MINUTA Şedinţei Consiliului Local al Municipiului ARAD din data de 15-09-2004
Minuta sedintei din 15 09 2004
Recomandam vizualizare pdf!
La şedinţa ordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 15 septembrie 2004, au fost prezenţi toţi consilierii.
Preşedinte de şedinţă a fost domnul consilier Adrian Niţu.
Au participat:
-din partea Primăriei Municipiului Arad:dl. Gheorghe Falcă, Primarul Municipiului Arad, dl.Bognar Levente, viceprimar, dl. Dekany Alexandru Tiberiu, viceprimar, dna Doina Paul-secretarul municipiului Arad, dl. Petru Tamaş –director economic, dna Claudia Macra –director Direcţia Generală Comunicare, Control şi Integrare Europeană, dna Lilioara Stepanescu-şef Serviciu Logistica Actelor Administrative, dra Florentina Simina – consilier juridic, dra Roxana Rus-Vid – consilier juridic, dra Mirela Boroica – referent de specialitate, dna Monica Pascaru – referent şi dna Carmen Popa – referent, Dugulescu Melania, consilier Audit Intern;
-din partea Serviciului Public „Administraţia Patrimoniului Local: dl. Răzvan Popa –director executiv, dl. Teodor Marian –şef Serviciu Dezvoltare Urbană, dna Florica-Mioara Popa-şef Serviciu Administrare Imobile, dl. Danciu Ioan, director economic, Lucia Giurgiu, Şef Serviciu Evidenţă Patrimoniu, dra Adriana Sobaru, consilier Resurse Umane;
-din partea Serviciului Public „Direcţia de Dezvoltare şi Asistenţă Comunitară”:dra Carmen Radu –director economic, dl. Cezar Jancă – şef Serviciu Prestaţii Sociale, dra Adriana Memetea – consilier în cadrul aceluiaşi serviciu.
-alţi participanţi: reprezentanţi ai mass-media:dra Simona Mazăre-„Observator”, Adriana Barbu-„Agenda Zilei”, Ciprian Boiţiu-Europa FM şi „Realitatea", Mircea Pantea–"Realitatea”, dl.Florin Tomuţa–„România Liberă”, Solya Emilia–Ziarul „Jelen”, Isabela Vekas–RTV Arad;
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afişare pe panoul de afişaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 10.09.2004, a Dispoziţiei nr.2.679/din 10.09.2004, a Primarului Municipiului Arad, precum şi prin intermediul mass-media ( „Observator” din 13.09.2004, „Agenda Zilei” din 13.09.2004).
Convocarea şedinţei s-a asigurat prin înmânarea fiecărui consilier, în ziua de 9.09.2004, a invitaţiei la şedinţă, cuprinzând data, ora şi locul desfăşurării acesteia, ordinea de zi.
Copii ale documentelor înscrise pe ordinea de zi au fost înmânate consilierilor în data de 9.09.2004.
Preşedintele şedinţei, dl. consilier Adrian Niţu, constatând că şedinţa este legal constituită, în conformitate cu cerinţele prevăzute de lege în ceea ce priveşte organizarea şi desfăşurarea şedinţelor Consiliului Local, a declarat şedinţa deschisă.
În continuare, am consemnat următoarele:
Dl. primar: a prezentat si a supus votului următoarea ordine de zi
Ordine de zi
1. Proiect de hotărâre privind aprobarea listelor aferente lunii septembrie 2004 cu beneficiarii de gratuităţi pe mijloacele de transport în comun în municipiul Arad în conformitate cu prevederile Ordinului nr.290/609/2003 - iniţiativa primarului.
2. Proiect de hotărâre privind aprobarea listelor aferente lunii octombrie 2004 cu beneficiarii de gratuităţi pe mijloacele de transport în comun în municipiul Arad în conformitate cu prevederile Ordinului nr.290/609/2003 - iniţiativa primarului.
3. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu pentru lucrarea „Amplasament garaje provizorii” Arad- str. Brâncuşi F.N. – iniţiativa primarului.
4. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Construire Reprezentanţă Auto” extravilan FN – iniţiativa primarului.
5. Proiect de hotărâre privind reorganizarea aparatului propriu de specialitate al Consiliului Local al Municipiului Arad – iniţiativa primarului.
6. Proiect de hotărâre privind reprezentarea intereselor capitalului municipiului Arad la agenţii economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad – iniţiativa primarului.
