MINUTA Şedinţei Consiliului Local al Municipiului ARAD din data de 03-08-2006
M I N U T A
şedinţei ordinare
din data de 3.08.2006
RECOMANDĂM VIZUALIZARE PDF!
La şedinţa ordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 3 august 2006, au fost prezenţi 20 de consilieri. Au absentat:domnul consilier Cristian Moisescu (concediu odihnă), dna consilier Loredana Cismaş (concediu odihnă) şi dl.Ion-Traian Vlaicu- Hergane(concediu de odihnă). Preşedinte de şedinţă a fost domnul consilier Tusz Francisc.
Au participat: -din partea Primăriei Municipiului Arad:dl.Gheorghe Falcă, primar, dl.Dekany Tiberiu, viceprimar, dna Lilioara Stepanescu (Şef Serviciu Administraţie Publică Locală, delegat pentru secretar), dl.Răzvan Popa director executiv-Directia Tehnică, dl.Pavel Neamţiu–director executiv-Direcţia Fiscală, dl.Teodor Marian –şef Serviciu Investiţii, dna Mariana Bociort, consilier Buget, dl.Valer Mărginean-consilier Serviciul Coordonare, Control, dna Boţocan Viorica, Şef Serviciu Contabilitate, dna Daniela Andreica–şef Birou Activităţi Culturale, dra Radu Carmen–director economic Serviciul Public „Direcţia de Dezvoltare şi Asistenţă Comunitară Arad”, dl.Cornel Neamţiu – şef Birou Societăţi Comerciale, dna Mirela Iliese–consilier Birou Societăţi Comerciale, dl.Cezar Jancă–şef Serviciu Prestaţii Sociale, dra Adriana Memetea–consilier Serviciu Prestaţii Sociale, dl.Mircea Pecican-consilier Serviciul Administrare Baze Sportive, dra Florentina Simina-consilier juridic Serviciul Administraţie Publică Locală, dra Monica Czibrik-consilier juridic în cadrul aceluiaşi serviciu, dra Mirela Boroica-referent specialitate, dna Carmen Popa–referent, dl.Adrian Vărşendan – referent în cadrul aceluiaşi serviciu, dra Horja Mărioara, referent la Centrul de Informare pentru Cetăţeni.
-din partea agenţilor economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad:dl.Radu Torsin–director SC Compania de Transport Public SA Arad, dl.Ioan Covaci–director SC Gospodărirea Comunală Arad SA, dna Daniela Sabău –director SC TOP SA, dl.Ghilea –SC CET SA, dl.Piţu, dl.Clodniţchi Iosif–director SC „Salubritate” SA Arad, dl.Covaci Ioan, SC Gospodărirea Comunală SA Arad,
Alţi participanţi:
-reprezentanţi ai Bisericii Ortodoxe Micălaca Veche II – părintele Iacob Bupte, părintele Emil Roman, părintele Ioan Goldiş, pentru proiectul de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Amenajare parcare şi spaţii de joacă în zona blocului 700 Micălaca” Arad.
-arhitect Sandor Ştefan-proiectant al amenajărilor din Zona Parcului 23 August;-
-cetăţeni interesaţi pentru proiectul de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu, „Amenajare parcare şi spaţii de joacă pentru copii în zona străzii Zalău bloc 527 Micălaca” Arad -dl. Petru Mariş – reprezentant al locatarilor blocului 509 Micălaca.
-presa:„Adevărul” Arad-Adriana Barbu şi Ştefan Matyas (fotoreporter), „Arad Expres”- Simona Mazăre, „Informaţia Aradului”-Nadia Bodran şi Nicolae Oprean, „Jelen”-Solya Emilia, „Observator Arădean”-Anca Bădilă Păscuţiu, „TV Arad”- Izabela Vekaş şi Lucian Ciobanu, „Europa F.M.” (Radio 21) – Ciprian Boiţiu, „România Liberă” – Florin Tomuţa, „Info TV” – Gabriel Vladu şi operator, „Agenda Zilei”–Cristian Videscu, „PRO TV” – Corina Drăghici, „Mediafax” – Marian Buga, „Realitatea TV”–Florin Maruşca, „Prima TV” – Cristian Cotuna, „Agenţia Rompres”–Weisl Ioan.
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afişare pe panoul de afişaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 29.07.2006, a Dispoziţiei nr.1.2483/28.07.2006 a Primarului Municipiului Arad, precum şi prin intermediul presei (ordinea de zi a şedinţei, datele privind data, locul, ora şedinţei au fost publicate integral în presă în data de 29.07.2006 în cotidianul local de mare tiraj„Adevărul”).
Convocarea şedinţei s-a asigurat prin înmânarea fiecărui consilier, în ziua de 28.07.2006, a invitaţiei la şedinţă, cuprinzând data, ora şi locul desfăşurării acesteia, ordinea de zi. CD-urile cu copii ale documentelor înscrise pe ordinea de zi au fost înmânate, de asemenea, în data de 28.07.2006. Preşedintele şedinţei, dl.Tusz Francisc, constatând că şedinţa este legal constituită, în conformitate cu cerinţele prevăzute de lege în ceea ce priveşte organizarea şi desfăşurarea şedinţelor Consiliului Local, a declarat şedinţa deschisă.
În continuare, am consemnat următoarele:
Dl. primar:-Bună-ziua. Începem şedinţa de astăzi. Propunem retragerea de pe ordinea de zi a punctului 9. Supun la vot această propunere.
Cine este pentru ?Unanimitate. (20 consilieri prezenţi).
Dl. primar: - Cu această modificare, supun la vot următoarea ordine de zi:
1. Informare privind activitatea agenţilor economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad privind activitatea desfăşurată în luna iulie 2006 şi principalele activităţi programate pentru luna august 2006.
2. Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de Fezabilitate „Reabilitare urbană zona Fortuna” -iniţiativa primarului.
3. Proiect de hotărâre privind trecerea în domeniul public al municipiului Arad a unor mijloace fixe „Reţele termice – subtraversări linii de tramvai sistem rutier Calea Aurel Vlaicu”-iniţiativa primarului.
4. Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului rectificat al municipiului Arad pentru anul 2006-iniţiativa primarului.
5. Proiect de hotărâre privind aprobarea participării Direcţiei de Dezvoltare şi Asistenţă Comunitară Arad în calitate de membru la constituirea Asociaţiei non-profit „PONTONUL”-iniţiativa primarului.
6. Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcţii al Grădiniţei PP 8 din Arad-iniţiativa primarului.
7. Proiect de hotărâre privind scutirea de la plata impozitului pe clădire şi/sau teren pentru clădirile şi terenurile inundate ca urmare a evenimentelor naturale care au avut loc în perioada februarie-iunie 2006- iniţiativa primarului.
8. Proiect de hotărâre privind revocarea Hotărârii nr. 159/15.04.2004 a Consiliului Local al Municipiului Arad, referitoare la atribuirea în folosinţă gratuită a unui teren în favoarea domnului Negrău Ioan.- iniţiativa primarului.
9. Proiect de hotărâre privind rezilierea prin acordul părţilor a contractului de concesionare nr. 19/13.10.2003, fără restituirea plăţilor şi aprobarea vânzării suprafeţei de 471 mp., către Rogojan Augustin şi Rogojan Ana-iniţiativa primarului. RETRAS DE PE ORDINEA DE ZI.
10. Proiect de hotărâre privind parcelarea şi apartamentarea unor imobile proprietatea Statului Român, situate în municipiul Arad-iniţiativa primarului.
11. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Construire autogară în regim de înălţime P+E” situată în Arad, DN 7 – ieşire spre Nădlac, judeţul Arad -iniţiativa primarului.
12. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Amenajare parcare şi spaţii de joacă în zona bloc 700 Micălaca” Arad, beneficiar Primăria Municipiului Arad -iniţiativa primarului.
13. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu”Amenajare parcare şi spaţii de joacă pentru copii în zona străzii Zalău bloc 527 Micălaca” Arad, beneficiar Primăria Municipiului Arad-iniţiativa primarului.
14. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Parc logistic UTA, zona centură nord”, beneficiar SC UTA SA -iniţiativa primarului.
15. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Extindere locuinţă str. N. Bălcescu nr. 8, ap. 2”, beneficiar Bica Cornelia şi Ioan, proiectant Tătar Mihai-iniţiativa primarului.
16. Proiect de hotărâre privind intonarea imnului naţional al României la şedinţele Consiliului Local al Municipiului Arad-iniţiativa dnei Alexandra Braica, consilier local.
17. Proiect de hotărâre privind schimbarea denumirii Teatrului „Ioan Slavici” Arad în Teatrul Clasic „Ioan Slavici” Arad- iniţiativa domnilor consilieri Moisescu Cristian, Pădurean Corneliu, Costin Ionel şi Nagy Ghizela.
18. Proiect de hotărâre privind regulamentul pentru conferirea titlului de „Cetăţean de onoare” şi a altor titluri şi distincţii personalităţilor cu merite deosebite-iniţiativa domnilor consilieri Moisescu Cristian, Pădurean Corneliu, Costin Ionel, Nagy Ghizela şi Popa Dorel.
19. Proiect de hotărâre privind aprobarea listelor aferente lunii septembrie 2006 cu beneficiarii de gratuităţi pe mijloacele de transport în comun în municipiul Arad, în conformitate cu prevederile Ordinului nr. 290/609/2003 -iniţiativa primarului.
