MINUTA Şedinţei Consiliului Local al Municipiului ARAD din data de 20-11-2003
M I N U T A
şedinţei extraordinare
a Consiliului Local al Municipiului Arad
La şedinţa extraordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 20 noiembrie 2003, au fost prezenţi 23 de consilieri, lipsind doamna consilier Mariana Faur şi domnul consilier Adrian Mureşan. Preşedinte de şedinţă a fost domnul consilier Eugen Vancu.
Au participat:
-din partea Primăriei Municipiului Arad:, dl. primar Dorel Popa, dl.viceprimar Bognar Levente, dl.viceprimar Emanoil Voicu, dna Doina Paul- secretarul municipiului Arad, dna Macra Claudia - director Direcţia Generală Comunicare, Control şi Integrare Europeană, dl. Tamaş Petru - director economic, dra Claudia Belin - şef Serviciu Buget, dl. Tomoş Cristian - şef Serviciu Relaţii cu Publicul, dra Oarşă Corina - şef Serviciu Control Asociaţie de Proprietari, Protecţie Civilă, dna Bucşă Dana, consilier juridic, dra Simina Florentina - consilier juridic, dra Rus-Vid Roxana - consilier juridic, dra Boroica Mirela - referent specialitate, dna Carmen Popa - referent în cadrul aceluiaşi serviciu, dna Stepanescu Lilioara, şef serviciu;
-din partea Serviciului Public "Direcţiei de Asistenţă Socială": dra Nagy Etelca, dra Radu Carmen - director economic, dl. Jancă Cezar - consilier Serviciu Social şi dra Memetea Adriana - şef Serviciu Social;
-din partea Serviciului Public "Administraţia Patrimoniului Local :dl. Teodor Marian -director executiv, dl. Dragoman Ovidiu, pentru director economic, dna Giurgiu Lucia - şef Serviciu Reparaţii Imobile şi Evidenţă Patrimoniu;
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin afişarea pe panoul de afişaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 17.11.2003, a Dispoziţiei nr. 1.347/17.11.2003 a Primarului Municipiului Arad, precum şi prin intermediul mass-media (publicarea în Ziarul "Observator" în data de 18 noiembrie 2003).
Convocarea şedinţei s-a asigurat prin înmânarea fiecărui consilier, în ziua de 17.11.2003, a invitaţiei la şedinţă, cuprinzând data, ora şi locul desfăşurării acesteia, ordinea de zi, precum şi câte un set de copii a materialelor înscrise pe ordinea de zi.
Preşedintele şedinţei, dl. consilier Eugen Vancu, constatând că şedinţa este legal constituită, în conformitate cu cerinţele prevăzute de lege în ceea ce priveşte organizarea şi desfăşurarea şedinţelor Consiliului Local, a declarat şedinţa deschisă.
În continuare am consemnat următoarele:
Domnul primar a supus la vot următoarea
Ordinea de zi
1.-Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii nr. 200/2003, privind acordarea unor facilităţi la transportul în comun cu tramvaiele pensionarilor din municipiul Arad.
2.-Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului rectificat de venituri şi cheltuieli al Consiliului Local al Municipiului Arad pentru anul 2003.
3.-Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului rectificat al Serviciului Public "Administraţia Patrimoniului Local" pentru anul 2003.
4.-Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului rectificat al Serviciului Public "Direcţia de Dezvoltare şi Asistenţă Comunitară Arad" pentru anul 2003.
5.-Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului instituţiilor de cultură de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad pentru anul 2003.
6.Proiect de hotărâre privind aprobarea listelor aferente lunii decembrie 2003 cu beneficiarii de gratuităţi pe mijloacele de transport în comun pe raza municipiului Arad, în conformitate cu prevederile Ordinului 290/609/2003-iniţiativa primarului.
7.-Diverse.
Ordinea de zi a fost aprobată cu unanimitate de voturi - 22 consilieri în sală (dl. Zolotar a venit mai târziu), după votarea în unanimitate a suplimentării acesteia cu proiectul prevăzut la punctul 6.
Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii nr. 200/2003, privind acordarea unor facilităţi la transportul în comun cu tramvaiele pensionarilor din municipiul Arad
Doamna consilier Rodica Borza a formulat următorul amendament:
La articolul 1, alineatul 2 - să se modifice data: "..începând cu data de 1 ianuarie 2004"; la fel, ultimul articol: " prezenta hotărâre intră în vigoare la 1 ianuarie 2004".
Amendamentul formulat de doamna consilier Borza a fost aprobat cu unanimitate de voturi - 22 de consilieri în sală.