7. Proiect de hotărâre privind avizarea cererii de scutire de la plata impozitului pe clădiri pentru construcţii speciale – iniţiativa primarului.
8. Proiect de hotărâre privind transmiterea în folosinţă gratuită a unui teren în suprafaţă de 1.086 mp, către Clubul Sportiv ASTRA Arad – iniţiativa primarului.
9. Proiect de hotărâre privind transmiterea prin protocol a imobilului situat în str. Paul Chinezul 10, în care funcţionează Şcoala Generală nr.2, Fundaţiei „Caritatea” – iniţiativa primarului.
10. Proiect de hotărâre privind măsuri în vederea asigurării condiţiilor organizatorice şi materiale de practicare a sportului de performanţă în municipiului Arad – iniţiativa primarului.
11. Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr.264/2004 privind modificarea inventarului bunurilor aparţinând domeniului public al municipiului Arad şi repartizarea spaţiilor din imobilul situat în Sânicolaul Mic, strada Steagului nr.62 – iniţiativa primarului.
12. Proiect de hotărâre privind aprobarea contractului-cadru de concesiune pentru spaţiile cu destinaţie de cabinete medicale din municipiul Arad – iniţiativa primarulu.
13. Proiect de hotărâre privind concesionarea directă a unui teren, situat în municipiul Arad, în conformitate cu prevederile art.1, pct.12 lit. „e” din Legea nr.453/2001 pentru modificarea şi completarea Legii nr.50/1991, privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii şi unele măsuri pentru realizarea locuinţelor – iniţiativa primarului.
14. Proiect de hotărâre privind concesionarea directă a unui teren situat în municipiul Arad, în conformitate cu prevederile art.1, pct.12 lit. e din Legea nr.453/2001 pentru modificarea şi completarea Legii nr.50/1991, privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii şi unele măsuri pentru realizarea locuinţelor – iniţiativa primarului.
15. Proiect de hotărâre privind vânzarea cotei indivize de teren de 37/2030 mp., aferent apartamentului nr.12 din imobilul situat în B-dul Revoluţiei nr.95–iniţiativa primarului.
16. Proiect de hotărâre privind modificarea contractului de concesionare nr.10/23.08.2002 încheiat cu Compania Naţională „Apele Române” SA – Direcţia Apelor Mureş – Sistemul de Gospodărire a Apelor Arad – cota de ½ şi Inspectoratul de Protecţie a Mediului Arad – cota de ½ - iniţiativa primarului.
17. Proiect de hotărâre privind schimbul de terenuri între Municipiul Arad şi Parohia Ortodoxă Română Arad- Bujac- iniţiativa primarului.
18. Proiect de hotărâre privind parcelarea şi apartamentarea unor imobile proprietatea Statului Român situate în municipiul Arad - iniţiativa primarului.
19. Diverse.
Ordinea de zi a fost aprobată cu unanimitate de voturi (23 consilieri prezenţi).
1
Proiect de hotărâre privind aprobarea listelor aferente lunii septembrie 2004 cu beneficiarii de gratuităţi pe mijloacele de transport în comun în municipiul Arad în conformitate cu prevederile Ordinului nr.290/609/2003
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi-(23 consilieri
2
Proiect de hotărâre privind aprobarea listelor aferente lunii octombrie 2004 cu beneficiarii de gratuităţi pe mijloacele de transport în comun în municipiul Arad în conformitate cu prevederile Ordinului nr.290/609/2003
Hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată de executiv cu unanimitate de voturi-(23 consilieri
3
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu pentru lucrarea „Amplasament garaje provizorii” Arad- str. Brâncuşi F.N.
S-au formulat două observaţii, de la Comisia nr.1 – domnul consilier O. Marian împreună cu domnul Radu Drăgan au verificat situaţia semnalată şi, în urma vizitei, comisia 1 si-a exprimat avizul favorabil la acest proiect.
Pentru doamna Borza, care s-a referit la problema domiciliului solicitanţilor, s-a comunicat că s-a verificat şi aceştia au domiciliul în acea zonă.
Hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi-(23 consilieri prezenţi).
4
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu
„Construire Reprezentanţă Auto” extravilan FN
Hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi - (23 consilieri prezenţi).