20. Proiect de hotărâre privind aprobarea rectificării bugetului de venituri şi cheltuieli al Direcţiei de Dezvoltare şi Asistenţă Comunitară pentru anul 2006-iniţiativa primarului.
21. Diverse.
Cine este pentru ?Unanimitate. (20 consilieri prezenţi).
Dl. primar:-Mulţumesc. Transfer conducerea şedinţei domnului preşedinte.
Dl. Tusz F:-Bună ziua. Începem şedinţa cu primul punct.
1
Informare privind activitatea agenţilor economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad privind activitatea desfăşurată în luna iulie 2006
şi principalele activităţi programate pentru luna august 2006.
Dl. Tusz F:-Cele 5 comisii au luat la cunoştinţă şi nu au formulat nici o obiecţie.
2
Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de Fezabilitate
„Reabilitare Urbană Zona Fortuna”
Dl. Tusz F:-Toate cele 5 comisii au avizat favorabil. Supun la vot.
Cine este pentru? 15 pentru, 5 abţineri(dl.Popa, dna Borza, dl.Edeleni, dl.Curta, dna Braica).
(20 consilieri prezenţi).
3
Proiect de hotărâre privind trecerea în domeniul public al municipiului Arad a unor mijloace fixe „Reţele termice – subtraversări linii de tramvai sistem rutier Calea Aurel Vlaicu”
Dl. Tusz F:-Cele 4 comisii au avizat favorabil. Comisia nr. 5 – 1 vot „pentru” şi unul „împotrivă”. Supun la vot proiectul de hotărâre.
Cine este pentru ?16 pentru, 1 împotrivă(dna Borza)
3 abţineri(dl.Popa, dl.Curta, dl.Edeleni). (20 consilieri prezenţi).
Dna Stepanescu L:-În primul rând, doresc să vă fac cunoscută o modificare aprobată la Legea administraţiei publice locale, prin Legea nr.286/2006, o noutate în materia majorităţii necesare pentru adoptarea hotărârilor vizează faptul că nu se mai solicită două treimi din totalul celor în funcţie, pentru hotărârile care privesc dezvoltarea urbanistică, toate planurile noastre urbanistice vor putea fi votate cu minimum 12 voturi „pentru” şi tot ceea ce este în materia organizării urbanistice. De asemenea, contractarea de împrumuturi, asocierile. Vom dezvolta pe larg, dacă doriţi, la punctul „Diverse” sau la un alt proiect de hotărâre. În ceea ce priveşte hotărârile referitoare la patrimoniu, s-a păstrat în continuare majoritatea necesară de minimum 16 voturi „pentru”. Ultima hotărâre adoptată a avut 16 voturi „pentru”, la care aţi întrebat, un vot împotrivă (dna Borza) şi am notat 3 „abţineri”(dl.Edeleni, dl.Popa şi dl.Curta), dna Braica a votat favorabil. Cred că este corect. Vă mulţumesc.
Dl. Tusz F:-Atunci cred că putem trece mai departe.
4
Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului rectificat al municipiului Arad
pentru anul 2006
Dl. Tusz F -Subsemnatul a avut aici o nedumerire, între timp am primit ceea ce am solicitat şi sunt „pentru” acest proiect. Mai sunt obiecţii? Da. Domnule Moşneag, poftiţi!
Dl. Moşneag O: - Da. Am un amendament şi anume: „alocarea sumei de 20 mii lei pentru acţiunea sportivă „Cupa Aradului” la box – Ediţia a VIII-a, care va avea loc în perioada 22-24 august anul curent. Suma va fi alocată din fondul de rezervă al bugetului local şi va fi prevăzută în buget Capitolul 67.02 – Cultură, recreere şi religie”. Mulţumesc.
Dl. Tusz F: - Supun la vot amendamentul domnului Moşneag.
Cine este pentru ?16 pentru, 4 abţineri(dl.Popa, dna Braica, dna Borza, dl.Edeleni)
(20 consilieri prezenţi).
Dna Stepanescu L:-Amendamentul a fost aprobat.
Dl. Tusz F:-Supun la vot hotărârea.
Cine este pentru?15 pentru, 1 împotrivă(dna Braica)
4 abţineri(dl.Popa, dna Borza, dl.Curta, dl.Edeleni). (20 consilieri prezenţi)
5
Proiect de hotărâre privind aprobarea participării Direcţiei de Dezvoltare şi Asistenţă Comunitară Arad în calitate de membru la constituirea Asociaţiei non-profit „PONTONUL”
Dl. Tusz F: - Toate comisiile au avizat favorabil. Supun la vot proiectul de hotărâre.
Cine este pentru ?Unanimitate. (20 consilieri prezenţi).
6
Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcţii al Grădiniţei PP 8 din Arad
Dl. Tusz F: - Toate comisiile au avizat favorabil. Supun la vot proiectul de hotărâre.
Cine este pentru ?Unanimitate. (20 consilieri prezenţi).
7
Proiect de hotărâre privind scutirea de la plata impozitului pe clădire şi/sau teren
pentru clădirile şi terenurile inundate ca urmare a evenimentelor naturale
care au avut loc în perioada februarie-iunie 2006
Dl. Tusz F: - Toate comisiile au avizat favorabil. Supun la vot proiectul de hotărâre.
Cine este pentru ?Unanimitate. (20 consilieri prezenţi).
8
Proiect de hotărâre privind revocarea Hotărârii nr. 159/15.04.2004
a Consiliului Local al Municipiului Arad,
referitoare la atribuirea în folosinţă gratuită a unui teren în favoarea domnului Negrău Ioan
Dl. Tusz F: - Toate comisiile au avizat favorabil. O singură abţinere a fost (dna Braica). Supun la vot proiectul de hotărâre.
Cine este pentru ?18 pentru, 2 abţineri(dl.Popa, dna Braica). (20 consilieri prezenţi).
9
Proiect de hotărâre privind rezilierea prin acordul părţilor a contractului de concesionare nr. 19/13.10.2003, fără restituirea plăţilor şi aprobarea vânzării suprafeţei de 471 mp.,
către Rogojan Augustin şi Rogojan Ana
Dl. Tusz F: - Retras de pe ordinea de zi.
10
Proiect de hotărâre privind parcelarea şi apartamentarea unor imobile proprietatea Statului Român, situate în municipiul Arad
Dl. Tusz F: -Toate comisiile au avizat favorabil. Supun la vot proiectul de hotărâre.
Cine este pentru?Unanimitate. (20 consilieri prezenţi).
11
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu
„Construire autogară în regim de înălţime P+E” situată în Arad, DN 7 – ieşire spre Nădlac,
judeţul Arad
Dl. Tusz F: - Toate comisiile au avizat favorabil. Supun la vot proiectul de hotărâre.
Cine este pentru ?Unanimitate.
(20 consilieri prezenţi).
12
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Amenajare parcare şi spaţii de joacă în zona bloc 700 Micălaca” Arad, beneficiar Primăria Municipiului Arad
Dl. Tusz F: -Comisia nr. 5 nu a avizat favorabil, datorită faptului că erau doar două persoane: dl.Neamţ a fost „pentru”, iar doamna Borza „împotriva” proiectului de hotărâre. Supun la vot. Da, poftiţi, doamna Borza!
Dna Borza R: -Mai întâi de toate, propun, aşa cum am mai propus şi cu alte ocazii, ca şi cei care se află la prezidiu să aibă în faţă laptop şi să discutăm în acest fel, pentru că dumneavoastră sunteţi prea rapizi faţă de sculele acestea din faţa noastră şi nu putem să le dăm atât de repede cât citiţi dumneavoastră hârtiile. Fie sunteţi mai molcomi, fie vă luaţi şi dumneavoastră laptop şi atunci o să vedeţi că durează puţin mai mult. Acum, cu privire la această hotărâre, am văzut că există atât la aceasta, cât şi la următoarea, există depuse în perioada de transparenţă, depuse foarte multe solicitări ale cetăţenilor Aradului care locuiesc în zona respectivă, solicitări care nu se doresc a fi distructive vis a vis de tendinţa executivului de a amenaja zona în condiţii civilizate, ci se doreşte a fi o colaborare între aceşti cetăţeni şi Primărie, în sensul că proiectul sună frumos, dar primul pas al proiectului este demolarea a zeci, sute de garaje din zona respectivă. Vorbesc şi de hotărârea aceasta şi de cealaltă din zona 500. Cetăţenii Aradului se întreabă, pe bună dreptate, dacă este nevoie, într-adevăr, de demolare, dacă este nevoie de demolare, de ce nu se găseşte o soluţie comună, să se realizeze o construcţie de garaje, care estetic şi din toate punctele de vedere să fie bine amplasate acolo şi se mai întreabă, uitându-se în zonele unde s-au dărâmat garajele, se mai întreabă de ce atâta grabă, pentru că, oricum, ele se dărâmă şi, în final, nu se realizează nimic, mai mult decât atât, se pun tomberoanele de gunoi acolo, se împrăştie gunoiul pe zonele respective?! Şi atunci, stau să mă gândesc, nu este, totuşi, prea mult, domnule Falcă, să facem atâtea studii? Nu am posibilitatea să le număr, dar, cel puţin, cred că până la această oră, avem în jur de până la 15 studii: pe demolare garaje şi realizare de parcări subterane, supraterane, la sol, tot felul de parcări! Noi nu am început nici una până acum şi în continuare facem studii peste studii şi le ţinem undeva în birou, pentru că banii necesari să le puneţi în practică nu sunt, mai mult decât atât şi dacă aţi avea banii, nu le puteţi pune în practică pe toate deodată. Şi atunci întrebarea este – nu vreţi s-o lăsaţi, totuşi, mai moale cu demolările acestea şi să vă apucaţi pe primele proiecte să le puneţi în aplicare şi când văd oamenii că se şi realizează parcările despre care vorbiţi, atunci vor fi mai liniştiţi şi mai mulţumiţi?! Acesta este un aspect. Şi al doilea aspect, este o cerere pe care o fac executivului, la astfel de proiecte şi altele, proiectele care implică Primăria, mie mi se pare că este o grabă nejustificată să fie cât mai multe proiecte. Cumva, există firme de proiectare în Arad falimentare şi trebuie să le scoatem din această stare? Pentru că am observat că doar câteva sunt cele care fac, una, două, trei, aceleaşi firme fac aceste proiecte, cumva, le dăm de mâncare acestor firme prin proiectele noastre? Doar le punem la catastif, le punem în sertarul biroului şi pe oameni îi demolăm? Vă rog să vă gândiţi la aceste lucruri! Şi încă o dată, eu am întrebat executivul, nu l-am întrebat pe domnul Manta, dar dacă îmi răspunde dumnealui, este bine şi aşa! Eu vă solicit foarte serios să vă gândiţi ca înainte să demolaţi, puneţi, domnule, în practică ceea ce aţi făcut până acum, proiecte, începeţi cu prima parcare şi creaţi prima parcare subterană, să o vedem şi noi şi pe urmă vă apucaţi la al 15-lea, al 16-lea, al 17-lea proiect, pe care tot vreţi să-l faceţi pe hârtie şi să nu-l mai puneţi în practică!
