MINUTA Şedinţei Consiliului Local al Municipiului ARAD din data de 14-11-2005
M I N U T A
şedinţei ordinare
din data de 14.11.2005
La şedinţa ordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 14 noiembrie 2005, au fost prezenţi 21 de consilieri. Au absentat: dl. Florin Manta şi dl Cristian Moisescu. Preşedinte de şedinţă a fost domnul consilier Ovidiu Moşneag.
Au participat:
-din partea Primăriei Municipiului Arad: dl. Gheorghe Falcă, primar, dl. Bognar Levente, viceprimar, dl. Dekany Tiberiu Alexandru, viceprimar, dna Doina Paul – secretarul municipiului Arad, dl. Petru Tamaş – director economic, dl. Teodor Marian – şef Serviciu Investiţii, dna Elena Portaru – şef Serviciu Edilitar, dna Florica Popa – şef Serviciu Administrare Patrimoniu, dl. Valer Mărginean –referent Serviciul Coordonare, dna Lilioara Stepanescu – şef Serviciu Administraţie Publică Locală, dra Florentina Simina-consilier juridic-Serviciul Administraţie Publică Locală, dra Monica Czibrik – consilier juridic în cadrul aceluiaşi serviciu, dra Mirela Boroica-referent specialitate şi dna Carmen Popa-referent în cadrul aceluiaşi serviciu .
Alţi participanţi:
-presă: dra Simona Mazăre-„Arad Expres”, dna Eugenia Pantea – „Adevărul”, dl. Nicolae Oprean –„Adevărul”, dna Mihaela Balint-Cerna – „Observator, dna. Margareta Szego – fotoreporter „Adevărul”, dra Diana Ban –„Info TV”, dra Izabela Vekas-TV Arad, dl. Călin Ghinaciu-„Agenda Zilei”, dl. Ciprian Boiţiu-„Europa FM”, Irhazi Janos -„Jelen”, dl. Puskel Peter - Uj Magyar Szo - dra Szego Margit – fotoreporter „Adevărul”, dra Adriana Barbu-„Observator”.
-reprezentanţi ai agenţilor economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad: dl.Petru Cuvinean – director economic CTP Arad, dl. Liviu Barniciu – director general SC CET SA Arad, dl. Gheorghe Gârbovan – consilier juridic SC CET Arad, dna Daniela Sabău – director SC TOP SA Arad, dl. Aurel Damian – SC RECONS SA, dl. Ioan Covaci – director SC Gospodărirea Comunală SA, dl. Iosif Clodniţchi –director SC Salubritate SA, dl. Mircea Galea – inginer RADMA.
-cetăţeni interesaţi, conform Legii nr. 52/200: dl. Guiu Mircea şi dl. Corici Ion-reprezentanţi „Vatra Românească” pentru proiectul de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Amplasarea Monumentului Sfânta Treime în faţa Teatrului „Ioan Slavici”.
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afişare pe panoul de afişaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 8.11.2005, a Dispoziţiei nr.1.922/8.11.2005 a Primarului Municipiului Arad, precum şi prin intermediul presei (ordinea de zi a şedinţei, datele privind data, locul, ora şedinţei, publicate integral în presă în data de 9.11.2005 în Ziarul „Adevărul”şi Ziarul „Observator”).
Convocarea şedinţei s-a asigurat prin înmânarea fiecărui consilier, în ziua de 8.11.2005, a invitaţiei la şedinţă, cuprinzând data, ora şi locul desfăşurării acesteia, ordinea de zi. Copii ale documentelor înscrise pe ordinea de zi au fost înmânate, de asemenea, în data de 8.11.2005.
Preşedintele şedinţei, dl. consilier Ovidiu Moşneag, constatând că şedinţa este legal constituită, în conformitate cu cerinţele prevăzute de lege în ceea ce priveşte organizarea şi desfăşurarea şedinţelor Consiliului Local, a declarat şedinţa deschisă.
