şi asigure un acoperiş deasupra capului, persoanelor tinere, copiilor rămaşi fără părinţi, persoanelor cu handicap fizic sau psihic, incapabile să-şi poată asigura o locuinţă şi, în nici un caz persoanelor care sunt în putere de muncă, a celor care sunt angajaţi, care au servicii, care au şi o vârstă care să le dea capacitatea de a-şi asigura locuinţa. Vreau să spun că din punctul meu de vedere, problemele locuinţelor sociale trebuie să fie tratate în maniera în care sunt gândite de legiuitor, adică, să fie sprijiniţi cei care, cu adevărat, au nevoie de protecţie socială din partea comunităţii şi nu acest domeniu să fie un loc de unele privilegii. În situaţia celor care ne adresează solicitări de spaţiu locativ se găsesc unele familii la fel cum sunt zeci de familii din Arad, care nu ajung în situaţia să se adreseze Consiliului Local cu asemenea cereri. Vă mulţumesc.
Dl.Manta F:-Domnul primar doreşte să răspundă la acest punct, dar după domnul Schill.
3
Dl.Schill G:-Eu aş veni cu o observaţie foarte mare, pe care am mai ridicat-o, de fapt, în şedinţele de consiliu-aceea cu sistemele de rezolvare a capacelor de la canale. Chiar acum având şi cred că noi, Consiliul şi Primăria, avem o obligaţie să luăm o hotărâre în această direcţie-se ştie că dacă ai sta zilnic să le completezi, tot se fură, iar unii beneficiază de nişte venituri pe seama acestor capace, care, de fapt, cel care le ia-este o situaţie care, deja, dă posibilitatea unei crime. Luând un capac de pe drum, unde este circulaţia de maşini, în mod normal, este predispusă oricare maşină să poată intra într-un canal şi să nenorocească un om sau chiar să-l omoare. Aşa cum s-a întâmplat cu această femeie handicapată, din punct de vedere al auzului şi al văzului, căzând în canal şi să fie scoasă moartă. Cred că trebuie să ne dea de gândit. Şi furtul acestor capace să fie considerat o crimă, pentru că aşa este! Una din problemele mari sunt şi aceia care preiau aceste materiale provenite şi chiar sparte! Trebuie găsite metodele de depistare a lor, pentru că acolo este vina mare, că le preiau şi le plătesc chiar şi folosesc banii pentru aceste lucruri. Şi se poate rezolva foarte simplu! Nu este aşa de mare problema. Noi trebuie să ne gândim să luăm o hotărâre, să adoptăm o hotărâre din partea Consiliului Local, dacă nu este una la nivel naţional.
4
A doua problemă este legată tot de circulaţie. Permiteţi-mi să spun că este greşit dacă mai aprobăm să se facă reparaţii pe şosele şi drumuri pe domeniul public fără să se lumineze zonele respective. Caz foarte recent, pe strada Episcopiei, în două locuri s-a întrerupt curentul zilele trecute, noaptea, pe o perioadă scurtă şi erau puse doar nişte dale, care acopereau canalul fără nici un semn. Sunt în cauză chiar cei din subordinea noastră de la CET, vechiul Arterm, dar aceste lucruri ar trebui să fie o dată şi pentru totdeauna, că avem o circulaţie foarte densă şi dorim să intrăm în Europa, să se pună semnalizare cu „drum în lucru”, luminoasă , pe timp de noapte, iar pe timp de zi, să fie prevăzute semnalizatoare cu normele necesare, care trebuie să le aprobe reparaţiile cu semnele indicative pentru acest scop. Eu cred că trebuie luată foarte în serios problema pentru că s-a lăsat foarte la o parte treaba aceasta. Sunt un pericol şi nu dovedim că avem ceea ce ne trebuie, la ora actuală, pentru municipiul Arad. Eu cred că se pot rezolva foarte bine aceste lucruri. Atât am avut de spus. Mulţumesc.
Dl.primar:-Am şi eu două informări pentru dumneavoastră dar, până atunci, ca să răspundem, pe scurt, discuţiile politice nu cred că trebuie să le abordăm aici, iar eu cred că cei care se consideră intelectuali, este bine să citească legislaţia şi o să vadă că nu este chiar aşa ceea ce s-a văzut la televizor.
