MINUTA Şedinţei Consiliului Local al Municipiului ARAD din data de 02-12-2019
M I N U T A
şedinţei ordinare
din data de 2.12.2019
R O M Â N I A
JUDEŢUL ARAD
MUNICIPIUL ARAD
CONSILIUL LOCAL
M I N U T A
şedinţei ordinare
din data de 2.12.2019
La şedinţa ordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 2 decembrie 2019 au fost prezenţi 17 consilieri din totalul de 23. Au absentat: dl. viceprimar Ionel Bulbuc, dna consilier Antoanela Naaji, dna consilier Anca-Patricia Stoenescu, dna consilier Patricia Dinga, dna consilier Mariana Cismașiu, dl. consilier Ionel Ciupe.
Şedinţa a început la ora 14,00 şi s-a încheiat la ora 14,26.
Preşedinte de şedinţă a fost domnul consilier Mihai SZABO.
Au participat: din partea executivului: dl. primar Călin Bibarț, dl. viceprimar Bognar Levente, dna Lilioara Stepanescu, secretar general, dna Claudia Macra, administrator public, dna Claudia Grozavu, director executiv al Direcției Economice, dna Elena Portaru, director executiv al Direcției Tehnice, dl. Ștefan Szuchanszki, director executiv al Direcției Patrimoniu, dna Eliza Barbura, director executiv al Direcției Comunicare, dl. Pavel Neamțiu, director executiv al Direcției Venituri, dna Liliana Florea, director executiv al Direcției Edilitare, dna Simona Pașca, șef birou, Biroul Spații Verzi, Mediu, dna Andreea Stoica, consilier juridic, Serviciul Resurse Umane, dl. Teodor Sabău, șef serviciu, Serviciul Transport Public Local, Autorizare Activități Economice, dl. Adrian Pocsik, consilier, Biroul Protecție Civilă, Voluntariat pentru Situații de Urgență, dl. Corneliu Neamțiu, șef serviciu, Serviciul Societăți Comerciale, dl Adrian Barbeș, referent, Cabinet Primar, dna Ralu Cotrău, șef birou, Biroul Relații Mass-Media, dl. Mihai Mitrofan, consilier, Biroul Relații Mass-media, dl. Florin Marușca, consilier, Serviciul Relații Externe, Protocol, dl. Denis Bot, consilier, Cabinet Primar, dl. Darius Bozeșan, consilier Cabinet Viceprimar, dl. Alexandru Popa, consilier, Cabinet Primar, dna Monica Czibrik, șef serviciu, Serviciul Administrație Publică Locală, dl. Emanuel Cotuna, consilier juridic, dna Ana-Maria Ciobotariu, consilier juridic, dna Mirela Sonyi, consilier juridic, dna Florina Ispas, consilier, dna Domilescu Ionela, consilier, dna Doris Micu, consilier, dna Carmen Popa, consilier, în cadrul aceluiaşi serviciu.
Alţi participanţi:
- reprezentanți ai agenților economici și instituțiilor culturale de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad: Daniela Pădurean-Andreica, director executiv al Centrului Municipal de Cultură Arad, dl. Stelian Nistor, director general al SC Târguri Oboare Piețe SA Arad, dna Ramona Varga, consilier în cadrul Serviciului Public de Interes Local „Direcția de Asistență Socială” Arad;
- cetățeni interesați conform Legii nr. 52/2003: Lasc Anca Adriana, cetățean interesat, Tica Florian, cetățean interesat;
- presa: Diana Duțu – „Aradon”, Raluca Medeleanu – „Special Arad”, Simion Todoca, „Glasul Aradului, Cătălin Filea – ”ARQ”, Varjasi Kristian – „TV Arad”, Chereș Silviu – „TV Arad”, Vereș Rudolf – „TV Arad”, Alexandra Damian – ”Arădeanul”, Sârb Ciprian Vlad – ”Arădeanul”.
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afişare pe panoul de afişaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 26.11.2019 a Dispoziţiei nr. 3440/26.11.2019 a Primarului Municipiului Arad, prin comunicarea tuturor reprezentanţilor mass-media acreditaţi a acestei dispoziţii, cuprinzând data, ora, locul şedinţei, ordinea de zi şi documentele înscrise pe ordinea de zi. La dosarul prezentei şedinţe sunt arhivate dovezi obiective în acest sens.
Consilierii locali, primarul, viceprimarii, secretarul, precum şi toţi responsabilii din executiv, societatea civilă, precum şi reprezentanţii mass-media au primit documentele şedinţei, avizele comisiilor de specialitate şi amendamentele formulate de consilieri.
Convocarea şedinţei s-a asigurat prin punerea la dispoziţie fiecărui consilier, în ziua de 26.11.2019 a invitaţiei la şedinţă, cuprinzând data, ora şi locul desfăşurării acesteia, precum şi ordinea de zi.
Documentele înscrise pe ordinea de zi au fost puse la dispoziţie în data de 26.11.2019 în format electronic şi transmise prin poşta electronică tuturor aleşilor locali, funcţionarilor publici implicaţi, presei ş.a.
După votarea ordinii de zi s-au adoptat următoarele hotărâri:
Nr.
crt.
Denumirea proiectului Nr.