Dl. primar: -Îmi pare rău că după atâţia ani de consiliu nu vreţi să fiţi sinceră cu cei pe care doriţi să-i manipulaţi, pentru că un plan urbanistic de detaliu este o reglementare tehnică. Se ştie foarte clar că în momentul în care se reglementează tehnic, se ia planul de situaţie existent, iar planul de situaţia existent nu are garajele care sunt construcţii provizorii, care nu au legătură cu dezvoltarea respectivă. Dacă ne uităm în acest proiect şi îl rog pe domnul Dekany, pentru că este păcat ca proiectele la care Primăria munceşte, uitaţi cum se reglementează întreaga zonă, din punctul de vedere al parcării, în două variante: varianta I – parcări la nivel, în prima etapă în care Primăria poate să dezvolte acest sistem, cu multiplicarea locurilor de parcare, cu ceea ce este necesar pentru o zonă unde locuiesc câteva mii de persoane, unde trebuie să existe măcar două, trei locuri de joacă, unde trebuie să reglementezi fluxul de trafic. Aceasta este prima variantă. Şi noi am întocmit şi varianta a II-a, o variantă de perspectivă în momentul în care o să avem o parcare subterană. Ajunge că cele două au fost prezentate în comisie. În acest moment reglementăm o zonă şi după ce reglementăm acea zonă, intrăm în lucru. Acest exemplu l-am făcut în zona Fortuna. Am avut un plan urbanistic de detaliu. Astăzi aprobăm studiul de fezabilitate în zona Fortuna şi urmează dezvoltarea. Deci, afirmaţia că noi trebuie să facem ceva înainte, nu se poate face absolut nimic înainte până nu reglementezi…doamnă, nu poţi să demolezi, nimeni nu demolează.., în acest moment, în planul urbanistic se modernizează. În momentul în care se face studiul de fezabilitate, în momentul în care se aprobă proiectul tehnic şi finanţarea, încep înlocuirea garajelor şi construcţia de parcări. Transmiterea pe care dumneavoastră doriţi să o faceţi, cu informarea că mâine se demolează, este un lucru neadevărat. Vreau să vă spun că finanţările nu pot să vină într-un municipiu dacă nu avem proiecte întocmite înainte. Şi eu mă bucur că dumneavoastră aţi sesizat că Primăria are proiecte, vă pot spune că sunt mai mult de 15, dar mă bucur că aţi spus că sunt 15 şi noi suntem în practică la foarte multe lucruri. Dacă dumneavoastră v-aţi fi concentrat mai mult, să ştiţi că multe ar fi fost deja votate în aceste şedinţe ale Consiliului Local. Mulţumesc.
Dl. Tusz F:-Astăzi, nu cei care sunt mari şi tari sunt cei care câştigă, ci aceia care sunt rapizi. Mai ţineţi minte că în momentul când pe vremea „tăticului”, noi nu am ştiut, Aradul nu a ştiut să decidă unde să amplaseze Spitalul Judeţean şi atunci repede a luat Timişoara banii şi au spus că ei au unde să-l pună şi ne vor da banii înapoi. Şi astăzi îi primim înapoi! Da, domnule Manta, vă rog!
Dl. Manta F:-Nu am dorit decât să o întreb pe doamna Borza, poate ne dă un singur exemplu de studiu pe care noi l-am votat în consiliu şi în urma căruia a început vreo demolare, înainte să avem şi finanţarea! Un singur exemplu vreau!
Dl. Edeleni C:-Domnule preşedinte şi stimaţi colegi! Vă spun în numele meu personal, nu am nimic împotrivă să construim şi parcaje şi subterane şi supraterane, dar pentru că veni vorba de demolări şi construcţii, ştiţi bine că eu, personal şi alt coleg, am propus în acest consiliu, la rectificare de buget, alocarea unor bani pentru continuarea lucrărilor la Biserica Micălaca II, care se află în zona discutată azi, aici. Păi, domnule primar, şi ceilalţi colegi, eu cred că prima dată trebuie să construim şi după aceea să demolăm, pentru că o luăm înaintea acestor proiecte pe care dumneavoastră spuneţi că le faceţi! Unele sunt chiar bune şi ştiţi bine că le-am apreciat! Dar, pentru că în sală se află şi cei doi preoţi de la această biserică, am rugămintea să-şi spună şi ei cuvântul. Este Preotul Vicar Bupte, să spună ce părere are despre felul în care se dezvoltă zona şi mai mult ca sigur că la Biserică oamenii îşi spun părerea şi chiar vin la preoţi să-şi exprime anumite cereri. Aşa că propun să dăm cuvântul unuia din cei doi preoţi aflaţi în sală.
Dl. primar:-Eu vă pot spune, să nu inducem în eroare, din nou, acest plan urbanistic nu are legătură, domnule, v-am ascultat! …..am avut ieri o discuţie cu părintele Bupte. Ce discutăm astăzi nu ia în discuţie zona Parcului 23 August, unde este în construcţie biserica. Împreună am căzut ieri de acord că vom găsi o soluţie pentru problema dânşilor, dar astăzi nu discutăm problema. Este altceva. Eu nu am nimic împotrivă de a se da cuvântul, dar nu vreau, din nou, să transmitem un mesaj, că noi discutăm acum despre altceva. Discutăm despre un plan urbanistic de detaliu într-o zonă unde nu este legătură cu Parcul 23 August. Şi eu am fost ieri surprins când am avut o discuţie cu domnul părinte că spunea că o să vină la şedinţă, dar nu am ştiut tema pentru că noi avem o altă zonă, este adevărat, în cartierul Micălaca.
Dl. Tusz F:-Dau cuvântul domnului Mariş, care doreşte să spună câteva cuvinte referitor la acest proiect. Poftiţi, domnule Mariş! Aveţi la dispoziţie 3 minute. Vă rog!
Dl. Mariş:-Bună ziua. Vă mulţumesc pentru prilejul pe care mi-l oferiţi acum. Domnule primar, domnilor consilieri, stimaţi arădeni, în legătură cu proiectul de amenajare, cred că este inclusă tot în acest proiect şi zona 500, la care vă referiţi, strada Zalău şi strada Tuşnad. Nu este zona 510, 520 şi 519? Nu este pe ordinea de zi, de aceea întreb, nu ştiu, este inclus aici? Referitor la aceste garaje, am înţeles, studiind proiectul, pentru că l-am cumpărat şi aceasta era o problemă, că este mai scump decât la orice firmă de prestări servicii, o pagină la dumneavoastră, la Primărie, este 5800, iar în oraş este 800 de lei pagina de xerox. Dar, mă rog, aceasta este o altă problemă! Deci, am adresat un memoriu către domnul primar şi consilierilor locali, adică dumneavoastră, în acest sens. Suntem un grup de cetăţeni din zona Micălaca, blocurile 508, 509, 510, 511, 522, care suntem prezenţi, proprietari de garaje amplasate în curtea comună a blocurilor de mai sus-menţionate, venim prin prezenta în întâmpinarea intenţiei dumneavoastră de demolare a garajelor existente şi de amenajare de parcaje pe aceste locuri, după cum reiese din Memoriul general, proiect 17/2006. Domnule primar, nu ne îndoim de bunele dumneavoastră intenţii în ceea ce priveşte o nouă faţă dată Aradului şi aceasta o spunem cu sinceritate! Dar de această dată, realitatea, cele 10 garaje existente, la care fac referire, din zona noastră, arată clar că pe proiect, în locul lor, se vor amenaja tot 10 locuri de parcare, pentru că locurile de garaje sunt 2,20 m., nu mai există posibilitate să se mărească atât este, 2,20 m. Atâta este! Şi atunci care este câştigul?