Cu referire la locuinţele sociale, noi avem acum 150 de locuinţe în lucru. Dăm drumul la blocurile ANL, ele vor fi primele, exact ca cei care îndeplinesc această condiţie, să ocupe primele blocuri ANL. Până atunci se termină cele 150 de locuinţe sociale, care merg, în special, pentru cei evacuaţi pe Legea nr.10/2001, deci, la baza noastră de date cei mai mulţi sunt cei evacuaţi pe Legea nr.10, ei vor merge acolo. O să vedem dacă tot prin hotărâre de consiliu, atunci când vom aproba cele 150 de locuinţe, să dăm Direcţiei de Asistenţă Socială 30, 40, ca acelea să meargă pentru cei cu probleme sociale. Am început construcţia pentru celelalte 4. Evident că o să vedem ce înseamnă finanţare şi sperăm ca anul viitor să se termine şi celelalte 4. Am propus deja Guvernului încă 128 de apartamente ANL, pentru că, în final, apartamentele ANL pe care le repartizăm anul acesta vor fi 128, lucru care înseamnă, pe procedura lor, ori în 2010, toamna, ori în 2011 vor fi finalizate. Şi atunci, închidem solicitările care acum nu depăşesc câteva sute de cereri.
Cu referire la capace, dumneavoastră ştiţi că noi am mai avut discuţia aceasta în şedinţă, dar atâta timp cât în Arad de atâta timp nu a fost prins un singur om de către instituţiile Statului, că ar fi furat capace, problema este acolo la instituţia aceea şi la coordonarea acelei instituţii pe care o face Prefectura. La fel, noi avem o listă de solicitări la Poliţie cu referire la maşinile care au intrat din nou tirurile în oraş şi nu avem la dispoziţia noastră poliţiştii seara, să oprim acest fenomen, pe care noi l-am reglementat şi el nu este pus în practică. Nu mai discutăm de maşinile de pe trotuar. Deci, noi avem o relaţie care nu ne ajută cu aceste instituţii, care are trebui să controleze mult mai serios ceea ce se întâmplă în Arad. Aşa cum ştiţi şi cred că cel mai vizibil şi cel mai urât este cazinoul, care este pe bulevard. Într-o noapte s-a făcut şi nimeni de la poliţie nu a văzut cum se construieşte într-o noapte acea problemă cu cazinoul. Acolo nu se respectă orarul de funcţionare, dar nici o instituţie a Statului nu a mers să respecte, să verifice orarul de funcţionare. Deci, sunt probleme pe care noi le administrăm, dar şi un număr de mari probleme pe care noi nu le putem rezolva, că nu intră în competenţa noastră şi cred că instituţiile Statului ar trebui să se ocupe de aceste lucruri şi nu de altele.
INFORMARE:
1
Două veşti-prima este faptul că astăzi a început procedura pentru a semna contractul de finanţare din fonduri structurale. În 8 zile se finalizează documentaţia noastră, o verifică şi apoi facem invitaţii la Arad să semnăm contractul de finanţare şi apoi să începem cele două proceduri de licitaţie pentru constructori şi consultanţă, un proiect mare pentru noi-de la Biserica Sârbească, deci în zona istorică până la Boul-Roşu-Podul Traian şi 10 străzi în interior, cu faleză şi cu tot ce înseamnă acest lucru. În momentul în care vom semna acest contract de finanţare, chiar o să şi facem o prezentare, din nou, a acestui proiect, pentru că este un proiect mare.
2
Acel spor de dispozitiv, care a luat din bugetul local peste 30 de miliarde a fost câştigat de către Primărie. O să vedem ce înseamnă recuperarea acestor bani. Evident, că nu ştiu dacă partenerii pe care îi avem în Primărie se vor opri la acest nivel, dar, în acest moment, este un lucru bun şi, după cum ştiţi, se discută despre o regândire în interiorul Primăriei şi, evident, trebuie să ţinem cont de cei care au respectat această instituţie şi n-au făcut presiunile şi solicitările de a obţine un lucru ridicol, spun eu, „spor de dispozitiv”. Cred că funcţionarii publici din România sunt funcţionari publici, au atribuţiuni şi au drepturi, dar ei nu sunt în „dispozitiv”. În dispozitiv sunt poliţiştii, jandarmii şi alte instituţii care chiar au astfel de meserii. Mulţumesc.
Dl.Manta F:-Domnule Ţolea, vă rog!
DIVERSE:
Dl.Ţolea A:-Da. Vă mulţumesc. Deşi sunt de acord cu domnul primar, că ar trebui să avem mai puţine discuţii politice, aici mă simt obligat să intervin cu două răspunsuri la două intervenţii politice, aici la capitolul „diverse”. În primul rând, prin natura atribuţiilor mele, mai noi, de la nivelul Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, trebuie să-i răspund domnului Moisescu vis a vis de afirmaţia dânsului că Legea nr.298, care a intrat în vigoare din 21 ianuarie 2009, este o reglementare impusă de Uniunea Europeană, prin Directiva 24/2006. Această directivă a venit în urma atentatelor de la New York, de la Madrid şi de la Londra, chiar în 2005 a fost la Londra şi datorită faptului că preşedinţia Uniunii Europene era atunci de la 1 iulie chiar la Marea Britanie, în 7 iulie, în urma atentatului, s-a impus această lege. Această lege nu este expresia unui stat miliţienesc şi trebuie să înţelegem că este trist dacă încercăm să transferăm asupra Statului Român sau asupra conducerii politice a Statului Român de la ora aceasta, această tendinţă, care este, până la urmă, una europeană şi este menită să asigure prevenţia în lupta împotriva terorismului.