Hotărârii adoptate /respinse Voturi întrunite
0 Proiect de hotărâre privind aprobarea ordinii de zi a şedinţei publice ordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din data de 2 decembrie 2019 – iniţiativa primarului. 589 Unanimitate
1 Alegerea președintelui de ședință pentru perioada decembrie 2019 – februarie 2020. 590 Unanimitate
2 Proiect de hotărâre nr. 550/2019 privind modificarea Hotărârii Consiliului Local nr. 40 /2019 privind aprobarea încheierii acordului de parteneriat cu Direcția de Asistență Socială în vederea implementării în comun a proiectului „Construire Centru multifuncţional pentru persoane din zone urbane marginalizate zona Tarafului”, cu modificările și completările ulterioare - iniţiativa primarului. 591 Unanimitate
2. 3 Proiect de hotărâre nr. 556/2019 privind aprobarea aplicării la Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea infrastructurii pentru vehiculele de transport rutier nepoluant din punct de vedere energetic: stații de reîncărcare pentru vehicule electrice în municipiile reședințe de județ, lansat de Administrația Fondului pentru Mediu – inițiativa primarului. 592 Unanimitate
3. 4 Proiect de hotărâre nr. 552/2019 privind aprobarea documentației tehnico-economice și a indicatorilor tehnico - economici ai obiectivului de investiție „SF -Dezafectare hală agroalimentară veche și construire hală agroalimentară nouă, Calea Aurel Vlaicu nr. 140” – inițiativa primarului. 593 Unanimitate
4. 5 Proiect de hotărâre nr. 541/2019 privind aprobarea unor măsuri pentru reprezentarea intereselor Municipiului Arad în Adunarea Generală a Acționarilor la S.C. Compania de Apă Arad S.A. - iniţiativa primarului. 594 16 voturi pentru,
1 consilier nu a participat la vot (dna Tabuia)
5. 6 Proiect de hotărâre nr. 477/2019 privind aprobarea Studiului de oportunitate și a formei de delegare a serviciilor de transport public de călători în cadrul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară de Transport Public Arad – iniţiativa primarului. 595 16 voturi pentru,
1 consilier nu a participat la vot
(dl Cheșa)
6. 7 Proiect de hotărâre nr. 478/2019 privind avizarea Caietului de sarcini si a Regulamentului serviciului public de transport persoane in cadrul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară de Transport Public Arad și aprobarea documentației de delegare a serviciului prin atribuire directă către Compania de Transport Public SA Arad – initiativa primarului 596 16 voturi pentru,
1 consilier nu a participat la vot
(dl Cheșa)
7. 8 Proiect de hotărâre nr. 542/2019 privind aprobarea repartizării unei locuinţe de intervenție - iniţiativa primarului. 597 Unanimitate
8. 9 Proiect de hotărâre nr. 553/2019 privind neexercitarea dreptului de preemţiune cu privire la achiziţionarea apartamentului nr. 5, situat în Arad, B-dul Revoluţiei, nr.29, parter - iniţiativa primarului. 598 Unanimitate
9. 10 Proiect de hotărâre nr. 545/2019 privind alipirea unor imobile situate în Municipiul Arad, Piața Mihai Viteazul nr. 5-8, înscrise în CF 353352 și CF 302550 Arad - iniţiativa primarului. 599 Unanimitate
10. 11 Proiect de hotărâre nr. 554/2019 privind dezlipirea unui teren situat în Municipiul Arad, Zona industrială, înscris în CF nr. 335381 Arad - iniţiativa primarului. 600 Unanimitate
11. 12 Proiect de hotărâre nr. 544/2019 privind aprobarea modificării statului de funcții al serviciului public de interes local Centrul Municipal de Cultură Arad - iniţiativa primarului. 601 Unanimitate
12. 13 Proiect de hotărâre nr. 543/2019 privind aprobarea modificării bugetului serviciului public de interes local Centrul Municipal de Cultură Arad, pe anul 2019- iniţiativa primarului. 602 Unanimitate
13. 14 Proiect de hotărâre nr. 540/2019 privind aprobarea pierderilor induse de prestarea serviciului public de producție, transport, distribuție și furnizare a energiei termice pentru populație în sistem centralizat și neacceptate în preț/tarif, înregistrate de operatorul SC CET Hidrocarburi SA Arad, în perioada ianuarie – septembrie 2019 - iniţiativa primarului. 603 Unanimitate
14. 15 Proiect de hotărâre nr. 548/2019 privind aprobarea acordării ajutorului cu titlu de subvenții pentru acoperirea diferenței de preț și tarif la energia termică livrată populației către SC C.E.T. Hidrocarburi S.A. Arad - iniţiativa primarului. 604 Unanimitate
15. 16 Proiect de hotărâre nr. 557/2019 privind repartizarea excedentului bugetar al municipiului Arad - iniţiativa primarului. 605 Unanimitate
16. 17 Proiect de hotărâre nr. 558/2019 privind rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli al municipiului Arad pentru anul 2019 - iniţiativa primarului. 606 Unanimitate
17. 18 Proiect de hotărâre nr. 560/2019 privind modificarea statului de funcții al aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Arad - iniţiativa primarului. 607 Unanimitate
18. 19 Proiect de hotărâre nr. 561/2019 privind aprobarea studiului de fezabilitate pentru implementarea proiectului de promovare a conectivității la internet în comunitățile locale WI- Fi 4EU în Municipiul Arad - iniţiativa primarului. 608 Unanimitate
19. 20 Informări privind activitatea operatorilor economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad pentru luna decembrie 2019. - -
20. 21 Notificări diverse, corespondenţă adresată Consiliului Local al Municipiului Arad, informări privind deplasarea aleşilor locali în misiuni oficiale. - Au fost notificate următoarele concedii de odihnă:
domnul primar Călin Bibarț, în perioada
25-28.11.2019 și domnul viceprimar Bognar Levente, în perioada
26-28.11.2019
21. 22 Interpelări, întrebări, petiţii, declaraţii politice şi alte probleme supuse atenţiei Consiliului Local al Municipiului Arad. - -
PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ
SZABO Mihai-Iosif Contrasemnează pentru legalitate
SECRETAR GENERAL
Lilioara STEPANESCU