Hotărârea, în ansamblu, a fost aprobată cu unanimitate de voturi - 22 consilieri prezenţi.
2
Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului rectificat de venituri şi cheltuieli al Consiliului Local al Municipiului Arad pentru anul 2003
S-au formulat următoarele amendamente:
Comisia nr. 4 - "Alocarea sumei de 200 milioane lei pentru Şcoala Generală nr. 20 pentru reparaţii".
Amendamentul a fost aprobat cu unanimitate de voturi. - 22 consilieri prezenţi.
Domnul Masut - propune ca "pe baza cererii formulate de către Clubul Banzai Karate să se aloce de la Capitolul 59 - "Cultură Religie şi Acţiuni privind Activitatea Sportivă şi de Tineret", Subcapitolul "Activitatea Sportivă", Titlul "Transferuri" , suma de 30 de milioane, în vederea cofinanţării deplasării echipei la Campionatul Mondial Intercluburi, care va avea loc în perioada 5-8 decembrie 2003 la Veneţia - Italia". Suma de 30 milioane lei provine din diminuarea cheltuielilor de reparaţii de la Capitolul 51 "Autorităţi publice".
Amendamentul a fost aprobat cu unanimitate de voturi. - 22 consilieri prezenţi în sală.
Domnul consilier Roman propune următoarele amendamente:
Se alocă suma de 75 de milioane la Capitolul 72 - "Alte Acţiuni" pentru Manifestări comemorative ale Revoluţiei din Decembrie 1989", în vederea desfăşurării următoarelor acţiuni:
Reeditarea tipăririi cărţii "Întrebătorul din Agora", vol.II, 300 de bucăţi - 20 de milioane de lei;
Realizarea exponatelor (reproduceri, fotografii, copii) ce vor fi expuse la Muzeul Judeţean Arad - 5 milioane lei;
Organizarea comemorării eroilor şi sărbătorirea Revoluţiei din Decembrie 1989 - 50 de milioane lei".
Se diminuează rezerva bugetară cu suma de 75 milioane de lei.
Amendamentele au fost aprobate cu unanimitate de voturi - 23 consilieri prezenţi
Domnul consilier Roman mai propune următoarele amendamente:
Se majorează suma cu 500 milioane lei cap. 62.02. -Servicii de dezvoltare publică şi locuinţe", subcapitolul "Alte acţiuni" -art.30.07cu destinaţia iluminarea oraşului în perioada sărbătorilor de iarnă;
Se diminuează cu suma de 500 milioane lei cap. 63.02. "Servicii de dezvoltare publică şi locuinţe", subcapitolul "Cheltuieli de personal" - art.10.01. "Salarii de bază".
Amendamentele au fost aprobate cu unanimitate de voturi - 23 consilieri prezenţi.
Hotărârea, în ansamblu, a fost adoptată cu unanimitate de voturi - 23 consilieri prezenţi
3
Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului rectificat al Serviciului Public "Administraţia Patrimoniului Local" pentru anul 2003
Cu influenţele din bugetul rectificat al Consiliului Local, hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi - 23 de consilieri prezenţi.
4
Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului rectificat al Serviciului Public" Direcţia de Dezvoltare şi Asistenţă Comunitară Arad" pentru anul 2003
Cu influenţele bugetului rectificat al Consiliului Local, hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi - 23 de consilieri prezenţi.
5
Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului instituţiilor de cultură de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad pentru anul 2003
Cu influenţele bugetului rectificat al Consiliului Local, hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi - 23 de consilieri prezenţi.
6.Proiect de hotărâre privind aprobarea listelor aferente lunii decembrie 2003 cu beneficiarii de gratuităţi pe mijloacele de transport în comun pe raza municipiului Arad, în conformitate cu prevederile Ordinului 290/609/2003-iniţiativa primarului.
Hotărârea a fost aprobată în unanimitate.
7
Diverse
1
Domnul consilier Puia a făcut apel la cei responsabili pentru problema frunzelor căzute, pe care SC Salubritate SA refuză să le ridice odată cu gunoiul. Solicită rezolvarea urgentă a acestei probleme..
2
În continuare, domnul primar a prezentat programul vizitei la Arad, în 30.11.2003, a Excelenţei -Sale, Domnului Ion Iliescu, Preşedintele României, precum şi responsabilităţile Primarului şi ale Consiliului Local în privinţa participării la organizarea Zilei Naţionale a României.
Ordinea de zi fiind epuizată, şedinţa s-a încheiat