Dl. primar:-Îmi cer scuze. Vreau să vă spun, pentru că cineva v-a informat greşit şi este bine să fim sinceri. Şi pe vechile planuri nu existau garaje. Garajele sunt construcţii provizorii. Ele nu există! Deci, garajele s-au amplasat pe vechile planuri, ca şi construcţii provizorii. În momentul în care administraţia doreşte şi fără acest plan urbanistic, dacă administraţia dorea să construiască ceva, ele se ridicau. Vreau să spun că pe aceste planuri este normal să fie parcări, că parcările au fost şi înainte pe locaţiile unde sunt astăzi anumite garaje.
Dl. Mariş:-De construit, pe acea zonă, nici vorbă, nu mai este spaţiu! Deci, aşa cum bine se spune în paragraful 4.2, suntem cetăţeni cu venituri medii, submedii, cu o anumită vârstă şi care avem vina de a ne fi născut şi format într-o societate anterioară, opresivă şi care ne-am bucurat, după revoluţie, că am putut construi şi noi, în sfârşit, aceste garaje proprietate, pentru a ne feri de hoţie, care în ultimii 16 ani a devenit „sport naţional”. Ce vină avem noi pentru toate acestea? Avem sentimentul că suntem percepuţi ca un balast pentru această societate. De ce cu orice preţ vreţi să aplicaţi deviza „nici o maşină în garaj!?” Pentru că asta se percepe în rândul populaţiei, este clar, dându-ne pe mâna hoţilor de maşini! Este adevărat, sunt garaje metalice, unele inestetice, prin starea lor fizică, dar toate acestea se pot remedia prin impunerea unui proiect unitar de către Primărie, că nu înţeleg de ce neapărat trebuie demolate! Aceasta este nedumerirea noastră! Proiect realizat de către Primărie pentru retuşarea deficienţelor existente, urmărit riguros de către specialiştii Primăriei, nicidecum să se demoleze totul! Nu suntem la o vârstă când să ne mai putem face proiecte. Deci, este foarte bine că se creează noi zone rezidenţiale cu un confort sporit pentru cei care au posibilităţi financiare şi materiale sporite. Blocurile construite în zona noastră fiind cu o densitate mare pe suprafaţa de teren, nu permit modificări majore de confort. De aceea, în zona în care locuim se impune doar amenajarea drumurilor, aleilor, canalizare şi mai ales curăţenie. Iniţiative pentru care aveţi tot sprijinul nostru! Aşadar, domnule primar, am fi bucuroşi şi domnilor consilieri, subliniez aceasta pentru că totuşi, cu mâna consilierilor se face ce se face, am fi bucuroşi, câtă bucurie poate provoca acest gest al dumneavoastră, dacă veţi lua în considerare şi opiniile noastre. Cu stimă, semnează 10 posesori de garaje din curtea blocurilor 508, 509, 510, 511.
Dl. primar:-Ca să vă spun încă o dată acest lucru şi mă bucur că la sfârşit aţi spus de două lucruri, că trebuie să facem drumurile. Ca să faci drumurile la nivelul respectiv, garajele, să ştiţi, nu sunt prevăzute nici în vechiul plan. Ca să faci drumurile şi canalizarea, aceste lucruri trebuie să se ridice. Dumneavoastră aveţi dreptate şi aţi spus că există o densitate foarte mare. Tocmai de aceea că există o densitate foarte mare, dacă vă uitaţi, că v-am pus planul dumneavoastră în zona 500, uitaţi-vă câte locuri de parcare am făcut pentru toţi la nivel de loc de parcare, zona de parcare prelungindu-se. Ce aţi primit dumneavoastră ca mesaj este faptul că acest plan urbanistic demolează garajele. Vreau să vă spun că nu acest plan urbanistic, ci în momentul în care ne apucăm, urmează studiul de fezabilitate, proiect tehnic şi finanţare, dar în momentul în care ne apucăm să modernizăm drumul, să faci canalizare pluvială, să modernizezi iluminatul, în momentul acela, acele conducte, vă spun sincer eu, că nu pot să vă mint, atunci va veni vremea respectivă. Acest plan este exact pentru modernizare. Deci, aşa trebuie văzut. Eu îmi dau seama că este o problemă grea pentru oamenii care au primit o astfel de informaţie, că se dărâmă garajele, pentru că noi, când proiectăm, noi nu putem proiecta garajele aici. Nu putem proiecta noi construcţii, noi proiectăm drumurile…
Dl. Mariş:-Dar nici nu ne oferiţi înainte ceva, domnule primar!
Dl. primar:-Deci, dacă vă uitaţi, vă rog frumos, aici şi vă las planşa dacă doriţi..
Dl. Mariş:-Nu, că am dat bani pe aceasta! Câteva sute de mii, ca şi cetăţean, am plătit pentru această informaţie!
Dl. primar:-Din punctul de vedere al parcărilor, la fel s-a discutat, pentru că s-a spus că nu s-au văzut proiecte începute. Uitaţi-vă şi aduceţi-vă aminte în Alfa când s-au proiectat rampele ecologice, au fost demolate, mi se pare, 24 de garaje, pentru că acolo au fost amplasate rampele, s-a finalizat lucrarea şi lumea a văzut ce rol important are un proiect tehnic bine întocmit. Rampele au fost făcute acolo. Puteţi verifica în Fortuna. Astăzi, aprobăm studiul de fezabilitate de modernizare a unei zone. Şi acolo, nu se pun construcţiile provizorii pe un plan!
Dl. Mariş: -Daţi-mi voie, domnule primar, până la capăt să prezint..
Dl. primar:-Eu v-am dat răspunsul tehnic, dumneavoastră puteţi spune…
Dl. Mariş:-Nu, nu este cazul, nu aşa...Deci, canalizarea există şi se poate remedia şi aceea dacă sunt probleme cu ea, dar locuri de parcare nu se produc mai multe decât există garajele în locul la care eu mă refer strict. Acolo nu sunt. La fel este şi pe strada Tuşnad, cea care face un L acolo.
Dl. primar:-Trebuie să vă spun că nu există canalizare pluvială acolo. Toată apa aceea merge la dumneavoastră în pivniţă, nu la dumneavoastră în bloc, ştiţi blocurile de acolo, nu există canalizare pluvială!
Dl. Tusz F: - Mulţumesc. Da, poftiţi!
Dna Borza R:-Deci, realmente, nu mă pot abţine să nu-i spun domnului primar că induce în eroare, cu zâmbetul pe buze, cetăţenii Aradului. Şi pe acest om, chiar l-aţi prostit de-a dreptul! Am, în faţă, domnule, raportul! Şi spune clar raportul – „în toate variantele se propun următoarele lucrări de construcţii” şi începeţi cu „desfiinţarea construcţiilor provizorii, garaje, platforme”. Nu mai ameţiţi oamenii că nu veţi demola garajele acum, că nu prin asta, că peste 100 de ani, că nu ştiu ce se întâmplă! De fapt, intenţia dumneavoastră este aceea pe care aţi exprimat-o încă de la început, să dărâmaţi, să demolaţi toate garajele din Arad. Şi începeţi uşurel cu paşi mici, dar siguri. Mai mult decât atât – are dreptate dumnealui ceea ce spune, că şi dumneavoastră aici spuneţi! De fapt, vă preocupă sistematizarea verticală prin aceste platforme, aceste parcaje, aceste subterane, supraterane, că vreţi să faceţi şi cu 3 etaje, 4 etaje, nişte minunăţii pe acolo printre blocuri. De asemenea, vă preocupă amenajarea zonelor verzi şi cam atât! Nu vorbiţi de iluminat sau de lucrări la infrastructura din zona respectivă, pentru că parte şi multe din aceste garaje nu se găsesc în zonele unde sunt aceste instalaţii. Şi oricum, sunt zone de blocuri, care, practic, au toate instalaţiile necesare şi nu văd cum veţi putea realiza astfel de lucrări, să lucraţi în subteran între blocuri! Deci, este o fantasmagorie, pe care nu o să o duceţi la îndeplinire niciodată, dar, acest proiect vă dă dreptul să vă duceţi să dărâmaţi garajele oamenilor. Şi nu îi induceţi în eroare că în vechile planuri nu sunt garajele, pentru că acestea sunt construcţii provizorii, aşa este! Nu există planuri cu construcţii provizorii, dar aşa cum ele au trăit până acum, pot trăi într-o formă decentă, frumoasă, în continuare sau, dacă vreţi chiar să-i demolaţi, arătaţi-le ceva în Aradul acesta – „uite am dărâmat garajele şi am construit minunăţia aceasta de parcaj suprateran sau parcaj subteran! Nu vă apucaţi să demolaţi tot şi veţi începe primul proiect peste doi ani încolo. Iar oamenii, în timpul acesta, sunt oameni cu venituri mici, garajul pentru ei reprezintă ceva, nu numai maşina şi-o pun acolo, mai au şi alte lucruri! Mai au şi alte obiecte din casă, mai îl folosesc cine ştie pentru ce scopuri licite, dar în asigurarea unor condiţii mai bune de trai. Eu, domnule primar, o spun cu toată răspunderea, dumneavoastră aveţi o ură nestăpânită împotriva arădenilor şi nu ştiţi cum să le faceţi rău. Cei care au garaje, le demolaţi garajele, la alţii care au pomi în faţă le tăiaţi pomii, la alţii, eu ştiu, le creşteţi impozitele şi taxele, dau aşa exemple. Deci, practic, simţiţi nevoia să faceţi rău populaţiei Aradului!