5
Proiect de hotărâre privind reorganizarea aparatului propriu de specialitate al
Consiliului Local al Municipiului Arad
Hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată de executiv, cu 17 voturi „pentru” şi 6 „abţineri” (dl.Popa, dl. Voicu, dna Borza, dl. Curta, dna Braica, dl. Edeleni) - (23 consilieri prezenţi).
6
Proiect de hotărâre privind reprezentarea intereselor capitalului municipiului Arad la agenţii economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad
Domnul consilier Adrian Niţu a prezentat propunerile formulate în urma consultării în cadrul Consiliului Consultativ, pentru fiecare societate. S-a aplicat procedura votului secret. În afara persoanelor la care s-a făcut referire în buletinele de vot, nu s-au înregistrat alte abţineri.Toţi cei propuşi s-au abţinut de la vot. S-au înregistrat următoarele rezultate:
Revocarea reprezentanţilor actuali în AGA
1.-AGA CET
-23 buletine distribuite -4 anulate -17pentru revocarea dlui Puia Doru Sever şi 2 împotrivă
-16 pentru revocarea dlui Roman Mircea şi 3 împotrivă
-pentru revocarea dlui Masut Eugen-16 pentru, 3 împotrivă Au fost revocaţi toţi cei propusi pentru revocare.
2.-AGA COMPANIA DE TRANSPORT PUBL IC -22 distribuite
S-a abţinut dl. Horvath Levente. -5 anulate -16 pentru revocarea dl. Iliescu Ioan şi 1 împotrivă;
-16 pentru revocarea dl Horvath Levente şi 1 împotrivă; Au fost revocaţi cei propusi pentru revocare.
3.-AGA GOSPODĂRIREA COMUNALĂ 22 distribuite
S-a abţinut dl.Kiraly A. -4 anulate -16 pentru revocarea d.Roman Mircea şi 2 împotrivă;
-16 pentru revocarea d. Truţ Sorin şi 2 împotrivă
-16 pentru revocarea d. Kiraly A şi 2 împotrivă Au fost revocaţi cei propusi pentru revocare.
4-AGA RECONS 22 distribuite
S-a abţinut dl.Kiraly A. -5 anulate -17 pentru revocarea dlui Foşlea M
-17 pentru revocarea dlui Kiraly A Au fost revocaţi cei propusi pentru revocare.
5.-AGA SALUBRITATE 23 distribuite
-5 anulate -18 pentru revocarea d. Blajovici P.
-18 pentru revocarea d. Vancu E. Au fost revocaţi cei propusi pentru revocare.
6.-AGA TOP 23 distribuite
-4 anulate -19 pentru revocarea dlui Darida
-19 pentru revocarea dlui Muresan A. Au fost revocaţi cei propusi pentru revocare.
Numirea noilor reprezentanţi în AGA
1.-AGA CET dl.Nitu A
22 distribuite 17 pentru, 1 împotrivă, 4 nule, dl.Nitu s-a abţinut A fost numit.
dl.Hutiu Gh. 22 distribuite 17 pentru, 1 împotrivă, 4 nule
dl.Hutiu s-a abţinut A fost numit.
dl.Cziszter K 22 distribuite 17pentru, 1 împotrivă, 4 nule dl.Cziszter s-a abţinut A fost numit.
dl.Marian O 22 distribuite 17 pentru, 1 împotrivă, 4 nule dl.Marian s-a abţinut A fost numit.
dl.Bobar L 22 distribuite 18 pentru, 1 împotrivă, 3 nule, dl.Bobar s-a abţinut A fost numit.
2.-AGA COMPANIA DE TRANSPORT PUBLIC Dna Vasil M 22 distribuite 17 pentru, 1 împotrivă, 4 nule
dna Vasil s-a abţinut A fost numită.
dl.Horvath L 22 distribuite 17 pentru, 1 împotrivă, 4 nule
dl Horvath s-a abţinut A fost numit.
dl.Neamţ V 22 distribuite 17 pentru, 1 împotrivă, 4 nule
dl. Neamţ s-a abţinut A fost numit.
3 AGA RECONS dl. Kiraly A 22 distribuite 15 pentru, 3 împotrivă, 4 nule
dl. Kiraly s-a abţinut A fost numit.
dl. Manta F 22 distribuite 16 pentru, 5 împotrivă, 1 nule
dl. Manta s-a abţinut A fost numit.
dl. Pădurean
C. 22 distribuite 16 pentru, 1 împotrivă, 5 nule
dl. Pădurean s-a abţinut A fost numit.