În continuare, am consemnat următoarele:
Executivul a comunicat retragerea de pe ordinea de zi a punctului 5. Cu această modificare, domnul primar a supus la vot următoarea
Ordine de zi
1. Proiect de hotărâre privind mandatarea primarului pentru stabilirea condiţiilor de reziliere pe cale amiabilă a contractului de concesiune nr.20/2002, încheiat cu SC Belsirim Automotive SRL Arad.-iniţiativa primarului.
2. Proiect de hotărâre privind aprobarea unor măsuri de realizare a obiectivului de investiţie « Reabilitarea zonelor urbane care se confruntă cu deficienţe majore în sistemul de canalizare din municipiul Arad.-iniţiativa primarului.
3. Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de Fezabilitate pentru obiectivul de investiţie « Utilităţi în zona industrială Zădăreni».-iniţiativa primarului.
4. Proiect de hotărâre privind stabilirea pentru anul 2005 a plafonului creanţelor fiscale care se anulează-iniţiativa primarului.
5. Proiect de hotărâre privind aprobarea înfiinţării Serviciului Public de interes local « Centrul managerial al instituţiilor publice de cultură din municipiul Arad » şi a reorganizării instituţiilor publice de cultură aflate sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad.-iniţiativa primarului.
6. Proiect de hotărâre privind modificarea şi completarea Hotărârii nr.14/2005, cu modificările ulterioare, pentru repartizarea fondului de rulment al municipiului Arad-iniţiativa primarului.
7. Proiect de hotărâre privind aprobarea rectificării bugetului de venituri şi cheltuieli al municipiului Arad pentru anul 2005- iniţiativa primarului.
8. Proiect de hotărâre privind modificarea şi completarea Hotărârii nr.356/2000 a Consiliului Local al Municipiului Arad, pentru reglementarea situaţiei juridice a terenurilor (curţi şi grădini) aferente locuinţelor vândute în temeiul Legii nr.112/1995.-iniţiativa primarului.
9. Proiect de hotărâre privind vânzarea unor terenuri din zona CET Arad, proprietate privată a municipiului Arad- iniţiativa primarului.
10. Proiect de hotărâre privind concesionarea unor terenuri situate în municipiul Arad-Calea Aurel Vlaicu şi aprobarea caietelor de documente întocmite în vederea organizării licitaţiei publice-iniţiativa primarului.
11. Proiect de hotărâre privind schimbul unor terenuri- iniţiativa primarului.
12. Proiect de hotărâre privind parcelarea sau apartamentarea unor imobile din municipiul Arad -iniţiativa primarului.
13. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu "Hală de prestări servicii, str. Petru Rareş nr.88, Arad »-iniţiativa primarului.
14. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu "Spaţiu comercial Calea Aurel Vlaicu 193 – Arad »- iniţiativa primarului.
15. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu "Mansardare spaţiu comercial, str.Gh.Ciuhandu nr.3 » -iniţiativa primarului.
16. Proiect de hotărâre privind aprobarea listelor aferente lunii decembrie 2005 cu beneficiarii de gratuităţi pe mijloacele de transport în comun în municipiul Arad, conform Ordinului 290/609/2003- iniţiativa primarului.
17. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu "Amplasarea Monumentului Sfânta Treime în faţa Teatrului « Ioan Slavici » Arad-iniţiativa primarului.
18. Diverse.
Ordinea de zi astfel prezentată a fost aprobată cu unanimitate de voturi (21 consilieri prezenţi).
1
Proiect de hotărâre privind mandatarea primarului pentru stabilirea condiţiilor de reziliere pe cale amiabilă a contractului de concesiune nr.20/2002,
încheiat cu SC Belsirim Automotive SRL Arad.
Comisia de buget-finanţe, prin preşedintele acesteia, dl.Moşneag Ovidiu, a propus următorul amendament: participarea a trei consilieri din Comisia buget-finanţe, alături de primar, în comisia de negociere şi anume:dl. Marian Ovidiu, dl.Neamţiu Gheorghe şi dl. Moşneag Ovidiu. S-a aplicat procedura votului secret.
Rezultatul votului: pentru domnul consilier Ovidiu Marian s-au întrunit 17 voturi „pentru” şi 3 voturi „împotrivă”, pentru dl. consilier Ovidiu Moşneag - 18 voturi „pentru”şi 2 voturi „împotrivă” şi pentru dl. consilier Neamţiu Gheorghe: 18 voturi „pentru” şi 2 voturi „împotrivă”. Dl.Voicu nu a participat la vot.