Dl. Tusz F:-Domnul Roman are cuvântul. Dl. primar:-Până vine domnul Roman, daţi-mi voie să-i răspund doamnei. Mai ales din punctul de vedere al urii, cred că lumea a constatat ura pe care o aveţi dumneavoastră împotriva mea. Aşa că nu trebuie să intru în mai multe amănunte. Ceea ce este important şi viaţa ne va demonstra, este că nici un garaj nu va cădea până nu se aprobă proiectul tehnic şi finanţarea. Noi vom rămâne în Arad împreună şi dacă după aprobarea acestui plan urbanistic de detaliu, va pleca vreun garaj, înseamnă că dumneavoastră aţi avut dreptate, dacă garajul pleacă după ce se aprobă cum am spus eu – studiu de fezabilitate, proiect tehnic şi finanţare şi aprobi un constructor să se facă, am eu dreptate. Ceea ce ştiţi foarte bine şi dumneavoastră, este că un primar are posibilitatea pe lege, fără să existe acest plan urbanistic de detaliu, să solicite ridicarea construcţiilor provizorii. Are această putere. Deci, eu dacă doream să le fac rău oamenilor, nu trebuia să vin să fac un plan urbanistic, puteam să fac acest lucru. Dar eu cred că am demonstrat în aceşti doi ani că banii pe care noi i-am investit aici se văd. Dacă dumneavoastră aţi avea bunăvoinţa şi aţi merge astăzi în Subcetate, aţi vedea că s-a finalizat canalizarea; dacă aţi merge astăzi în Grădişte, partea stângă, aţi vedea că mai sunt nici câteva sute de metri să se termine canalizarea, dacă aţi vrea să vedeţi, de câteva săptămâni, stadionul UTA este modernizat. Dacă doriţi, puteţi să ieşiţi împreună cu noi pe stradă, seara, să vedeţi iluminatul. Şi vă pot continua o grămadă de proiecte pentru cetăţeni şi nu sunt împotriva cetăţenilor, cum spuneţi dumneavoastră. Această răutate, pe care dumneavoastră o transferaţi în fiecare şedinţă, cred că este deja vizibilă. Dacă doriţi, facem o vizită în Alfa, să vedeţi cum a început lucrarea şi cum arată rampele ecologice şi dacă oamenii mai au probleme! A fost o reacţie împotriva acelor rampe, dar astăzi ele sunt acceptate, pentru că aşa trebuie să facem în tot oraşul, conform legii. Ne obligă legea!
Dl.Roman Emil, preot:-Domnule primar, onoraţi membri ai prezidiului, doamnelor şi domnilor membri ai Consiliului Local al Municipiului Arad, stimaţi oaspeţi, ca şi mine, sunt preotul Emil Roman de la Parohia Micălaca Veche. Am solicitat cuvântul în primul rând pentru o precizare. Întrucât, în proiectul Memoriul General nr.18 - titlul lui era prevăzut cu amenajări garaje – Parc „23 August”. La fel a apărut şi în presă, pentru ca în ordinea de zi, pe care am primit-o la solicitare, problema Parcului „23 August”, această sintagmă, nu mai apare. Şi întreb pentru ce? Pentru că în acest parc, care poartă încă acest nume, este construită deja o biserică paraclis şi se construieşte o biserică nouă, alături de ea. Bineînţeles, toate s-au făcut în temeiul unor decizii luate de-a lungul anilor şi începând cu Hotărârea nr. 20/1992 a Consiliului Local Municipal, deci antecesor domniilor-voastre şi în care, nu o am acum sub ochi, este vorba de concesionarea pe durata existenţei construcţiei. Din actele pe care le am asupra mea privind mai ales Memoriul General nr. 18, este vorba de 50 de ani. Ştiu că Legea nr.50, dacă nu mă înşel, s-a modificat între timp, dar ştim cu toţii că retroactivitatea se aplică doar în cazurile penale şi acolo unde este mai favorabil. Deci, atât aş dori să ştiu dacă lucrurile acestea, hotărârea pe care aţi abordat-o astăzi şi o veţi aproba, prevede şi această zonă, zisă a Parcului 23 August, care, din fericire, de o vreme, noi am solicitat schimbarea numelui lui. Nu că ne-ar deranja pe noi 23 August, noi ne-am bucura dacă 23 August 1944 ar fi pus în adevărata lui lumină şi valoare, nu cum a fost el deturnat. Dar nu sunt eu chemat să dau lecţii unor istorici şi oameni politici, care pot lua astfel de decizii, fără intervenţia unui preot, care are altă menire. Am solicitat deci denumirea „Parcul Bisericii Ortodoxe”. Fiindcă ni s-a concesionat, ba mai mult, nu numai că avem contract de concesionare pentru acest teren, l-am şi plătit în avans. Nu am stat 25 de ani să-l plătim, l-am plătit în avans, în 1992 deja l-am plătit integral. Bineînţeles, noi acceptăm parteneriatul sau colaborarea cu Primăria pentru o eventuală mai buna amenajare a spaţiilor libere. Nu ne-am opus nici până acum, nu a fost nimeni alungat din parc. Din contră, s-au instalat tot felul de aparate de joc pentru copii. A fost un caz când ne-a trimis cineva de la Primărie - un „luna parc”, cam destul de dubios, l-am respins! Dar altceva, ce a fost în folosul populaţiei şi nu a fost nimeni dat afară din parc sau alungat, ci din contră, am precizat totdeauna, din momentul când s-a pus prima piatră acolo, că parcul rămâne la îndemâna tuturor, nici gard, mic sau mare, n-am construit în preajma lui. Accesul este liber. Sigur, fiind la ora actuală şantier, el este aşa puţin deranjat, dar aşa este în şantier. Ştim fiecare, în casele noastre ori din zonele unde se construieşte, că unde este şantier sunt şi disfuncţionalităţi. Deci nu vreau să vă reţin mai mult. Aş dori să ştiu dacă proiectul de hotărâre, pe care dumneavoastră îl veţi aproba, nu am nici un drept să vă influenţez, prevede şi zona numită „Parcul 23 August” sau nu? Vă mulţumesc.
Dl. Tusz F: –Vă răspunde doamna Stepănescu.
Dna Stepanescu L:-Doresc să vă spun că atât la elaborarea Planului Urbanistic de Detaliu, cât şi la formularea proiectului de hotărâre, s-a cunoscut, se cunoaşte, fără nici un fel de dubiu, faptul că există o hotărâre legală a Consiliului Local de concesionare directă către parohie, există un contract, executat legal, toate susţinerile părintelui Roman sunt adevărate, dar nu este mai puţin adevărat că acest PUD nu afectează cu nimic exercitarea dreptului concesionarului, sub nici o formă. Garantăm acest lucru! Proiectul este avizat de legalitate şi sub nici o formă nu veţi găsi un element care să indice vreo afectare a dreptului de concesiune. Mulţumesc.
Dl. Edeleni C:-Două lucruri aş dori să vă spun. În primul rând, aş dori să-l rog pe domnul primar să nu se mai supere când este criticat, domnule!. Acceptaţi că au trecut doi ani şi ceva, uitaţi, deja începeţi să vorbiţi singur! Aveţi răbdarea şi politeţea să ne ascultaţi şi pe noi, chiar dacă nu sunteţi de acord cu noi, domnule! Păi nu, dar tot timpul ne trageţi la răspundere! Aceasta este o rugăminte.
Dl. Tusz F: - Domnule Edeleni, păi dacă este aşa, atunci eu vă rog să mergem undeva la o cafea şi să…
Dl. Edeleni C:-Bine. Am terminat cu rugămintea! Acum revin la problemă. Domnule primar, aţi dat un exemplu nefericit cu Alfa. Ştiu precis, am fost informat că aţi fost acolo şi aţi fost aspru criticat pentru acele platforme, pentru că aţi adus gunoiul între blocuri şi nu zâmbiţi, că o să vă dau şi exemplu cine v-a criticat! Pentru că acele containere erau pe malul Mureşului şi nu afectau mirosul, ambientul locatarilor. Acum acele platforme depozitează gunoi acolo şi probabil că ştiţi ce se întâmplă acolo, că vi s-a spus atunci când aţi fost acolo. Aşa că exemplul nu este cel mai fericit!
Dl. primar:-Aş vrea să-i răspund şi eu domnului Edeleni, dacă dânsul crede că mă supăr, eu nu mă supăr, domnule Edeleni! Haideţi să mergem împreună acolo şi împreună mergem la cetăţeni şi verificăm dacă acele containere erau toate pe Malul Mureşului sau erau în cartier şi dacă astăzi este mai bine sau mai rău?! Uitaţi, mergem împreună cu presa şi vedem. Pentru că minciunile acestea repetate, că vă spune dumneavoastră cineva, vreau să vă spun că dacă aţi fi vizitat cartierul Alfa, ştiaţi că acele containere sunt în faţa blocurilor la maxim 8 metri, iar astăzi, sunt conform legii. Vreau să vă spun că dacă studiem legea, suntem obligaţi să facem pe Legea mediului aceste lucruri. Oricine ar fi fost primar, ar fi fost obligat să facă acest lucru. Şi oricine va fi de aici încolo, va trebui să facă un studiu, pe care nu-l face primarul, nu primarul trasează locaţia, proiectanţii fac acest lucru, pentru că ele trebuie să fie aproape de canalizare, pentru că, dacă ştiţi, acele rampe se spală, scurgerea merge direct în canalizare, deci este un mecanism complet.