4--AGA GOSPODĂRIREA COMUNALĂ dl. Kiraly A 22 distribuite 17 pentru, 1 împotrivă, 4 nule
dl. Kiraly s-a abţinut A fost numit.
dl.Moisescu C 22 distribuite 18 pentru, 4 nule
dl. Moisescu s-a abţinut A fost numit.
dna Cismaş L 22 distribuite 17 pentru, 1 împotrivă, 4 nule
-dna Cismas s-a abţinut A fost numită.
5-AGA SALUBRITATE dl.Costin Ionel 22 distribuite 16pentru, 5 nule, 1 împotrivă
dl. Costin s-a abţinut A fost numit.
dl.Dolha Ioan 22 distribuite 17 pentru, 5 nule
dl. Dolha s-a abţinut A fost numit.
dl.Moşneag Ovidiu 22 distribuite 17pentru, 5 nule
dl. Moşneag s-a abţinut A fost numit.
6-AGA TOP dl. Neamţiu
Gh. 22 distribuite 16pentru, 5 nule, 1 împotrivă
dl. Neamţiu s-a abţinut A fost numit.
dl. Niţu O 22 distribuite 16 pentru, 5 nule, 1 împotrivă
dl. Niţu s-a abţinut A fost numit.
dl.Moşneag O 22 distribuite 16 pentru, 5 nule, 1 împotrivă
dl.Moşneag s-a abţinut A fost numit.
Amendamentul doamnei Borza ca cei aleşi să renunţe la indemnizatie a fost respins. S-au înregistrat 7 voturi „pentru” amendament (dl.Bobar, dl.Popa, dl.Voicu, dnaBorza, dl.Edeleni, dl.Curta, dnaBraica), 13voturi „împotrivă” şi 3 „abţineri”(dl. Niţu, dl. Moşneag şi dl. Neamţ).
7
Proiect de hotărâre privind avizarea cererii de scutire de la plata impozitului pe clădiri
pentru construcţii speciale
Hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată de executiv cu unanimitate de voturi pentru - (23 consilieri prezenţi).
8
Proiect de hotărâre privind transmiterea în folosinţă gratuită a unui teren în suprafaţă de
1.086 mp, către Clubul Sportiv ASTRA Arad
Hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată de executiv cu unanimitate de voturi „pentru”-(23 consilieri prezenţi).
9
Proiect de hotărâre privind transmiterea prin protocol a imobilului situat în str. Paul Chinezul 10, în care funcţionează Şcoala Generală nr.2, Fundaţiei „Caritatea”
Comisia nr. 1 şi-a retras amendamentul formulat în şedinţa comisiei.
Hotărârea a fost adoptată în varianta propusă de executiv, cu unanimitate de voturi - (23 consilieri prezenţi).
10
Proiect de hotărâre privind măsuri în vederea asigurării condiţiilor organizatorice şi materiale de practicare a sportului de performanţă în municipiului Arad
Hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi „pentru” - (23 consilieri prezenţi).
11
Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr.264/2004 privind modificarea inventarului bunurilor aparţinând domeniului public al municipiului Arad şi repartizarea spaţiilor din imobilul situat în Sânicolaul Mic, str. Steagului nr.62.
Hotărârea a fost adoptată cu 17 voturi „pentru”, 5 voturi „împotrivă” (dl. Popa, dl. Voicu, dna Borza, dna Braica, dl. Curta) şi o „abţinere” (dna Braica) - (23 consilieri prezenţi).
12
Proiect de hotărâre privind aprobarea contractului-cadru de concesiune pentru spaţiile cu destinaţie de cabinete medicale din municipiul Arad
1. Comisia nr. 1 şi-a retras amendamentul.
2.Amendamentul Comisiei nr.3 pentru stabilirea unei redevenţe de 50 de EURO pe an.
Amendamentul a fost aprobat cu ununanimitate de voturi - (23 consilieri prezenţi).
3.Următorul amendament formulat în Comisia consultativă se referă la termenul contractului, 15 ani, în forma actuală, se propune să fie 25 de ani, plus posibilitatea prelungirii cu jumătate din perioada iniţială.
Amendamentul a fost aprobat cu 19 voturi „pentru”, 4 „abţineri” (dl.Popa, dl.Voicu, dnaBorza, dl.Curta).