Hotărârea, în ansamblu, a fost adoptată cu 20 voturi „pentru” şi 1 „abţinere” (dl. Voicu) – 21 consilieri prezenţi în sală.
2
Proiect de hotărâre privind aprobarea unor măsuri de realizare a obiectivului de investiţie « Reabilitarea zonelor urbane care se confruntă cu deficienţe majore
în sistemul de canalizare din municipiul Arad
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi (21 consilieri prezenţi).
3
Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de Fezabilitate pentru obiectivul de investiţie «Utilităţi în zona industrială Zădăreni»
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi (21 consilieri prezenţi).
4
Proiect de hotărâre privind stabilirea pentru anul 2005 a plafonului creanţelor fiscale
care se anulează
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi (21 consilieri prezenţi).
5
Proiect de hotărâre privind aprobarea înfiinţării Serviciului Public de interes local « Centrul managerial al instituţiilor publice de cultură din municipiul Arad » şi a reorganizării instituţiilor publice de cultură aflate sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad
Retras de pe ordinea de zi
6
Proiect de hotărâre privind modificarea şi completarea Hotărârii nr.14/2005, cu modificările ulterioare, pentru repartizarea fondului de rulment al municipiului Arad
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată de executiv, cu 20 voturi „pentru” şi1 „abţinere” (dna Braica). (21 consilieri prezenţi).
7
Proiect de hotărâre privind aprobarea rectificării bugetului de venituri şi cheltuieli al municipiului Arad pentru anul 2005
S-au formulat următoarele amendamente:
1. Domnul consilier Pădurean C: „Se diminuează cu suma de 3.595,5 RON creditele bugetare aprobate la Capitolul 72.02 „Alte Acţiuni”pentru acţiunea Conferinţa Internaţională – „Concubinaj şi Legitimitate în Transilvania în secolele XVII-XX” şi se majorează cu aceeaşi sumă creditele bugetare aprobate pentru tipărirea volumului „Biserică şi societate în spaţiul arădean, în secolul XVIII-XIX”, de la acelaşi capitol bugetar.
Amendamentul a fost aprobat cu 20 voturi „pentru” şi 1 „abţinere” (dna Braica). (21 consilieri prezenţi).
2. Comisia de Buget-Finanţe, prin dl. Moşneag Ovidiu, a formulat următorul amendament: introducerea unei poziţii noi la Capitolul 51.02, poziţia C. 25 –„Amenajare urbanistică a Pieţei Avram Iancu, strada Meţianu şi Piaţa Catedralei” –alocarea sumei de 200.000 RON, iar la Capitolul 51.02, poziţia C1 – „Dotări proprii ale serviciilor” - suplimentare cu suma de 20.490 RON, deoarece, iniţial s-a alocat în bugetul local suma de 212.400 pentru achiziţionarea a 4 autoutilitare, iar valoarea necesară, după organizarea licitaţiei, a ajuns la 232.890. Sumele menţionate se vor aloca prin diminuarea fondului de rezervă bugetară cu suma de 220.490 RON”.
Amendamentul a fost aprobat cu 19 voturi „pentru” şi 2”abţineri” (dna Braica şi dl.Popa - 21 consilieri prezenţi).
3. Comisia nr.2 a formulat următorul amendament: „Suplimentarea creditelor bugetare de la Capitolul 63.02 – subcapitolul „Alte acţiuni, Diverse”, titlul „Cheltuieli materiale”, cu suma 15.000 RON din rezerva bugetară”.
Amendamentul a fost aprobat cu 18 voturi „pentru” şi 3 „abţineri” (dl. Popa, dna Braica, dna Borza - 21 consilieri prezenţi).
Hotărârea, în ansamblu, a fost aprobată cu 18 voturi „pentru” şi 3 „abţineri” (dl. Popa, dna Braica, dna Borza). (21 consilieri prezenţi).