Dl. Popa D:-Eram în Consiliul Local atunci când s-a luat această hotărâre cu privire la Parcul 23 August şi la Biserica Ortodoxă şi datorită celor ridicate aici, foarte întemeiat, aşa cum şi doamna Stepanescu a subliniat, eu aş veni cu o completare, pe care vă rog, ca jurişti, să o puneţi în forma în care trebuie, fie un articol suplimentar sau cum doriţi, dar ideea să fie următoarea: să precizăm astăzi, când luăm această hotărâre, că în nici un fel ceea ce hotărâm aici nu se va interfera cu zona deja concesionată Bisericii Ortodoxe. Şi atunci, liniştim pe toată lumea! Şi noi ştim că nu vom „sări gardul” şi dânşii ştiu că i-am respectat şi că nu încălcăm astăzi o hotărâre luată anterior şi, aşa cum spuneau ei, mai ales că au plătit, au fost buni platnici, au plătit în primii doi ani tot. Deci, aceasta este propunerea pe care o fac, îi admit modificările juridice, cum doriţi să o faceţi mai bine, dar vă rog să ţineţi cont de asta şi să o supuneţi la vot. Mulţumesc.
Dl. Tusz F:-Domnule inginer, este o execuţie de PUD, unde nu apare deloc zona 23 August, în desenul respectiv. Atunci, nu am înţeles despre ce este vorba!
Dl. Popa D:-Dacă m-aţi vizat, atunci îmi daţi voie! Domnule inginer, eu vin prima dată aici după 4 luni, nu am studiat documentaţia, o spun deschis, am auzit ce spune un om din zona aceea şi am vrut să-i dăm nişte asigurări. Nu ştiu dacă m-aţi înţeles! Am vrut să le dăm lor nişte asigurări şi să fim noi consecvenţi, noi, forul acesta, nu noi ca persoane fizice! Pentru că, probabil, dintre cei ce sunt aici, numai Popa şi Tusz erau prezenţi în Consiliu în 1992, dacă nu mă înşel! Aşa că nu discutăm aici de planşe, ci de oameni care au venit, după ce s-a scris în ziar şi care au primit un anumit gen de informaţie, pe baza căreia sunt aici! Şi acum ar dori sau bănuiesc eu, dumneavoastră o puneţi la vot, dacă ea cade la vot, mă supun, că aşa este în democraţie!
Dl. primar:-Vă pot spune că am avut ieri o discuţie cu domnul Bupte şi am şi arătat că nu are legătură cu parcul, dar împreună am căzut de acord că vom gândi o soluţie cât mai bună pentru parc şi noi vom sprijini activitatea, cum şi dânşii ne-au sprijinit activitatea, la fel cum spunea domnul Roman, pentru că acolo avem câteva locuri de joacă, ele în acest moment sunt îngrădite, semi -îngrădite, pentru a proteja tinerii. Deci, de aceea, nu ştiu de unde a plecat discuţia respectivă, pentru că noi ieri am aflat că dânşii vin aici şi că au parcul acesta afectat. Ieri am avut discuţie exact pentru a întări sprijinul pe care dorim să-l dăm noi pentru Parcul „23 August”.
Dl. Şandor Ş:-Bună ziua. Sunt arhitectul Şandor Ştefan. Sunt şef Complex Zona V – Micălaca, la Parcul „23 August”. Am adus nişte planşe care demonstrează cam ce s-a dorit la vremea respectivă în acest parc. Acestea sunt planşele! Într-o anumită parte a presei au apărut nişte articole destul de neclare, respectiv s-a discutat despre o anumită parte a locaţiei. În nici un caz beneficiarii locaţiei nu au fost întrebaţi ce doresc şi cum doresc să facă. Într-adevăr, acest complex, la vremea respectivă, în 1995-1996, a primit un premiu la Ministerul Cultelor şi Culturii ca şi Complex Bisericesc. Este printre primele construcţii care, într-un cartier de locuinţe, au primit acest premiu. Ca atare, nu cred că unii ziarişti pot da o denumire la articol, că este prost amplasat, aceasta este o părere, articole care mă denigrează pe mine ca şi profesionist, respectiv pe beneficiar, ca şi constructor, ca şi beneficiar de locaş de cult. Presupun şi probabil că aşa se va întâmpla – suntem deschişi, cel puţin eu, ca arhitect, să facem orice fel de modificare, care este în favoarea parcului, a cetăţenilor care locuiesc acolo. Acest parc, pentru că nu este în proprietatea Primăriei, nu înseamnă că este un parc particular. Evident, este în folosinţa tuturor care locuiesc în parc. Acel amfiteatru, că văd că se atacă anumite probleme cu amfiteatrul, acel amfiteatru este, de fapt, un amfiteatru de 1 m înălţime, vă daţi seama cam cât de mare poate să fie duna aceasta de pământ, care nu este altceva decât o plantaţie de zonă verde cu pomi care dau umbră în momentul când este vorba de slujbe religioase, dar, în rest, este folosit de către toată lumea. Într-o altă ordine de idei, despre parcările din zona V - întâmplător am fost proiectantul zonei, împreună cu domnul Bulgăreanu, la vremea respectivă, la zona Micălaca, zona I, II, III , nu are importanţă, la toate. Şi la vremea respectivă s-au prevăzut nişte garaje colective de P+3, P+4 cu câte 400-500 de locuri de parcaj. Zona este gândită în aşa fel încât şi aşa cei care au lucrat în proiectare cunosc cam cum s-au proiectat zonele la vremea respectivă. Deci, o superaglomeraţie şi de blocuri şi de construcţii, de toate. Noi, astăzi, suntem departe de normele normale, apropos de zonă verde şi despre aceasta discutăm, de crearea zonelor verzi, de crearea suprafeţelor plantate. Eu, personal, sunt împotriva garajelor din tablă şi sunt „pentru” garajele construite şi concentrate în anumite zone, mai ales în Micălaca, unde partea de cale ferată permite foarte bine amplasarea acestor parcări supraetajate.
Dl. Marian O:-Noi discutăm acum, de fapt, de un proiect de hotărâre, Plan Urbanistic de Detaliu „Amenajare parcare şi spaţii de joacă în zona bloc 700 Micălaca” şi urmează după aceea unul în zona blocului 527 – Micălaca. Aceste PUD-uri afectează cumva zona parcului 23 August şi construcţiile de acolo?
Dl. Şandor Ş:-Afectează tangenţial.
Dl.Marian O:-Afectează în mod direct terenul de acolo, care a fost alocat pentru ..?
Dl. Şandor Ş: -În momentul în care a fost supus unui studiu şi este desenat şi este cu totul altceva desenat faţă de ceea ce s-a autorizat la vremea respectivă, presupun că, tangenţial, putem discuta şi de treaba aceasta.
Dl. Marian O: -Deci nu afectează în mod direct!
Dl. Şandor Ş: -În mod indirect, da!
Dl. Marian O: -În ce fel, în mod indirect?
Dl. Şandor Ş: -Construcţiile de acolo sunt cu totul altfel amplasate decât cum am proiectat eu. În momentul când este un PUD şi acest PUD se aprobă în acest fel, probabil că şi următoarea fază se va executa tot la fel.
Dl. Tusz F: –Supun votului dumneavoastră amendamentul propus de domnul Popa.
Dna Borza R: -Daţi-mi voie să-i dau eu o formă juridică!
Dl. Tusz F: -Prima dată îl citesc eu şi dacă nu este în regulă, îl modificaţi juridic.
(n.n. din sală părintele Bupte solicită să ia cuvântul).
Dl. Edeleni C: -Domnule preşedinte, eu am propus să i se dea cuvântul domnului preot.
Dl. Tusz F: -O să primească şi dânsul cuvântul. Da poftiţi, aveţi cuvântul!