Proiectul de hotărâre, în ansamblu, a fost aprobat cu 19 voturi „pentru” şi 4 ”abţineri” (dl.Popa, dl.Voicu, dl Curta, dna Borza) – 23 consilieri prezenţi.
13
Proiect de hotărâre privind concesionarea directă a unui teren, situat în municipiului Arad, în conformitate cu prevederile art.1, pct.12 lit. „e” din Legea nr.453/2001 pentru modificarea şi completarea Legii nr.50/1991, privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii şi unele măsuri pentru realizarea locuinţelor
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi - (23 consilieri prezenţi).
14
Proiect de hotărâre privind concesionarea directă a unui teren situat în municipiului Arad, în conformitate cu prevederile art.1, pct.12 lit. e din Legea nr.453/2001 pentru modificarea şi completarea Legii nr.50e/1991, privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii şi unele măsuri pentru realizarea locuinţelor
Hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi - (23 consilieri prezenţi).
15
Proiect de hotărâre privind vânzarea cotei indivize de teren de 37/2030 mp., aferent apartamentului nr.12 din imobilul situat în B-dul Revoluţiei nr.95
Hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi – 23 consilieri prezenţi.
16
Proiect de hotărâre privind modificarea contractului de concesionare nr.10/23.08.2002 încheiat cu Compania Naţională „Apele Române” SA – Direcţia Apelor Mureş – Sistemul de Gospodărire a Apelor Arad – cota de ½ şi Inspectoratul de Protecţie a Mediului Arad – cota de ½
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi - (23 consilieri prezenţi).
17
Proiect de hotărâre privind schimbul de terenuri între Municipiul Arad şi
Parohia Ortodoxă Română Arad- Bujac.
Hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi - (23 consilieri prezenţi).
18
Proiect de hotărâre privind parcelarea şi apartamentarea unor imobile proprietatea Statului Român situate în municipiul Arad
Hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi — (23 consilieri prezenţi).
Interpelari
1
Dna Borza R: - Încep cu o chestiune care, am prefera în mod public să auzim o explicaţie şi nu în sensul că va fi dată în scris, a propos de faptul că la toate întrebările noastre se spune: „veţi primi răspunsul în scris” deşi, în prima şedinţă de consiliu local, am ridicat nişte probleme, am avut nişte intervenţii şi mi s-a spus că mi se va răspunde şi iată au trecut aproape trei luni de zile şi nu am primit nici un răspuns. Dar să trecem peste aceasta, doresc o explicaţie orală astăzi, cum este posibil, totuşi, mi s-a părut că este un lucru lipsit de decenţă, un lucru care înseamnă o lipsă de respect totală faţă de preşedintele statului, ca primarul Aradului să nu fie prezent la sosirea preşedintelui statului în municipiul nostru. Şi aş vrea să aud explicaţia, ce motive l-au determinat să nu fie acolo? Municipiul Arad nu merită să aibă o astfel de conduită faţă de preşedintele statului, indiferent cine este acesta sau cine va fi acesta. Totdeauna am dat dovadă de respect, am dat dovadă de bună creştere şi este corect să ..
Dl. Niţu A: -S-a înţeles întrebarea, vă rog frumos, aprecierile le veţi putea face după ce auziţi răspunsul.
Dna Borza R:-Deci, pot face şi aprecieri sau numai întrebări? Suntem la capitolul întrebări, aţi spus că putem face şi aprecieri, cum este acum?
Dl. Niţu A:-Bun.Dar este normal prima dată să ascultăm părţile şi după aceea să facem aprecieri, da?
Dna Borza R: - Bun. Acum am alte câteva probleme de ridicat:
2
Regret că nu sunt directorii instituţiilor aici, nu ştiu exact cum veţi proceda cu această problemă pentru că era un obicei ca directorii instituţiilor şi societăţilor Consiliului Local să fie prezenţi, să se poată face interpelări pe problemele care ţin şi de aceste societăţi şi apoi erau lăsaţi să plece la treburile lor. În situaţia aceasta vorbesc nu ştiu cu cine, dar eu vorbesc! Este vorba de linia autobuzului 21, Alfa–Intim–Podgoria. Mai mulţi cetăţeni din zona Alfa au venit cu o solicitare pe care, de altfel, au făcut-o şi în campania electorală şi primarul le-a promis-o, dar, mă rog, nu s-a realizat nimic. Eu vă reamintesc această promisiune: se solicită ca linia 21, autobuzul 21, să aibă un timp orar de circulaţie până la ora 23 seara şi la timpi mult mai scurţi. De ce? Tramvaiele funcţionează extrem de greu acolo şi oamenii sunt foarte nemulţumiţi că au început şcolile, elevii trebuie să meargă la şcoli în oraş, în centru şi întâmpină mari probleme. Vă rog cumva să aduceţi şi la cunoştinţa Companiei de Transport şi să găsim o soluţie pentru această problemă.