8
Proiect de hotărâre privind modificarea şi completarea Hotărârii nr.356/2000 a Consiliului Local al Municipiului Arad, pentru reglementarea situaţiei juridice a terenurilor
(curţi şi grădini) aferente locuinţelor vândute în temeiul Legii nr.112/1995
Hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi (21 consilieri prezenţi).
9
Proiect de hotărâre privind vânzarea unor terenuri din zona CET Arad,
proprietate privată a municipiului Arad
Hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi. (21 consilieri prezenţi).
10
Proiect de hotărâre privind concesionarea unor terenuri situate în municipiul Arad-Calea Aurel Vlaicu şi aprobarea caietelor de documente întocmite în vederea
organizării licitaţiei publice
Hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi. (21 consilieri prezenţi).
11
Proiect de hotărâre privind schimbul unor terenuri
Hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată de executiv, cu 20 voturi „pentru” şi 1 „abţinere”(dna Borza) -21 consilieri prezenţi).
12
Proiect de hotărâre privind parcelarea sau apartamentarea unor imobile din municipiul Arad
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi (21 consilieri prezenţi).
13
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu "Hală de prestări servicii, str. Petru Rareş nr.88, Arad”
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi (21 consilieri prezenţi).
14
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu "Spaţiu comercial Calea Aurel Vlaicu 193 – Arad „
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi (21 consilieri prezenţi).
15
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu "Mansardare spaţiu comercial, str.Gh.Ciuhandu nr.3 »
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi (21 consilieri prezenţi).
16
Proiect de hotărâre privind aprobarea listelor aferente lunii decembrie 2005 cu beneficiarii de gratuităţi pe mijloacele de transport în comun în municipiul Arad, conform Ordinului 290/609/2003
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi (21 consilieri prezenţi).
17
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu "Amplasarea Monumentului Sfânta Treime în faţa Teatrului « Ioan Slavici » Arad
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată de executiv 20 voturi „pentru” şi 1„abţinere” (dl. Pădurean) - 21 consilieri prezenţi).
18
Diverse
La acest punct, am consemnat următoarele comunicări şi
Interpelări
1
Dna Braica A: - Vis a vis de ultimul punct, am văzut că a fost o dezbatere publică. În general, consilierii sunt convocaţi. Până acum ne convoca de la Serviciul Logistică, de data aceasta, am văzut în ziar.
Dl. primar:-Ne cerem scuze. Şi eu am fost informat astăzi că nu au ajuns invitaţiile, erau nişte plicuri care nu au ajuns spre dumneavoastră. Ne cerem scuze!
2
Dl. Edeleni. C: - Dacă se ocupă, cine se ocupă cu deratizarea în Arad? Ş de ce întreb acest lucru? Aradul este invadat de şobolani, domnule primar! Poate aţi aflat şi dumneavoastră! Şobolani! Am scăpat de aviară, poate o să dăm de ciumă! Şi vorbesc foarte serios, personal, am văzut pe stradă plimbându-se şobolani în cartiere şi în mod special acolo unde arădenii cresc animale şi eu cred că ar trebui să ne daţi un răspuns – cine se ocupă de deratizare în Arad? Pentru că nu se poate în felul acesta. Am văzut şi într-un ziar local, probabil că în „Observator,”că este plin de şobolani în Arad. Nu este o glumă şi vă rog să luaţi măsurile necesare! Mulţumesc.