Pr. Bupte I:-Distins prezidiu, stimaţi consilieri, sunt preotul Iacob Bupte de la Parohia Arad, Micălaca Veche II. Mă ocup în mod special în înţelegere cu Consiliul şi din încredinţarea consiliilor parohiale de construirea bisericii şi a tot ceea ce este în zona parcului. Aş dori să precizez un lucru, atunci cât clar „a pacta boni amici” - în ordinea de zi şi în materialul pe care l-a întocmit arhitecta şi în PUD-ul care va fi supus dumneavoastră spre aprobare nu este exclus Parcul 23 August, ci, dimpotrivă, inclus. Aş dori un singur lucru, dacă ceea ce a solicitat domnul consilier Popa se materializează într-un înscris, în care să se arate că din PUD-ul acesta şi din hotărârea de astăzi se exclude tot ceea ce există în parc, mărturisind şi făgăduind că biserica, prin slujitorii şi reprezentanţii ei, sunt favorabili mai binelui, luptă pentru împlinirea lui. Că dacă noi n-am fi cumpărat parcul atunci, ar fi fost acum plin de butic-uri. Şi l-am cumpărat să fie pentru credincioşiinoştri şi copiii copiilor lor. De aceea l-am plătit cu o sumă extraordinar de mare atunci, ba a trebuit să mai plătim şi depozitul ALA, ceea ce a tergiversat şi chiar stagnat lucrările. Am solicitat în repetate rânduri sprijinul dumneavoastră şi mulţumim celor ce ni l-au dat, pentru a fi sprijiniţi şi noi cu o subvenţie, cum au fost şi alte cazuri, pentru a putea termina mai repede şantierul de acolo, nu să rămână, ca să fim denigraţi sub forma pe care am văzu-o şi în ziare şi peste tot. Dacă se va stipula în scris şi vom primi, dar cu maximă urgenţă şi mă explic de ce – că Parcul „23 August” va face un proiect separat, un PUD separat, atunci eu vă mulţumesc, dar vă cer un sfat – ce facem? Că dacă se pune problema renunţării la amfiteatru, noi deja îl avem contractat şi în avans plătit. De mâine vin utilajele acolo să lucreze. Ce facem? Aici vă rog să hotărâţi şi hotărârea dumneavoastră verbală de astăzi, materializată în scris mâine, o voi lua în considerare şi alături de colegii mei şi organele parohiale pe care le reprezentăm, ne vom da toată susţinerea şi îl vom ruga şi pe domnul arhitect Şandor să ne sprijine pentru a putea să ne adaptăm şi noi noilor cerinţe ale timpului, în folosul semenilor. Când am solicitat să se schimbe denumirea în Parcul Bisericii Ortodoxe, am arătat că parcul este al tuturor indiferent de credinţa pe care o împărtăşeşte, limba pe care o vorbeşte şi nici o restricţie de sub nici o formă. Nu am primit răspuns încă, cum nu am primit răspuns încă nici în ceea ce priveşte sprijinul pe care credem că-l merităm, biserica din Micălaca Veche, mai ales că noi am investit acolo, ceea ce alţii nu au făcut. Şi plata terenului şi depozitul ALA, de care noi nu avem nevoie, numai că de la subsol ne-au luat aproximativ opt metri şi ceva, privându-ne să facem acolo alte utilităţi publice, aşa cum avem noi stabilit în memoriu justificativ. Deci, rugămintea este dublă: 1 – să avem convingerea scrisă că parcul va fi scos din PUD-ul acesta, din zona 700, unde este inclus; 2 – ce fac cu constructorul, dacă-l las să construiască, cine-mi plăteşte ce investesc, plus penalităţile pe care o să mi le ia, că eu de trei săptămâni am virat avansul şi avem prevederi contractuale?! Iar în ceea ce priveşte colaborarea cu utilităţile din parc, rămâne o problemă deschisă. Ne manifestăm dorinţa de colaborare, de receptivitate şi a face împreună un lucru bun, spre mulţumirea tuturor cetăţenilor. Eu nu pot vorbi în numele tuturor cetăţenilor decât în numele credincioşilor ortodocşi, salutul cărora şi gândurile bune vi le transmit acum şi vă mulţumesc.
Dl. Tusz F:-Deci, ceea ce a propus domnul Popa să fie enunţat astfel: „fără a fi afectate drepturile ce decurg din contractul de concesiune încheiat cu Parohia Ortodoxă Arad”. Domnule Popa, sunteţi mulţumit?
Dna Borza R: - Nu este acelaşi lucru cu ceea ce spunea domnul Popa!
Dl. Tusz F: - Cum nu este?
Dna Borza R: - Pentru că prin lege sunteţi obligaţi să nu afectaţi drepturile care sunt prevăzute într-un contract. Aceasta nu trebuie să hotărâm noi prin consiliu..
Dl. primar:-Suntem de acord cu orice variantă pe care o propuneţi, pentru că nu afectează PUD-ul. Deci, vreau să nu transmitem, putem fi de acord cu tot ce spunem, pentru că noi ştim, uitându-ne în PUD că nu afectează. Pentru că cineva, aici, constat că i-a informat pe domnii, pentru că eu, ieri, când m-am întâlnit şi am aflat că vin la Primărie şi am avut noi altă discuţie, am aflat că vin la Primărie pentru că afectează PUD-ul acest lucru! Vă rog, frumos, tot ce vreţi scriem pe această suprafaţă, pentru că noi ştim şi dumneavoastră aţi confirmat că legea nu poate să le modifice nicicum concesiunea. Dar nu aş vrea să spunem că astăzi am corectat, prin diferite amendamente, ceva ce consiliul ar fi vrut sau primăria sau primarul, pentru dumneavoastră, primarul, ar fi vrut să facă ceva împotriva Parcului „23 August”. Acolo, în PUD, dacă vă uitaţi, este zona 700 şi străzile care merg spre Voinicilor, pentru că totdeauna trebuie să faci modernizarea, nu parcuri! Dar, vă rog, formularea cea mai dură pe care doriţi să o facem pentru Parcul 23 August, nu este nici o problemă, pentru că el, de fapt, nu intră în discuţie.
Dl. Popa D:-Deci, cred că, tocmai pentru că am venit astăzi, după atâta vreme şi vă spun că nu am citit nici ziarele, nu ştiu cum a fost publicată în ordinea de zi, eu sunt doar individul care am stat aici pe scaun şi am auzit ce spuneau unii şi ce spuneau alţii. Nici nu am ştiut că vin părinţii astăzi, aici şi am fost atent la o întrebare pe care colegul Ovidiu Marian a pus-o domnului arhitect Şandor, care a şi exprimat „tangenţial”. Deci, eu nu reprezint interesele nimănui astăzi aici. Ceea ce am dorit, să dăm o certitudine cetăţenilor din zona aceea că nu vor fi afectate lucrurile acestea. Pentru că iată-i exprimându-şi temerile sau îndoielile, informat sau nu de altcineva, eu nu ştiu asta, pentru că nu pot afirma acest lucru. Şi atunci, mi-am permis să sugerez o idee, care să fie formulată, rafinată, din punct de vedere juridic de către cei de meserie, că oi şti eu şi puţin drept, dar nu mă pot pricepe ca şi un avocat, că sunt inginer. Şi atunci am solicitat aici o formulare, o rafinare juridică a acestui amendament, pe care eu mi-l însuşesc şi pe care vă rog doar să-l supuneţi la vot. Atât.
Dna Stepanescu L:-Doamna consilier are dreptate când spune că este superfluă o astfel de completare a articolului 1. Nu, mă pregăteam să spun chiar că suntem obligaţi chiar prin lege să respectăm! Dar tocmai pentru a da expresie acestei cerinţe a Parohiei, am înţeles amendamentul domnului consilier astfel. Şi m-am gândit să vă propunem să completăm articolul 1, să punem virgulă după punctul acela şi să spunem: „fără a fi afectate drepturile ce decurg din contractul de concesiune încheiat cu parohia Ortodoxă Arad”, pentru că Parohia Ortodoxă este concesionarul din contractul de concesiune. Dacă aveţi o formulare mai inspirată, vă rugăm să o prezentaţi!
Dna Borza R:-Deci, am o formulare mai inspirată şi în sensul celor spuse şi de reprezentantul bisericii şi în sensul celor spuse sau vis a vis de cele spuse de către arhitect, deci zona „23 August” este afectată! Spune arhitectul, spun şi materialele noastre. Şi atunci aş propune aşa: articolul 1 să sune aşa: „se aprobă Planul Urbanistic de Detaliu „Amenajare parcare şi spaţii de joacă, zona bloc 700 Micălaca”, Arad-varianta I, din care se exceptează zona Parcului „23 August”- elaborat de SC STACONS SRL Arad”.
Dl. Marian O:-Este o situaţie chiar hilară. Adică noi acum luăm o hotărâre, care, de fapt, nu face altceva decât să spună că aşa este legea, că noi nu vrem să încălcăm legea! Şi nimeni nu vrea să o calce aici! Dar de ce să nu creăm aşa un pic de valuri, să inducem opinia publică în eroare, că acum s-ar face o corectură la ceea ce vrem noi să hotărâm. Nu se face nici o corectură, să fie foarte clar! De fapt, aplicăm ceea ce am vrut să se voteze. Că se mai pune fraza aceea în plus, că nu se pune, este exact acelaşi lucru! Şi din acest punct de vedere, pot fi liniştiţi şi domnii consilieri şi părinţii de acolo şi arhitectul şi toată lumea. Nu se va întâmpla nimic cu zona aceea. Aceasta este tot, dar este caraghios, felul în care s-a pus această problemă, este caraghios şi trebuie să spun că nu se poate să accept o asemenea gogomănie.
Dl. Popa D:-Acum ascultând toate părerile acestea, vreau să rafinez eu această gogomănie şi mulţumesc şi pentru catalogare, că aşa se cade să mulţumeşti şi vreau să formulez aşa: şi acum aceasta vă rog să notaţi şi este amendamentul meu. Trece la vot, bine. Cade la vot, iarăşi bine – „se aprobă Planul Urbanistic de Detaliu – Amenajare parcare şi spaţii de joacă Micălaca, varianta I – de la care se exceptează zona Parcului „23 August”, care face obiectul unui contract de concesiune, aprobat de Consiliul Local către Parohia Ortodoxă Micălaca” – şi se reia. Aceasta este gogomănia pe care v-o propun, stimaţi colegi! Mulţumesc.
Dl. Costin I: – Dar avem două amendamente acum – al doamnei Borza şi al domnului Popa.
Dl. Tusz F:-Acesta este singurul amendament, al domnului Popa. Deci, supun la vot amendamentul propus acum de domnul Popa.
Cine este pentru?Unanimitate. (20 consilieri prezenţi)
Dl. Tusz F: - Supun la vot proiectul de hotărâre, în ansamblu.
Cine este pentru ?19 pentru, 1 abţinere (dna Borza). (20 consilieri prezenţi).