3
O altă problemă: de asemenea, au fost cetăţeni în audienţă care au solicitat să-i reamintesc domnului Falcă faptul că în campania electorală a promis că va reabilita parcul din Micălaca, fostul Parc 23 August, unde-şi ţinea concertele şi că nu numai că nu l-a reabilitat, dar, în urma concertelor, s-a stricat şi ce mai era pe acolo, respectiv iarba şi arată groaznic. Mi-au spus să vă spun, vă spun, deşi eu vă dau răspunsul pe care l-am dat acestor oameni, dacă o să ridic eu problema aceasta, probabil că nu se va mai reabilita parcul niciodată.
4
De asemenea, am văzut în ziarul de astăzi, cred că în "Adevărul", oricum nu are importanţă în care ziar, am văzut o declaraţie a primarului, în care spune şi foarte bine, că se apucă să facă ordine în Piaţa Gării.Este foarte bine pentru că era un lucru foarte necesar şi trebuia făcut, însă am o întrebare, este adevărat că acum, imediat după instalarea primarului, s-au mai eliberat autorizaţii de construcţie a unor chioşcuri? Şi, în speţă, vă întreb, ca să vă duceţi la fix, să nu căutaţi prea mult pe acolo, pentru un chioşc care vinde bere? Deci, aceasta în urmă cu aproximativ două luni de zile. Cam acestea ar fi problemele! Accept să mi se răspundă în scris la ele, cu excepţia chestiunii vizitei Domnului Preşedinte Ion Iliescu.
Dl. primar: - Răspuns la interpelarea 1: -Rugămintea mea este ca anumite lucruri pe care le consideraţi critice, să vi le prezentaţi în structurile dumneavoastră de partid. Am să răspund la lucrurile concrete. Cu referire la vizita domnului Iliescu în municipiul Arad, am dat şi o declaraţie, nu există nici o invitaţie la Primărie pentru a participa la această vizită.
Dna Borza R: - Dar cine trebuia să vă invite?
Dl. primar:-Doamna Borza, vă rog, eu nu v-am întrerupt, v-am dat un răspuns, acesta este!
Dl. primar: - Răspuns la interpelarea 2:Referitor la cei care vin în audienţă, le răspund tuturor celor care vin în audienţă şi în continuare, cetăţenii au uşa deschisă la audienţele instituţiei noastre. Cu referire la linia 21- Alfa–Intim-Podgoria, o să port o discuţie cu CTP-ul pe această temă şi, evident, cu colegii din Consiliul Judeţean.
Dl. primar: - Răspuns la interpelarea 3:Nu comentez afirmaţiile dumneavoastră cu concertele din Micălaca, nu vreau să spun în ce condiţii au fost aprobate acele concerte, este responsabilitatea mea în faţa cetăţenilor şi mi-o duc mai departe.
Dl. primar: - Răspuns la interpelarea 4: Cu referire la zona din Piaţa Gării, există o anchetă în acea zonă, pentru că nu există nici o autorizaţie de construcţie pentru nici o gheretă din zona respectivă. Dacă doriţi, în şedinţa următoare, vă prezint analiza noastră în acea zonă. Am solicitat Regionalei CFR o întâlnire, pentru că este proprietatea dânşilor şi le-am transmis etapele necesare pentru a curăţa în acea zonă, pentru că acolo există un PUD, acest PUD nu permite ca în acea zonă să existe gherete! Atât.
5
Dl. Voicu E: - Domnule preşedinte, aş vrea să fac referire la faptul că am primit răspunsul la două interpelări pe care le-am făcut şi, având în vedere faptul că şedinţele sunt transparente şi modul nostru de comunicare este transparent, îmi exprim punctul de vedere ca aceste interpelări, toate, să fie trecute pe pagina de internet în dreptul paginii fiecărui consilier, care este oricum menţionat acolo. Acesta este un aspect.