3
Dl. Neamţiu G: - Eu aş vrea să ridic o problemă domnului primar şi, poate domnului viceprimar, nu ştiu exact în ce măsură pentru amândoi, legat de acest serviciu nou înfiinţat în primărie, unde fiinţează oamenii ce au legătură cu societăţile subordonate local şi acest personal va face parte, cred, din Consiliul de Administraţie al acestor societăţi. Eu am votat, am fost de acord cu acest serviciu şi să existe o legătură între Primărie şi societăţile subordonate local şi am văzut în plus atribuţiunile lor, nu ştiu cine le-a întocmit, dar eu sunt perfect de acord, se ocupă şi de probleme de strategie, fac parte din societate…., cred însă că s-au făcut primii paşi greşiţi deja – eu m-am trezit cu o adresă direct de la serviciul acesta din primărie, fără să fie şi semnătura primarului, prin care mi-au solicitat să le raportez eu tot felul de date. Cred că aici este vorba de mult amatorism şi eu fac alergie la treaba aceasta, cred că o situaţie pe care o solicită Primăria trebuie să fie văzută de către domnul primar, trebuie să aibă semnătura şi ştampila primarului şi nu care cum visează de aici, din orice serviciu, poate să îmi ceară mie, care sunt o societate privată, totuşi privată, chiar dacă este Consiliul Local majoritar, să-mi ceară tot felul de date: câţi datornici am şi care sunt mai vechi de 30 de zile etc. Că ajungem la o formă birocratică mai mare ca în timpul lui Ceauşescu, că trebuie să-mi angajez un om numai pentru Primărie. Eu cred că ar fi bine, repet, sunt de bună intenţie şi eu am fost de acord ca să existe o legătură şi o coordonare între Primărie şi societăţi şi mă interesează foarte mult ca aceşti oameni să vină şi efectiv să răspundă, să aibă responsabilităţi în societăţi, nu să fie ca o suprastructură şi neavând ce să facă, îşi fac de lucru, se fac că lucrează.
Dl. Moşneag O: - Da, domnul viceprimar are cuvântul.
Dl. Dekany T: - Este vorba de SC TOP, coordonarea activităţii acestei societăţi cade în sarcina mea, prin dispoziţia domnului primar. Eu o să vă invit după şedinţă să discutăm împreună cu persoana din cadrul Serviciului Societăţi Comerciale, să discutăm aceste animozităţi, care au intervenit. Ei sunt la început, serviciul este nou înfiinţat, îşi fac o bază de date. În urma unei discuţii pe care o să o purtăm împreună, sunt sigur că vom putea rezolva acest incident.
Dl. Neamţiu G: - Aceasta am şi vrut ca, înainte de a porni, este mai bine să ne dăm cu părerea, cum să facem ca lucrurile să pornească bine.
4
Dl. Pădurean C: - Domnule preşedinte, la şedinţa de data trecută, am solicitat ca la proxima şedinţă să includeţi pe ordinea de zi un proiect de hotărâre semnat de către 5 consilieri. Constat că nici de data aceasta nu a fost introdus. Sper să nu ajung ca şi Cato în Senatul Roman, ca de fiecare dată să îmi închei discursul cu această solicitare. Cato solicita de fiecare dată şi îşi exprima convingerea că „Cartagina…”, cacofonia îi aparţine, „..consider că Cartagina trebuie distrusă”. Consider că proiectul de hotărâre pe care noi l-am semnat, cei 5 consilieri, trebuie să apară pe ordinea de zi. Mulţumesc.
Dl. Moşneag O: - Domnule profesor, ca şi semnatar al acelui proiect, susţin opinia dumneavoastră, iar doamna secretar, Doina Paul ne va da un răspuns în scris.
Dl. Edeleni C: Domnule preşedinte, daţi-ne răspunsul cu şobolanii!
Dl. primar: - Evident că fiecare, acasă, răspunde de propria gospodărie, deratizarea etc. Există în municipiul Arad firma „Polaris”, care se ocupă şi de acest lucru, la solicitarea noastră, în domeniul nostru, dar dacă ne spuneţi că undeva de acasă aţi văzut….da, bun. Dar v-am spus, licitaţia a fost câştigată în 2004 de către firma „Polaris”.
5
Dl. Bognar L:-Bună ziua. Doamnelor şi domnilor consilieri, săptămâna viitoare, în 22, vom avea o şedinţă festivă cu colegii noştri din Gyula, cu oraşul înfrăţit. Această întâlnire va fi în contextul „Oraşelor înfrăţite”, respectiv „Strângeri de Mâini”, va fi o şedinţă comună, după care, pe secţiuni, vor fi întâlniri şi la sfârşit, un meci de fotbal, cu cei care au participat data trecută, plus cei care mai doresc să participe la această revanşă la Arad. De la ora 14,00 va fi şedinţa, după aceea, pe secţiuni, iar de la ora 16,00-16,30 va fi meciul.
Dl. Moşneag O: - Mulţumesc. Cu aceasta, şedinţa s-a încheiat.