În al doilea rând, doresc să răspund intervenţiei domnului Claudiu Cristea-sunt de acord că trebuie să avem un punct de vedere, dar nu neapărat ca şi Consiliul Local, eu, cel puţin, am un alt punct de vedere decât dânsul şi vreau să-i amintesc că raportul Comisiei Prezidenţiale pentru Constituţie a fost un raport referitor la situaţia actuală şi acolo s-au exprimat nişte puncte de vedere calificate ale unor constituţionalişti referitor la revizuirea constituţiei, iar acest proces va fi făcut în urma unui amplu şir de dezbateri publice, care va începe miercuri, la ora 11,30, la Hotel Intercontinental, la Bucureşti. Va avea loc acolo prima dezbatere publică, la care vor participa mai mulţi constituţionalişti, cu puncte de vedere diferite. Este drept că şi noi, ca şi aleşi locali, trebuie să ne pronunţăm asupra eventualelor modificări ale Constituţiei, dar nu cred că trebuie să luăm poziţie ca şi Consiliul Local sau ca şi Consiliul Judeţean, aşa, „in corpore”, în ceea ce priveşte, să aşteptăm şi să ne implicăm, ca oameni politici, în această dezbatere. Eu cred că este necesară, ca să-mi exprim şi eu un punct de vedere, cu adevărat, modificarea Constituţiei. Vă Mulţumesc.
INTERPELĂRI:
Dl.Manta F:-Domnul Biringer şi apoi domnul Dekany.
5
Dl.Biringer B:-Eu am o dorinţă, referitor la aceste informări ale operatorilor economici, de sub tutela Consiliului Local, pe care le primim în cadrul fiecărei şedinţe ordinare, nu avem timp să le studiem. Poate avem de interpelat sau de pus întrebări. Propunerea mea este ca aceste informări să ne parvină cel puţin în ziua în care avem şedinţele de comisii şi, totodată, făcând referire la conţinutul acestora, unele sunt bine documentate, în care se observă eficienţa economică, pe când alte informări sunt doar - cred că trebuie să fie făcute, acest hârtii, riscând să ajungă cât mai repede la capitolul „reciclare”. Deci, doresc o mai bună informare a noastră referitor la aceste activităţi. Mulţumesc.
6
Dl.Manta F:-O să fac şi eu o completare aici. Şi eu aş atrage atenţia să nu se mai facă informări gen „copy paste”, în care nu se vede nici măcar că s-a schimbat data, de data trecută! Deci, să nu-şi imagineze cineva că aceste informări nu le citim! Nu o să dau acum nume, dar data viitoare, când mai observ aşa ceva, am să dau nume.
Da. Vă rog, domnule Dekany!
7
Dl.Dekany T:-Împreună cu mai mulţi colegi sau mai puţini colegi din Consiliu, am avut o iniţiativă cu privire la asocierea dintre Municipiul Arad şi Fotbal Club Municipal UTA. Astăzi am primit şi un referat pozitiv din partea executivului, prin care ni se arată că există temeiul legal privind dreptul la asociere între Municipiul Arad şi Fotbal Club Municipal UTA. De aceea, aş solicita ca pe următoarea şedinţă ordinară să se introducă pe ordinea de zi acest proiect de hotărâre, chiar dacă nu toţi colegii consilieri vor fi de acord cu proiectul de hotărâre. Şi, salut faptul că executivul şi-a schimbat radical punctul de vedere cu privire la legalitatea acestui proiect de hotărâre.
8
Iar în ceea ce privesc declaraţiile politice, cred că la şedinţele ordinare, aşa cum prevede şi regulamentul, putem avea aceste declaraţii, putem avea puncte de vedere. Şi, ca să citez un clasic în viaţă-observ cum faptul că ne aflăm, pe diferite funcţii sau de la Arad la Bucureşti, părerile noastre se pot şi schimba, dar cred că aceste păreri nu trebuie schimbate în defavoarea municipiului. Mulţumesc.
Dl.Manta F:-În regulă, dacă nu mai sunt alte luări de poziţii, vă mulţumesc. Declar închisă şedinţa de astăzi. O zi bună!
Pentru conformitate,
Primăria Municipiului Arad
S E C R E T A R
Serviciul Administraţie Publică Locală
SECRETAR ŞEF SERVICIU
Doina Paul Lilioara Stepănescu