6
Al doilea aspect, aş dori să fac referire la modul în care mi s-a răspuns la una dintre probleme, este cea referitoare la afişele electorale. Cu permisiunea dumneavoastră şi cu faptul că vă solicit un pic de răbdare o să trebuiască să vă citesc pentru că va trebui să înţelegeţi: „După alegerile locale, Primăria Municipiului a contactat toate formaţiunile politice care au participat la aceste alegeri, solicitând desemnarea unor persoane care să cureţe afişele… etc”. Având în vedere că operaţia de curăţire a afişelor se efectuează cu persoane care desfăşoară o activitate în conformitate cu Legea 416 privind venitul minim garantat, costurile sunt nule”. Păi, nu am înţeles, se ocupă partidele care au murdărit sau dăm de lucru celor de la Legea 416 să cureţe ceea ce au făcut partidele? 416 poate să facă şi altceva! Sunt două lucruri complet diferite şi responsabilităţile sunt diferite. Păi, trebuie şi să vorbesc, nu numai să scriu, altfel, comunicăm numai în scris şi nu văd unde este transparenţa, domnule primar!
Dl. primar: - Răspuns la interpelarea 6, Am rugat să nu facem aprecieri, ci întrebări şi eu răspund, nici eu nu fac aprecieri faţă de declaraţiile celorlalte persoane! Am trimis la toate partidele o astfel de scrisoare, dar eu cred că este în responsabilitatea mea şi a executivului să facem curăţenie în continuare, pentru că dacă nu se ridică aceste afişe din tot oraşul, cred că nu trebuie să lăsăm tot oraşul murdar. Şi un sector al acestui serviciu, cu oamenii care sunt pe Legea nr. 416 în activitatea noastră, fac şi un alt serviciu, pe lângă curăţenia pe care o făceau în comunitate, cred că în momentul în care noi vedem o hârtie pe jos, cred că trebuie să o ridicăm rapid şi lucrul acesta l-am făcut noi. Evident, mai avem în continuare de lucru pe acest segment. Vă pot spune că toate partidele politice au avut afişe în municipiul Arad!
Dl. Voicu E: -Eu nu spun că toate, dar hai să vedem cine a murdărit şi îmi pare foarte rău, dar îmi spun public că nu sunt de acord ca cei de la Legea nr. 416 să cureţe murdăria pe care au făcut-o partidele politice, indiferent care sunt ele şi în ce loc sunt. Oamenii de la 416 au destul de lucru în altă parte, decât să se apuce să cureţe după cei care au murdărit în mod intenţionat oraşul.
7
Dl. Costin I: - Am în faţă Hotărârea nr. 232 din 8 august 2000, privind transmiterea în folosinţă gratuită către Fundaţia „Vasile Goldiş”, a Bazei Sportive „Gloria”. Aici, la protocol, printre altele, se spune, la Capitolul 5 cu 3 – „executarea lucrărilor şi exploatarea bazei sportive, vor fi monitorizate de comisia menţionată la punctul 4 cu 1, întocmindu-se rapoarte bilunare. Vrem să vedem acele rapoarte, măcar Comisia de tineret, sport, sănătate, învăţământ şi trebuie să amintesc că în protocol se spune că în prima fază, baza sportivă se transmite în folosinţă gratuită pentru perioada existenţei facultăţii, în scopul readucerii, în prima fază, în stare optimă de funcţionare, să vedem dacă s-a respectat.
8
În jurul stadionului putem să facem o comandă către Salubritate, către Polaris sau, eventual, cu Legea nr. 416, să se cureţe? Este vorba de strada Dacilor, în jurul stadionului, este o mizerie de nedescris acolo! Trotuarul nu mai este trotuar, gardul stadionului, a căzut un copac peste el, să vedem ce putem face! Mulţumesc.
Dl. primar:-Am interceptat această interpelare şi rugămintea mea, pentru toţi consilierii, în momentul în care direcţia de comunicare se va fixa, aşa cum a fost votată în Consiliul Local astăzi, voi face o informare cu privire la relaţia de sprijin pentru primărie, oricând vom vedea o astfel de problemă, va fi un om desemnat care o să preia aceste probleme, pe care dumneavoastră le sesizaţi, pentru a nu aştepta să venim într-o şedinţă şi să mergem foarte rapid să rezolvăm o curăţenie într-o anumită parte sau un alt lucru sesizat de către dumneavoastră. Mulţumesc.
Pentru conformitate,