MINUTA Şedinţei Consiliului Local al Municipiului ARAD din data de 17-01-2018
sedintei ordinare din data de 17 ianuarie 2018
La şedinţa ordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 17 ianuarie 2018, au fost prezenţi 20 consilieri, dintr-un total de 23 de consilieri (la votarea ordinii de zi au fost 23 de consilieri în funcție și 19 prezenți, la punctele 1 și 2 ale ordinii de zi au fost 22 de consilieri în funcție și 19 prezenți, iar începând cu punctul 3 au fost 20 prezenți din 23 în funcție. Au absentat dna Laura Andreș, dna Roxana Tabuia, dna Anca-Patricia Stoenescu și dna Andreea Isabela Rabotka (demisie din 08.12.2017). Şedinţa a început la ora 11,00 şi s-a încheiat la ora 12,00.
Preşedinte de şedinţă a fost domnul consilier Ionel BULBUC.
Au participat din partea executivului: dl. primar Gheorghe Falcă, dl. viceprimar Laurenţiu-Călin Bibarţ, dl. viceprimar Bognar Levente, dna Lilioara Stepanescu, secretar al municipiului Arad, dna Claudia Macra, administrator public al municipiului Arad, dl. Ioan Ignat, director executiv al Direcţiei Patrimoniu, dna. Elena Portaru, director executiv al Direcţiei Tehnice, dna Eliza Barbura, director executiv al Direcţiei Comunicare, dl. Pavel Neamţiu, director executiv al Direcţiei Venituri, dra Ioana Albu, șef birou, Biroul Juridic, Contestaţii din cadrul Direcției Venituri, dna Maria Micea, consilier, Serviciul Evidență și Administrare Domeniul Public, dl. Adrian Barbeş, referent, Cabinet Primar, dl. Ciprian Hord, consilier, Serviciul Relaţii Externe, Protocol, dna Ralu Cotrău, şef birou, Biroul Relaţii Mass-Media, dl. Barna Florian, director general al Direcţiei Generale Poliţia Locală, dna Monica Czibrik, şef serviciu, Serviciul Administraţie Publică Locală, dna Mirela Sonyi, consilier juridic, dra Laura Goron, consilier juridic, dl. Emanuel Cotuna, consilier juridic, dna Florina Ispas, consilier, dra Doris Micu, consilier, dna Carmen Popa, consilier în cadrul aceluiaşi serviciu.
Alţi participanţi:
- reprezentanţi ai agenţilor economici şi instituţiilor publice de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad: dna Oana Pârvulescu, director general al Serviciului Public „Direcţia de Asistenţă Socială Arad”, dna Szucs Mariana, director executiv Centrul Social Cantina Municipală Arad;
- presa: Pătean Anette – „News Ar”, Raluca Medeleanu – Special Arad, Ioan Weisl – „Agerpres”, Diana Duțu „Aradon”, Dan Coita – „AradReporter” ş.a;
- cetăţeni interesaţi conform Legii nr. 52/2003, privind transparenţa decizională, republicată: dl. Vlad Sergiu, deputat Parlamentul României - USR, dl. Florin Stana, reprezentant USR, dl. Gavaziuc Gheorghe, dna Gârgari Rodica, dl. Banto Beniamin, dl. Banto Paul, dl. David Duma - invitați pentru validarea mandatului de consilier al domnului Furde), dl. Istrate Samir, dna Gace Maria, Oana Blaghi.
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afişare pe panoul de afişaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 12 ianuarie 2018 a Dispoziţiei nr. 111/12.01.2018 a Primarului Municipiului Arad, prin comunicarea tuturor reprezentanţilor mass-media acreditaţi, a acestei dispoziţii, cuprinzând data, ora, locul şedinţei şi ordinea de zi. La dosarul prezentei şedinţe sunt arhivate dovezi obiective în acest sens.
Consilierii locali, primarul, viceprimarii, secretarul, precum şi toţi responsabilii din executiv, societatea civilă, precum şi reprezentanţii mass-media au primit documentele şedinţei, rapoartele comisiilor de specialitate şi amendamentele formulate de consilieri.
