MINUTA Şedinţei Consiliului Local al Municipiului ARAD din data de 10-02-2005
M I N U T A
şedinţei extraordinare
a Consiliului Local al Municipiului Arad
din data de 10.02.2005
La şedinţa extraordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 10 februarie 2005, au fost prezenţi toţi consilierii.
Preşedinte de şedinţă a fost domnul consilier Cziszter Kalman.
Au participat:
-din partea Primăriei Municipiului Arad:dl. primar ing. Gheorghe Falcă, dl.viceprimar Dekany Tiberiu, dl.viceprimar Bognar Levente, dna Doina Paul, secretar, dl.Petru Tamaş-director economic, dna Claudia Macra–director al Direcţiei Comunicare, dl. Răzvan Popa-director tehnic, dl. Marian Teodor–şef Serviciu Investiţii, dl. Sorin Ciurariu – arhitect-şef, dl. Ovidiu Dragoman–consilier Biroul Spaţiu Locativ, dna Florica Popa–şef Serviciu Administrare Imobile, dna Stepanescu Lilioara-şef Serviciu Administratie Publică Locală, dra Florentina Simina-consilier juridic, dra Roxana Rus-Vid, consilier juridic.
-din partea Serviciului Public „Direcţia de Dezvoltare şi Asistenţă Comunitară” dra Nagy Etelca, director executiv;
Alţi participanţi:dl. Kiraly Andrei – deputat UDMR, dl. subprefect Horvath Levente, dl. Duka Iosif –consilier judeţean;
Invitaţi:din partea Inspectoratului Judeţean de Poliţie: dl. Nădrăguţă Ovidiu–agent principal şi dl.comisar Mihalaşcu Adrian.
Mass-media:dra Simona Mazăre–Ziarul„Observator”, dra Izabela Vekaş–TVA, dl. Lucian Ciobanu –fotoreporter, dl. Weisl Ioan, corespondent ROMPRES.
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afişare pe panoul de afişaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 4.02.2005, a Dispoziţiei nr.147/4.02.2005 a Primarului Municipiului Arad, precum şi prin intermediul mass-media (Ziarul „Adevărul” din 5 februarie 2005).
Convocarea şedinţei s-a asigurat prin înmânarea fiecărui consilier, în ziua de 7.02.2005, a invitaţiei la şedinţă, cuprinzând data, ora şi locul desfăşurării acesteia, ordinea de zi. Documentele înscrise pe ordinea de zi au fost înmânate, de asemenea, în data de 7.02.2005.
Preşedintele şedinţei, dl. consilier Cziszter Kalman, constatând că şedinţa este legal constituită, în conformitate cu cerinţele prevăzute de lege în ceea ce priveşte organizarea şi desfăşurarea şedinţelor Consiliului Local, a declarat şedinţa deschisă.
În continuare, am consemnat următoarele:
Dl. primar a supus la vot următoarea
Ordine de zi
1. Proiect de hotărâre privind repartizarea unor spaţii cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă situate în municipiul Arad. - iniţiativa primarului.
2. Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii nr. 376/2004 a Consiliului Local al Municipiului Arad, pentru repartizarea unor spaţii cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă situate în municipiul Arad, Bulevardul Revoluţiei 50 - iniţiativa primarului.
3. Proiect de hotărâre privind închirierea terenurilor agricole situate în municipiul Arad şi stabilirea cuantumului chiriei-iniţiativa primarului.
4. Proiect de hotărâre privind completarea componenţei comisiei de validare a Consiliului Local al Municipiului Arad-iniţiativa primarului.
5. Proiect de hotărâre privind unele măsuri pentru reorganizarea instituţiilor de spectacole şi concerte de interes local-iniţiativa primarului.
Ordinea de zi a şedinţei a fost aprobată în unanimitate (23 consilieri prezenţi).
1
Proiect de hotărâre privind repartizarea unor spaţii cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă situate în municipiul Arad
Doamna consilier Borza a formulat următorul amendament: modificarea articolului 1, propunerea de păstrare a textului iniţial, doar destinatarul să fie schimbat – „în loc de domnul deputat Igaş să fie domnul senator Ungureanu, dacă nu are un spaţiu care se află în sediul PD, unde ar fi corect să rămână şi invers”, practic, se propune o rocadă între destinatarii nominalizaţi la art. 1 şi 4.