Dna Borza R:-Eu mă abţin pentru că nu am rezolvat chestiunile oamenilor din zonă. Deci, am rezolvat chestiunea bisericii, foarte frumos, mă bucur şi mă abţin pentru că problemele oamenilor din zonă nu le-am rezolvat. Le dărâmăm garajele în continuare.
Dl. Tusz F:-Bine. Vă mulţumim frumos. Am luat la cunoştinţă.
Dl. Mariş:-Vă mulţumim domnilor reprezentanţi, aţi ţinut cont de doleanţele noastre. Vă felicit!
13
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu
”Amenajare parcare şi spaţii de joacă pentru copii în zona străzii Zalău bloc 527 Micălaca” Arad, beneficiar Municipiul Arad
Dl. Tusz F:-Supun la vot proiectul de hotărâre. Situaţia este identică cu proiectul precedent.
Cine este pentru ?15 pentru, 1 vot împotrivă(dna Borza)
4 abţineri(dl.Curta, dl.Edeleni, dna Braica, dl.Popa). (20 consilieri prezenţi)
14
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Parc logistic UTA, zona centură nord”, beneficiar SC UTA SA
Dl. Tusz F:-Sunt avize favorabile. Supun la vot proiectul de hotărâre.
Cine este pentru ?Unanimitate.(20 consilieri prezenţi).
15
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Extindere locuinţă
str. N.Bălcescu nr. 8, ap. 2”, beneficiar Bica Cornelia şi Ioan, proiectant Tătar Mihai
Dl. Tusz F:-La fel. Sunt avize favorabile. Supun la vot
Cine este pentru ?Unanimitate. (20 consilieri prezenţi).
16
Proiect de hotărâre privind intonarea imnului naţional al României
la şedinţele Consiliului Local al Municipiului Arad
Dl. Tusz F:-Aici, două comisii nu au avizat favorabil.Aveţi obiecţiuni? Da, domnule Pădurean, poftiţi!
Dl. Pădurean C:-La Comisia nr.4 nu a trecut, neexistând voturi împotrivă, ci abţineri, întrucât doream să cunoaştem legea care prevede, este vorba de Legea nr. 75/1994, care prevede folosirea, arborarea însemnelor naţionale. La articolul 10 spune că Imnul Naţional al României se intonează: la festivităţi şi ceremonii, la deschiderea şi închiderea emisiunilor staţiilor radio şi TV, în cadrul vizitelor întreprinse în România de şefi de stat şi guvern, a ceremoniilor militare, la deschiderea fiecărei sesiuni a Camerei Parlamentului, la începutul programului zilnic al şcolilor primare şi gimnaziale. Articolul 11 – „Imnul mai poate fi intonat şi la alte manifestări organizate în instituţii de învăţământ sau alte instituţii de cultură. Legiuitorul a intervenit pentru a nu ajunge ca simbolurile naţionale să fie luate în desuetudine şi să se întâmple ceea ce s-a întâmplat şi se mai întâmplă. Ceea ce se tot repetă, devine superflu. Sigur că acum să venim şi să spunem – noi nu vom intona imnul, nu se poate, pentru că este imnul nostru, al tuturor. Dar, nici să ajungem să depăşim şi să sărim peste cal şi să fim puşi în situaţia ca la un moment dat intonarea imnului să dureze mai mult decât o posibilă şedinţă extraordinară. V-aş ruga să nu suprapuneţi cele două probleme! Aceasta este rugămintea mea! Mulţumesc pentru înţelegere.De aceea, eu vin să vă propun să fac un amendament, într-adevăr, să votăm acest proiect cu precizarea ca intonarea imnului să se facă cu prilejul şedinţelor ordinare şi a şedinţelor festive ale Consiliului Local. Nu şi la cele extraordinare pentru că s-ar putea să avem un singur punct la ordinea de zi şi să fim în situaţia în care să ascultăm mai mult imnul decât şedinţa propriu-zisă. Mulţumesc.
Dl. Tusz F: –Supun la vot amendamentul domnului Pădurean.
Cine este pentru?18 pentru, 1 împotrivă(dna Braica)
1 abţinere(dl. Curta).(20 consilieri prezenţi).
Dna Braica A:-Eu sunt împotrivă. Dacă noi considerăm că ne pierdem vremea ascultând imnul nostru naţional, atunci nu ştiu de ce am fost puşi aici, aleşi de cetăţenii României, în speţă, de cetăţenii Aradului! Dacă ne este ruşine şi dacă credem că imnul cade în desuetudine dacă este intonat mai des. Tocmai, eu am senzaţia că în România nu se intonează imnul aşa cum ar trebui şi cetăţenii noştri nu cunosc imnul, care ar fi datoria noastră, a tuturor, să-l cunoaştem. Şi o mândrie ar trebui să fie pentru noi.
Dl. Tusz F: -Supun la vot proiectul de hotărâre.
Cine este pentru ?Unanimitate. (20 consilieri prezenţi).
17
proiect de hotărâre privind schimbarea denumirii Teatrului „Ioan Slavici” Arad
în Teatrul Clasic „Ioan Slavici” Arad
Dl. Tusz F: -Şi aici avem avize favorabile. Supun la vot.
Cine este pentru ?Unanimitate. (20 consilieri prezenţi).
18
Proiect de hotărâre privind regulamentul pentru conferirea titlului de „Cetăţean de onoare”
şi a altor titluri şi distincţii personalităţilor cu merite deosebite
Dl. Tusz F: -Aici domnii care au propus acest proiect doresc să facă amendamente. Poftiţi!
Dl. Pădurean C:-Îi mulţumesc Serviciului Administraţie Publică Locală pentru sprijinul acordat Comisiei în elaborarea acestui Regulament. În acelaşi timp aş dori să spun că în sfârşit după câţiva ani de zile pentru prima oară avem un regulament care stipulează condiţiile în care sau sper că vom avea acest regulament după vot, care stipulează acordarea titlului de cetăţean de onoare al oraşului şi alte distincţii pentru merite deosebite. Sigur că în cadrul activităţii de elaborare a Regulamentului au fost şi scăpări pe care le-am văzut apoi. De aceea venim cu amendamente tot noi, este ciudată treaba, dar noi mergem pe principiul că totul este perfectibil chiar şi în ultimul moment. Aceasta în eventualitatea celor care şi-ar putea pune întrebarea – „bine, domnule, voi aţi întocmit regulamentul, nu aţi sesizat?” Nu am sesizat! De aceea avem două amendamente: la articolul 9, litera „D” propunem ca acest punct să aibă următorul conţinut: „persoane care prin acţiunile lor dezinteresate, donaţii, acţiuni umanitare, etc. au determinat o îmbunătăţire semnificativă…” aici este cuvântul pe care dorim să-l introducem, semnificativă, „…a condiţiilor de viaţă a locuitorilor municipiului Arad sau…” acum vine completarea sau modificarea „…a unui domeniu al vieţii economice sociale, culturale etc”.
Dl. Tusz F: – Supun la vot amendamentul
Cine este pentru ?Unanimitate. (20 consilieri prezenţi).
Dl. Pădurean C.-Cel de-al doilea amendament se referă la articolul 27 litera A, care se modifică astfel: noutatea este: „de regulă, toate titlurile distincţiile se acordă o dată pe an, cu ocazia manifestărilor ocazionate de sărbătorirea Zilelor Aradului. Pentru a nu face o infuzie de o asemenea distincţii, dar nici pentru a limita posibilitatea de a acorda o distincţie înainte de Zilele Aradului, de aceea am spus „de regulă” şi de Zilele Aradului, ca să îi dăm şi un caracter festiv acordării acestor distincţii. Articolul va suna aşa: „De regulă, toate titlurile, distincţiile, se acordă o dată pe an, cu ocazia manifestărilor ocazionate de sărbătorirea Zilelor Aradului. Preşedintele de şedinţă va anunţa festivitatea care urmează să se desfăşoare în cazul în care conferirea are loc în şedinţa publică a Consiliului Local. Atunci când atribuirea…”(sunt cuvintele noi pe care le introducem)”…atunci când atribuirea titlului are loc în cadrul festiv public, altul decât şedinţa Consiliului Local, moderatorul festivităţii va anunţa momentul solemn care urmează”. Atât.
Dl.Tusz F: - Supun la vot acest amendament.
Cine este pentru ?Unanimitate. (20 consilieri prezenţi).
Dl.Tusz F: - Supun la vot proiectul de hotărâre, în ansamblu.
Cine este pentru?Unanimitate. (20 consilieri prezenţi).
19
Proiect de hotărâre privind aprobarea listelor aferente lunii septembrie 2006
cu beneficiarii de gratuităţi pe mijloacele de transport în comun în municipiul Arad,
în conformitate cu prevederile Ordinului nr. 290/609/2003
Dl. Tusz F: -Toate comisiile au avizat favorabil. Supun la vot.
Cine este pentru ?Unanimitate.
(20 consilieri prezenţi).
20
Proiect de hotărâre privind aprobarea rectificării bugetului de venituri şi cheltuieli
al Direcţiei de Dezvoltare şi Asistenţă Comunitară pentru anul 2006
Dl. Tusz F:-Toate comisiile au avizat favorabil.
Cine este pentru ?Unanimitate. (20 consilieri prezenţi).
21
Diverse
La acest punct s-au formulat întrebări, interpleări şi răspunsuri ale ececutivului, care se regăsesc reproduse integral în stenograma şedinţei. Cu aceasta, şedinţa a luat sfârşit.
Pentru conformitate,