Convocarea şedinţei s-a asigurat prin punerea la dispoziţie fiecărui consilier, în ziua de 12.01.2018, a invitaţiei la şedinţă, cuprinzând data, ora şi locul desfăşurării acesteia, precum şi ordinea de zi.
Documentele înscrise pe ordinea de zi au fost puse la dispoziţie în data de 12.01.2018 în format electronic şi transmise prin poşta electronică tuturor aleşilor locali, funcţionarilor publici implicaţi ş.a.
Consilierii locali au fost prezenți după cum urmează: la votarea ordinii de zi au fost 23 de consilieri în funcție și 19 prezenți, la punctele 1 și 2 ale ordinii de zi au fost 23 de consilieri în funcție și 19 prezenți, iar începând cu punctul 3 au fost 20 prezenți din 23 în funcție. Au absentat dna Andreș Laura, dna Tabuia Roxana, dna Stoenescu Anca-Patricia și dna Rabotka Andreea Isabela (demisie din 08.12.2017).
După votarea ordinii de zi s-au adoptat următoarele hotărâri:
Nr.
crt.
Denumirea proiectului Nr.
Hotărârii adoptate /respinse Voturi întrunite
0 Proiect de hotărâre privind aprobarea ordinii de zi a şedinţei publice ordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din data de 17 ianuarie 2018 – iniţiativa primarului. 18 Unanimitate
1 Proiect de hotărâre nr. 16/2018 privind constatarea încetării de drept a mandatului de consilier local al doamnei RABOTKA Andreea Isabela şi declararea ca vacant a locului de consilier local – iniţiativa primarului. 19 Unanimitate
2 Proiect de hotărâre nr. 17/2018 privind validarea mandatului de consilier local pentru domnul FURDE Gheorghe – iniţiativa primarului. 20 18 pentru,
1 abținere
(dl Bibarț)
3 Proiect de hotărâre nr. 18/2018 privind actualizarea componenţei comisiilor de specialitate pentru mandatul 2016-2020 – iniţiativa primarului. 21 Unanimitate
4 Proiect de hotărâre nr. 15/2018 privind modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 511/2017 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2018 – iniţiativa primarului. 22 Unanimitate
5 Proiect de hotărâre nr. 19/2018 referitor la neexercitarea dreptului de preemțiune cu privire la achiziționarea apartamentului nr. 8, situat în Arad, str. Gheorghe Popa de Teiuș nr. 9, et. II - iniţiativa primarului. 23 Unanimitate
6 Proiect de hotărâre nr. 20/2018 referitor la neexercitarea dreptului de preemțiune cu privire la achiziționarea apartamentului nr. 13, situat în Arad, str. Vasile Milea nr. 1, sc. I, et. 1, corp A – Bdul Revoluției nr. 73 - iniţiativa primarului. 24 Unanimitate
7 Proiect de hotărâre nr. 21/2018 referitor la neexercitarea dreptului de preemțiune cu privire la achiziționarea apartamentelor nr. 1/A, 1/B, 5 ,6, 7, 8, 9, 10, 10/A, 10b,12, 13, 14 15, 16, 16/a, 16/b, 17, 18, 18/a, 18/b, 19, 20, 21, 22, 23, 23/a, 24, 25, 26, situate în Arad, str. Vasile Milea nr. 19 - iniţiativa primarului. 25 Unanimitate
8 Proiect de hotărâre nr. 22/2018 referitor la neexercitarea dreptului de preemțiune cu privire la achiziționarea apartamentului nr. 24, situat în Arad, str. Episcopiei nr. 3, corp A - iniţiativa primarului. 26 Unanimitate
9 Aprobarea proceselor-verbale ale ședințelor anterioare ale Consiliului Local al Municipiului Arad. Amânat
PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ
Ionel BULBUC Contrasemnează pentru legalitate
SECRETARUL MUNICIPIULUI ARAD
Lilioara STEPANESCU