Amendamentul a fost respins. S-au înregistrat următoarele voturi: 7 voturi „pentru” (dl.Popa, dl.Voicu, dnaBorza, dl.Curta, dl.Edeleni, dnaBraica, dl.Tokay), 7 voturi „împotrivă” (dna Cismaş, dl.Neamţ, dl.Neamţiu, dl. Dolha, dl. Huţiu, dl. Marian, dl. Manta) şi 9 abţineri. (toţi consilierii sunt prezenţi).
Hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată de executiv, cu 17 voturi „pentru”, 6 voturi „împotrivă”(dl.Popa, dl. Voicu, dna Borza, dl. Curta, dl. Edeleni, dna Braica)-(toţi consilierii prezenţi).
2
Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii nr. 376/2004 a Consiliului Local al Municipiului Arad, pentru repartizarea unor spaţii cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă situate în municipiul Arad, Bulevardul Revoluţiei 50
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată de executiv, cu 17 voturi „pentru”, 6 abţineri (dl. Popa, dl. Voicu, dna Braica, dna Borza, dl. Curta, dl. Edeleni)-(toţi consilierii prezenţi)
3
Proiect de hotărâre privind închirierea terenurilor agricole situate în municipiul Arad
şi stabilirea cuantumului chiriei
Doamna consilier Rodica Borza a formulat următorul amendament: „majorarea cuantumului chiriilor doar cu 7%”, valoare care reprezintă, de fapt, indicele de inflaţie pe acest an.
Amendamentul nu a fost aprobat. 6 pentru (dl. Popa, dl. Voicu, dna Borza, dl Edeleni, dl. Curta, dna Braica), 9 abţineri (dl.Dolha, dl.Marian, dna Cismaş, dl.Neamţ, dl. Costin, dl.Neamţiu, dl. Pădurean, dl.Cziszter, dna Nagy G), 8 împotrivă (toţi consilierii prezenţi).
Hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată de executiv, cu 16 voturi „pentru” şi 7 voturi „împotrivă” (dl. Popa, dl. Voicu, dna Borza, dna Braica, dl. Curta, dl. Edeleni, dl.Dolha). (toţi consilierii prezenţi).
4
Proiect de hotărâre privind completarea componenţei comisiei de validare a
Consiliului Local al Municipiului Arad
Domnul consilier Cziszter Kalman a propus ca şi membru în comisia de validare pe doamna consilier Nagy Ghizela.
Propunerea domnului Cziszter a fost votată cu 22 voturi „pentru” şi o abţinere (dna Nagy).
5
Proiect de hotărâre privind unele măsuri pentru reorganizarea instituţiilor de spectacole şi concerte de interes local
Hotărârea, în ansamblu, a fost adoptată, cu 16 voturi „pentru”, 2 voturi „împotrivă” (dl. Voicu, dl. Edeleni) şi 4 „abţineri”(dl. Popa, dna Borza, dl. Curta, dna Braica). 1 consilier ieşit din sală (dl. Neamţiu). 22 consilieri prezenţi în sală.
6
Diverse
La acest punct, s-au consemnat următoarele discuţii:
1
Dl. Edeleni C: Domnule preşedinte, îmi permiteţi o întrebare? Este o întrebare pentru executiv, aş dori să aflu dacă domnul Heveşi Ladislau, consilier, aşa am înţeles că dânsul apărea la o televiziune, este retribuit, are un salariu, are o indemnizaţie de la Primărie. Poate doamna secretar îmi poate răspunde.
L-am văzut la o emisiune unde coordonează activitatea acestor comitete etc. Dacă este plătit din bani publici, aceasta vreau eu să ştiu!
Dna Paul D: -Da, sumar, vă dau răspunsul, pentru că trebuie să verific la Resurse Umane, nu am de unde să ştiu aşa, domnule consilier. Păi, de ce să întreb pe domnul primar, l-aţi întrebat dumneavoastră! Dar, după câte ştiu, este personal contractul, dar nu pot să vă dau acum un răspuns pe care să-l notaţi nu ştiu unde. Pentru că puneţi întrebări, aşa, la care, chiar nu pot să vă dau răspuns pe loc.
Dna Paul D: - Nu vă grăbiţi, eu aşa, pe loc, nu vă pot da un răspuns!
Dl. Cziszter K: -Domnule consilier, eu propun, după şedinţă, împreună cu doamna secretar, mergeţi pe coridor la Compartimentul de resurse şi veţi putea primi răspunsul autorizat.
Mulţumesc pentru participare, şedinţa a luat sfârşit. Mulţumesc.
Această minută, precum şi stenograma completă a şedinţei Consiliului Local din 10 februarie 2005, pot fi consultate şi pe internet, la adresa www.primariaarad.ro